Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4831
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tturku » Ti Touko 28, 2019 20:54

Mun NG9-5 on jotain esisarjaa, 277 auto 2010. Oli aikoinaan ollut ensin esittelyauto ja tarrasta puuttuu kokonaan K raja-arvo :D. Joten se 1,5 kelpaa aina.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

aero
-
Viestit: 6067
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja aero » Ke Touko 29, 2019 20:39

tetammi kirjoitti:
Ti Touko 28, 2019 19:56
Vai pystyykö jostain arvoista päättelee jotain?
Ilmamassoista, kun vertaa mitä vakioksi tunnettu auto antaa täydellä kaasulla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Su Kesä 16, 2019 07:42

Oisko idea..

1.9 Tids nykäsee lähinnä kakkosella kiihdytelles, vain lämpimänä.

Eli pääsääntöisesti nykäsy tulee kun lähtee risteyksestä kakkosella ja kierrosten noustessa noin pariin tonniin, saattaa nykästä myös kolmosella.
Jos tiputtaa vauhdin ja kiihdyttää uudelleen niin nykäsyä ei tule.
Reippaammassa ajossa ei nyi.
Eikä kylmänä.
AC-off asennossa tekee samaa

Ei vikakoodeja, läppien tanko on poissa paikoiltaan mut läpät auki asennossa.

Missä vaiheessa egr aktivoituu, en ole putsannut.

Edit. Kolmossuuttimen liitinhän näissä on kai oireillut ja mullahan just siihen paluuletku uitti löpöö..

Tuosta yks keskustelu talteen missä osanumeroja, ooppelilta sais vissiin halvimmalla...
viewtopic.php?f=48&t=152446&p=1035184&h ... n#p1035184

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Kesä 17, 2019 09:59

Onkos muuten tämä NG9-3 avon kattomekanismi kuinka hyvin saavutettavissa? Parista videosta olen ollut katsovinani, että esim. hydraulipumput saisi vaihdettua pelkästään tonneau coverin nostamalla.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Kesä 17, 2019 11:08

Toi menee kastiin tieto lisää tuskaa, en oo juur perehtynyt :D

Pari kuvaa tosin otin ku valitti herkästi et kontis tavaraa, oli jäänyt sivuverhoilu huonosti.

Kuva

Kuva

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Kesä 17, 2019 11:30

Kiitos!

Äkkiä katsoisin, että kaksi pumppua per puoli ja periaatteessa jopa näkyvillä. Tosin tuntuu kyllä, että aikamoiset kirurgin kädet pitää olla, jos ne tuota kautta meinaa irroittaa.

Laitanpa kuitenkin tämän referenssiksi:
https://youtu.be/53Uqw7bvQAA
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

cc
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja cc » Ma Kesä 17, 2019 12:00

Kaksi pumppua on per puoli. 4. kaaren pumpun, kuvassa ylin taimmainen pummpu, alapään irrotusta varten wis:in mukaan purettava takaistuimen sivuverhoilu . Muut lähtee tuosta ja tilaa tuntuu olevan yllättävän paljon. Kokemusta ei ole, katsellut vaan vastaisuuden varalle miten tapahtuu. 1. kaaren lukituksen pumpun irrotus on oma lukunsa, vähän enempi purettavaa, mutta ei paha sekään.
#1894: 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Kesä 17, 2019 12:02

Hyvä video, löytyipä samal miten tsekata öljyn taso
https://youtu.be/LZiFtvHF8hQ

Joutuukos sonetin korvaajaan vaihtaan sylinterin ku tuollaisii videoi kattellu?

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tsaarela » Ma Kesä 17, 2019 12:14

Siihen on yhtä lukuunottamatta jo sylinterit vaihdettu ja tämä jäljellä olevakin hikoilee, joten homma tulee ajakohtaiseksi jahka löytää sopuhintaisen vaihto-osan.

Tämä ei kuitenkaan liene syy, miksi Cabbe pyrkii välittömästi öljyn lisäyksen jälkeen merkkailemaan reviiriään, ilman että kattoa operoidaan.

Mietin, että osaisivatko alaan vihkiytyneet pajat noita pumppuja korjata, kun kyse on lähinnä o-renkaan vaihdosta ja noita myydään kunnostettuja? Tokihan tuossa hommassa olisi hyvä saada korvaava osa tilalle välittömästi tai sitten pitäisi pystyä tulppaamaan nuo letkut.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » To Heinä 04, 2019 11:45

Nykimiseen tuli vinkki vastaan niin piti seki tarkistaa ku en oo kerinny noutaa suuttimien liittimien korjaussarjaa vielä. :roll:

Eli ahtopaineen magneettiventtiili. Näkyy tuos lukkopellis
Kuva

Osanumerolla juutuubista löytyi testivideo jossa 9voltin paristolla testattiin toiminta.
Meinas säikäyttää kun videolla pysty puhaltaa läpi ilman virtaa ja virran kanssa ei. No tästäki pysty puhaltaa läpi kun virrat päällä et kai se sit toimii.

Onks joku muu testaillu?

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV

Viesti Kirjoittaja tetammi » To Heinä 04, 2019 12:17

tturku kirjoitti:
Ti Touko 28, 2019 20:54
Mun NG9-5 on jotain esisarjaa, 277 auto 2010. Oli aikoinaan ollut ensin esittelyauto ja tarrasta puuttuu kokonaan K raja-arvo :D. Joten se 1,5 kelpaa aina.
Heh. Tuota päästöarvoo ei taida ees oikein muualla ollakkaan ni kyl kelpaa...

Trafin sivuil on jotain, avon päästötiedot
https://www.dropbox.com/s/ppv1qc0slmf52 ... C3%B6t.jpg?

Dusterin
https://www.dropbox.com/s/audjegqt3afvy ... .jpg?raw=1
Viimeksi muokannut tetammi, To Heinä 11, 2019 08:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Heinä 08, 2019 08:54

Yllättävän kivaa oli diisselilläkin radalla :mrgreen:
Jarrurempan ois ehkä voinut tehä enne, ny meinas olla vähä häipymistä havaittavissa.. :roll:

Heh.. kymppiuutisten kevennykseenki joutunu
Kuva

Tollane mittarilukema ny
Kuva
6.4 oon näemmä vaihtanut öljyt lukemalla 182640

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Heinä 15, 2019 21:27

Jarruremppa oottaa edelleen mut jotain pientä välil
Kuva

Olipaha tympeetä hommaa...

Kuva
En kyl ymmärrä noit arvoi ja lyhenteetki on vähä erit ku ohjees..
Dpfs on varmaan soot eli täyttöaste, missä prosenteissa pitäis yrittää polttaa?
Dpfr on kai koska viimeeks, ohjeessa MR
Jännästi näyttää nollaa et joko nollaantunut ku noi oli auki tai sitten on jääny kesken viime ajol.

Oisko Vehs sit vehicle status tai joku polton tila...?

Edit. Lueskelin uudempien ohjetta, siellä
toi R=regeration active 0-100%
St=mileage since last regeneration

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9229
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja AZP » Ma Heinä 15, 2019 21:57

VehS on varmaan vehicle speed eli nopeus ja VBat sähköjärjestelmän jännite.

tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5156
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Tammen kesäkäyttis MY2006 Vector Tids CV+muut (oli Sunbeach)

Viesti Kirjoittaja tetammi » Ma Heinä 15, 2019 22:03

Niihän ne varmaan onkin..
Eli valikot uudestaan tsekkaukseen.

Sidin liittimen modauksen kans meinas mennä hermo täysin ku ei meinannu kädet riittää niin pituuden kuin määränkää puolest.
Selkäki meinas jumittaa, no ehkä siihe vaikuttaa myös mopokauden avaus eile ja tänää..
Avo seissyt perjantaista et toivottavasti se selittää tuon jännitelukeman..

Vastaa Viestiin