"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Vähän tuota itsekin pelkään, että aukeaako mutterit kiltisti...
Motonetistä irtoaisi tarvike 55 eurolla kipale. Harkitaan eBay-orggista.
Motonetistä irtoaisi tarvike 55 eurolla kipale. Harkitaan eBay-orggista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Samassa paketissa tuli myös original koiranluu eteen niin se laski vähän per-item-postikuluja. Nelipyöräsuuntauksen muuten muistaakseni vaati tuon takimmaisen kikkareen vaihto.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Joo, suuntaukseen pitää suunnata vaihdon jälkeen, koska tuosta palikasta säädetään takapään auraus.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Mutsin kolkkiin laitoin tuollaisen motonetin kikkareen ja on se jo yli vuoden kestänyt.AZP kirjoitti:Vähän tuota itsekin pelkään, että aukeaako mutterit kiltisti...
Motonetistä irtoaisi tarvike 55 eurolla kipale. Harkitaan eBay-orggista.
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Jos ostaa vuosittainvaihdettavia tarvikkeita, ei pultit/mutterit pääse jumahtamaan niin pahasti.
...aina pitää ajatella positiivisesti
...aina pitää ajatella positiivisesti
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Tänään tuli käytyä hakemassa hyväksyntä jälkitarkastuksessa, elí vuoden saa taas loppuunajella ilman katsastusmurheita. Korjaus toteutettiin Motonetin palikoilla, takalinkkitangot maksoi sen 55 euroa kappale ja vakaajan puslat vajaat 3 € kappaleelta. Halpaa kuin saippua, saa nähdä miten kestää. Tangot tuli ProPartsin paketissa, ja muistelin niitä ostaessani haikeudella edellistä kertaa kun ostin Motonetistä ProPartsin osia.
Alustan kolinat muuten loppui noiden osien vaihtoon, eli enää ei joudu toteamaan että se olisi tämän auton ominaisuus
Aikaa korjauksiin meni noin 4 tuntia. Suurin ajansyöjä oli takalinkkitankojen pallonivelen irrottaminen. Mutterit oli melko juntturassa, ja olisi vaatinut 20 mm kiintolenkin, koska mutteria vääntäessä täytyy pitää pultin päästä kiinni 10 mm:n avaimella, jotta pultti ei pyörisi. Lisäksi tuon 20 mm avaimen pitäisi olla 6-kulmainen, koska mutteri oli niin jumissa, että normaalilla kiintolenkillä mutterin pyöristyminen olisi ollut melko varmaa. No, apinan raivolla, 20 mm hylsyavaimella ja sorkkaraudalla sain kikkailtua mutterit auki, mutta aikaa ja energiaa tuohon kyllä paloi.
Tietääkö muuten joku mitä voi tapahtua, jos 19 mm vakaajan asentaa 17 mm puslilla?
Omat alustakoodailuni nimittäin osoittautuivat petollisiksi, ja ostamani 17 mm puslat liian pieniksi, kun irrotin vakaajan. Tuskastuneena mietin että voin asentaa ne väljät vanhat puslat takaisin, hakea Motonetistä oikeankokoiset tilalle ja ryhtyä taas asennushommiin. Tai pienemmän vaivan tie on kokeilla asentaa nuo liian pienet vaseliinilla ja voimalla ja katsoa mitä tapahtuu. Valitsin jälkimmäisen. Päätökseen vaikutti sekin, että onhan tuollainen loppunajettu vakaaja jo ohentunut puslien kohdalta. Mikrometri antoi tulokseksi noin 18,5 mm, joten ajattelin että kyllä kumi taipuu kun sille näyttää voimaa. Ja menihän ne sinne yllättävän helposti. Ehkä pääsen vastaamaan itse tuohon edellisen kappaleen kysymykseen
Tällä välin myös kuskin penkki sai uutta ihoa, tällä kertaa aitoa sellaista. Auto oli kaksi päivää Reijo Kulmalan käsittelyssä autoverhoomo Classicissa, eikä jälkeä kyllä tarvitse hävetä. Kuskin penkistä korjattiin kaikki rikkoutuneet tekonahkaosat aidolla nahalla, eli uusiksi meni sekä istuinosan että selkänojan molemmat reunaosat, kuin myös isuinosan ovenpuolein ulkosivu. Hintaa 220 euroa, eli halpaahan tämä ei loppuunajettuun autoon ollut, mutta ainakin nyt voi sanoa, että kilsat ei näy autossa sisällä, ei sitten missään. Paitsi mittarissa tietty.
Vetokoukku on ollut pian kai jo kuukauden Örumilla/Koukkupajalla huollossa. Pitäis kai soitella perään. Muuten alkaa olla sellainen tilanne, että paikkamaalit on vielä tallin hyllyllä purkissa, mutta muuten nuo ketjun aloituksessa mainitut korjaukset ja perusparannukset alkaa olla hoidettu. Eikä uusia tarpeita ole ilmestynyt.
Mittarilukema 304200 km, ja takana tässä perheessä 9 kk ja n. 8300 km. Ainoat oikeat korjaukset autoon tänä aikana on siis tässä viestissä mainitut alustan fiksaukset.
Alustan kolinat muuten loppui noiden osien vaihtoon, eli enää ei joudu toteamaan että se olisi tämän auton ominaisuus
Aikaa korjauksiin meni noin 4 tuntia. Suurin ajansyöjä oli takalinkkitankojen pallonivelen irrottaminen. Mutterit oli melko juntturassa, ja olisi vaatinut 20 mm kiintolenkin, koska mutteria vääntäessä täytyy pitää pultin päästä kiinni 10 mm:n avaimella, jotta pultti ei pyörisi. Lisäksi tuon 20 mm avaimen pitäisi olla 6-kulmainen, koska mutteri oli niin jumissa, että normaalilla kiintolenkillä mutterin pyöristyminen olisi ollut melko varmaa. No, apinan raivolla, 20 mm hylsyavaimella ja sorkkaraudalla sain kikkailtua mutterit auki, mutta aikaa ja energiaa tuohon kyllä paloi.
Tietääkö muuten joku mitä voi tapahtua, jos 19 mm vakaajan asentaa 17 mm puslilla?
Omat alustakoodailuni nimittäin osoittautuivat petollisiksi, ja ostamani 17 mm puslat liian pieniksi, kun irrotin vakaajan. Tuskastuneena mietin että voin asentaa ne väljät vanhat puslat takaisin, hakea Motonetistä oikeankokoiset tilalle ja ryhtyä taas asennushommiin. Tai pienemmän vaivan tie on kokeilla asentaa nuo liian pienet vaseliinilla ja voimalla ja katsoa mitä tapahtuu. Valitsin jälkimmäisen. Päätökseen vaikutti sekin, että onhan tuollainen loppunajettu vakaaja jo ohentunut puslien kohdalta. Mikrometri antoi tulokseksi noin 18,5 mm, joten ajattelin että kyllä kumi taipuu kun sille näyttää voimaa. Ja menihän ne sinne yllättävän helposti. Ehkä pääsen vastaamaan itse tuohon edellisen kappaleen kysymykseen
Tällä välin myös kuskin penkki sai uutta ihoa, tällä kertaa aitoa sellaista. Auto oli kaksi päivää Reijo Kulmalan käsittelyssä autoverhoomo Classicissa, eikä jälkeä kyllä tarvitse hävetä. Kuskin penkistä korjattiin kaikki rikkoutuneet tekonahkaosat aidolla nahalla, eli uusiksi meni sekä istuinosan että selkänojan molemmat reunaosat, kuin myös isuinosan ovenpuolein ulkosivu. Hintaa 220 euroa, eli halpaahan tämä ei loppuunajettuun autoon ollut, mutta ainakin nyt voi sanoa, että kilsat ei näy autossa sisällä, ei sitten missään. Paitsi mittarissa tietty.
Vetokoukku on ollut pian kai jo kuukauden Örumilla/Koukkupajalla huollossa. Pitäis kai soitella perään. Muuten alkaa olla sellainen tilanne, että paikkamaalit on vielä tallin hyllyllä purkissa, mutta muuten nuo ketjun aloituksessa mainitut korjaukset ja perusparannukset alkaa olla hoidettu. Eikä uusia tarpeita ole ilmestynyt.
Mittarilukema 304200 km, ja takana tässä perheessä 9 kk ja n. 8300 km. Ainoat oikeat korjaukset autoon tänä aikana on siis tässä viestissä mainitut alustan fiksaukset.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Ratti uusiin ja keula maalaukseen, niin voit heittää huoltokirjan olan yli ja ruuvata 150tkm mittarista pois
Ei vais, hyvää jälkeä on penkin kanssa tehty!
Ei vais, hyvää jälkeä on penkin kanssa tehty!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Joo, kyllä nyt harmittaa että näin julkisesti olen mennyt mainostamaan tän auton kilsoja. Pitäisköhän pyytää ylläpitoa poistamaan koko ketju ja sitten ruuvari käteen ja mittarin kimppuun
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Tolla ajomäärällä parin vuoden päästä muut on ohi mitarilukemassa
Terveisin nimimerkki sama ajomäärä noin 3 kk...
Terveisin nimimerkki sama ajomäärä noin 3 kk...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
^ Jep, omassa pian 20-vuotiaassa pommarissa on nykytahdilla parin vuoden päästä saman verran kilometrejä, ja sitten pitäisi valmistumisen jälkeen ruveta ajelemaan ympäri vuoden töihin eli tahti vain kiihtyy.
Foorumilla esitetty idea farmarikolkin pakettiautoistamisesta tosin sai päänsisäisen laskukoneen pyörittämään laskutoimitusta siitä, miten paljon halvemmaksi sellaisella kävisi joku 25-30tkm vuosittainen työmatkasuorite, mutta auton vaihtaminenhan on aina huono ajatus.
Foorumilla esitetty idea farmarikolkin pakettiautoistamisesta tosin sai päänsisäisen laskukoneen pyörittämään laskutoimitusta siitä, miten paljon halvemmaksi sellaisella kävisi joku 25-30tkm vuosittainen työmatkasuorite, mutta auton vaihtaminenhan on aina huono ajatus.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Älkääs nyt, tuo ajomäärä 9 kuukaudessa on meikäläiselle suunnilleen ennätys! Edellisellä kolkillahan ajelin viiden vuoden ja kolmen kuukauden aikana 45400 km
Sitähän tässä olen laskeskellut, että joidenkin vuosien päästä tämän ketjun otsikko pitää muuttaa, kun kertoo millaista on ajella ikäänsä nähden vähän ajetulla dieselsaabilla arkiajonsa
Sitähän tässä olen laskeskellut, että joidenkin vuosien päästä tämän ketjun otsikko pitää muuttaa, kun kertoo millaista on ajella ikäänsä nähden vähän ajetulla dieselsaabilla arkiajonsa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kyllä nuin hienosta jakkarasta parisatasen kärsii maksaa . Nythän sillä istuu toiset mokomat 300000km lisää . Omassakin loppuunajetussa on kuskin penkin nahoissa pieniä halkeamia ja varmaan täytyy verhoilut laittaa uusiks jossain kohti. Kunhan ensin nyt hyväksytyn leiman saa joulukuussa...
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Mulla yksi linear ratti ylimääräisenä...
Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-T555 laitteesta Tapatalkilla
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Kiitoksia tarjouksesta, mutta ratissakaan ei kilsat pahemmin näy. Sehän kiiltää kuin uusi
Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona
Sehän se Uutena ne eivät kiillä kuin uusi
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713