"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo tolleen se tietenkin toimii, mutta ei siellä oven sisällä auton paikallaan ollessa pitäisi veden kauheasti roiskua, vaan valua jossain siellä lähempänä pintapeltiä eli ennemminkin ulkoreunalla kohti oven pohjaa, josta vesi valuisi ulos, ei auton sisään. Toki saattaapi olla että ikkunan alareuna on luotilangalla mitaten jopa oven alareunan sisäpellin kohdilla, jolloin se tosiaan valuu vaikka sitä makuualustaa päin.

Alareunastaan se märkäpuku on sisäpellin päällä eli ei oven rakenteen sisäpuolella, mutta yhtenäisellä sikamadolla liimattu peltiin.

Ja onhan siellä oven sisällä kaikenlaista rakennetta kä härveliä, joita pitkin vesi voi löytää sinne ovipahville muutenkin.

Ei kai se arvaamalla parane, pahvi irti ja ihmettelemään.

Kävin kurkkaamassa nyt sateen lakattua, ja kuivaa oli taas.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Yöllä tuli taas vettä solkenaan. Aamulla auto kuitenkin sisältä ihan kuiva. Koita tässä nyt etsiä juurisyytä kun vika ei toistu kuin randomina kerran kesässä :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pahvi pois, ite makaan autoon ja joku suihkiin vesiletkun kanssa ulkopuolel...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joo tai yksikseenkin onnistuu kun laittaa sadettimen ruikkimaan oveen ja akkunaan. Kuitenkin käy niin, että näyttää että vesi ei pahemmin tule oven sisään ja sekin mikä tulee, valuu ulos ihan oikein. Sitten kamat kasaan, auto yön ulkona sateessa, niin on taas lätäkkö matolla :evil:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 598
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Mulla oli jäänyt kolkissa risunpätkä sopivasti ovitiivisteen päälle. Sitä pitkin se tuli sitten sisälle.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Joku tuollainen skenaario on voinut tässäkin käydä. Pitää vetäistä rätillä ovien alatiivisteet ja jäädä seuraamaan tilannetta. Ei varmaan ollut syksyn viimeiset sateet, ja Saappi pääsee tallimajoitukseen vasta kuukauden päästä kun Kupla siirtyy talvisäilöön.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

jefreitteri kirjoitti:Mulla oli jäänyt kolkissa risunpätkä sopivasti ovitiivisteen päälle. Sitä pitkin se tuli sitten sisälle.
AZP kirjoitti:Joku tuollainen skenaario on voinut tässäkin käydä.
Ha ha ja ha. Särjettäviä unelmia taas. Aamulla lätäköt molemmissa etujalkatiloissa ja ei mitään epäselvää siinä mistä vesi ovesta valuu kuskin puolella:

Kuva
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pääsi pitkästä aikaa harrastamaan. Tein Saabista monsterin:

Kuva

Auto lähti tänään nimittäin maalarille ja palautuu kolmen päivän päästä sileällä takaluukulla ja kuntoon laitetuilla takakaarilla.

Se aiemmin mainittu alkava kuppa takakaarissa on siis suunnilleen tämän näköistä:

Kuva

Ei siis vielä kovin vakavaa, elikkäs juuri siinä vaiheessa kun asiaan kannattaa puuttua. Syy puskurin irrottamiseen oli se, että toiselta puolelta tuo ruoste oli jo hieman edennyt tuonne kyljen ja puskurin saumaan, kuten kuvan kupruista tarkkasilmäinen näkee:
Kuva
...joten maalarin duunia yksinkertaistaakseni poistin puskurin kuoren ennen auton maalarille viemistä. On aika helppo operaatio; kolme ruuvia per puoli pyöränkaivoissa ja kaksi mutteria auton alla. Sen jälkeen klipsejä auki ja puskurinkuori on kädessä.

Samalla tuli tsekattua miltä pelti näyttää puskurin alta, ja yllättävän hyvältähän se näyttää 11-vuotiaaksi ja 330 tkm ajetuksi autoksi. Enemmän näyttää olevan ruostetta siis näkyvillä kuin muovipeitteiden alla, tosin pelkkä takapuskurin poistaminen nyt ei vielä kerro mitään esim. helmojen kunnosta.
Viimeksi muokannut AZP, Pe Tammi 10, 2020 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja patu »

