"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Siitäpä, AZP, uusi loppuunajettu: https://www.nettiauto.com/saab/9-5/10571021
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Olis oiva peli jos olis farkku ja väri valittu jonkun muun eläimen kuin silakan mukaan.

Tai voisin mä testata miten koiran kanssa onnistuis liikkuminen sedanilla. Mä vaan luulen että sitten kun ollaan koko perhe liikkeellä niin takapenkillä alkais veri valua, kun kakarat härnäisi niiden välissä matkustavaa vanhaa narttua. Meinaan siis koiraa enkä vaimoa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tturku »

:lol: :lol: :lol:
Toi muuten yllättää tiloiltaan niin kabiinissa kuin loosterissa. Täällä sama setup eli 7 ja 4 vuotiaat ja vanha narttu (staffi) niiden välissä. Se toinen puolisko sitten etupenkillä. Hyvin mahduttiin reissuun vaikka isojen hartanin vaunujen kanssa aikoinaan. Enää jäljellä takapenkillä vaan 2kpl cybexin pallas istuimia. Tarvittaessa solakka vaimokin pujahtaa ja istuu keskipaikalla cybexien välissä. Et ei muuta ku Sakalle koeajoon ja kyselemään paljonko hyvittävät loppuunajetusta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onneks toi femma on liian kaukana satunnaiselle koeajolle.

Ja onneks tää on manuaali: https://www.nettiauto.com/10589581

Ja varsinkin onneks nää ei ole halpoja:
https://www.nettiauto.com/10668489
https://www.nettiauto.com/10668420

Joten kansansaabilla jatketaan vielä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja McStadey »

AZP kirjoitti:
Ke Elo 07, 2019 22:17
Ja varsinkin onneks nää ei ole halpoja:
https://www.nettiauto.com/10668489
https://www.nettiauto.com/10668420
8O 8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tänään oli sopiva hetki ja keli hieroa se maalattu lokasuoja viimeistellyksi. Eli ohjelmassa vesihiontaa ja kiillotusta, jotta saa pinnan sileäksi.

Aika varovasti vetelin, kun ei ole kauheasti kokemusta uuden maali- tai lakkapinnan vesihionnasta. Pelkona lähinnä se että hion lakkapinnan puhki ja saa taas aloitella alusta. Vesin ensin tonnisella, sitten puolitoistatonnisella ja lopuksi kaksitonnisella. Sitten Autoglymin Paint Renovatoria ja pintaan Super Resin Polish.

Ihan nätti siitä nyt aloittelijan tekemäksi tuli, eikä ainakaan oma silmä löydä tuosta kohtaa jossa vanha ja uusi väri kohtaa:

Kuva

Kuva

Kuvissa tosin pinnasta peilautuva näkymäkin vaihtuu juuri siinä paikkeilla missä maalipinnat kohtaa, joten sen puolesta noista on vaikea tuomaroida häivityksen onnistumista. Mutta ihan ok se on omaan silmään, tosin mähän olenkin värisokea :mrgreen:

Ihan kiva oli opetella tällaistakin puuhaa, ja kun jälki tyydyttää niin voi kokea onnistuneensa.

Huomenna aukeaa nykysäädösten mukainen 30 päivän vakiokatsastusaika, joten vois käydä ensi viikolla konttorilla katsomassa mitä mieltä puolueeton arvioija on auton elinkelpoisuudesta. Itsellä ei tiedossa mitään josta pomppaisi, mutta ainahan sitä voi jotain löytyä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

"Pitkä" leima kehuin ja kiitoksin.


Kuva

Etujarruissa sen verran eroa, että ehkä nyt takajarruhuollon jälkeen vois ottaa etusetkin auki ja voidella liukutapit ja putsata paikat.

Koitin kaikenlaisista jutuista kysellä, mm. itse autotallissa säätämistäni valojen suuntauksista ("nää on hyvät") ja niistä keväällä kiroilemistani takapään alustan ruosteista ("noi on paksua tavaraa, ihan hyvältä näyttää"). Kuulemma ei ruosteen takia ole NG-kolkkeja jouduttu hylkäämään, muutamia muita merkkejä mainitsi, joissa siistinkin näköisessä autossa on tietyt ruostepaikat tämänikäisissä jo pahoja (Opel, Volkkari, Toyota ja Peugeot mainittu).

Siinä kun koitin löytää katsurilta jotain haukkua autosta niin totesi vain että täähän on kilsoihin nähden tosi hyvässä ja siistissä kunnossa.

Oli eka kerta yli 11 vuoteen kun menen katsastukseen ilman valmista päästölappua. Aina halunnut varmistaa etukäteen, että se puoli on kunnossa, eikä ole huvittanut maksaa riistohintaa konttorille mittauksesta. Kilpailuhan on mennyt siihen, että katsastus maksaa 20 oiroa ja päästömittaus siihen päälle 30 oiroa. Tämä oli nyt nettivaraajan tarjous kaikki yhteensä 40 oiroa, joka on vielä ihan jees kokonaishinta.

Muutenkaan en paljoa tikkua ristiin laittanut ennen katsastusta, en edes valoja tarkistanut. Autohan on toki koko ajan jatkuvassa kuntotarkastuksessa mulla, mutta hyvin olisi voinut pompata pitkistä valoista (käytän ehkä 2 kertaa vuodessa) tai takasumuvalosta (käytän tuskin koskaan). Alustan osalta tiesin vain, että missään ei kolise.

Ei siis noussut mitään syytä viedä Saappia paaliukolle tai trokata minnekään. Toisaalta nythän tää olis paras pistää myyntiin, kun on pitkä tuore leima ja kaikki autossa kunnossa. Ens viikolla voi olla ties mikä porsimus maximus edessä.

Jos nyt jotain eloa on autokuumeessa ja tulevan saapinkorvaajan mietinnässä ollut, niin tuli tällä viikolla amerikan duunimatkalla ajeltua vuokra-autolla, jossa oli manuaali-ilmastointi. Kun on 10 vuotta ajanut automaattikylmästöidyllä Saabilla, niin alkoi aika nopeasti kyrsiä se jatkuva tarve säätää puhallusnopeutta ym. muuttujia siinä vuokrapelissä. Ilmasto oli sellainen +30-35 astetta celsiusta hyvällä paahteella, eli auto oli aina liikkeelle lähtiessä täysi pätsi, jolloin sai laittaa puhaltimen täysille ja lämpötilasäädön "A/C Max" -asentoon. Hyundaissakin on sen verran tehokas kylmäkone, että parin minuutin päästä piti ottaa puhallinta pienemmälle, jotta tarkenee, ja siitä taas hetken kuluttua säätöä pienemmälle. Koskin kahden vuorokauden aikana ilmastoinnin säätöihin varmaankin useamman kerran kuin 10 vuoden aikana Saabeissa yhteensä.

Tämä tarkoittaa sitä, että 95 % Nettiauton kakkoskoppaisista Berlingoista sulkeutuu pois seuraavan auton shortlistiltä. Aina välillä tulee vastaan joku fiksun ihmisen uutena ostama Berlingo, jossa on jaksettu ruksia se autokylmä varusteluetteloon, mutta se on todella harvinaista.

Sen sijaan valeberlingo eli Peugeot Partner Tepee tuntuu löytyvät yleisimmin autokylmällä. Siinä on vain ongelmana se, että ennen 2016 faceliftiä oleva Partner on keulastaan kuin hämmentynyt etana. Faceliftattuna auto on jo lähes Berlingon veroinen kaunotar, mutta Partnereista puuttuu useimmiten Modutop (vai mikä sen nimi nyt Peugeoteissa onkaan?), eli tavarahyllyllinen lasikatto, joka on omaan silmään aika must-varuste kirahvinkuljettimessa. Toisaalta Pösöt on useimmiten takapariovilla, mikä olisi paljon kivampi kuin Berlingolle tyypillinen megaluukku. Ja takapariovia ei ole muuten koskaan saanut Modutopin kanssa, joten se on joko-tai -valinta.

Tollanen olis Raisiossa tarjolla: https://www.nettiauto.com/10332865

Silmään tökkii vain palomiehen väri, mut toisaalta kirahvinkuljetin, joku pikkuauto tai Ferrari on sellaiset autot, jotka voisin huolia peruspunaisena.

Sellanen malli joka herätti yhtäkkisen kiinnostuksen kesän aikana noin muuten on Subaru Levorg. Turun Rintajoupilla oli sellainen kaupan vielä viime viikolla. Muutaman päivän sitä netissä kuolattuani soitin sitten koeajoa kysyäkseni Joupille, mutta auto oli just koeajolla ja samana päivänä tuli sitten viesti että auto meni koeajajalle kaupaksi. Olis ollu kiva päästä edes katsomaan, kun ei noita Turussa kovin usein kaupan ole, eikä ole tän vuoden alusta löytynyt Turun alueelta enää edes Subarun edustusta, jossa voisi käydä autoa luonnossa katselemassa.

Levorgissa viehättää lähinnä se, että en haluaisi yhtään nykyistä autoa (ulkomitoiltaan) isompaa kulkinetta pihaan. Jos korimalli on farkku, niin se on sitten Astra/Golf/Focus -luokan auto. Niistä ei vain oikein löydy sellaista mallia, jossa olisi omaan silmään riittävästi persoonaa. Pitäis olla vähän muotoilua tai eksoottista tekniikkaa ja vaikkapa sitä urheilullisuutta, mitä Saabiinkin on nimeä myöten koitettu saada. No Levorg on ulkomitoiltaan aika tarkkaan yhtä iso kuin SportCombi kolkki, ja jotenkin näissä on molemmissa samaa urheilullisuutta. Subarussa tietenkin eksotismina bokseri ja neliveto. Kokoluokaltaanhan toi Levorg lasketaan yleisesti D-segmenttiin, mutta taitaa tuoreimmat C-segmenttiläiset olla lähempänä Levorgin mittoja kuin mammuttimittoihin venähtäneet Insigniat ja Mondeot. Levorgin sisätiloja on kehuttu, eli ei se kai ainakaan ahtaampi ole kuin nykyinen kulkine tai noi samoilla mitoilla olevat nykyAstrat ja -Focukset.

Halpana noita ei pidetä, mutta sitten kun lyöt nettiautoon kriteeriksi 2015- alle 100 tkm ajetun nelivedon farkkukorilla ja bensa-automaatilla, niin kas kummaa, seitsemästä halvimmasta autosta neljä on Levorgeja (ja yksi Subaru XV, joka ei edes ole oikeasti farkku). Siellä on kisaamassa myyjistä sitten yksi Seat Leon ja yksi Mini Clubman, jota ei kai ihan tilojen puolesta voida pitää suorana kilpailijana. Vaikka ottais hakuun mukaan dieselit, niin ei se Levorgin lisähinta ole kuin muutama tonni halvimpiin dieseleihin nähden. Ja jos dieseleiden hylkiminen ja Subarun hinnanpitäminen jatkuvat nykyisellä tasollaan, niin arvonalenemassa Subaru jäänee kalliimpanakin maltillisemmaksi kuin joku dieselvaggine nelivedolla ja DSG:llä. Niitä ne tarjolla olevat nelivetofarkut meinaan suurimmaksi osaksi on.

Tätä mä olisin jo käynyt katsomassa jos olisi lähempänä: https://www.nettiauto.com/10720432

Toi GT-S on varustelluin malli ja aika harvinainen. Johtuen varmaan siitä että ainakin aikanaan mallin tullessa myyntiin se maksoi 6 k€ enemmän kuin perus GT. Sillä hinnalla sai varusteiksi nahkajakkarat, kuskin penkin sähkösäädön, navigaattorin ja muutaman muun pikkuhilppeen. Aika kova lisähinta noista varusteista, joten moni otti sen perusmallin, jossa siinäkin varusteet ihan kohdillaan. Toi yksilö on nyt kuitenkin kaupan samaan hintaan kuin perusmallit, joten se kuusi tonnia on kuoletettu hinnassa.

No se joupin Levorg GT löysi ostajansa, nyt pidän silmät auki josko lähialueille tulisi korvaava yksilö myyntiin, niin täytyy käydä ottamassa siitä savut ja mitat. Huono puoli Levorgissa on se, että se ei kulje sähköllä eikä uusiutuvilla, kun tarjolla ei ole hybridiä eikä dieseliä, ja ton bensakoneen muuttaminen etanolille on ilmeisestikin vähintäänkin vaikeaa ellei mahdotonta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona »

Toi Levorg on nyky-Subaruksi ihan nätin näköinen. Millainen lie kontti?!

Mutta en ymmärrä noita automyyjän ylisanoja Sporttisuudesta, kun pellin alla 170hv 1.6l. Ihan ripeä perusauto sinänsä varmasti. :D
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sporttisuus on tietenkin suhteellista, kun tehoista puhutaan. Toisaalta sporttisuus voi tulla muustakin kuin puhtaasta raa'asta tehon tuomasta kiihtyvyydestä, kuten alustan ominaisuuksista jne. En osaa kommentoida, kun en ole koeajanut. Ulkonäkö on omaan silmään ihan sporttinen, tosin siitä konepellin skuupista voi olla montaa mieltä. On sillä toisaalta ihan todellinen funktiokin, kun välijäähy on bokserissa loogisesti koneen päällä ja sille pitää saada ilmaa. Uudemmat Levorgithan on kaksilitraisella vaparilla ja niissä ei skuuppia ole.

Mutta on se Levorg kai vähintään yhtä sporttinen kuin 120-175hv SPORTcombisaabit, eli yksiturboiset dieselit ja 1.8i, 1.8t sekä 2.0t.

Kontti on VDA-normilla 522 litraa eli enemmän kuin 9-3SC:ssa, mutta siitä iso osa taitaa tulla lattian alla olevasta isosta lokerosta. Eiköhän se ole lattialtaan perus reilu metri x reilu metri ja korkeus verhoon jotain naurettavan vähän. Tuon juuri olisin halunnut Joupin autosta mitata, mutta jää nyt seuraavaan kertaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Onhan tuo Levorg ihan pirteän näköinen farkku, ja Subarussa on aina jotain samaa eksotismia ja urheilullisuutta kuin :saab: issakin.

Eipä nuo tehot paljoa tunteita herätä, mutta se on niin tottumiskysymys. Kaveri jolla on 1,2 Clio farkku totesi Klonkswagenista että onpa kiva ajaa autoa jossa on moottori :mrgreen:

Saabin jälkeen 150 saksalaista ponia ei aiheuta mitään värinöitä, mutta kyllähän niillä liikenteen mukana pysyy ja tarvittaessa rekan ohittaa :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Outlander PHEViä näkyy muuten todella paljon Turun katukuvassa. Samoin hybridipasuunaa. Taitaa töpselikuume olla jo pienimuotoinen pandemia :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Mitsu oli tammi-kesäkuussa 7. suosituin käytettynä Suomeen tuotu automerkki. Niitä tuotiin 928 kpl. En ole tarkistanut tilastoista, mutta arvaisin että yli 90 % tuoduista Mitsuista oli Outlander PHEVejä. Kolmessa vuodessa Nettiautosta löytyvien Outlander PHEVien kanta on noin kymmenkertaistunut. SAKAn myyjä mulle totesi talvella kun kävin Outlanderin renkaita potkimassa, että kaikki mitä he ehtivät maahan tuoda, viedään saman tien käsistä. Turku saattaa olla vieläpä etulinjassa tässä myynnissä, koska miksi rahdata niitä satamakaupunkia pidemmälle, kun ostajia tuntuu olevan jonoksi asti täälläkin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tullin 2019 excelistä nopeasti katsottuna kesäkuu ja heinäkuu niin kyllä se yli 90% menee phevit kaikista tuoduista mitsuista

Vaikka GTE passatteja ja golfeja näkyy paljon niin melkein väittäisin että D6 on ihan vastaavia määriä, niitä ei vaan ole niin helppo erottaa muista V60 kuin selvästi merkityt volkkarit. Outlander on kyllä ihan oma lukunsa kun tuntuu että ei niitä muita olekaan kuin phev.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
Pe Elo 23, 2019 14:57
...Kun on 10 vuotta ajanut automaattikylmästöidyllä Saabilla, niin alkoi aika nopeasti kyrsiä se jatkuva tarve säätää puhallusnopeutta ym. muuttujia siinä vuokrapelissä...

... mutta Partnereista puuttuu useimmiten Modutop (vai mikä sen nimi nyt Peugeoteissa onkaan?), eli tavarahyllyllinen lasikatto, joka on omaan silmään aika must-varuste kirahvinkuljettimessa.
Vähän samanlaisia pohdintoja oli itsellä viime viikolla / nyt viikonloppuna.
Tuli nimittäin ruuvailtua Skeidan ollessa "meikkauksessa" pajalla (otti vähän naarmua Korsikan reissulla, meni matkavakuutukseen, niin liisinkivastaava antoi korjausluvan :D) sijaisautona A4 Avant Audia (MY 2018), 2,0TDi manuaalina, 150hv. Tuo oli yksi ihan varteenotettava vaihtoehto Skeidan korvaajaksi ensi kesänä, mutta ei ole enää.
Ajettavuus toki ihan OK, mutta takakontti on aivan onnettoman kokonen skeidaan verrattuna, koirahäkki sinne just ja just mahtui kun purki kaikki tavaratilan suojaverhot irti, mutta ei sitten enää mitään muuta. Eikä se 150hv diisseli ny mikään raketti kyllä ole :D
Sitten se varustelutaso...heti ensiminuuteilla alkoi ottamaan pattiin keyless entryn puute. Aina etsittävä se kake jostain farkkujen taskun syvimmästä nurkasta, laskettava kädessä olevat kamat alas että saa ovet auki jne. Tsekkailin vielä ja kyllä, keyless ei ole vakiovarusteena A4:ssa. Lisää nou-nouta tuli etuparkkitutkien puutteesta, mikä on rouvalle must. Eilen tuli kurvailtua vuokratransitilla hakemassa vähän projektiin osia Mikkelin liepeiltä, siinäkin oli automaatti ja parkkitutkat taakse JA eteen. Valitettavasti ilmastointi oli manuaalinen ja samaistun kyllä tuohon tuskaan jota vuokra-hajundain kanssa jouduit kokemaan, mutta muuten toi Foordin paku ois kepittänyt A4 Audin varustelutasossakin satanolla :D

Vähän myös olin ajatellut, että onko se automaatti nyt niin pakollinen seuraavaan...yksinkertaisesti sanottuna: on se. Ei jaksa kepin kanssa pulaamista käyttöautossa, piste.

Eli must varusteet:
ACC, Cruise, tutkat eteen ja taakse, automaatti, keyless systeemi.

Ihan kivat lisävarusteet:
Webasto, lämmitettävä tuulilasi, (puoli)automaagiparkkeeraus, lämmitettävä ratti, sähkötoiminen takaluukku.

P.S: Unohtui mainita, että Audin legendaarinen build qualitykin tuli taas kristallinkirkkaasti esille. Siinä kun kokeilin noita takakontin tilavuushommeleita, niin kaadoin myös takapenkkien selkänojat. Se menikin ihan hienosti, ei siinä. Mutta toisen puolen ylösnostaminen olikin sitten jo tekemätön paikka. Se ei enää suostunut lukittumaan takaisin normiasentoon, eli lukitus suomeksi sanottuna meni paskaksi :D Laatuauto, johon pitää ruksia puolen vuoden palkan verran lisävarusteita, että pärjää varustelussa edes Transitille... Ei jatkoon.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

On se paha kun menee tottumaan kaikenlaiseen luksukseen, niin ei sitä enää jatkossa kelpaa mikään. Esimerkiksi neliveto on sellanen, että ymmätääkseni siihen tulee sellainen tauti, että ilman ei enää osaa olla. Samoin varmaan kirahvinkuljettimen tilat; ei enää jaksa ahtautua mihinkään mataliin epäkäytännöllisiin sukkuloihin, jos kerran on päässyt nauttimaan Berlingon avaruudesta :mrgreen:

Kauas on itsekin tultu siitä kun ajoin monen vuoden ajan kesät talvet kuplalla, sahaten mm. Turun ja PK-seudun väliä. Ehkä täytyy vaan pitäytyä tässä Saabissa, eikä upgreidata mihinkään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin