"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tänän taas puuhapäivä. Sen seittemän viikkoa mitä olen isyysvapaalla ja lomalla nyt ollut, oltu pääasiassa mökillä tai reissussa, joten kotona kaikenlaista puuhaa jäänyt rästiin. Mukaanlukien autohommat. Esikoinen dumpattiin anoppilaan koko viikonlopuksi, pahnanpohjimmaiselle ei löytynyt säilöä. Mutta se ärsyttävän kyselyikäisen "mäkin tuun" -huutelijan poissaolo helpottaa puuhapeteilyä jo aika paljon. Vaimollakin kasa todo-listallaan, joten vuoroteltiin sitten ton puolitoistavuotiaan hoitoa.

Eilen illalla aloittelin jo pesemällä Saabin huolellisesti, sisältäen liuotinpesun. Sai jäädä sitten kuivumaan odotellen tätä päivää. Oldsi olikin ajettu edellisestä pesusta joskus viikko sitten suoraan talliin, ja aloitin sitten tänään vahaamalla sen. Jotain elämäntilanteesta ja käytettävissä olevasta ajasta kertonee se, että 2015 tehdyn maalauksen jälkeen Oldsiin meni ekat vahat pintaan.

En sitten tiedä mihin ruosteruukkiin olen alkukesästä ajanut, kun oikea helmalista näyttää tältä:

Kuva

Autosolilla hinkkaamalla se lähti, mutta ei kevyellä työllä.

Ettei mene ihan offtopiciksi, niin siirrytään Saabiin. Siihenkin siis vaha pintaan. Viime syksynä maalatut takakyljet ja takaluukku sai pintaan uudelle maalipinnalle tarkoitettua Sonaxin ykköstä. Takapuskuriin Autoglymin Paint Renovatoria, jolla koitin meikata pieniä elämän (ja eläimen) jälkiä puskurista. Konepeltiin samaa ainetta, ja pyöräytin oikein koneella koittaen saada pellin híusnaarmut siloteltua. Tämän käsittelyn jälkeen pintaan Autoglymin Ultra Resin Polishia, kuten muuhunkin autoon.

Kaksi autoa kun vahaa päivässä niin tietää vahanneensa, varsinkin kun projektit sisältää sitä hinkkaamista Autosolilla ja Paint Renovatorilla. Voisin pistää tähän kuvan kiiltävästä Saabista, mutta ihan samalta se oikeasti näyttää kuin edellisissäkin pesun jälkeen otetuissa kuvissa, katsokaa siis vaikka täältä :mrgreen:

Yhden kohdan jätin Saabista vahaamatta, nimittäin sen pari viikkoa sitten maalatun etulokarin takakulman. Totesin että koitetaas siihen nyt vielä uutta maalausta, jos saisi sävyeron paremmin piiloon. Taas vähän hiontaa, teippausta, spraykannusta maalia ja sai jäädä kuivumaan. Kun ajoin auton myöhemmin ulos tallista niin mun mielestä siinä on taas selvä sävyero vanhaan maaliin nähden. Mutta katotaan kun saan huomenna lakan pintaan. Jos ei tule sen kummempi, niin pitää myöntää että paukkupullon väri on koodista huolimatta hieman erisävyistä kuin orggismaali tai sitten en vain osaa. Ja antaa olla.

Sitten kun vielä aikaa oli illalla niin otin takajarrun pienten huoltotoimien alle. Pari kertaa mökin pihaan päästessä on vasen takajarru haissut palaneelta ja lämpöä kokeillessa ollut selkeästi kuumempi kuin oikea takajarru, eli laahaa. Sitten taas kun on testaillut laahaako se, niin ei ole lämmennyt yhtään enempää. Satunnaista laahaamista siis, otetaan liukutapit voiteluun ja putsataan paikat. Taaksehan on vaihdettu jarrupalat, levyt ja huollettu jarrusatulat kesällä 2016, jonka jälkeen ajettu noin 27 tkm. Viime joulukuussa huolto-ohjelman mukaisesti tsekattu palojen kitkapintojen paksuus ja olen merkannut huoltokirjaan 7 mm molempiin takajarruihin, joten lähtökohtaisesti siellä ei pitäisi olla mitään uusimisen tarvetta.

Vasen jarrusatula siis irti. Mittasin palat, ulommassa 5 mm ja sisemmässä 6 mm pintaa. Männän suojakumi (joka siis uusittu kesällä 2016) hieman halkeillut taitoksen kohdalta, muuten kaikki ok. Tapit putsaukseen, CRC:n jarrurasvaa tappeihin ja kumeihin ja paikat kiinni. Pitäisi olla taas kunnossa.

Kuva

Koska jarrut pitää aina laittaa symmetrisesti ja blaa blaa blää blää niin avasin sitten oikealtakin. Ensin kiinnitin huomiota ulompaan palaan, pintaa vain 3 mm. Sitten sisempi pala kouraan, ja totesin että ei jaksa edes mitata, tämä on ihan loppu. Ehkä siinä milli oli vielä pintaa. Sitten satula tarkempaan syyniin ja siinä olikin sitten männän suojakupi paskana ihan kunnolla:

Kuva

Menee siis takajarruhuolloksi. Se rikkoutunut kumi on Motonetin tiivistesarjasta ja mietin nyt että haenko huomenna sunnuntaina Kaarinan Motonetistä sen ainoan Turun seudun Motoneteistä löytyvän sarjan ja asennan sen vai odotanko maanantaihin ja haen vaikkapa Turun Jarruosasta tiivistesarjat, jos olisvat vaikka vähän parempaa laatua. Kalliiksihan tämä ei nyt ole tulossa kunhan satulaa ei pidä uusia, Motonetistä palat 20-30 euroa riippuen valitseeko halvan vai "OEM-laatutason" ja se tiivistesatsi olisi Motonetissä 15 oiroa. Uusi satula olisi 90 €, että ei sekään nyt paha satsaus, mutta miksi ostaa uusi jos voi korjata vanhan.

Lopputulema on se, että ensi viikolla laitetaan vielä vähän jarruja, rahaa menee kymppejä tai ehkä reilu satanen ja Motonetin tiivistesarjan laatu ei ole kohdallaan.

Sinänsä tämä tuli ihan hyvään aikaan, että ensi viikon vielä lomalla, kelit mahdollistaa Oldsilla ajelun ja katsastusakkuna aukeaa parin viikon päästä, niin voi ajella sitten rempatuilla jarruilla leimalle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Turun Jarruosa. Halli täynnä jarru- ja alustaosia, pakoputkia yms yms, ovesta kun astuu sisään niin se on kuin aikakoneella vetäisi 30 vuotta taaksepäin. Yksinäinen ukkeli pitää kauppaa ja aina on kaikki löytynyt hyllystä.

Aamulla soitin ja kyselin löytyykö tiivistesatsia takajarruihin ja vähintään kaksi löytyi. Laitetaan siis molemmat puolet. Matkalla Muumimaailmaan perheen kanssa kävin lunastamassa osat. Aattelin etten ota Motonetin 15 euron tiivistesatsia, jos sen elinikä on taas alle 3v. No Jarruosan satsi oli 36 euroa per puoli, että on syytä kestää isältä pojalle.

Kysyin sitten siinä löytyykö paloja ja totta munassa löytyi. Nääkin 36 euroa, merkkinä mulle tuntematon NF (Nordic Forum?). Motonetistä ne halvat olis 20 ja OE-vastaavat 30 oiroa. Otin nekin sitten paikalliselta pienyrittäjältä kun ei niissä hintaeroa OE-laatutasoiseen kuin 6 euroa. Yhteensä 108 oiroa.

Maksun jälkeen hoksasin varmistaa että onhan nämä palat nyt ne jouselliset eikä jousettomat palat, kun niitä on kahdenlaisia. Paketti auki ja jousettomathan ne. Hakua hakua, yhdet palat tsekattiin, mutta ne oli ihan erilaiset ja lopulta löytyi oikeat jouselliset palat, samaa merkkiä.

"Oks nää samanhintaset?"

(Hakua koneelta) "Ne olis kympin kalliimmat". Törkkäsin kympin kouraan ja ostokset oli valmiit. Eli oli ne palatkin sitten lopulta 50 % kalliimmat kuin Motonetin paremmat palat.

Loppusumma 118 oiroa. Motonetissä olis selvinny halvimmillaan alle 50 eurolla samoilla ostoksilla kun olis ottanu ne halvat palat. Nuuka mies olis tarvinnut periaatteessa tiivistesatsin vain oikealle, jollon olis mennyt yhteensä 35 euroa. Motonetisä uusi satula + palat halvimmillaan 110 oiroa.

Vaimo kysy autossa että oks ton firman hinnat kilpailukykyset, oli pakko vähän nauraa.

Joskus kivijalassa tulee ihan hyvä mieli kun palvelu ja hinnat on kohdallaan. Ja mä ymmärrän hyvin että tollasella vanhalla toimijalla on volyymit sen verran pudonnut viime vuosina, että kiusaus on pitää hintoja koholla, jotta elää. Jabmä oon liian kiltti tai ujo että alkaisin tiskillä motkottaa, että Motonetistä saan puolet halvemmalla. Saa vielä turpaan.

Meni nyt tän kerran noi hinnat läpi kun oli kympeistä kiinni ja lapsenusko siihen että "oikeesta" jarruliikkeestä saa laadukkaampaa osaa kuin mitä nyt kokemus Motonetin tiivisteistä on. Totuus lienee kuitenkin että sen laatueron mittaa lopulta auton seuraava omistaja, koska tää ei välttämättä ole mulla enää kolmen vuoden päästä. Tosin luulinhan mä silloin 2016:kin että mä en tän auton jarruihin joudu enää koskemaaan :roll:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Ei se aina kivijalka kalliimpi ole. Kävin Mohikaaniin hakemassa paikallisesta kivijalasta Boschin ilmanputsarin. Tasan 20 € oli hinta. En nyt tähän hätään Moponetin hintaa katsonut.

Edit: Moponetissä tarvike 3,10 halvempi, OEM laatu 1,90 kalliimpi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tetammi »

No oli ne vielä halvempia ku marmorilla https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-ge ... kit-rear-2

Oon mäki tuolta jotain hakenut, hinnat tuntuu paljon kohtuullisemmalta kun hakee laitteeseen johon ei enää motonetista saa osii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

^Jarrupaloissa en edes katso mitä marmorilla maksaa. Jostain syystä just jarruosissa se marmorilisä on jotain ihan huikeeta, monissa osissahan orggisosienkin hinnat on ihan ok, vaikkei halvimmat olekaan.
tsaarela kirjoitti:
Ma Elo 05, 2019 16:19
Ei se aina kivijalka kalliimpi ole.
Ei ole aina kalliimpi. Motonettien ja verkkokauppojen puristuksessa tosin ei yleensä myöskään merkittävästi halvempi. Vähän riippuu siitäkin onko kivijalan vakioasiakas jne. eli saako sen parhaimmillaan automaattisen 40 % alennuksen listahinnasta.

Mun naama nyt ei Jarruosassa antanut aihetta minkäänlaiseen alennukseen, kun reilu satasen ostoksesta huolimatta se viimenen kymppi niistä jousellisista jarrupaloistakin piti saada.

Kyllä mä palvelevassa liikkeessä maksan tällasissa pikkuostoksissa vaikka 20-30 % enemmän, varsinkin kun osat on heti hyllyssä. Mutta tässä kaupassa se lisähinta oli nyt melko tarkkaan 100 % verrattuna Motonetiin, niin se on vähän liikaa.

Toisaalta mitä mä valitan? Olisin voinut jättää osat Jarruosan tiskille ja mennä sinne Motonettiin. Ei ole muIkku joka pyytää vaan tyhmä joka maksaa. Olis pitänyt kysyä puhelimessa tiivistesarjan hinta ja päättää sitten mistä ostan.

Tollaset tuotteet sieltä siis tuli:

Kuva

Molemmat merkit mulle täysin tuntemattomia. Ton Budwegin tiivistesatsin saisi Autodocilta näköjään 13 oirolla. NF Partsia edustaa Örum Suomessa ja "valmistuttaa tuotteensa johtavilla varaosavalmistajilla" tjsp. Eli siis sellanen halpabrändi joka kilpailuttaa kiinalaiset tehtaat ja jakelee tuotteet sitten brändillään. Samaa kuraa todennäköisesti kuin ne Motonetin 20 oiron palat olisi olleet, vähän kuin joku Proparts Sweden.

Kympin uutisissa oli just juttua erikoiskaupasta. Kaupan alan etujärjestö ennustaa, että 20 % kaupoista kuolee lähivuosina. Voi hyvin ennustaa, että tollaset vanhat vielä hengissä olevat varaosaliikkeet kuolee, kun hinnat on triplat kansainvälisiin verkkokauppoihin tai Motonetteihin verrattuna. Tämä on mulle ihan tuttua juttua, olen kivijalkakauppiaiden lapsenlapsi. Isovanhemmat myi 60-luvulta alkaen kosmetiikkaa ym. naistensaippuaa ja kasvomaaleja kivijalassa, kaupat meni kiinni pari vuotta sitten isovanhempien siirryttyä viimeiseen leposijaansa. Siinä kohtaa oli kaupat takoneet tappiota jo muutaman vuoden, koska naiset ostaa meikkinsä lentokentiltä, laivoilta, verkkokaupoista ja cittarista. Joskus 10 vuotta sitten Stockmann ja Sokokset oli pahoja kilpailijoita, mutta nythän nekin on kusessa ja sulkee kauppojaan. Isovanhemmat piti aina huolta, että heillä hinnat on halvemmat kuin 50 metrin päässä Stockalla, mutta asiakkaathan ei sitä tienneet ellei ne poikenneet palvelevaan pikkuliikkeeseen tsekkaamaan hinnat.

No mä tsekkasin tänään sitten yhden kivijalan hinnat ja petyin. Keväällä oli kivaa kun ostin farkut palvelevasta farkkukaupasta, siitä ihan isovanhempien vanhan liikkeen naapurista. Sain Levikset satasella, ja totesin että verkkokaupasta en olisi niitä saanut sen halvemmalla. Farkkutalli osaa asiansa. Kivijalassakin pärjää, kun seuraa kilpailua, eikä se kilpailija ole nykyisin enää toinen kivijalkaliike, vaan se voi olla vaikka espanjalainen pörssiyhtiö, joka myy sun asiakkaille samaa tuotetta verkossa.

Lopetetaas nyt hinnoista jauhaminen, ei tämä nyt ole kympeistä kiinni.

Olen nopean toiminnan mies, niin tänään meni uudet palat ja ne 72 euron (sori, piti lopettaa jo) pölynsuokumit paikoilleen. Se "ehjä" kolmevuotias Motonetin kumi näytti tältä:

Kuva

Toi reikä saattoi tulla haurastuneeseen ja halkeilleeseen taitteeseen kumia irrotettaessa, mutta oli tuo siis ihan valmista kamaa tuokin. En nyt uusinut muita satulan kumiosia, kun ne vaikutti olevan ok, eli tiivistesarjoista jäi kaikki muut osat käyttämättä. Sen rikkoutuneen kumin alta piti tsekata männän liukupinta huolellisesti, ja se tuli ihan siistiksi ja kiiltäväksi Bräkleenillä. Ei siis ehtinyt syntyä vahinkoja kumin rikkoutumisesta.

Tuli samalla vaihdettua jarrunesteet vuoden etuajassa (4 v vaihtöväli). Mutta eikös se ole parempi yli- kuin alihuoltaa? Ainakin jos auto on loppuunajettu Saab.

Tämä oli reilu satasen ja 1,5 tunnin homma, eli ei paha, mutta kyllä mä noille rahoille ja ajalle parempaakin käyttöä keksisin. Kuuden tunnin Muumimaailmailun jälkeen olis voinut vaikka levätä.

Niin se lokasuojan maalaus? Siitä tuli parempi, mutta sävyeroa edelleen löytyy. Häivytys vaan onistui paremmin niin että siinä ei erota enää selkeää rajaa:

Kuva

Toi odottaa vielä viimeistelyhiontaa ja -kiillotusta. Pinnasta tuli spraylakalla aika röpelöinen. Siksi tosta kuvasta puuttuu kiilto maalatusta kohdasta. Toivottavasti tulee vesihionnalla ja kiillotusaineella kondikseen, ja saa sitten kelvata.

Kilsoja mittarissa tänään 338 064.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8085
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Budweg on ihan laatutuottaja jarruosissa. Omakohtaista kokemustakin on Audin jarrujen gummiosista. Muualta ei edes saanut yhtä tiivistettä (mukaanlukien marmori), mikä kuului Budwegin sarjaan (ja just se tiiviste oli tietty rikki, mitä ei muualta saanut).
En ostanut kivijalasta, vaan ebaysta :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Kävin tänään hakemassa femmaan ne takapään puslat vähän pienemmästä varaosakaupasta. Hintaa tuli kuudelle puslalle yhteensä 103 euroa. Lemförder ja Ruville merkkisiä. Motonetistä hain työkalun puslien vaihtoon, en tiedä mitä ne puslat olis sielä maksanu. Mutta kivempi on tukea paikallista kauppaa ja Motonettiin meni kuitenki 130€ ja risat ku oli vaimo ja lapset matkassa :roll:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siitä AZP:lle tuskaa luopumisajasta. Toki tekniikkaa ei mainita, mut olettaisin olevan joko 8- tai 16-ventiilinen 1.9 diesel :D

https://www.iltalehti.fi/koko-kansan-au ... e19396062c
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä JumalTD kestää. Mutta 800 tkm ja vaihdettu kaksi kertaa takajarrupalat? Mä oon ajanut 42 tkm ja eilen meni kiinni toiset takajarrupalat mun omistusaikana. Vähän taitaa olla erilaista ajoa mulla kuin Jarkolla

Mullahan menis sellanen 70 vuotta vielä että saisin Saabiin miljoonan mittariin. :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Haza »

Melkein veikkaisin että on antiikkinen 2,0 tai saabistien lemppari 2,2DTI :D
jutussa sanotaan että ostanut 2005 vuoden vanhana ja juuri 2004 noiden kahden tilalle tulee 1,9 eri versiot
Voisihan se tietty teoriassa olla myös 3,0 haaramoottori :lol:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja aero »

Ne takajarrut on vaihdettu ruostumisen seurauksena, jos etupäähän ei ole (muka) tarttenut mitään tehdä. Mennyt niin kevyillä jarrutuksilla, ettei takajarrut ole ikinä tehneet mitään.

Mutta jos vaihdelaatikkoa (M32?) on rempattu ilmeisesti useaankin otteeseen, niin vähän yllättää jos ei jonkun kerran yhteydessä ole samalla lärvätty uutta kykää paikoilleen, kun menisi vähällä lisätyöllä.

Pidemmän päälle lie kertynyt aika halpoja kilsoja.

Sen moottoriversion saisi varmaan selville OCF:n foorumilta, kun ettii tarinaa noilla kilsoilla olevasta autosta..
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Risto »

2,2 ja öljyjen kanssa ei ole liikaa läträtty "mulla ollut koko auton historian ajan vaihtoväli 50tkm" 8O .

https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... 5&t=267151
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Varmaan tästä kyse: https://www.opelclubfinland.fi/viewtopi ... 5&t=267151

Y22DTR, eli eipä ollutkaan JTD. Huomionarvoista myös, että menty 50 tkm öljynvaihtovälillä 8O
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Risto »

Kertaus on opintojen äiti :) .
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1426
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja HEV »

Vaikutti tuo ajo olevan aika pitkää taipaletta kerralla, joten käyttötunteja ja kampiakselin kierroksia per kilometri on varmaan aika vähän meihin kaupungissa ajaviin verrattuna - samoin jarrutuksia. Väheksymättä saavutusta vertaan vain omiin kilometreihin (OGfemmassa kolmannet etulevyt pian 200 tkm jälkeen 8O ).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Vastaa Viestiin