Tuo kohta on myös paha paikka ruosteen osalta, missä sijaitsee tuo puskurin kiinnikemuovin mutteri. Näkyy tuossa kuvassa.
Katoppas jos viitsit, onko siinä puskurin/lokasuojan/sisälokasuojan :roll: sisäpinnalla vedenpoistoreikää. Omasta projektista jäi kaivelemaan miten sen kuuluu olla. Tänä kesänä otin myös toisesta autosta kaikki puskurit jne pois. Toisella puolella oli "hampurilaispeltien" koko sauma umpeen liimailtu ja toisella puolella oli suora reikä. :roll:
Farkussa oli taas molemmat reiät aukinaisena ja jotain roskamönjää täynnä. Tässä muovisessa sisälokasuojassa on siinä kohtaa pieni aukko, missä tämä kohta sijaitsee..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

^oli mielessä, että kun saan auton takaisin, niin pitää tuo katsoa, ennen kuin isken puskurin kiinni. Eilen auton haettuani oli kuitenkin into niin kova saada auton taas Saabin näköiseksi, ja kun muu perhe oli vielä poissa, eli sai rauhassa puuhailla, niin tuli laitettua puskin kiinni heti tuota asiaa katsomatta.

Maalari oli irrottanut nuo puskurikiinnikkeet sekä sisälokasuojat, jotta sai kunnolla putsattua ja maalattua kaikki paikat siten ettei pitäisi heti parin talven jälkeen kukkia taas. Sanoi, että oli sisälokarien ja noiden muovien alta aivan uskomattoman hienossa kunnossa paikat, ei ruostetta lainkaan. Tämä siis kilsoihin, ja miksi ikäänkin, nähden, onhan tämä peli nyt roiskinut suolapaskakuraa 330 tkm edestä tuonne rakenteisiin. Tämä on kyllä hyvä tietää, koska itselleni nuo piilossa muhivat ruosteet on se suurin peikko tämänikäisen auton omistamisessa. Tässä tuli nyt vain takapää katsottua, mutta näillä puheilla näyttää siltä että loppuunajaminen voi jatkua vielä pitkään. Ainakin loppuun asti :mrgreen:

Tämännäköinen siitä nyt tuli:

Kuva

Ja kaaret on nyt tämän näköiset:

Kuva

Hieman krouvi jälki pokkauspellissä johtuu siitä, että kaariin on laitettu massaa, sinne yläpuolelle kuulemma massaa ensin, sitten sisälokari paikalleen, ja sitten vielä massaa. Kuitenkin niin että sisälokarin ja pellin väliin jää rako, josta kosteus pääsee pois. Maalikerrokset on roiskittu tuohon kanttiin "sisäpuolelta", eli ruisku on ollut siellä pyöränkaivon sisällä, jotte tuohon pokkaukseen ja sen päätyyn tulee myös hyvä kerros, eikä lähde ruoste sieltä heti taas etenemään. Maalari sanoi että ei lähtenyt hiomalla siistimään noita pokkauksia, kun se on teknisesti parempi noin. Ja olen samaa mieltä, kukaan ei noita pokkauspeltejä näe, joten olkoon rumat kunhan eivät ruostu.

Mullahan oli ajatuksena keväällä laittaa nuo kaaret itse, kun ruoste oli kuitenkin vain pinnassa ja vain tuossa pokkauksessa, ei lokasuojan näkyvällä osalla. Hyvä kai kuitenkin että tuli tehtyä nyt ammattilaisen toimesta, nimittäin kuulemma ruosteviiruja meni pellin ja maalin välissä kylkipellin puolelle, eli vetämällä vain nuo pokkaukset pellille ja siihen sprayta, olisi maalin alle jäänyt vielä näkymätöntä ruostetta, joka olisi sieltä piakkoin kuprunnut ulos. Lisäksi nyt tuli kunnon 2k-happopohjamaali ja muut sinne, itse olisin ollut sprayn varassa, ellen olisi innostunut investoimaan maaliruiskuun ja sitä myöten kunnon automaaleihin.

Takaluukusta olin ajatellut että oikaistaan se itse luukkuun mokailtu naarmu, ja vedetään näkyvät osat, eli että tuota takaluukun listaa ei lähdetä irrottamaan. Maalari sen kuitenkin halusi irrottaa, kun siellä ne ongelmat takaluukuissa yleensä pesii ja kaveri halusi tehdä työn kunnolla. Maalarilta tuli sitten työn edetessä tällaisia kuvia:

Kuva

Kuva

Näyttää pieniltä kupruilta, mutta kun muistetaan että luukku on alumiinia eikä terästä, niin nuo olisivat varmaan jo puhki ja valuttaneet jonkin aikaa ruskeaa nestettä takapuskurille tuolta listan alta. Sellaista mersuista tuttua kaunista viirua siis takaluukku täynnä. Tulipahan nämäkin hoidettua kuntoon, ja samalla tuon listan muovin strategisista paikoista maalari hioi hieman pois niin että se ei pääse hinkkaamaan maaliin ihan samalla tavalla kuin tehtaan jäljiltä.

Likaista puskuria kiinnitellessä tuli kyllä mieleen että oisko se pitänyt samalla vaivalla maalata. Puskurihan on maalattu kolme vuotta sitten, mutta sen jälkeen se on saanut muutamat koirankynnen jäljet, parilla lastaus- tai purkukerralla vähän tavaroista pientä osumaa ja kerran peruutin parkkeerauksen yhteydessä kiinni yhden Ford Ka:n etupuskuriin. Nämä jäljet piiloutuu kyllä kiillottavalla vahalla keväisin, mutta viimeistään syksyllä ne on taas jossain määrin näkyvillä.

Toisaalta neljän tonnin loppuunajettuun romuun nyt panostettu 770 euron maalaus on jo ihan päätön satsaus, joten ehkäpä puskurin pikkunaarmut saa olla. Autosta on nyt mun aikana maalattu kaikki muut pinnat paitsi kolme ovea, katto ja toinen helma. Joku raja pitää olla käyttöauton harrastamisessa, nimittäin jos takapuskuri on maalausta vaativassa kunnossa, niin samalla tarkkuudella mitattuna pitäisi kyllä vetää varmaan nuo muutkin mainitut vielä maalaamattomat osat. Eli tällä mennään.

Täytyy loppuvuodesta tehdä taas päivitys Saabistelun vuosikuluseurantaan. Viime tammikuussa kun hankinnasta oli hieman päälle kolme vuotta, oli johtopäätös, että tämän auton kanssa oli kulunut n. 5000 euroa vuodessa, kun huomioi oikeasti rahana maksettujen polttoaineen, vakuutusten, verojen, korjausten, huoltojen, polttoaineiden jne. lisäksi arvioidun arvonaneleman. Tänä vuonna autosta ei ole (tähän mennessä) porsinut juuri mitään. Kuluseurannassa suurimmat korjaus/ylläpitokulut ovat olleet tämä maalaus 770 oiroa, uudet renkaat 420 oiroa, uusi akku 139 oiroa ja nelipyöräsuuntaus 107,70 oiroa. Muut yksittäiset kulut on olleet alle satasen eikä niitäkään ole montaa. Tietenkin verot ja vakuutukset taksan mukaan reilu tonni vuodessa ja tankkiin on tammi-lokakuun aikana mennyt n. 900 €. Arvonalennusta arvioisin tapahtuneen noin tonnin, tuntuu että vähemmänkin ajettujen kenosilmäisten kolkkien hinnat on tulleet reippaasti alas tuonne viiden tonnin tienoille.

Toki maalauskeikasta vajaa puolet pitää jyvittää omalle mokailulle, eli takaluukku ei olisi ollut maalattavassa kunnossa ilman meikäläisen typeryyksiä. Mutta silti, menee autoilun kustannuksiin, kun autoa kolhitaan.

Yllämainituista kuluista kertyy kuitenkin yhteissummaa tälle vuodelle jo noin 4500 euroa, eli vuoden loppuun mennessä oltaneen taas siellä viidessä tonnissa: ilman ongelmiakin autoon menee vielä 3-4 tankkausta ja joulukuulle sattuu isompi huolto, jonka osiin menee vähintään satanen, oma työn on sentään ilmaista. Aina kun ajattelee että ne isot kertaostot on tehty ja ensi vuosi menee pienemmällä, niin löytyyhän sieltä aina joku porsimus tai renkaiden uusinta, joka vie puolesta tonnista tonniin. Kyllä alkaa vahvistua ajatus siitä, että seuraava auto voi olla vaikka kaupasta tilattu takuulla varustettu upouusi, sellaisella rahoitusdiilillä jossa vuosimaksut jää sinne 4-5 tonnin tienoille ja siihen sitten huollot, polttoaineet, verot ja vakuutukset päälle. Joku bensahybridi olisi vielä sellainen, jossa nuo rahoituksen päälle maksettavat erät jäisi todella pieniksi. Ei tämä vanhalla loppuunajetulla ajelu kuitenkaan ole oikeasti mitään budjettitouhua, kun on luonteeltaan sellainen, että haluaa pitää auton siistissä, toimivassa ja turvallisessa kunnossa.

Se uusi auto ei vain ikävä kyllä voi olla Berlingo, koska Sitikassa pelkkä arvonalennus on 1-3 ekana vuonna 5000 oiroa vuodessa :mrgreen:

Kalliista ilmaisiin asioihin: toukokuussa 2015 tuli kirjoiteltua toisessa ketjussa esikoisen syntymän jälkeen:
AZP kirjoitti:...viimein kehtaa laittaa Saabin ikkunoihin kauan himoitut Nalle Puh- ja Salama McQueen -aurinkosuojat ja parkkeerata Perhemarketin perhepaikoille :mrgreen:
Tällaisia ei ole koskaan tullu hankittua, vaimo aina joskus kesäisin huokailee että lapsilla pitäisi olla aurinkosuojat, mutta tosiasiassa meidän automatkailu on niin vähäistä, että ei paljoa ole aurinko ongelmia aiheuttanut. Tänään vaimo kantoi koiralenkiltä kotiin tällaisen:

Kuva

Jonkun lähitalon portinpielessä oli ollut laatikollinen romua viestillä "saa ottaa", niin oli tarttunut matkaan. Ja tuo kolmevuotias kaheli meni heti ihan pähkinöiksi, ovathan elokuvat Autot ja Autot 3 sellaista viikottaista viihdettä tässä talossa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja patu »

Lainaus tekstistä... "Näyttää pieniltä kupruilta, mutta kun muistetaan että luukku on alumiinia eikä terästä".

Konepelti ainakin, mutta onko takaluukkukin? :roll: Eeeeikaii sentään.. Ainakaan ruostumisen oireista ja tämä omasta näkökulmasta.. :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tturku »

Täällä samanlaista projketia pukkaa huomattavasti uudemman -10 ng9-5:n kanssa. Mittarissa n.174tkm. Samalla tavalla oli lähtenyt luultavasti takapuskurin vaihdon yhteydessä kiipeetä saaneena toisen puolen lokarin nurkka puskurin yläpuolelta ruostumaan. No kun ei tallinnassa oltu kiinnostuneita fixamaan niin aloin tekemään itse. Sisälokarin irtitempaisun jälkeen olikin sitten paha mieli :evil:
NG9-5 sisälokari on iskarin kiinnikkeen ympäriltä auki ja vähän jokapuolella pintaruostetta löytyi sieltä. Myös toi kaaren kulma oli päässyt kesimään sisäpuolelta lokaria mutta ne ruoste kohdat sain auki sieltä.
Nyt voidaan sitten tehdä vertailua vuoden päästä kestääkö omatoiminen TSI korjaus VS. ammattilainen. Toinen on myös sitten miltä auto näyttää ulospäin :lol:
No ainakin vaimolle voi paukutella henkseleitä että tein itse ja säästin 700€ :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

patu kirjoitti:Lainaus tekstistä... "Näyttää pieniltä kupruilta, mutta kun muistetaan että luukku on alumiinia eikä terästä".

Konepelti ainakin, mutta onko takaluukkukin? :roll: Eeeeikaii sentään.. Ainakaan ruostumisen oireista ja tämä omasta näkökulmasta.. :D
En ole metallurgi, joten en voi vannoa. Mutta magneetti takaluukkuun ei tartu, eikä luukussa ollut merkkiäkään rautaoksidista noista hiertymistä ja kupruista huolimatta. Eli jos luukku on terästä, on se vähintään rosteria, mitä epäilisin vahvasti :D

Onko sulla ruostunut nimen omaan SC:n luukku vai sedanin? Voisko sedanissa olla patarautainen luukku?
tturku kirjoitti:Nyt voidaan sitten tehdä vertailua vuoden päästä kestääkö omatoiminen TSI korjaus VS. ammattilainen. Toinen on myös sitten miltä auto näyttää ulospäin :lol:
Laitoin kalenteriin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1331
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja patu »

Kyllä muistelisin, että olisi ollut "ihan"ruosteessa SCn luukku :lol: Täytyy käydä testaamassa molemmat :D
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuriositeettina muuten: tuon mun Oldsmobilen konepelti on ihan rehtiä rautaa. Mutta näitä on lähtenyt tehtaalta myös aluminisella konepellillä. En tiedä perustetta sille että jotkut on saaneet kevytpellin ja toiset painavamman. Varsinkin luulisi että tämä minun autoni raskaalla dieselkoneella varustettuna olisi saanut sen kevyemmän version, mutta ei.

Saabeja tuskin on kuitenkaan lähtenyt tehtaalta kahdella eri luukkumateriaalilla.

Saabissa haisee muuten sisällä luonnollisesti hieman tinneri maalausoperaation jäljiltä. Tänäaamuna autoon mennessä siellä haisi kuitenkin oksennus. En tiedä mistä tuo johtuu, onko joku mixi tinneri + mystinen toinen tuoksu, joka saa aikaan tuollaisen kokonaisdöfiksen. Autossa ei ole kuitenkaan maalauksen jälkeen matkustanut muita kuin minä ja koira. Koiran boksi tarkistin heti aamusta, enkä löytänyt pirjoa. Enkä muista itse oksentaneeni autoon :mrgreen:

Haisu lisätty kuitenkin seurantalistalle, ehkä tää ei enää porsi, vaan pirjoaa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin