"Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

AZP kirjoitti:
Pe Elo 23, 2019 22:48
^Mitsu oli tammi-kesäkuussa 7. suosituin käytettynä Suomeen tuotu automerkki. Niitä tuotiin 928 kpl. En ole tarkistanut tilastoista, mutta arvaisin että yli 90 % tuoduista Mitsuista oli Outlander PHEVejä. Kolmessa vuodessa Nettiautosta löytyvien Outlander PHEVien kanta on noin kymmenkertaistunut. SAKAn myyjä mulle totesi talvella kun kävin Outlanderin renkaita potkimassa, että kaikki mitä he ehtivät maahan tuoda, viedään saman tien käsistä. Turku saattaa olla vieläpä etulinjassa tässä myynnissä, koska miksi rahdata niitä satamakaupunkia pidemmälle, kun ostajia tuntuu olevan jonoksi asti täälläkin?
Haza kirjoitti:
Su Elo 25, 2019 10:26
Tullin 2019 excelistä nopeasti katsottuna kesäkuu ja heinäkuu niin kyllä se yli 90% menee phevit kaikista tuoduista mitsuista

Vaikka GTE passatteja ja golfeja näkyy paljon niin melkein väittäisin että D6 on ihan vastaavia määriä, niitä ei vaan ole niin helppo erottaa muista V60 kuin selvästi merkityt volkkarit. Outlander on kyllä ihan oma lukunsa kun tuntuu että ei niitä muita olekaan kuin phev.
Teinpä lämpimikseni pienen ekselharjoituksen. Kohteena tammi-heinäkuun käytettyjen henkilöautojen verotustilastot tullin sivuilta. Lukuja:

Autoja yhteensä: 22 034 kpl
Mitsubishejä 993 kpl (4,5 % autoista)
Outlandereja (tai nimellä Outlander PHEV) 925 kpl (93 % Mitsuista)
Outlandereita, joiden käyttöönotto ollut syksyllä 2013 tai sen jälkeen (jolloin PHEV esiteltiin) 889 kpl (90 % Mitsuista, 96 % Outlandereista)
Nopealla sorttauksella näistä olisi PHEVejä 863 kpl (87 % Mitsuista, 93 % Outlandereista ja 97 % 2013-> käyttöönotetuista Outlandereista)

Eli ei ihan 90 % tuoduista Mitsuista ole phevioutlandereita, mutta ei paljoa jälkeen jää.

Siellä oli yksi hybridiltä mallimerkinnän mukaan vaikuttava yksilö, joka oli kuitenkin käyttöönotettu jo tammikuussa 2013. En laskenut sitä PHEViksi, kun siinä lienee virhe joko mallimerkinnässä tai käyttöönottopäivässä. Ehkä todennäköisemmin näistä ensimmäisessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Postimg.cc on helppokäyttöinen ja kätevä myös mobiililla. Varjopuolena, että on Kiinalainen palvelu, joten saavat sitten Kiinan pojatkin ihmetellä.
Viimeksi muokannut tsaarela, Ti Elo 27, 2019 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

^olikohan tuo viesti tarkoitettu tähän ketjuun: viewtopic.php?f=29&t=188068&start=45
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olipa hyvinkin. Siirretäänpä oikeaan paikkaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2068
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja pjv »

AZP kirjoitti:
Pe Elo 23, 2019 14:57
Sellanen malli joka herätti yhtäkkisen kiinnostuksen kesän aikana noin muuten on Subaru Levorg. Turun Rintajoupilla oli sellainen kaupan vielä viime viikolla. Muutaman päivän sitä netissä kuolattuani soitin sitten koeajoa kysyäkseni Joupille, mutta auto oli just koeajolla ja samana päivänä tuli sitten viesti että auto meni koeajajalle kaupaksi.
Tämä kävi meidän pihalla näytillä koeajolla ollessaan. Valitettavasti nykyisellä omistajalla on ollut tapana pitää autojaan melko pitkään, joten voit joutua odottelemaan vapautumista. :)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Saattaisin kelpuuttaa jonkin toisenkin yksilön :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kuva

Tollanen maalivaurio oli ilmestynyt puskuriin maskinkulmaan. Oon satavarma, että sitä ei tuossa ollut kun auton vahasin kuukausi takaperin. En yhtään tiedä mistä toi voisi olla tullut, kun en edes ymmärrä minkälainen osuma on pitänyt tulla, jotta maali tuolla lailla halkeilee. Mitään selvää osumankohtaa tuosta ei kuitenkaan löydy, joten helposti ajattelisi että puskuri on vääntynyt ja tuosta kulman kohdasta sitten maalipinta on joutunut joustamaan sietämäänsä enemmän. Mutta mikä sitä olisi vääntänyt ja miten? Ei voi tietää.

Ajoa onkin tullut elokuussa tosi vähän, tankkasin viimeksi 7.8. ja kilsoja sen jälkeen tullut 365 kappaletta. Se on, kun lomat loppuu ja työt alkaa, niin vähenee ajot. Välillä oltu vähän duunireissulla ja kelitkin on olleet sellaiset, että esim. viime viikolla hoidin kaikki ajot Hondalla tai Oldsilla, eli en ajanut Saabilla metriäkään.

Toisaalta normaali arkiajo tuplautui nyt syyskuun alusta, kun vaimo aloitti 4,5 vuoden mummoloman jälkeen työt ja sitä myöden myös nuorempi muksu pääsi päiväkotiin. Meidän lähihomepäiväkoti purettiin, ja väistötilat on sitten kahdessa eri paikassa siten, että mun täytyy kiertää sekä töihin mennessä että sieltä palatessa kaupungin toiselle laidalle hakemaan kakkonen, ykkösen ollessa tossa aika lähellä kotia. Joka tapauksessa mun 4 km yhdensuuntainen duunimatka muuttui lähes 10 kilometriin, eli normiarkipäivässä tulee jatkossa kilsoja kahdeksan sijasta noin 20. EI se edelleenkään paljon ole, periaatteessa vuodessa kertyy pelkistä duunimatkoista reilu 4000 km, kun ennen tuli joku 1800 km.

Kuukausi kun vaihtui ja 2/3 vuodesta on nyt takana, voi taas vilkaista kuluseurantaa tälle vuodelle. Menot 1.1.-31.8:

Neste Myyt: 892 € (583,84 litraa/7037 km/8,3 litraa per 100 km keskinopeudella 40,6 km/h)
ajoneuvo- ja käyttövoimaverot 8kk:lta: 477 €
liikennevakuutus ja täyskasko 8kk:lta: 244 €
korjaukset, huollot yms muut kulut: 159 €
katsastus mittauksineen: 40 €

(kilsoja on muuten tullut tammi-elokuussa 2019 enemmän kuin koko vuonna 2017 yhteensä)

Yhteensä 1812 €. Siihen muutama autopesu keväältä, yhteensä varmaan noin 50 euroa. Pissapoikaa en ole joutunut ostamaan viime syksyn jälkeen, eikä muutakaan pikkunippeliä ole autoon mennyt. Ei paha, tuosta jos extrapoloi loppuvuodelle, niin tämän vuoden kulut yhteensä olisi reilu 2700 oiroa ja arvonalenema päälle. Jos loppuvuoteen ei osu porsimuksia, niin mennään Myyllä, veroilla ja katsastuksilla sekä joulukuulle muutama kymppi määräaikaishuoltotarvikkeisiin.

Tuohon pitäisi päälle laskea jotain arvonalenemaa, arviopohjalta siis tietenkin. Viime joulukuussa arvioin auton Nettiauton perusteella 3800 euroon, ja nyt kun katsoo Nettiautosta tarjontaa, niin sieltä löytyy useampi kenosilmäinen farkkukolkki jo 2500-3000 euron hintaluokasta. Kaikki luonnollisesti loppuunajettuja. On siellä sitten nelosella, vitosella ja kutosellakin alkavilla pyynneillä loppuunajettuja yksilöitä ja joku kaipaa 316 tkm ajetusta dieselkolkista yhdeksää tonnia :!: , joten koita tuosta nyt jollain tarkkuudella haarukoida oman auton arvoa. Ehkä pitää tyytyä vain toteamaan, että 15 % arvonalenema vuodessa jäännösarvolle on suunnilleen oikein, eli turskaa olisi tämän vuoden aikana kertynyt nelisensataa ja vuoden loppuun mennessä kuutisensataa. Eli kokonaiskustannuksessa tälle vuodelle ollaan hyvin siinä kolmen ja puolen tonnin tahdissa, vaikka kilsojakin kertynyt enemmän kuin aikaisemmin. Mutta katsotaan nyt vielä nämä viimeisetkin neljä kuukautta, kyllä siihen ehtii joku mukava tonnin porsimus iskemään.
Viimeksi muokannut AZP, Pe Tammi 10, 2020 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kyllä sä vaan ajat vähän. :D

Vaikka oma ajo on 90% nurkkapyöritystä, niin kilsoja kertyy sen 20-25tkm vuodessa. Tänä vuonna kahteen autoon (Rellu ja Femma) on uponnut suunnilleen 5000€ sis. kaikki paitsi (mahdollinen) arvonalenema. Karkeasti tuosta varmaan puolet on polttoainekuluja.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Pitäis jaksaa itsekin tehdä inhorealistinen kululaskelma. Vanhalle dieselille ei taida olla juuri nyt kysyntää kovinkaan paljon, mutta uskoisin että tuolle yksilölle olis 3,5 k€ hintaan ottajia ihan tämän foorumin kautta. Tai sitten saabisti osoittaisi nuukuutensa kun tositarkoituksella tarjottaisiin :mrgreen:

Uudehkon vähän ajetun kulut on muuten melko pienet, mutta arvonalenema rahoituskulut mukaan lukien on kyllä masentavaa laskettavaa :facepalm_man: toki itse jo laskin autoa ostaessa että ensimmäisen omistusvupsi mennee aikalailla tasatahtiin auton arvon kanssa, eli yhtään ei auto ole enempää oma kuin ostettaessa. :roll:

E: Nettiauton mukaan syksy taitaa olla tila-autojen sesonkia. Tällä hetkellä halvin vastaava on kaksi tonnia kalliimpi mitä viime joulukuussa itse maksoin tästä. Keväällä näkyi vastaavia noin 4000 € halvemmalla kun tällä hetkellä, (eli 2000€ halvemmalla kuin ostin) jolloin arvonalenema olisi ollut ihan 15 %/a vauhdissa. Tällaisissa yli 20 k€ autoissa on näemmä kohtalaista vaihtelua hinnoissa 8O
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
aero
-
Viestit: 8669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja aero »

McStadey kirjoitti:
Ke Syys 04, 2019 22:42
E: Nettiauton mukaan syksy taitaa olla tila-autojen sesonkia. Tällä hetkellä halvin vastaava on kaksi tonnia kalliimpi mitä viime joulukuussa itse maksoin tästä.
Juhannusvauvat alkaa paljastua, niin varustelukisa on käynnissä :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tetammi »

AZP kirjoitti:
Ke Joulu 26, 2018 22:33
Lisäksi tuli vaihdettua ohjaustehostimen nesteet, jotka on odottaneet hyllyssä jo pari vuotta, mutta en saanut aikaiseksi. Kyseiset nesteethän eivät kuulu huolto-ohjelmaan laisinkaan, mutta ei se kai väärin ole vaihtaa niitä kerran 11 vuodessa ja 331 tkm:ssa?
Mitäs litkuu muuten ohjekirja tarjoo tehostimeen, nettiversio kun ei tunne diisselii ja Italiaa en oo jaksanut kuuklailla.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja McStadey »

^^ :lol: :lol: :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tetammi »

AZP kirjoitti:
Pe Elo 23, 2019 14:57
.

Jos nyt jotain eloa on autokuumeessa ja tulevan saapinkorvaajan mietinnässä ollut, niin tuli tällä viikolla amerikan duunimatkalla ajeltua vuokra-autolla, jossa oli manuaali-ilmastointi. Kun on 10 vuotta ajanut automaattikylmästöidyllä Saabilla, niin alkoi aika nopeasti kyrsiä se jatkuva tarve säätää puhallusnopeutta ym. muuttujia siinä vuokrapelissä.
Ootko ajellu millasilla keleil berlingolla? Jos manuaalisäätöjen roplaus kyrsii niin huonon automaattisäätöisen säätö vielä enempi.

Nämä kelithän vaatii paljo säätöö mut käytännössä kesä ja talvi pääsee vähemmällä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13190
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja AZP »

Cona kirjoitti:
Ke Syys 04, 2019 20:51
Kyllä sä vaan ajat vähän. :D
Ja auto on kuitenkin ns. jokapäiväisessä käytössä, ja perheen ainoa käyttöauto. Toki tulee noita viikkoja, kun ajan vain kesävehkeillä, mutta ei tänä kesänä ole Oldsiin ja Hondaankaan kertynyt yhteensä kuin noin 1200 km. Mulla vain on niin lyhyt matka joka paikkaan, varmaan se vaikuttaa kun asuu tällaisessa pikkukaupungissa kuin Turku :mrgreen:

Vähän eri se on pk-seudulla, kun jos ei asu ihan ytimessä tai duunimatka sattumalta sovi hyvin raiteille, niin ajoa töihin, päiväkotiin/kouluuun, sukulaisiin, kavereille ja harrastuksiin tulee helposti yli 10 km suuntaansa. Meillä muksut on vielä sen ikäisiä että ne ei harrasta paljon mitään, mutta kai se viiden vuoden päästä on eri juttu, kun pitää ryhtyä kuskaamaan sinne sun tänne. Toki asutaan sen verran lähellä keskustaa että harrastusmahdollisuudet on lähistölläkin aika hyvät.

Mut jos ei kilsamittaria katsottaisi, niin en itse hoksaisi ajatella että ajan vähän. Melkein joka päivä auto liikkuu, käydään usein mökillä ja siellä sun täällä. Joskus mietinkin että miten joillekin kavereille kertyy tuplamäärä kilsoja vuodessa vaikka elävät ihan samanoloista elämää, mutta kai se on vain välimatkoista kiinni.
McStadey kirjoitti:
Ke Syys 04, 2019 22:42
Uudehkon vähän ajetun kulut on muuten melko pienet, mutta arvonalenema rahoituskulut mukaan lukien on kyllä masentavaa laskettavaa :facepalm_man: toki itse jo laskin autoa ostaessa että ensimmäisen omistusvupsi mennee aikalailla tasatahtiin auton arvon kanssa, eli yhtään ei auto ole enempää oma kuin ostettaessa. :roll:
Mähän laskin viime joulukuussa, kun neljään vuoteen tähän autoon oli mennyt 20 t€, että jos olisin ostanut uuden farkkuastran silloin kun sekaannuin tähän Saabiin, olisin ollut suunnilleen tasoissa kulujen kanssa. Jollain arvonsa uskomattomasti pitävällä Toyotalla olis varmaan mennyt vielä halvemmalla. Mulla tulee niin vähän kilsoja, että se hieman tasoittaa sitä uuden auton arvonalenemaa. Tollanen 45 tkm ajettu viisivuotias automaattibensafarkku olis vielä ihan haluttua tavaraa nyt jos siitä yrittäisi eroon. Mut hei, miten tylsää olis ollut ajella uutena ostetulla Astralla tai Toyotalla viisi vuotta, jos vertaa sitä kaikkeen siihen kivaan mitä tässä ketjussa on käyty läpi? :mrgreen:
tetammi kirjoitti:
To Syys 05, 2019 08:08
Mitäs litkuu muuten ohjekirja tarjoo tehostimeen, nettiversio kun ei tunne diisselii ja Italiaa en oo jaksanut kuuklailla.
Comman MVCHF:ää laitoin: https://m.motonet.fi/fi/tuote/590310/Co ... tinoljy-1l

En muista mistä katsoin, että tuo on sopivaa, mutta varmaan joko ohjekirjasta tai WISistä
tetammi kirjoitti:
To Syys 05, 2019 08:15
Ootko ajellu millasilla keleil berlingolla? Jos manuaalisäätöjen roplaus kyrsii niin huonon automaattisäätöisen säätö vielä enempi.

Nämä kelithän vaatii paljo säätöö mut käytännössä kesä ja talvi pääsee vähemmällä.
Berlingolla tein koeajon melko tarkkaan pari vuotta sitten tällaisilla perusviileillä syksykeleillä. En silloin kiinnittänyt huomiota ilmastoinnin (manuaaliversion siis) toimintaan sen enempää. Mutta totta on, että jos on ilmarobotti joka ei toimi kuten Saabissa, eli kuin ajatus, niin alkaa aika nopeasti ottaa päähän sekin. Onhan manukylmä Berlingoon sopivasti no-nonsense, vähemmän vikaantuvaa ja huonosti toimivaa elektroniikkaa jne. Täähän on ihan tottumiskysymys, en mä reilu 10v sitten pitänyt autokylmää mitenkään edellytyksenä, kun olin manukylmillä ajellut muutaman vuoden. Ja ennen vuotta 2006 mulla ei toimivaa ilmastointia missään omassa autossa ollut ollutkaan, ja ihan hyvin oli pärjätty. Kuplassahan ei ole edes tuuletinta, vaan '73:ssa läpivirtaustuuletus ja '65:ssa vain etuovien tuuletusikkunat. Ja tuota '73:sta tuli kuitenkin pidettyä aikanaan 4,5 vuotta ihan käyttöautona.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: "Loppuunajettu" 9-3 SC TiDS käyttöautona

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Meillä oli aikoinaan -69 Kuplassa oikein Eberi. Kun joku mälläsi Kuplan lunastuskuntoon, niin isäukko irrotti Eberin ja möi sen erikseen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin