NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Juu. Ei ollut julkisia kuvia. Siirsin samaan kansioon muiden projektikuvien kanssa. Unohtu kun ei ole ollut tietokoneella hetkeen.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Minkälaiset kokemukset gt3071:stä? Lähteekö kuinka aikaisin spoolaamaan? Jossain vaiheessa penkitys?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ei ole vielä kokemuksia. Keväällä olis tarkoitus mennä penkkiin kun vesa67 vaan ehtii mukaan. Ens kesänä tulee sitten kunnolla kokemusta ja kaikkiin ongelmiin pyrin heti puuttumaan. Yritetään saada säädettyä viimeisen päälle. Pakosarjan toimivuus on vielä kysymysmerkki. Voi olla että toimii todella hyvin tai sitten ahdistaa.
Keväällä ollaan viisaampia. Kun auto on kunnossa laittelen vielä yhteenvedon kaikista muutoksista joita on tähän tehty. Ja tietenkin penkkitulokset.
Myös ens kesän tapahtumiin yritän tällä päästä. Niin pääsee livenä ihmettelemään viritelmää.
Keväällä ollaan viisaampia. Kun auto on kunnossa laittelen vielä yhteenvedon kaikista muutoksista joita on tähän tehty. Ja tietenkin penkkitulokset.
Myös ens kesän tapahtumiin yritän tällä päästä. Niin pääsee livenä ihmettelemään viritelmää.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Pitkällisen pohdinnan päätteeksi tulin siihen tulokseen että en laita mitsua leimalle vakiopakosarjan kanssa vaan asennan sen top mount sarjaan.
Miksi?
Pääsee helpommalla taas isoihin tehoihin leiman jälkeen. Ei tarvitse vaihtaa kuin ahdin ja ECU. Pakosarjan vaihtamisessa on aina se oma talkoonsa.
Pientä säätöä se vaatii mutta varmasti sen saa käännettyä pesineen siihen asentoon että öljy kiertää niin kuin kuuluukin.
Siitä taas sitten myöhemmin kuvien kera.
Miksi?
Pääsee helpommalla taas isoihin tehoihin leiman jälkeen. Ei tarvitse vaihtaa kuin ahdin ja ECU. Pakosarjan vaihtamisessa on aina se oma talkoonsa.
Pientä säätöä se vaatii mutta varmasti sen saa käännettyä pesineen siihen asentoon että öljy kiertää niin kuin kuuluukin.
Siitä taas sitten myöhemmin kuvien kera.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Ng900 lienee EURO2 päästöluokkaa? Mikset muutoskatsasta suoraan sille GT3071 ahtimelle sitä? Vähentää jumppaa vuosittaista katsastusjumppaa melko huomattavasti. Vaatii tosin sopivat dynopaperit katsastukseen, mutta se nyt tuskin on nykymaailmassa enää mikään ongelma.
jeeeeeee!
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Olen sitä myös miettinyt. Voi olla että näin teenkin.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Tai sitten teet fiksusti pakosarjan + turbon + DP:n alun yhdistelmän, jolloin saisit nostettua sen about yhtenä pakettina pois ja vakiohilppeet tilalle samalla vaivalla?
Samalla voisi katti unohtua sun muuta turhaa...
Samalla voisi katti unohtua sun muuta turhaa...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Näin oli alunperin tarkoitus tehdä, mutta kun ajattelin asiaa käytännön kannalta on paljon helpompaa aluksi istuttaa mitsu ja testailla sillä pakosarjan toimivuutta. Down pipe ei suuria muutoksia enää vaadi sitten garretille. Mutta pian nähdään kuinka mitsu kääntyy ja käyttäytyy lopulta.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Nättiä. Odottelen mielenkiinnolla mitä tuleman.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Kiitos! Jotta ei olisi tekemisestä pulaa on myös laatikko saamassa päivityksen.
Pöydällä on -01 kolkin laatikko ja vieressä OBX lukko. Ne pitäisi saada sulautumaan yhteen. Kiitoksia Hessulle!
Samalla lähtee kytkinvaijeri mäkeen ja tulee nestekytkin samasta kolkista.
Näistäkin kuvien kanssa kun joku päivä saa taas vapaata perheeltä.
Ja 3.0 Tid moottoriprojekti on myös vienyt hieman aikaa tältä projektilta. Siitä voi pian lukea lisää omasta kertomuksesta.
Pöydällä on -01 kolkin laatikko ja vieressä OBX lukko. Ne pitäisi saada sulautumaan yhteen. Kiitoksia Hessulle!
Samalla lähtee kytkinvaijeri mäkeen ja tulee nestekytkin samasta kolkista.
Näistäkin kuvien kanssa kun joku päivä saa taas vapaata perheeltä.
Ja 3.0 Tid moottoriprojekti on myös vienyt hieman aikaa tältä projektilta. Siitä voi pian lukea lisää omasta kertomuksesta.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Kolmosen rattaat vois jostain ng900 laatikosta siihen myös siirtää, enemmän hammaspinta-alaa kuin kolkin rattaissa. Ja eri välityssuhde myös.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Jep. Kiitos tiedosta. Löytyy myös ylimääräinen sellainen.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: To Joulu 17, 2015 15:37
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Asiallinen projekti kertomus! Kuvia vaan kehiin aina projektin edetessä, niitä jaksaa aina ihmetellä...seurataan
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Mitsun sovittelua top mount sarjaan. Uudehko mitsu halkesi yllättävän helposti. Panta ja lukkorengas pois ja kuminuijalla koputtelua.
Turbiini ja kompurakotelon kohdistustapit kun poisti niin keskiön pystyy pyöräyttämään ylösalaisin jotta öljy kiertää oikein.
Turbiinipesä pakosarjaan ja keskiö paikalleen. Panta kireelle ja kompressorikotelon kääntö oikeaan asentoon. Hukkiksen kello vaatii telineen.
Hieman on koko eroa. TD04 mitsu vs 3071 Garrett
Pakolähdöt osui kummassakin ahtimessa samaan kohtaan ja samalle korkeudelle. Garrettiin tulee v-band suoraan adapteriin hitsattuna ja mitsuun tulee vielä kartio johon tulee v-band kiinni. Voin käyttää täysin samaa down pipeä kummassakin ahtimessa.
Turbiini ja kompurakotelon kohdistustapit kun poisti niin keskiön pystyy pyöräyttämään ylösalaisin jotta öljy kiertää oikein.
Turbiinipesä pakosarjaan ja keskiö paikalleen. Panta kireelle ja kompressorikotelon kääntö oikeaan asentoon. Hukkiksen kello vaatii telineen.
Hieman on koko eroa. TD04 mitsu vs 3071 Garrett
Pakolähdöt osui kummassakin ahtimessa samaan kohtaan ja samalle korkeudelle. Garrettiin tulee v-band suoraan adapteriin hitsattuna ja mitsuun tulee vielä kartio johon tulee v-band kiinni. Voin käyttää täysin samaa down pipeä kummassakin ahtimessa.
Viimeksi muokannut paavo80, Ke Maalis 02, 2016 19:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Viggen"
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20
Re: NG 900 coupe 2.0T 400hp/500Nm projekti
Paavo prkl! Ei näjy kuvat!
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.
Saab 9000 2.0t - 5v my96.
On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.
Lemmy 1945-2015.