"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

:D ei se taida lisäselailuilla tämä asia mihinkään muuttua. Oon aina ollut enemmän järjen kuin uskon mies. Berlingonkin etevyys perustuu siihen että pienellä rahalla saa paljon autoa, jossa ei makseta turhasta, mutta auto ei silti ole mikään mahdollisimman halvalla kokoon kasattu kehitysmaakärry. Ennen kaikkea no-nonsense-valinta eikä mitään henkimaailman juttuja.

Jos Outlanderin tilat ei riittäisi, niin Berlingo olisi selvä valinta. Mutta jos tilat riittää ja samaan kokonaiskustannukseen saa nelivedon, sähköisen voimalinjan, paremman vetokyvyn ja muutaman mielekkään varusteen, niin parempi bang-for-the-buck -suhde on selvästi Mitsussa. Isoa osaa laskelmassa näyttelee tietenkin arvonalenema ja luotettavuus eli korjauskustannukset, joita joutuu aina arvioimaan. Eli eksaktia tiedettä tämä ei ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3540
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Täytyy näköjään tässäkin ketjussa vierailla useammin, sinähän säästät minut nimen keksimisen vaivaltakin ! Täytyy tsekata, onko Porvoon Automyynti jo varattu. Tsekkasin, ei ollut ! Älä nyt AZP tee mitään hätiköityä, sullahan on tossa arvokas peli vielä. Jos johonkin Mitsuun tai Berlingoon laitat ropojasi kiinni, niin toivon, että ne ovat sitten ainakin reilusti ajettuja.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

IC1970 kirjoitti:
Ma Touko 20, 2019 22:38
Täytyy tsekata, onko Porvoon Automyynti jo varattu. Tsekkasin, ei ollut !
:mrgreen: kai laitoit jo toiminimen rekisteröinnin sisään? :mrgreen:
IC1970 kirjoitti:
Ma Touko 20, 2019 22:38
sullahan on tossa arvokas peli vielä
Höhöhöö, kolmen tonnin katiska ei siitä arvoa nosta jos vähän pohjaa raapii ja laittaa spraymaalia lokasuojaan. Siistimmän näkönen siitä voi tulla (tai sitten ei), ja voi olla että pohja kestää katsurin kolkutteluja tulevaisuudessa vuoden pidempään, mutta ruoska mikä ruoska. Auton kun pitää siistinä, niin se ei tänäpäivänä näy sen jälleenmyyntiarvossa, mutta voi helpottaa myyntiä. Se suurin kynnys tällaista loppuunajettua katiskaa myydessä on saada se ostaja pihalle autoa katsomaan. Sitten kun se näkee missä kunnossa auto on verrattuna muihin samoilla metreillä oleviin/saman hintaisiin, niin se ei halua lähteä pihasta pois ilman sitä autoa. Jos siis on tosissaan tullut autoa katsomaan. Mutta jos laittaa tonnin ekstrahintaa ja selittää Nettiautossa miten on sitten puunattu ja stailattu ja korjattu ja rakastettu, niin puhelin ei soi. Hinnan määrittää ne muut samoilla spekseillä olevat loppuunjaetut katiskat, etkä voi siitä paljoa poiketa jos haluat autosta eroon.

Maaliputeli saapui muuten tänään. Nopeaksi ei voi virolaista puljua ja Matkahuoltoa syyttää, kun torstaina tilasin ja keskiviikkona oli paketti noudettavissa ärrältä. Ei sinänsä että mulla olis oikeasti kiire, mutta varmaan olisi lahden tältä puolen tullut parissa arkipäivässä. Koesumutin vähän pahviin ja vertasin sävyjä, näytti suurinpiirtein oikealta. Tänään ei kuitenkaan ehtinyt enää maalaushommiin, joten täytyy katsoa ehtiikö huomenna vai meneekö viikonloppuun.

Kävin tänään Biltemassa niin matkaan tarttui tällainen: https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000041460

Katotaan jos tolla sais valoista sen kelmun pois. Siitä tuli sitten se toinen tämän vuoden menoerä, joka ei ole normaaleja autoilun pakollisia menoja. Tästä se rahanmeno taas alkaa, nyt on mennyt jo 41,00 oiroa kaikenlaisiin automeikkeihin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3540
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^En ihan allekirjoita tota hintakommenttia. Aika monta autoa olen myynyt selkeästi muita kovemmasta pyynnistä huolimatta, ei hyvää yksilöä kannata alennusmyyntiin laittaa. Jos immeiset ovat tosissaan liikkeellä, niin kyselevät kyllä perusteita sille, miksi hinta on pörhöllään. Sitten se on vaan suuvärkistä kiinni, että, kuten totesit, saadaan asiakas pihaan. Enpä muista koska viimeksi olisi joku tyhjin käsin pihasta lähtenyt, kun on paikalle vaivautunut. Yleensä ihmetellään, että "autohan oli juuri sellainen kun puhelimessa sanoit"... Minä ainakin vannon rehellisyyden ja suorapuheisuuden nimiin, se kyllä autokaupassa palkitaan. Kuvat ovat hiton tärkeät, kukaan ei soita jos sulla on neljä kuvaa paskaisesta autosta.
Itse olen noilla alustankuvilla myynyt näitä vanhempia varsinkin, siististi suojattu alusta vs. ne 99% muista joista se puuttuu, on aika kova myyntivaltti. Ruostehommat ovat ihmisille peikko, ihan syystäkin.

Alimpaan kolmannekseen jos hinnoittelet autosi, vaikka se on Yksilö, niin pieleen menee. Silloin sulle soittelee vaan ne, jotka tarjoavat 1/3 tai puolet pyyntihinnasta, niin että alkaa parin puhelun jälkeen *ituttaa. Jos hinta on tuotteen mukainen, muttei silti mikään kalasteluhinta, soittavat ne, jotka ovat ostomielellä liikkeellä. Tämä on oma kokemus. Bemari oli hyvä esimerkki, läväytin kovan hinnan, mutta tuote oli sen mukainen. Ensimmäinen soittaja tuli paikalle vaikkei puhelimessa meinannut uskoa kehujani, sanoin, että toista ei tarvitse lähteä katsomaan, jos on tämmöistä aikuisten oikeasti hakemassa. Eikä tarvinnut.

Oikea hinta, rehellisyys. Niillä pärjää pirun pitkälle. Jos laittaa hinnan pieleen ja etenkin liian halvaksi, joutuu kuuntelemaan kaikenmaailman persaukisten lässyttäjien selittelyjä. Toki, jos on katiska, niin katiskalle sellainen hinta. Sun loppuunajettu ei sellainen ole. Laita ilmoitukseen linkiksi tämä foorumin säie, niin ei tarvitse selitellä enempiä :lol:
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ehkä mulla ei ole meriittejä olla sun kanssa eri mieltä auton myymisestä. Laskeskelin tässä kaikki ne kerrat kun olen myynyt itse auton rahalla, markkinahinnalla ja ei-sukulaiselle:
1999 myin faijan Oldsmobilen
2007 myin Saksasta tuomani C180 Mersun
2009 myin Maxda MX-5:n
2014 myin edellisen Saabin

Porvoon Automyynnissä toi neljä kauppaa taitaa olla huonon kuukauden vaihto? :mrgreen:

Mazda oli myynnissä jo keväällä 2008 ihan markkinahintaan, mutta kukaan ei soitellut tosissaan. Pari ”vakavaa” kyselijää tarjos jotain 5k€ autoja päikseen vaihtaen (Mazdassa pyynti jotain 11-12k). Keväällä 2009 laitoin uudelleen myyntiin Nettiauton halvimmaksi kakkoskoppaseksi, niin meni kaupaksi, muttei erityisen nopeasti.

Edellistä Saabia myydessä vehje oli myös melko priimakunnossa ikään ja kilsoihin nähden. Kaikki toimi, ahdin vaihdettu Mitsuun, lommot ja naarmut laitettu maalarilla kuntoon, hyvät renkaat joista kesäset tuoreehkoilla aluilla jne jne, mutta yli kuukauteen kukaan ei kysellyt, vaikka hinta oli vähintään kohdillaan. Eka tontille tullut sen sitten vei, kun näki mistä on kyse.

Eli jostain syystä mun (vähäinen) kokemus on, että kukaan ei soita ellet ole halvin. Kuvat on aina olleet hyvät, joka suunnasta, sisältä ja ulkoa, takakontti ja konehuone jne. Huoltokirjat on autoista löytyneet eikä mitään epäilyttävää muutenkaan. Tietty joku avomazda tai 12-vuotias automaattisaappi ei ole niitä ykkösmyytäviä laitteitakaan yleisesti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3540
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Viimeisessä lauseessa olet asian ytimessä. Myytäväsi ovat olleet nätisti sanottuna hankalia. Se on vaan semmonen homma, että tänä päivänä pitää myydä Bemaria, Audia, Volvoa tai jotain perus-saksanpullaa, että kauppa käy. Toyota pienellä varauksella. Mitä arveluttavampi kiesi omasta mielestäni, sitä enemmän on kysyntää. Ei ideaali tilanne...
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Yhdellä kaverilla on ollut kyllä vielä huonompi karma autojen myynnissä. Jotkut sen vehkeet on olleet kaupan vuoden tai pari, eikä kukaan soitellut. No on ollut bensamaastureita muunmuassa, ja ne ei ole viime vuosina oikein olleet menekkituotteita, mutta myi se siistiä 328Ci E36:stakin joskus 10 vuotta sitten tosi pitkään.

Takaisin aiheeseen. Testasin Saappiin Bilteman valokiillottimen tänään. Vaikutti ihan ok aineelta, sain sen kellertävän kalvon valojen pinnalta veks. Möhnän toimintahan selviää vasta ajan saatossa, eli toimiiko se UV-suojaus oikeasti vai sameneeko valot nyt triplatahtia. Laitetaan seurantaan. Bilteman setissä tulee siis ainoastaan kangasliina, kiillotustahna ja viimeistely/suoja-aine. Molemmat kohtuuhyvässä määrässä, eli tuolla kiillottelee seuraavankin auton valot.

Philipsin setissä oli sen sijaan kolme ainetta, eli noiden kahden lisäksi puhdistusaine. Liinat oli mallia paperia ja lisäksi mukana oli minipalat hiekkapaperia: 600, 1000 ja 2000. Bilteman setissä ei puhutti paperilla hiomisesta mitään, mutta mikään ei kai estä ostamasta erikseen papruja ja aloittamasta niillä siirtyen sitten kiillotustahnaan.

Ollaan muuten juhlan äärellä, aivan lähiviikkoina tulee mittariin 40 tkm yhteiseloa. Jos tästä haluis TMn käyttötestin veroisen kaanonin, niin pitäis vetäistä vielä melkein 2,5 vuotta lisää, vaikka TMn kaverit taitaa vetästä testinsä tosin reilussa vuodessa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja McStadey »

50 jälkeen koneen purku ja välysmittaukset :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 737
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

McStadey kirjoitti:
To Touko 23, 2019 21:32
50 jälkeen koneen purku ja välysmittaukset :mrgreen:
Joo mutta niin kuin autobildissä. Koko vaunu osiksi olohuoneen matolle ja sitten arvio kulumisesta.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla on tuossa jonossa yksi kuplavolkkari odottamassa totaalista purkamista ja kokoamista, lisäksi toisen kuplan kone vaatisi samanlaisen operaation, Oldsin koneen yläkerta ja sama Hondassa. Taitaa jäädä Saapin purku kuitenkin tekemättä ja laitan sen kestotestin jälkeen joko seuraavalle omistajalle tai sitten luiskaan jos se tulee oikeasti ajettua finaaliin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuli käytyä tänään kaverin tupareissa Espoossa Saabilla, olikin puoleentoista kuukauteen kolmas Saappireissu pk-seudulle. Onnistuin matkalla hukkaamaan osan Saappia Salon kohdalle, nimittäin tämän osan oikealta edestä:

https://webshop-fi.saabparts.com/9-3-gen2/jacking-point

Kuva

Ihan omaa huolimattomuutta, nimittäin tuo osa tuli auton mukana irtonaisena aikanaan, siitä oli edellisellä omistajalla mennyt kiinnikkeen toinen kynsi poikki, jolloin se ei pysy kunnolla paikallaan. Osa on ollut mulla tallissa hyllyssä ja olen aina tarpeen vaatiessä käynyt laittamassa sen paikalleen ennen auton tunkkausta. Yleensä nostan etupäätä keskeltä koneen alta olevasta nostopaikasta, eli tuota lanttua tarvitsee melko harvoin. Joskus olen miettinyt, että liimaan tuon paikoilleen tai haen marmorilta uuden, kun ei hinta päätä huomaa.

No joka tapauksessa, viime viikon remonttiepisodin yhteydessä tuo klöntti oli paikoillaan ja kun laskin auton alas, unohdin irrottaa sen, eikä se sattunut myöskään irtoamaan itsekseen tallin lattialle pudoten. No se olikin sitten ilmeisesti pysynyt siellä viikon kaupunkiajojen aikana paikoillaan, mutta tänään motarilla liikuntasaumaan ajaessa Salon ABC:n kohdalla kuului auton alta pari kolahdusta, aivan kuin autosta olisi irronnut jotain. Sivupeilistä ehdin vain nähdä jonkin tumman nyrkinkokoisen osan kierivän pitkin motaria. Pari sekuntia siinä meni että keksin mistä on kyse. Koska olin motarilla, satoi ja tiesin osan melkein tarpeettomaksi ja melko edulliseksi, en vetänyt liinoja kiinni ja lähtenyt toikkaroimaan ajoradalle etsimään kumiklönttiä.

Nyt voisi sitten tilata tuollaisen uuden. Ja taas menee euroja. Rahanmenoa ei voi näköjään estää, nyt kun hanat taas avautui. Seuraavaksi varmaan putoaa pakoputki pihalle, vaihteisto totaaliporsii, iskee mäntäpistiäinen tai jotain pientä ja kivaa :mrgreen:

Lokarinhelman uudelleenmaalaus odottaa vielä nätempiä kelejä. Ei silleen että talliin sataisi sisälle, mutta Oldsmobile pitäisi ikävästi ottaa ulos sateeseen siksi aikaa kun Saabia maalataan. Mun kesäautot ei vettä näe paitsi silloin kun on pesupäivä. Poutapäivän hommia siis, vaikka sisällä suoritetaankin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oli pitkästä aikaa taas käytävä Länsiautossa hakemassa leffaliput, kun nettisivut niitä kovasti koeajolahjana tyrkytti. Tarjolla oli liput Astran koeajosta ja ajattelin että mikä ettei kun on sopiva väli aikataulussa ja menoa samalla suunnalla. Tarkoituksena oli sitten käydä kurkkaamassa automaatti-farkku-K-astra, jota en olekaan koskaan ajanut enkä muistaakseni koskaan sisälläkään istunut (mutta monta sivua käyttökokemuksia Saappifoorumilla lukenut :mrgreen: )

Tarjolla oli kuitenkin vain hätsbäkkimalli ja manuaalilla, ja kun mainitsin myyjä Hansille että on tuo nykyinen Insigniakin koeajamatta ja voisi kiinnostaa, niin liput kilahti kouraan tällaisenkin kokeilulla:

Kuva

Kuva

Ei ihan se perusmalli, eli tämä oli 200 hv bensaturboautomaatti Innovation -varustuksella. Opelillahan meni ihan juuri äsken varustelutasot uusiksi, joten tarjouksen Hans teki hieman vielä paremmin varustellusta Innovation Plus -versiosta, johon ruksittiin sitten vielä ronskisti lisävarusteita (metalliväri, Webasto, avustinpaketti ja marmoriset aluvanteet talvirenkain). Siinä on nyt sitä Opelin nurkan taaksen kurkkivaa ledivaloa, peruutuskameraa, kaistallapitoapuria ynnä muita juttuja joita en ole Saabin kanssa osannut kaivata.

Auton sporttiseen ulkonäköön suhteutettuna kontti on ihan kivan kokoinen (VDA 490 litraa taitaa olla):

Kuva

Vaikka täytyy sanoa, että mataluuden vuoksi ei tuo pärjää OG-kolkin takakonttille. Sen verran korkeutta hattuhyllyyn kuitenkin (mittasin, 48,5 cm) että koiran boksi mahtuu olemaan kontissa hattuhylly paikoillaan. Siinä OG-kolkissa sama boksi mahtui hattuhyllyn alle ja siihen vielä Saabin lisävarusteinen tavarahylly väliin, eli korkeutta oli varmaan 55 cm. Mittasin hallissa farkkuinsignian kontin ja siinä korkeus verhoon oli vain 42 cm. Melko yleistä, että farkuissa piiloon saatava kontti on pienempi kuin sedaneissa tai viistoperissä.

Kuva

Tuo kontin lattia ei vain ole sivuilta täysin tasainen, joten toi boksi pitää pistää tolleen hieman hölmösti irti sivuseinästä. Ja joo, näette oikein, siellä majailee vakiovarusteena litran puteli Genuine GM Dexos -öljyä. Öljyputeli lienee jokaisen nykyaikaisen bensaturbon vakiovaruste?

Opel ilmoittaa kontin lattian pituudeksi 113 cm ja leveydeksi pyöränkoteloiden välistä 103 cm. Leveydelle sain saman mitan, mutta pituudeksi vain 107 cm.

Koska minä kyllä aina mahdun etupenkille, mutta lasten mahtuminen takapenkille on aina kysymysmerkki, kävin seuraavaksi takapenkin kimppuun.

Kuva

Kuskin penkki itselle mukavassa asennossa takapenkin selkänojasta etupenkin selkänojaan löytyi pituutta 76 cm. Isot takatilat siis, referenssinä loppuunajetun n. 65 cm ja Länkkärin hallissa mitattu Astra farkun 67 cm, toisaalta Superbille sain aikanaan mitaksi 80 cm, mutta sehän onkin limusiini. Mutta kyllä tolla Insignian takapenkillä muksut istuskelis ilman potkuseinäefektiä.

Kojelauta kyllä miellyttää silmää, eikä häviä mun mielestä tyylissä oikeille preemiumvehkeille.

Kuva

Ajotuntuma sellainen kuin uudessa isossa autossa voi kuvitella. Hiljainen ja mukava. Softattuun dieseliin tottuneelle koneen potku oli vähän pettymys, kun kuitenkin 200 hv taulussa ja Hanssikin sanoi lähetteenä että kannattaa polkasta, se lähtee kyllä hyvin. Liikkeellelähdöissä yllättävän paljon viivettä voimassa ja moottorin ääni kuului yllättävän kovin sisällä siinä kohtaa kun lähti vähän rivakkaammin.

Voisin mä tollasella ajella,vähän se on laiva ulkomitoiltaan, mutta sisällä ihan järkevä tunnelma, ei sellainen että olisi tankin puikoissa.

Sitten hakemaan se tarjous. Loppuunajetusta hyvitystä (Hansin katsomatta, pelkillä spekseillä) 3550 oiroa ja Insignialle varusteineen hintaa 39450 oiroa, eli väliraha 35900 €. Kysyin sitten suoraan että jos mä hukkaan ton loppuunajetun itse, niin mihin hintaan saan tulla hakemaan Insignian ilman vaihtoromua. Napu napu näppäimistöön, niin vertaileva tarjous tulostui kouraan: 37 000 €. Eli siis todellinen hyvitys Saabista vs. suora kauppa olisi 1100 euroa. Ehkä mä saisin sillä hinnalla hukattua Saabin jollekin halukkaalle :roll:

Talvirengaspaketi osuus hinnasta oli muuten 2090 euroa, sillä taitais ostaa oikeasti vanteet ja talvirenkaat kahteen Ooppeliin.

Ei toi varustelluksi isoksi tehokkaaksi autoksi ihan karmee hinta olis. Mutta heti kun alkoi miettiä vaihtoehtoja, niin mieleen tuli että Subaru on myynyt talvesta asti tänä vuonna poistuvaa Foresteria samalla rahalla bensa-automaattina ja luonnollisesti nelivetona. Siinä on kaikenlaista varustetta siinäkin, tosin talvirenkaat nyt ei tuohon hintaan vielä kuulu mukaan. Nelivedon lisäksi Subarussa olis etuna varmaan puolet pienempi arvonalenema Ooppeliin verrattuna, eli vaikka siitä kokonaisuutena vähän kalliimpi tulisi ostaa niin pitäminen olisi todennäköisesti edullisempaa.

Ei nyt syntynyt omistamisen himoa tuosta autosta ainakaan heti. Jos taipuisi pari vuotta vanhaan edelliskoppaseen Insigniaan niin hinnat lähtee 21 000 euroa alempaa. Se on aika iso raha sekin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5629
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tturku »

Alkoi tuolla toisessa langassa AZP:n kirahvinkuljetinhekumointi naurattaa kunnolla, hehkutus on mennyt ajat sitten paippisten keisarin Achilles hehkutuksista ohi :lol: En vaan viitsinyt spämmätä sinne tätä kommenttia niin kommentoin tänne jos sallinette...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Viittaatko tähän? viewtopic.php?f=23&t=166653&start=1389

Vai olenko hekumoinut kiraffinkuljetinta joskus jossain muualla? :mrgreen:

Vertais V.J.S:n Achillesmarkkinointiin lienee oikeutettu. Tosin sillä erolla, että ymmärtääkseni Paippisissa on ruuvattu Achillekset alle kaikkiin mahdollisiin kärryihin, eli V.J.S tietää mistä puhuu :mrgreen:

Toisaalta kirahvinkuljettimien paremmuus kaikkii muihin nelipyöräisiin verrattuna ei perustu rengashekumointien tapaan subjektiivisiin ajotuntumanäkemyksiin vaan rehelliseen mittanauhaan, hinnastoon ja oikeasti merkityksellisten ominaisuuksien listaan. Vaikka täytyy sanoa, että tuo hinnastoaspekti alkaa olla menneen sukupolven juttuja; aikaisemmin tässä ketjussa kerroin Rifterin tarjouksenhakureissusta , jonka lopputulema oli 35 t€. Sitä kun vertaa tuohon tämän viikon koeajoon ja 37 t€ tarjoukseen 200 hv Insigniasta, tai siihen Subarun samantasoiseen kamppikseen Foresterista, niin ei PSA:n lapatossupaku enää hinnalla edukseen loistakaan.

Mutta vielä löytyy kakkoskoppaisia uudehkoja Berlingoja markkinoilta älyttömillä hintapyynneillä. Vai miltä kuulostaa nelivuotias 100 tkm ajettu automaattivaihteinen tila-auto lasikatolla ja irrotettavalla koukulla alle kymppitonnilla?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Liekkö tämän ei niin piilomarkkinoinnin ansiota, mutta eksyin eilen katselemaan Berlingoja citroen.fi-osoitteeseen.

Tuosta kun tulisi pistokehybridi tai täyssähkö nelivedolla, olikos tällainen konsepti jo olemassakin, niin voisi mennä harkintaan. Jos olisi vielä 7pax lyhyenä, niin menisi varmaan tilaukseen, tosin hinta varmaan karkaisi lukemiin, että mieluummin sitten hankkisi jonkun benarin...

Mutta kyllä tuo linkin laite 10ke aika paljon antaa vastinetta rahoille. Nämä capturit ovat ilmeisesti melko luotettaviksi osoittautuneet, näitäkin saanee jo perusvarustein kympillä.

Niin se vaan taitaa olla, että kun auto on ranskalainen tai insignia, hinta-kyytisuhde on aika lyömätön.

Edit. Uuden mallin insignia hyvillä varusteilla, ei paha

https://m.nettiauto.com/opel/insignia/1 ... 2&vifNav=Y
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Vastaa Viestiin