"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:Ei se mulla oikein olis kanavoitunut kaljaan tai muuhun kulutukseen. Mulla on hiukan vähemmistöön kuuluva suhde rahaan ja kuluttamiseen. Kaikki raha mikä tulee, ei mene.
Tota vähän epäilen, ja myös itse sen tuossa vähän kuin puoli vahingossa allekirjoitit :D Eli ei varmaan kaikki rahat olisi kaljaan mennyt, ja sekin voi olla, että joka kuukausi ennen tilipäivää ei pankkitilin saldo ole zero euro. Kulutustottumukset vaan tuppaa olemaan semmoisia, että ei niitä edes itse huomaa, vaikka miten koittaisi seurailla. Aina menee joku summa kuukaudessa, that's it. Jos joku kk. tulee isompi tili (esim. bonarit), niin niitä sitten pistellään jemmaan, kunnes parin kuukauden päästä ostetaan jouluksi kolmen viikon Thaimaan matka perheelle. Jos ois bonarit jääny pienemmiksi ja jätetty Saabiin ostamatta uudet bling-bling vanteet, niin sitten siitä vähän vähemmälle jäänyt summa olisi laitettu vaikka kylpyläviikonloppuun Tampereella. Rahaa menee, rahaa tulee. Käyttökohteet vaihtelee, joskus myös tulon lähteet.
Mut se on fakta, että kun on itse tyytyväinen omaan autovalintaansa, niin se on tärkeää. Ei se mua haittaa, että pistetään 400€/kk carnauba vahaan, jolla hinkataan autoa joka toinen päivä, jos siitä tulee itselle hyvä olo. Mutta se, että sitä samaa, mikä itselle toimii, aletaan pitämään standardina ja tuputtamaan muille, on persiistä. No, oli miten oli, tehdään niitä omia valintoja ja pidetään pyörät pyörimässä. 8)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mutta Ville, etkös sä ole liisarikuskina ihan aallonharjalla vielä?! :wink:

Me muut ollaan jääty sinne aikaan ennen finanssikriisiä.

5000€ laittaminen :saab:iin ei varmasti ole yleisesti hyväksyttävää. :lol: Toisin kuin johonkin E60 530d:eehen tai vastaavaan Vagiin. Kaljaankin sen saanee kulutettua, jos ei ole tylsä perheenisä(kuten allekirjoittanut), joka tissuttelee himassa/mökillä/tms.

Tänään just ajelin kaupasta kotiin ja edessä meni uudehko Diudi Q2. Siis Qashqaita pienempi maasturi, joka maksaa sen 30k€. Kyllä mä rehellisesti mietin itsekseni tuollaisen kikkareen mielekkyyttä rahallisesti. Ja muutenkin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Cona kirjoitti:Mutta Ville, etkös sä ole liisarikuskina ihan aallonharjalla vielä?! :wink:
Joo, paitsi että emäntä sillä pääasiassa ajaa. Ei ollut varaa enää ostella sille uusia (käytettyjä) käyttöautoja kun se ajeli niitä katolleen pitkin Paippisten peltoja vähän turhan usein. :D :mrgreen: Liisari maksaa kuukaudessa aina saman vaikka käydään katon kautta ympäri tai ajetaan tulvivaan peltoon ( :oops: ).
Sitten omissa ajoissa noi tonnin ruoskat toimii mainiosti.
Cona kirjoitti: Tänään just ajelin kaupasta kotiin ja edessä meni uudehko Diudi Q2. Siis Qashqaita pienempi maasturi, joka maksaa sen 30k€. Kyllä mä rehellisesti mietin itsekseni tuollaisen kikkareen mielekkyyttä rahallisesti. Ja muutenkin.
Joo, toi on kyllä semmonen autoluokka jota en itsekään ymmärrä. Eli siis ns. perheautoluokka, jossa premium-merkki ei tarjoa aidosti mitään muuta lisää kuin hintaa. No, edelleen, joku saattaa niistäkin tykätä ja pitää hyvänä ostoksena. Sallittakoon sekin. Liisinkiskeidaa speksatessa tuli tutkailtua myös A-sarjan Meseä ja V40 Volvoa. Hintaa olisi ollut hitosti enemmän (etenkin samoilla varusteilla), tilaa selkeästi vähemmän ja suorituskyky korkeintaan Skeidan luokkaa. Ei jatkoon.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

V.J.S kirjoitti: ajetaan tulvivaan peltoon ( :oops: )
Vaimoko se olikin? :mrgreen:

Preemiumruoskillahan tässä itse kukin saabisti ajelee, muistetaan nyt se :D . Sitten vielä ollaan valmiita maksamaan tonneja siitä että pitää olla sitä potkua ja tehoa lisää, siis sitä jolla ei oikeasti tee mitään muuta kuin kiihdyttelee päiväsakkonopeuksiin (jotka maksaa taas tonneja) tai pröystäilee ABC:n kahvipöydässä tai saappifoorumilla :mrgreen:

Mutta jos nyt vakavasti puhutaan, niin preemiumiahan pidetään yksilöllisenä valintana. Sellaisena ei-Toyotana. Siinä ei vain ole kovin paljon yksilöllisyyttä, kun minäkin pystyn nimeämään suorilta käsin vähintään 15 tuntemaani henkilöä, jotka ajavat vitossarjan Bemarilla tai Audi A4:llä. Sen sijaan en keksi yhtään tuttua nykyistä Qashqai-kuskia (yhden entisen) ja vain yhden Avensis-kuskin. Saabissa on sentään vielä jotain yksilöllisyyttä, mitä siinä ei toki ollut joskus yli 25 vuotta sitten, kun Saabit keikkui TOP10 myydyimpien autojen listalla.

Sitten kun vaihdon aika jonain päivänä väkisin tulee, Saabit alkaa olla uusimmatkin jo vähän iäkkäitä toimimaan mun seuraavana käyttöautona. Yksilöllisyyttä pitää sitten hakea muista merkeistä. Ja hetken kun mietin, niin ei tule mieleen yhtään Berlingokuskiakaan :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Taas olen nettimainonnan uhri. Tänään aamulla jotain ryönää netistä kaivellessa selain iski eteen uuden berlingon mainosbannerin. Olihan sitä pakko klikata ja syöttää sivustolle yhteystiedot koeajon varaamiseksi. Ei siinä mennyt kun hetki kun Arto Autokeskuksesta soitti ja sanoi että heillä olis tuossa Berlingo hallissa ja Rifter ulkona vailla koeajajia. Koska töissä oli tänään muutenkin hiljaista, suuntasin ruokatunnilla Raisioon kirahvinkuljettimia ihmettelemään.

Koska ulkona on kurakeli, alle osui se Pösön Rifteri, joka oli jo valmiiksi kastunut. Tällainen ankanpoikanen:

Kuva

Kuva

Kun lähdin ajamaan, olin saanyt myyjältä vain tiedon etä se on sataheppanen manuaali. Siinä ajellessa mietin että onkohan tää bensa vai dieseli? Äänestä sitä ei erottanut. Vitosessa oleva punaviiva antoi olettaa kyseessä olevan dieselin. Pakko oli pysähtyessä kurkata pellin alle:

Kuva

Aika syvällä kone makaa siellä poterossa, konepelti voisi sen puolesta olla vaikka 15 cm alempana. Totesin että kone pitää ihan yhtäläistä säksätystä kuin Grandlandin 1.2 puretech bensa, mutta ei tärise samalla tavalla. Tankinkorkkia vilkaistessa varmistui että dieselihän se oli. On kyllä hiljainen kone dieseliksi.

Toinen asia mikä paljasti koneen öljynpolttimeksi oli alavääntö. Kyllä ahdetussa pikkubensassa on ohuempi voima alapäässä kuin dieselissä, tämä oli sataheppaisenakin oikein pirteä lähtemään liikkeelle. Motarilla satasen viivan ylittävässä kiihdytyksessä kolmosvaihteella ei sitten voikaan sanoa taphtuneen mitään suuria. Sen pienen tehon kyllä huomaa, kun auto on kuitenkin pienen pakun kokoinen.

Pakumainen oli fiilis ohjaamossakin, ei mitenkään pahalla siis. Sellainen olo että ajaa isoa autoa, vaikka pituutta onkin vain viistoperäastran verran. Hetken pohdin että onko vanhassa Berlingossa/Partnerissa oikeasti näin avara tuntuma ohjaamossa. Se selvisi kun pääsi takaisin Autokeskuksen halliin, jossa seisoi vielä myymätön vanhakoppainen Berlingo. Kyllä siellä oli ohjaamossa paljon henkilöautomaisempi tunnelma. Varmaan jos joka suuntaan uusi ohjaamo on 5 cm pidempi ja leveämpi, niin se alkaa tuntua.

Oli eka kerta kun ajoin Pösön i-cockpit -ohjaamolla olevaa autoa. Siis mittarit tavallista pienemmän ruorin yläpuolella.

Kuva

Täytyy sanoa, että tykkäsin. Asettelu vie mittarit vähän kauemmas, jolloin mittarisoon ei tarvitse kääntää ja tarkentaa katsetta samalla määrällä kuin perinteisessä kojelaudassa. Muutenkin kojelaudassa ja ohjaamossa oli yllättävän fiksu fiilis. Ei mitenkään halvan oloinen kojelauta, jos nyt ei mikään preemiumikaan. Ovet sen sijaan näytti sisältä ihan pakun ovilta, ja ne on myös sen kokoiset, että niitä avatessa tulee olo että on talliin menossa hevosia ruokkimaan.

Ajoasento mukavan pysty ja katse sen verran korkealla että siitä myös tuli se isomman auton fiilis. Tila-autolle tyypillisesti keulaa ei näe ohjaajan paikalta laisinkaan, mutta kääntöympyrä tuntui todella pieneltä, että kyllä kai tätä näppärästi ahtaissakin väleissä kääntää. Testasin itse asiassa palauttaessani auton, kun pakitin sen siihen samaan ahtaaseen viimeiseen parkkipaikkaan mistä koeajon aloitinkin. Jos keulaa ei näe hyvin, niin takakulmien arviointi on naurettavan helppoa, kun takana on joka suuntaan isot ikkunat ja takapään suunnittelu on mallia kantti x kantti.

Opel Combossa ihmettelin JP_Vetten tavoin etuistuinten välissä olevaa rotkoa, jossa megavarsi käsijarrulle. Pösössäpä olikin tällainen:

Kuva

Tuon likukannen alta ei löydy megavartta, vaan se on korvattu sähköisellä käsijarrulla. Tuo keskikonsoli on toki lisävaruste, mutta ehdottomasti ruksimisen arvoinen, ellei halua kulkea sisäkautta etu- ja takapenkkien väliä (meidän 3-vuotias varmaan rakastaisi sitä..).

Hallissa istuin sitten Berlingon, joka on siis teknisesti ihan sama auto. Kojelautakin on käytännössä samanlainen pois lukien kuskin puoli jossa mittaristo on perinteinen. Berlingo oli joku perusmalli, jossa ei ollut autokylmäkonetta ja kojelaudassakin vähän enemmän halpaa muovia. Toisaalta mä en pelkää halpaa muovia, pelkään halpaa muovia joka on naamioitu huonosti näyttämään nahalta, kuten Grandlandissa.

Takakontti on iso, niin kuin on joskus ollut juttua:

Kuva

Otin vielä varmuudeksi mitat, leveys 120 cm, pituus lattiassa 100 cm ja korkeus hattuhyllyyn 60 cm. Mittoja, joita löytyy vähän jokaisesta keskisarjan farmarista tai SUVista, mutta harvoin kaikkia kolmea samasta autosta. Vanhassa Berlingossa leveys ja korkeus oli samat, syvyys vajaa 10 cm vähemmän. Jotain ne on tehneet oikein tuon uuden mallin kanssa, kun noinkin paljon lisätilaa kontissa, takapenkki vaikutti tilavammalta ja etupenkillä, kuten mainittua, paljon isomman auton tuntu. Uusi malli on kuitenkin vain kolmisen senttiä vanhaa pidempi ja leveämpi.

Jos nyt näillä tutustumisilla pitäisi valita Opelin, Pösön ja Sitikan välillä, niin kai mä Pösön valitsisin. Tykkäsin sen verran siitä kojelaudasta ja ulkoa se on noista pirteimmän näköinen. Vaikka Sitikka on kyllä ulkoa persoonallisin, mutta ei sisältä. Toki jos tässä oltais vakavissaan kauppaa tekemässä, niin hinnan pitäisi Pösössä olla myös kohdallaan.

Tarjousta ei laskettu siinä heti, vaan ladoin tiskiin vaatimukset lasikatosta, autokylmäkoneesta, vetokoukusta, metallihileestä maalissa sekä siitä rotkon eliminoivasta keskikonsolista. Ja tätä postausta kirjoittaessa pamahti tarjous sähköpostiin. Melko tarkkaan 35 tonnia! No siinä on mukana 900 oiron peltivanne+kitkarengaspaketti ja autoveroineen 1100 euroa maksava Webasto, jonka tarve on mulla vähän niin ja näin. Mutta silti, Opelin tarjous lähes vastaavasta Combosta oli alle 30k ja siinäkin oli mukana kahden tonnin talvirengaspaketti. Siitä tosin puuttui automaatti-ilmastointi ja keskikonsoli, mutta ne on yhteensä luokkaa tonnin varusteet.

Bensa-automaatti saadaan kuulemma tuotantoon vasta loppukesästä 2019, joten sitä saisi odotella varmaan vuoden. Toistaiseksi automaatit on kaikki dieseleitä. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, voipahan ajaa uusiutuvalla tavaralla ja nauttia siitä alaväännöstä. Dieselvero vaan jää vähän jäytämään, kun nuo nykybensakoneet on jo niin pihejä, että niissä vuosiverot jää hyvin alle 200 euron vs. dieselin yli 600 euroa. Toisaalta noita WLTP-kulutuslukemia manuaalivaihteisille kun katsoo, niin näyttäisi siltä että alle 10 tkm ajomäärälläkin ja nykyisellä minimaalisella dieselin ja bensan hintaerolla polttoainekuluissa syntyisi eroa 300-350 euroa vuodessa dieselin hyväksi, niin onko sillä veroerolla sitten lopulta niin isoa merkitystä autoilun kokonaiskuluissa.

Arto kävi kurkkaamassa ja kierrättämässä pienen lenkin Saabillakin, paperilla lukee hyvitykseksi 3078 euroa. Välirahaa Pösöön jäisi siis maksettavaa enemmän kuin mitä Opeli maksaisi ilman vaihtoautoa.

Näiden euromäärien pyörittäminen ja tilisaldon tarkistaminen muistutti taas hyvin, että en mä Saabia tässä ja nyt ole mihinkään vaihtamassa. Kuhan kattelen. Nyt on noikin livenä nähty.

Ja nyt saa kyllä riittää muutenkin autojen koeajelut. Aaltoileva autokuume ei ainakaan niillä laske. Toistaiseksi kuumeen on pitänyt aisoissa vain täysi tyytyväisyys nykyiseen kulkimeen :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tossa juuri eilen kun lueskelin näitä sun kirjoituksia niin hymähdin ajatukselleni, jossa oli tarkoituksena laskea montako kertaa oot maininnut sanan Berlingo eri sijamuodoissaan :D

Mutta asiaan. Joku tollanen laatikko pienellä bensamosalla, töpselisähköllä sekä nelivedolla olisi kyllä järkevin auto Suomeen ja omaan käyttöön...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona »

Varmasti ihan pätevä laite tuo pössykkä, mukava lukea näitä kokemuksia vähän erilaisista autoista.

Tuo hinta on kyllä (Suomessa) aivan metsässä, jos ruvetaan puhumaan 35t€ luokkaa olevasta pyynnistä. Pari vuotta vanhana on 20t€ varmasti tiukassa... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja aero »

AZP kirjoitti: Koska ulkona on kurakeli, alle osui se Pösön Rifteri, joka oli jo valmiiksi kastunut. Tällainen ankanpoikanen:
Kenen muun tekisi mieli käydä tussaamassa se puuttuva D tuohon kylkeen?
AZP kirjoitti: Tankinkorkkia vilkaistessa varmistui että dieselihän se oli. On kyllä hiljainen kone dieseliksi.
Minä toissavuonna ehdin ajaa uudella focuksella vissiin kolmisensataa kilsaa luullen sitä dieseliksi, kunnes tajusin että se on litrainen egobooscht. Sen verran nokipolttoisen oloisesti se tärisi ja kolisi. :D
AZP kirjoitti: Pakumainen oli fiilis ohjaamossakin, ei mitenkään pahalla siis. Sellainen olo että ajaa isoa autoa, vaikka pituutta onkin vain viistoperäastran verran.
Volkkarin T4 Transporterista aikoinaan sanottiin että se on kovin henkilöautomainen ajettava. Muutamaa T4:sta ajettuani ihmettelin tuota pitkään, kunnes "pääsin" ajamaan Skoda Citigolla, josta tuo T4 tuli erehdyttävästi mieleen - pakumainen ajoasento ja karu ohjaamo toi aivan saman fiiliksen ja parkkiin ajaessa ihmettelin että näinkö pieni se olikin, kun ulos noustessa huomasin istuvani T4:een verrattuna kutakuinkin asfaltilla. Varmaan samankaltaista fiilistä siis kuin dRifterissä. Ei siinä, Citigokin vaikutti ns. järkevältä pikkuautolta, eli ulkomittoihin nähden sisälle oli tehty yllättävän tilavaa, kun senttejä ei oltu hukattu massiivisiin ovipahveihin, keskikonsoliin yms.
AZP kirjoitti: Tuon likukannen alta ei löydy megavartta, vaan se on korvattu sähköisellä käsijarrulla.
Oikein toteutettuna (=järkevälllä automatiikalla ja mäkijarrulla varustettuna) sähkökäppäri on muuten paras seisontajarru ikinä. Ainoa varuste, mitä olen jäänyt ex-työsuhdeaudista kaipaamaan.
AZP kirjoitti: Toistaiseksi kuumeen on pitänyt aisoissa vain täysi tyytyväisyys nykyiseen kulkimeen :D
Kannattaa olla tyytyväinen siihen, että tuo lääke toimii. Yst. terv. nimim. autokaupat meneillään...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ehkä pitää odottaa nelivetoversiota, josta voi sitten poistaa etuvetarit pois käytöstä ja nimetä vehkeen sitten dRifteriksi :mrgreen:

T4 oli kyllä aikanaan vallankumouksellinen paku. Jonkin verran 80-luvun Hiacea ajaneena oli melkoinen ero ajaa Autobahnia T4:lla, kun muinoin yhden sellaisen hain Etelä-Saksasta takaisin Suomeen. Eniten pakukokemusta on silti perheessä olleesta MY1990 G20 Chevy Vanista, joka nyt ei ole vertailukelpoinen aikalaisiinsa euro- ja japsipakuihin. 2000-luvun pakuja ei juurikaan ole tullut ajettua joitain vuosituhannen alun Fiat/PSA-kotteroita pois lukien. T4 kyllä voitti ne mennen tullen mukavuudessa.

Pakuissa yleensä parasta on pysty ajoasento, istuminen korkealla ja no-nonsense-ratkaisut ohjaamossa. Huonoa yleensä sisämelu, tehonpuute ja alustan ominaisuudet. Rifterissä nämä ei tehonpuutetta lukuunottamatta vaivanneet, ja taas nuo hyvät ominaisuudet olivat läsnä.
2.polvi kirjoitti:Tossa juuri eilen kun lueskelin näitä sun kirjoituksia niin hymähdin ajatukselleni, jossa oli tarkoituksena laskea montako kertaa oot maininnut sanan Berlingo eri sijamuodoissaan :D
Onhan tuo muutamassa ketjussa tullut kai puheeksi :mrgreen:
Cona kirjoitti: Tuo hinta on kyllä (Suomessa) aivan metsässä, jos ruvetaan puhumaan 35t€ luokkaa olevasta pyynnistä. Pari vuotta vanhana on 20t€ varmasti tiukassa... :roll:
Jep, taidankin odottaa muutaman vuoden ja katsella sitten käytettyä. Eipä noita vanhakoppasiakaan ole kannattanut uutena ostaa, kun 2-3-vuotiaita on parhaimmillaan tarjolla puoleen hintaan: https://www.nettiauto.com/9975946
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, kyllä T4 pärjää aikalaistensa pakujen vertailussa varsin hyvin, minä vaan en koskaan ole saanut siitä henkilöautomaista mielikuvaa. Siinä nyt kuitenkin on se pakun pystyistuin ja kolho ohjaamo - kuten asiaan kuuluu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

AZP kirjoitti:
2.polvi kirjoitti:Tossa juuri eilen kun lueskelin näitä sun kirjoituksia niin hymähdin ajatukselleni, jossa oli tarkoituksena laskea montako kertaa oot maininnut sanan Berlingo eri sijamuodoissaan :D
Onhan tuo muutamassa ketjussa tullut kai puheeksi :mrgreen:
54 osumaa, 9 eri aihetta. elokuun 2.päivä 2017 alkaen.
Olkaa hyvä :mrgreen:
(osumat saattaa sisältää lainauksia muiden kirjotuksista, en alkanut kaikkia lukemaan läpi)
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jaajaa, alle kymmenen ketjua ja keskimäärin harvemmin kuin kerran viikossa? Pitää varmaan aktivoitua sanansaattamisessa, jospa joku muukin näkisi valon :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tturku »

AZP tässä moi, Olisko hetki aikaa puhua Berlingoista :lol: :lol: :lol:
Sori, oli ihan pakko. Nää projektikertomukset on tän foorumin parhautta kyllä :saab:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona »

"Siunattua matkaa!"

Siinä jäisi kyllä vartiotornin tuputtajat kakkoseksi. :mrgreen:

Tästä tulee mieleen eräs pastori asiakkaana, joka oli todennut kollegalle, että "on sinulla ikävä työ" ja "voimia päivääsi"... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3543
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tommonen Rifter olis just passeli emännälle ja koiruuksilleen tilojen puolesta. Mutta tuo hinta. 35 tonnia. Mitä prklettä… Kakskymppiä korkeintaan. Eikä siinä ole konettakaan, ekan reissun jälkeen saisin niin päihin kun tommosen mopon olin mennyt hankkimaan. Kunnon bensamosa manuaalilla, se maksaisi sitten varmaan viiskytätonnia. Ei voi kuin ihmetellä kuka näitä koppeja pystyy ittelleen ostamaan. Verottajan mukaan kuulun tämän kansan terävimpään kymmenykseen tulojen suhteen, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa 35 tonttua Rifteriin saati mihinkään muuhunkaan autoon. Ehkä tässä alkaa putoamaan kärryiltä hintojen suhteen, kun olen vahvasti sitä mieltä, että 20-25 tonnia on ehdoton yläraja, mitä uudesta tai uudehkosta perheelle kuin perheelle riittävästä autosta on järkevää maksaa. Sen yli kun mennään, arvonalenema on sitä luokkaa, ettei sitä psyyke kestä. No, ehkä niiden jotka työntävät autoonsa 35+ tuhatta ei tarvitse sellaisesta stressata ?
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Vastaa Viestiin