"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kappas kappas, yllättäviä käänteitä täälläkin. Loppuunajettu ei varmasti ole hybriditojotan veroinen myyntiartikkeli, mutta onhan tuossa ihan hitosti autoa tuohon rahaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Et kuitenkaan linkannut tätä ketjua chattiauton ilmoitukseen maininnalla "tuolta löytyy autosta paljon juttua" tai "historia on omalta ajaltani hyvin dokumentoitu"
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
En mä linkannu. Ajattelin ettei kaikkien ostajakandidaattien tarvi tietää miten sekopää omistaja autolla on. Jätän sen yksinoikeudella saappifoorumilaisten tiedoksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
^Se on vaan helmiä sioille tarjota täyttä historiikkia jokaiselle renkaanpotkijalle
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Mielenkiinnolla jään odottamaan kuinka tämä etenee. Itse en ole noita käyttöruoskia menemään suoralla kaupalla oikein mitenkään. Ainoa taitaa olla 99, jonka möin 18 vuotta sitten sen jälkeen, kun korvaaja oli jo hankittu.
Femmalla pidin ikään, kuntoon ja kilometreihin nähden omasta mielestäni vertailukelpoista pyyntiä, eikä napannut, edes tarjouksia. Liikkeessä joutui senkin sitten vaihtamaan. Nykyistä koslaa, kun pohtii, niin eräs vaihtoehto saattaa hyvinki olla ajella se ”loppuun” eli 300 tkm pintaan. Nykyisellä ajotahdilla siihen menisi 17 vuotta. Se kyllä tarkoittaisi ruostesuojauksen teettämistä ja muutaman kohdan maalausta. Pätkää olisi pari vuotta vielä jäljellä ja laskeskelin, että käteen jää saman verran, vaihtoi sen nyt tai sitten. Dieselit on sen verta huonossa huudossa tällä hetkellä, että tuon pitäminen pitempään ei välttämättä ole huono ratkaisu, ainakin jos valtiovalta ei tee dieselin omistamisesta kansanmurhaan verrattavaa rikosta.
Femmalla pidin ikään, kuntoon ja kilometreihin nähden omasta mielestäni vertailukelpoista pyyntiä, eikä napannut, edes tarjouksia. Liikkeessä joutui senkin sitten vaihtamaan. Nykyistä koslaa, kun pohtii, niin eräs vaihtoehto saattaa hyvinki olla ajella se ”loppuun” eli 300 tkm pintaan. Nykyisellä ajotahdilla siihen menisi 17 vuotta. Se kyllä tarkoittaisi ruostesuojauksen teettämistä ja muutaman kohdan maalausta. Pätkää olisi pari vuotta vielä jäljellä ja laskeskelin, että käteen jää saman verran, vaihtoi sen nyt tai sitten. Dieselit on sen verta huonossa huudossa tällä hetkellä, että tuon pitäminen pitempään ei välttämättä ole huono ratkaisu, ainakin jos valtiovalta ei tee dieselin omistamisesta kansanmurhaan verrattavaa rikosta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Taas yksi Ulkomaalainen ajettu: https://www.nettiauto.com/10718770
Tosin ajamani auto ei taida olla kuvien yksilö, koska kuvan autossa on erilaiset vanteet ja ajamaani autoon on vain yksi rengassarja ja lisäksi kuvissa näkyvän irrotettavan vetokoukun peitelätkän kohdalla oli puskuri ilman mitään reikiä.
No, automalli, väri ja nahkasisusta nyt täsmää, joten riittävän lähellä.
Autossa ei mitään ihmeellistä vikaa, mitä nyt joku oli pirjonnut molemmille etupenkeille jotkut pullataikinat, joita ei oltu saatu kokonaan niistä reikätettyjen nahkapenkkien rei'istä pois. Akku ei ollut täynnä kun lähdin koeajolle, mutta käytin autoa Charge-tilassa jonkin aikaa, ja nollasin mittarit ja tripit, kun ajotietokone näytti rangeksi 20 km. Siitä ajoin 21,5 km:n koeajon pääosin taajama-ajoa ja autokaupan pihassa rangea näytti olevan vielä jäljellä 3 km. Tuon 21,5 km matkalla polttomoottori ei käynnistynyt kertaakaan, tosin pidin lämppärin pois päältä. Uskoisin tuolla testillä, että akku on hyväkuntoinen.
Tämä on siis samanikäinen mutta 30 tkm enemmän ajettu kuin edellispäivänä ajamani Sakan yksilö, varusteista tästä puuttuu adaptiivinen vakkari, vetokoukku ja kesärenkaat vanteineen. Alla oli siis jotkut Hankookin kitkat. Yleiskunto suunnilleen yhtä siisti kuin Sakan autossa, ulkona vähemmän skraaduja mutta enemmän kiveniskemiä, sisällä pirjoa penkeillä mutta muuten aika priima. Hintaa 2700 euroa vähemmän kuin Sakan autossa. Syy siihen, miksi tämä on seissyt hallissa kuukauden Sakan myydessä naapurissa autot päivässä, selvisi kun kysyin huoltokirjaa. Siellä oli kaksi leimaa, joista jälkimmäinen 50 tkm kohdalla keväältä 2015.
Mun käyttöön ajateltuna pitäisi investoida yhteensä 2000 euroa toiseen rengassatsiin ja vetokoukkuun, joten hintaero jää melko pieneksi kun huomioi kilsat ja huoltokirjan tilanteen.
Saappia kehui taas yllättävän siistikuntoiseksi ja tarjosi 2500 euroa. Hieman huoltokirjasta juteltuani nosti vielä 2700 euroon, eli välirahaksi 16500 euroa. On se 3500 euroa vähemmän kuin Sakalla, mutta efektiivisesti siis erotus 1500 euroa kun huomioi investointitarpeet.
Jos se huoltokirja olisi på kondis, niin voisin harkita, mutta tämä jäi nyt kauppaan. Jos ostan noin 20 t€:n auton, niin siinä pitää olla melko hyvin täytetty huoltovihko, parin tonnin katiskat on sitten ihan eri asia.
Alan saada itsenikin mielestä nirson autonostajan maineen. Ei muuten, mutta aikaa menee paljon näihin koeajoihin ja pohdintoihin, eikä tuloksia synny.
Tosin ajamani auto ei taida olla kuvien yksilö, koska kuvan autossa on erilaiset vanteet ja ajamaani autoon on vain yksi rengassarja ja lisäksi kuvissa näkyvän irrotettavan vetokoukun peitelätkän kohdalla oli puskuri ilman mitään reikiä.
No, automalli, väri ja nahkasisusta nyt täsmää, joten riittävän lähellä.
Autossa ei mitään ihmeellistä vikaa, mitä nyt joku oli pirjonnut molemmille etupenkeille jotkut pullataikinat, joita ei oltu saatu kokonaan niistä reikätettyjen nahkapenkkien rei'istä pois. Akku ei ollut täynnä kun lähdin koeajolle, mutta käytin autoa Charge-tilassa jonkin aikaa, ja nollasin mittarit ja tripit, kun ajotietokone näytti rangeksi 20 km. Siitä ajoin 21,5 km:n koeajon pääosin taajama-ajoa ja autokaupan pihassa rangea näytti olevan vielä jäljellä 3 km. Tuon 21,5 km matkalla polttomoottori ei käynnistynyt kertaakaan, tosin pidin lämppärin pois päältä. Uskoisin tuolla testillä, että akku on hyväkuntoinen.
Tämä on siis samanikäinen mutta 30 tkm enemmän ajettu kuin edellispäivänä ajamani Sakan yksilö, varusteista tästä puuttuu adaptiivinen vakkari, vetokoukku ja kesärenkaat vanteineen. Alla oli siis jotkut Hankookin kitkat. Yleiskunto suunnilleen yhtä siisti kuin Sakan autossa, ulkona vähemmän skraaduja mutta enemmän kiveniskemiä, sisällä pirjoa penkeillä mutta muuten aika priima. Hintaa 2700 euroa vähemmän kuin Sakan autossa. Syy siihen, miksi tämä on seissyt hallissa kuukauden Sakan myydessä naapurissa autot päivässä, selvisi kun kysyin huoltokirjaa. Siellä oli kaksi leimaa, joista jälkimmäinen 50 tkm kohdalla keväältä 2015.
Mun käyttöön ajateltuna pitäisi investoida yhteensä 2000 euroa toiseen rengassatsiin ja vetokoukkuun, joten hintaero jää melko pieneksi kun huomioi kilsat ja huoltokirjan tilanteen.
Saappia kehui taas yllättävän siistikuntoiseksi ja tarjosi 2500 euroa. Hieman huoltokirjasta juteltuani nosti vielä 2700 euroon, eli välirahaksi 16500 euroa. On se 3500 euroa vähemmän kuin Sakalla, mutta efektiivisesti siis erotus 1500 euroa kun huomioi investointitarpeet.
Jos se huoltokirja olisi på kondis, niin voisin harkita, mutta tämä jäi nyt kauppaan. Jos ostan noin 20 t€:n auton, niin siinä pitää olla melko hyvin täytetty huoltovihko, parin tonnin katiskat on sitten ihan eri asia.
Alan saada itsenikin mielestä nirson autonostajan maineen. Ei muuten, mutta aikaa menee paljon näihin koeajoihin ja pohdintoihin, eikä tuloksia synny.
Viimeksi muokannut AZP, To Loka 17, 2019 15:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Uus Berlingo vaan Veholta. Ja jos hinta tökkii, niin spämmää mailit läpi Suomen, kun näkemättäki voi tilata.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
^en kyllä uutta polttomoottoriautoa vuonna 2019 osta. Uusi lataushybridi vois vaihtoehto ollakin, mutta jatketaan nyt käytettyjen linjalla.
Raision Sakalla olis vuoden vanha MY2019 Outlander PHEV myynnissä, ehkä sekin pitää tsekata. HIntaa lähemmäs 40 k€, mutta ei olis sitten (ehkä) niitä taikinoita penkillä ja naarmuja kauhisteltavaksi.
Saabin arvo on muuten hyvässä nousussa, Vaihtokaaran myyjä soitti ja sanoi miettineensä vielä asiaa ja että jos hän hyvittäisi Saabista 3200, niin tehtäiskö kaupat vielä tänään
Jouduin kuitenkin vastaamaan, että huoltokirjan vuoksi en nyt tee kauppoja, että tämä ei ole nyt pelkästä rahasta kiinni.
Raision Sakalla olis vuoden vanha MY2019 Outlander PHEV myynnissä, ehkä sekin pitää tsekata. HIntaa lähemmäs 40 k€, mutta ei olis sitten (ehkä) niitä taikinoita penkillä ja naarmuja kauhisteltavaksi.
Saabin arvo on muuten hyvässä nousussa, Vaihtokaaran myyjä soitti ja sanoi miettineensä vielä asiaa ja että jos hän hyvittäisi Saabista 3200, niin tehtäiskö kaupat vielä tänään
Jouduin kuitenkin vastaamaan, että huoltokirjan vuoksi en nyt tee kauppoja, että tämä ei ole nyt pelkästä rahasta kiinni.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Olis siitä berlingostakin töpseliversio https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/sym ... ultispace/
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Taisi mennä jo tämäkinAZP kirjoitti: ↑To Loka 17, 2019 13:24Taas yksi Ulkomaalainen ajettu: https://www.nettiauto.com/mitsubishi/10718770
Edit: Löytyy sittenkin, mutta linkki on https://www.nettiauto.com/mitsubishi/ou ... v/10718770
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Joo, sori jäi poistamatta linkistä toi "mitsubishi". Korjattu alkuperäseen postaukseen.
Ja vanhasta Lingosta tosiaan on sähköauto. Range ei vaan ihan riitä ykkösautoksi ja tuolla ei taida saada vetää kummoista kärryä, jos mitään. Muutenhan toi olis täydellinen auto.
Ja vanhasta Lingosta tosiaan on sähköauto. Range ei vaan ihan riitä ykkösautoksi ja tuolla ei taida saada vetää kummoista kärryä, jos mitään. Muutenhan toi olis täydellinen auto.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kunpa pistäisivät Mitsulla tuon Outlanderin voimalinjan viistoperä-Galantiin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
NIrsoilu on ohi ja tuloksia on syntynyt. Pihassa seisoo tuollainen ja olen 22599 euroa köyhempi:
Löyty vihdoin se oikeasti siistikuntoinen yksilö, jossa varustelutaso kohtasi toiveet ja hintakin silleen kohtuullisella tasolla, vaikkei mikään Suomen halvin ollutkaan. Väri ei ole ihan mun suosikki, mutta vaimo sano ihan tykkäävänsä. Kai se on vähän tollanen naisellinen toi taivaansininen, ja se voi olla ihan ok mulle, kun en koe tarpeelliseksi korostaa omaa muhkeaa maskuliinisuuttani
126 km mittarissa ja tämän kuun lopulla auton käyttöönotosta on kulunut tasan viisi vuotta. Huoltokirjassa ajantasaiset marmoriset leimat viime vuoteen saakka, viimeinen huolto tehty 08/2019 ilman marmorilisiä. Ruotsista uitettu, niin kelpaa Saabistillekin
On se Ruotsista tuonti Hollannin sijaan sillä tavalla etu, että auton paperit ja ohjekirjat on kielellä jota osaan. Hollannistakin saa jotain selvää Saksan ja Ruotsin pohjalta, mutta aina kivampi näin.
Auto oli mulla yön yli koeajossa, eilen illalla sain 32 km mittariin ennen kuin polttokone käynnistyi ekan kerran, tänään onnistui 34 km, kuitenkin ihan normaaliajoa, ei mitään pihipihi ekoilua. Ja eilen illalla koeajolla oli lämmityslaite päällä, eikä silti kone käynnistynyt kertaakaan. Pakkasella ei kuitenkaan oltu, vaan joku 6-8 astetta plussaa.
Saabin hyvitys olisi lopulta ollut nettona 1500 euroa, eli 2000 € nimellinen hyvitys, mutta ilman vaihdokkia lähti Mitsun hinnasta vielä 500 euroa pois. Eli Saappi jäi vielä perheeseen ja hävitän sen itse sitten, tuohon Sakan nettohyvitykseen verrattuna siinä pitäisi kyllä päästä ihan tuntipalkoille. Pihalla ja tallissa on kuitenkin tilaa, niin ei ole sen puolesta kiire hävittää hävittäjää. Eli nyt rohkeasti tarjoamaan loppuunajetusta
Ei siis tullut Berlingoa ainakaan vielä tähän talouteen, vaikka olen siitä mussuttanut täällä(kin) yli kaksi vuotta. Toi mitsuhan on ihan täynnä kaikkea nonsenseä ja hintaakin oli viisivuotiaana enemmän kuin millä saa kaupasta uuden Berlingon. Mutta Sitikan ongelmana on mittaamattoman suuri arvonalenema, sekä polttomoottoritekniikan aiheuttamat vero- ja polttoainekulut, jotka uskoakseni tasaisivat kokonaiskustannukset tämän ajokin kanssa pidemmällä aikavälillä. Jos Linkoon saisi tuollaisen lataushybridivoimalinjan tai täyssähköisen, jolla ajaisi tosielämässä vähintään 300 km, niin Mitsu olisi voinut jäädä kauppaan. Mutta nyt mennään tällä.
Tämä ketju ei siis vielä sulkeudu, koska Saappi on vielä jäljellä. Pitäis kai jotain uutta projektivitjaa pykätä tolle Mitsulle, jos porukkaa kiinnostaa miten vääränmerkkinen töpseliauto rasittaa mieltä ja kukkaroa.
Viimeksi muokannut AZP, La Loka 19, 2019 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Vaikka petturi oletkin, niin ehdottomasti on saatava oma ketju Mitsulle
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Turbo"
- Viestit: 249
- Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
- Paikkakunta: Helsinki
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Onnea uudelle autolle!
Ehdottomasti vaan oma ketju mitsulle, näitä on mukava seurata.
Ehdottomasti vaan oma ketju mitsulle, näitä on mukava seurata.
Opel Astra H wagon 1.6 2011