"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Nääh, meillä on Autot-aurinkosuoja takapenkin sivuikkunassa. Jos siihen ymppää jonkun tummennoksen niin varmasti tulee protestia pojalta, kun ei näy Salama McQueen enää ulos kunnolla :mrgreen:

En ole osannut tummennoksia kaivata autoon koskaan, tosin ei mulla ole sellaisia yhdessäkään autossa ollut. Ehkä se on kuin neliveto tai purjehdushanskat: hyvin pärjää ilman kunnes on kerran mennyt hankkimaan, minkä jälkeen ei osaa olla ilman.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuukausi vaihtui näköjään taas, niin kirjoitellaas jotain sekavia tänne, ettei vain porukalle synny sellainen kuva että auto on myyty tai paalattu.

Sinänsä ei mitään raportoitavaa, eli meno on jatkunut ongelmitta eikä huhtikuussa kertynyt autoon liittyen muita kuluja kuin biodieseliä ja niitä pakollisia veroja, vakuutuksia ja laskennallista arvonalenemaa. Se on sinänsä ihan hyvä, että tässä keväällä noissa harrastevehkeissä on ollut sitäkin enemmän tekemistä. Siihen päälle tilinpäätössesongin aiheuttamat yleiset duunikiireet ja kaikenlaiset kissanristiäiset (eli pojan 4v synttärit menneenä viikonloppuna) ym. huuhaajutut vie kaiken vapaa-ajan, joten huoleton käyttöauto on timantti valinta.

Viimeiseen kuukauteen tuli kilsoja sellainen 1500 kappaletta, eli tuplamäärä siihen nähden mitä on tavalliseen kuukauteen tottunut. Käytännössä ekstrakilsat kertyi meilkein kaikki siitä että ajoin surkeiden lentoaikataulujen tai -hinnoittelun vuoksi huhtikuussa kaksi kertaa Helsinki-Vantaalle ja takaisin. Eka oli duunimatka, toinen lomareissu. Eli siitä ekasta reissusta pääsi jopa tienaamaan hurrrjat kilometrikorvaukset. Mistä tulikin mielen että kun näitä Saabin kuluja laskeskelee, niin pitää sitä kai huomioida autolla tienaamisetkin. 4,5 vuoden omistusaikana auto kerryttänyt nettona kouraan keskimäärin noin 600 oiroa km-korvauksia vuosittain, joten ei tuo menopuoli niin synkkä olekaan kuin joskus tuntuu (korvauksista pieni osa on kyllä kertynyt kesäautoilla ajoista, mutta ei nyt anneta sen häiritä). Enemmänkin korvauksia olisi voinut kerätä, jos jaksaisi aina lähteä autolla joka paikkaan, mutta juna vie kyllä mukavuudessa voiton.

Kiireiden vuoksi ei tosiaan ole ehtinyt autokuumettakaan nostelemaan viime aikoina, toki Nettiauto on auki suunnilleen päivittäin, mutta kiinnostuksenkohteet on harventuneet kummasti. Jotenkin olen nyt niin innostunut näistä ekoiluista että jos nyt olisi akuutti tarve hankkia Saabin tilalle jokin toinen ajopeli niin katseet kohdistuisivat Berlingon lisäksi oikeastaan vain Outlander PHEV:iin. Siinä olisi kiinnostava seuraava käyttötestiauto, eli paljonko meikäläisen käytössä pääsisi ajelemaan sähköllä ja mihin se bensankulutus asettuisi. Arvaukset vaihtelee välillä 1-6 litraa sadalle kilsalle, joten haarukka on leveä. Ja sehän ei sitten selviä muuten kuin ostamalla tuollainen auto käyttötestiin. Muutenkin tuo ekoilu on alkanut kiinnostaa niin paljon, että ei oikein innostaisi hankkia autoa, joka ei kykene liikkumaan sähköllä, retanolilla tai biodieselillä. No eihän tuo sulje pois kuin etanolimuutoskyvyttömät bensa-autot, mutta dieselin kohdalla vastenmielisyyttä aiheuttaa vuotuinen käyttömaksu, kun sitä vertaa vaikkapa tuon Outlander PHEVin reilu satasen vuosiveroihin. Etanoliautoja (tai muutoskelpoisia) jotka täyttää muuten mun speksit tai mieltymykset on sittetn taas melko heikosti tarjolla.

Hoidetaan nyt kuitenkin tämä käyttötesti loppuun kunnialla ensin, Eihän se ole käyttötesti eikä mikään joka ei kestä vähintään viitta vuotta, ja se tulee täyteen vasta tämän vuoden joulukuussa. Ehkä sitä voisi harkita autonvaihtoa joskus vuoden päästä keväällä, toisaalta ei vaihtoon ole tiedossa mitään käytännön syytä, ellei loppuunajettu ala porsimaan kunnolla. Ja sitähän tässä on jo odoteltu, kun on mennyt niin pitkään ilman mitään teknisiä murheita. Vähän ajatellut tässä että onkohan tää auto nyt just sellanen "osta yli 300 tkm ajettu mieluummin kuin vajaa 200 tkm ajettu, kun siihen paljon ajettuun on jo sitten kaikki kertaalleen tehty" -esimerkkiauto. Mun omistuksessahan tästä on kuitenkin edes jotain hajonnut, mutta jos olisi ostanut tän auton vuosi sitten "itseltäni", niin olisin kyllä ollut aika ihmeissäni siitä että eka vuosi on mennyt näin huoletta.

Toki pohjan pintaruosteiden siivoukset on vielä tekemättä ja ajovalojen kiillotusaine on odottanut hyllyssä jo muutaman vuoden että inspiroidun hinkkaamaan. Ensi viikolle otin viikon lomaa, ajatuksena että saa kaikenlaista tällaista pientä puuhaa tehtyä. Sitä puuhaa on vain noiden vanhempien romujen, kodin, mökin ja vähän kaiken kanssa muutenkin, joten saa nähdä ehtiikö Saappi työn alle laisinkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saappi pääsi eilen pieneen puunaukseen.

Kuva

Tämännäköiset kohdat auton alla vaativat siis hieman huomiota (kuva otettu jo talvella, siksi pohja märkä):

Kuva

Tuo kuva on siis kuskin puolelta takapenkin jalkatilan takapuolelta, eli tuo ruosteinen seinämä katselee taaksepäin. En ihan itse ymmärrä mikä tuohon kohtaa on ruosteen noin pahasti paiskannut, kun ei siihen pitäisi lentää kivet, ei rapa. Pohjalevyn vaakasuora osuus tuosta eteenpäin on aika virheettömässä kunnossa, ja siihen sentään osuu kaikenlaista ajossa.

Matkustajan puolella suunnilleen samassa kunnossa tuo kohta, joten molemmat työn alle. Ensin rälläkkään ja porakoneeseen kiinnitetyillä teräsharjoilla suurimmat rautaoksidit pois (ja näistä iso osa omalle naamalle, korvaan ym. tietenkin kun auton alla maataan):

Kuva

Sitten sinkkiä päälle, jos se hillitsisi uudelleenrtuostumista:

Kuva

Sen jälkeen maalia:

Kuva

Ja lopuksi laitoin vielä kerroksen massaa sudilla.

Tuossahan meni melko vähän työaikaa ja paljon odottelua kuivumisiin, joten päivän aikana ehti tehdä muutakin. No mitäs muuta sitä tekisi kuin puuttuisi toisiin ruostepaikkoihin. Eli niihin alkukeväästä kiroamiini jo kertaalleen maalattuihin etulokarikaarien takareunoihin:

Kuva

Kuva

Koska tuo kuskin puolen ruoste pukkasi tuolta helmamuovin alta, päätin ottaa helman irti. Se olikin yllättävän simppeli proseduuri. Ja näky oli ruosteallergikolle huojentava:

Kuva

Aina ajatellut että noi muovihelmat on se kamalin autosuunnittelun synti ja että varmasti siellä lepää kilokaupalla ruskeaa kultaa, mutta tuohan on lähes virheettömässä kunnossa. Maantiepölyä ja hiekkaa siellä kyllä oli pari kiloa, tulipahan vähän kevennettyä autoa siis samalla.

Lokarinkulmalle vähän sama käsittely kuin pohjalle, eli teräsharjaa:

Kuva

Oletin tämänkin osalta, että ruostetta olisi siellä lokarin alapokkauksen ja muovihelman välissä eniten, mutta se olikin kohtalaisen hyvässä kunnossa sieltä alta.

Putsauksen perään Turkkaria ja taas sinkkiä sekä maalia ja lakkaa GENUINE :saab: -spraypulloista, jotka oli hankittu jo joku vuosi sitten paikkamaalaamiseen:

Kuva

Kerrosten välillä pieni hionta tonnisella hiekkapaperilla, samoin lakan kuivumisen jälkeen jonka perään vielä kiillotus Korrekin kliinerillä. Ikävä kyllä sävytetty :saab: -maali oli tosi vähissä, joten sain vain melko ohuen kerroksen maalia molempiin lokasuojiin. Ja melko rumahan siitä tuli kun läheltä katsoo:

Kuva

Ehdin siinä jo hetken miettiä että pitäiskö hakea uus pullo :saab: -maalia ja parannella pintaa. Lopuksi ajattelin kuitenkin että laitetaan nyt massa tuohon kaaren pokkaukseen ja katsotaan jonkin aikaa miten paljon tuo rumuus pistää silmään ja päätetään jatkotoimista sitten. Eli hieman maalarinteippiä rajaamaan, sudilla massaa pokkaukseen ja teipit pois...

Kuva

...ja vituiks män.

No, poistuipahan se miettiminen että haluaako tuon vielä fiksata uudella maalipullollisella. Nyt on vain ongelmana se, että Länsiauton varaosamyyjän mukaan ainakaan näitä loppuunajetun sävyisiä 295 Smoke Beige -spraypulloja ei ole enää marmorilta saatavana. Laittaako jotkut automaalikaupat maalia asiakkaille spraypulloon, vai pitääkö tässä ryhtyä hankkimaan maaliruiskua?

Tärkein on kuitenkin hoidettu, eli ruosteet noista nurkista. Pinnan saa nätiksi vielä myöhemmin aika pienellä vaivalla. Esim sitä helmaa ei ole enää pakko irrottaa.

Koska tässäkin projektissa meni suunnilleen koko päivä, johon sisältyi paljon kuivumisen odottelua, kävin vielä ajovalojen kimppuun. Tuotteena Philipsin ajovalojen kunnostuskitti, jonka hankin innostukissani jo joskus vuonna käpy, mutta energia ei ole riittänyt toimeen ryhtymiseen.

Lähtötilanne:
Kuva

Lopputulos:
Kuva

Lähtötilannekuvassa lamppu on tosin vielä likainenkin, mutta aika sumea se muovi oli. Lopputuloksessa taas tuntuu että tuohon pintaan jää siitä viimeisestä kirjastajasta/suoja-aineesta tuollaiset viirut, ikään kuin vaha jymähtäisi kiinni pintaan eikä lähtisi hinkkaamalla pois. En sitten tiedä teinkö jotain väärin, olinko liian laiska ja olis pitänyt sillä kakstonnisella hiekkapaperilla hioa vielä pidempään vai onko aineet vanhentuneet eikä enää toimi kunnolla. Mutta ei toi lopputulos läheltä katsoen paljon paremmalta näytä kuin lähtötilanne, joskin erinäköinen se on.

En paljon muuta ehtinyt päivän aikana tehdä kuin tuota Saappia rassailla. Tossa odottais kolme muuta vehjettä jotka kaikki vaatii jonkuntasoisen kone- tai kansiremontin. Sitten olis vaimo ja muksut jotka vaatii huomiota. Mökillä terassit, piha, vierasmökki ja laituri haluaa ehostusta. Vaikka toi eilinen päivä nyt oli tällainen perusautoharrastajan huoltopäivä, niin pisti se vähän ajattelemaan, että pitäiskö sitä vaan vaihtaa käyttis uudempaan joka ei vaadi tollasia huoltopäiviä? Osansa silläkin että päivä meni pääasiassa ruostefiksauksiin, ja mä olen pahasti allerginen ruosteelle kaikissa ajopeleissä. Onhan toi tollasta vanhan ruoskan tekohengittämistä pistää pohjasta näkyvät ruosteet kuntoon, sen arvaa mitä siellä näkymättömissä paikoissa on (sen vuoksi jännitin hieman sitä helman avaamista, mutta pelot ei käyneet toteen).

Eilinen pisti siis taas hienoisesti autokuumetta nousu-uralle. Kesä olis helpointa aikaa mulle myydä auto, kun olis kuitenkin tuossa toinen auto käytettävissä jos joku tulee ja hakee käyttiksen pihasta eikä ole heti korvaavaa tarjolla. Harkitsin nopeasti eilen jo auton tälläämistä Nettiautoon, mutta vielä ei raaskinut. Olisipa semmonen impulsiivisempi luonne näiden autojen suhteen, niinkuin miten tuolla Porvoon Automyynnin ketjussa on viimeisen vuorokauden aikana spekuloitu. On vaan toi luopumisen tuska joskus kovaa, varsinkin kun todennäköisimmin se korvaava auto ei tulisi enää Trollhättanista tai Ukista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tilaukseen lähti nyt automaalit.eu -verkkokaupasta 400 ml Saabin 295 Smoke Beige -värikoodilla sävytettävää spraymaalia. Toivottavasti on sävyt kohdillaan. Rahteineen 25,10 oiroa, eli ei paha. Itse asiassa marmorilla 150 ml + 150 ml maali+lakkapaketti maksoi viimeksi 35 oiroa, joten tämähän on suorastaan ilmaista.

Mutta tämä rikkoi nyt tämän vuoden tavoitteen, jonka mukaan autoon ei mene rahaa muihin kuin polttoaineeseen ja pakollisiin kuluihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noi kaaret viä ymmärtää, mut toi pohjan taakse sojottava kotelo on kyl jännä 8O Ekana tulee mieleen, et onko se sit suolakuran muhimispaikka, et se vähä mikä sinne päätyy ei sit myöskään huuhtoudu pois pikkusateella ajaessa? Ja kerääntyykö sinne sit loskaaki ekoilla suolauksilla ja talven päätyttyä se myös sulaa viimesenä tms.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kaaret on ihan pässinlihaa, tuossa kohtaa ei sinkitön pelti (eli kertaalleen maalarilla pellille hiottu) voi kauaa ruosteettomana pysyä, kun maalipintaan tulee rakoja heti ekalla erikoiskokeella. Sen vuoksi sitä sinkkiä halusin tuohonkin ruikkia, vaikka se ei taatusti ole oikeiden maalareiden mielestä sopivaa ainetta maalin alle.

Kai tuossa pohjassa kyse on samasta ilmiöstä kuin pystyperäisten autojen takalaseissa joihin kertyy rapaa ja takaluukuissa, jotka teräsversioina ruostuu aina ennen muuta autoa. Alipaine imee tuohon pohjalevyn portaaseen kaiken ravan ja sitten se ei ajossa peseydy samalla tavalla kuin tuo vaakasuora pinta.

Onko kellään muulla NG-kolkissa tuo kohta kukkinut pahiten? Jotenkin vaikea kuvitella että mun auto olisi tässä sairaudessa jotenkin poikkeusyksilö. Onko muuten yleensäkään kukaan joutunut paalaamaan NG-kolkkia ruosteiden vuoksi, tai edes hitsaamaan pohjaa jostain kohtaa? En ainakasn muista kenenkään foorumilla mananneen niin pahoja ruosteita NG-kolkissa, vaikka vanhimmat autot alkaa olla pian 17-vuotiaita. 5 vuotta ikää ja ajoa lisää niin mun on vaikea uskoa etteikö tuosta kohtaa olisi loppuunajetusta pohja puhki, ellen olisi puuttunut tilanteeseen nyt
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja aero »

Niihin jo-kertaalleen-maalattuihin kohtiin vielä päälle kiveniskuteippi, kun saa pinnan siistiksi, niin voisi olla pieni mahku pysyä vähän pidempään kelvollisena.

Ja joo, ainakin meidän lähivärisilmä pakkaa sävymaalin spraypulloon.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

^ei muuten pöllömpi idea tuo teippi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Minä pistin vanhaan kolkkiin kiveniskuteipin noihin kaariin, kun asensin kuraläpät. Tuossa nykyisessä on tehtaan jäljiiltä jo jokin lista, joka on ilmeisesti estämässä sisälokarin hankausta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Paha tollane ruosteallergia :lol:
Tuossa kun vaihtoehtona on vaan vaihtaa uudenkarhiaan tai sitten siedätyshoitoo..
Tuolla päivän aherruksella kun päässee useamman vuotta eteenpäin ennenkuin häiritsee muuta kuin omaa silmää. :mrgreen:
Pitää tsekata tuo kohta omastaki.

Sinänsä hyvityshinta ei ihan kauheasti muutu et onko priima vai joku rupi lokasuojan pielessä kun kilsoja ja ikää kumminkin on. Tai myykö nyt vai vuoden parin päästä.

Mut kuulostaaha tuo vähä siltä ettei priimana pitämine riitä enää... :mrgreen: :lol:

Mut ohan se kivampi ruuvata harrastepelejä, sitä en kiellä. Se on oikeastaan ihan mukavaa.

Uudella autolla stressikohdat on sit tietty vähä erit, muksujen remuamisen aiheuttamat jäljet yms..
Sulla tietty kilsoja tulee maltillisesti niin korjaamoon ei tarvii isoja rahoja syytää huoltoihin...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä ne muksut aiheuttaa verenpaineen nousua tällaisella katiskallakin, kun on vaikka just laittanut vajaa 800 oiroa maalarille :?

Tällä hetkellä ei ole pintapeltien kanssa huolen häivää ruosteen kanssa, mutta toi pohja mua mietityttää. Eihän tuostakaan kohtaa saanut kunnolla kaikkea pois ja siellä tankin ympäristössä siellä sun täällä paikkoja jotka olisin halunnut laittaa samaan tapaan kuntoon kuin tuon pohjalevyn portaan. Mutta kun ei mahdu millään sinne väliin paikkoja putsaamaan, niin jäi tekemättä. Varmaan pitäis tankki pudottaa alas ja purkaa letkustoa että pääsis tekemään kunnolla, eikä siltikään varmaan onnistuisi joka kohtaan.

Siedätyshoidolla oon tätä allergiaa tässä nyt vuosia koittanut parannella, mutta tuntuu että oireet vaan pahenee.
tsaarela kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 07:17
Minä pistin vanhaan kolkkiin kiveniskuteipin noihin kaariin, kun asensin kuraläpät. Tuossa nykyisessä on tehtaan jäljiiltä jo jokin lista, joka on ilmeisesti estämässä sisälokarin hankausta.
Mielenkiintoista, voitko laittaa kuvan tuosta listasta?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Pistä yv:nä puhelinnumeroa tai sähköpostia, niin laitan illalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Heh. Joo, on varmaan efekti sama maalarikeikan jälkeen.
Tuoki on perustelu itel ostaa noi uudet käyttikset halpiksina ku ei se ihan niin tarkkaa oo. :D

Berlingoa kyl pukkaa joka väliin sen verran et melkein sun tarttis ostaa semmone vaikka vuoden kestotestiin.
Jätät saabin harrasteriviin ja raportoinnin jälkeen voit hakee plugarin tai palata saabin ratin taa :mrgreen:

Oot kumminki sen verran noihin perehtynyt ettei välttämättä oo ees persnettoo tulos tuollaises testis...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllähän tässä seuraavaa autoa pohtiessa on mielessä ollut että pitääkö ostaa sitä mitä muille suosittelee :mrgreen:

Berlingo kutkuttais ihan senkin takia että oikeasti tarjolla olis paljon autoa pikkurahalla, enkä ole koskaan ranskista omistanut. Ja automaatit kun on kaikki dieseleitä, niin biopolttoaineella ajelu vois jatkua. Mut jos vertaa Outlander PHEViin, niin pelkäänpä että Berlingon kokonaiskulut nousisi muutaman vuoden pitoajalla tasoihin Mitsun kanssa, kun huomioi mun mahdollisuudet ajaa Mitsua sähköllä vs. polttoainehinnat, vuosiverojen eron n. 500 €, arvonaleneman japsinelivetoplugari vs. dieseltilasitikka jne. Ja kyllä täytyy sanoa että jos samalla kustannuksella voin ajella Outlander PHEViä tai Berlingoa, niin valinta kohdistuu Mitsuun. Pääomaa Mitsuun menisi kiinni enemmän, mutta raha on tänäpäivänä niin halpaa että erotus jää aika pieneksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

AZP kirjoitti:
Pe Touko 17, 2019 16:24
Ja kyllä täytyy sanoa että jos samalla kustannuksella voin ajella Outlander PHEViä tai Berlingoa, niin valinta kohdistuu Mitsuun.
Mitä mitä, alatko horjumaan uskossasi? Nyt sun täytyy tehdä katumusharjoituksia ja selata kaikki nettiauton Berlingot läpi
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin