Sivu 1/1

Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Touko 26, 2015 21:23
Kirjoittaja RallyeSaab
Nonii onpa ollu tarkotus aloittaa pitään edellisen kohdalla jo "päiväkirjaa" mutta ei koskaan saanut aikaseks... No jos nyt tän toisen kohdalla sais jotai tehtyä. Laitanpa tänne jotain jos ketään kiinnostaa jos samalla sais apuja kun sitä joskus sattus tarvii... Autohan on siis Otsikon mukainen ja Ruotsista uitettu mittarilukemalla 290tkm...

Tossa olis kuva autosta... Mikäli aukee... :D

https://www.dropbox.com/sc/1phy1yn882g3 ... geppe2x_na

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Touko 26, 2015 21:55
Kirjoittaja RallyeSaab
Vikoja mitä tiedossa tällä hetkellä joihin tarvii puuttua.(joskus ja jouluna) tai melko pian... 8)

Muutaman päivän ajellut autolla tässä ja jotain juttuja mitä tiedossa, on etupään kolina. Koiranluut?? kallistuksen vakaajan kumit?? alapallot?? No Powerflexiä olis tulossa ni katotaan saadaanko niillä hiljaseks..

Sitte n.4500rpm kohdalla häviää vedot ja menee täysin mykäks hetkellisesti ja sit elämä jatkuu taas normisti... jos ei lähetä uuteen nousuun.. :evil: Sid näyttää ainakin Miss(fire?) välillä vähemmän, välillä enemmän(täyskaasulla).

Sitten toi ittee kaikista eniten häiritsevä asia. ruostevauriot ja kosmetiikka: Pohjaa katsellessa näkyy varapyörä kotelon läpi https://www.dropbox.com/sc/dd9ipd2s06d6 ... AvJ3LTFEUa ja hieman pehmeetä yhden vedenpoistoropun ympärillä sekä alkavaa siellä täällä... https://www.dropbox.com/sc/xu1xltsdwf7y ... faTaimHJSa

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Touko 26, 2015 22:27
Kirjoittaja 9-5Vector2001
Oma vehje, täysin saman ikäinen ja varapyöräkotelo oli ennen peltihommia yhtä rapsakka viime talvena. Käytännössä olisi ollut helppo homma, jos olisi ollut täysin uusi korjauspala tuohon koteloon. Jokaisesta tulpasta oli lähtenyt syöpymään ja oikein kunnolla. Malliesimerkki ruostesuojauksen täydellisestä mokaamisesta tehtaalla.

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Kesä 02, 2015 20:29
Kirjoittaja RallyeSaab
9-5Vector2001 kirjoitti:Oma vehje, täysin saman ikäinen ja varapyöräkotelo oli ennen peltihommia yhtä rapsakka viime talvena. Käytännössä olisi ollut helppo homma, jos olisi ollut täysin uusi korjauspala tuohon koteloon. Jokaisesta tulpasta oli lähtenyt syöpymään ja oikein kunnolla. Malliesimerkki ruostesuojauksen täydellisestä mokaamisesta tehtaalla.
Mitä se sellanen ruostesuojaus on tässä? Syötävää? :D
No huomenna pääsee paikkaukseen.

On toi hälytin pyytänyt huoltoa mulla alusta asti: https://www.dropbox.com/s/7cnu8b50ovkb5 ... s.jpg?dl=0 Ja ajattelin että tehdään tuo paristojen vaihto-operaatio mutta kappas, ei tarvi miettiä miksi herjaa hälyn huoltoa... https://www.dropbox.com/s/rejb8bh4089d7 ... i.jpg?dl=0 :evil:

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Kesä 02, 2015 20:57
Kirjoittaja vesa67
Sitten vielä vaan conffataan se häly pois techillä niin loppuu tekstitkin. Lienee möykännyt edellisen omistajan aikana naapurit raivon partaalle

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2015 07:11
Kirjoittaja RallyeSaab
Uus purkki tuonne tulee tutulta jahka aikaseks saan...

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Kesä 09, 2015 14:43
Kirjoittaja RallyeSaab
Sainpa auton perjantaina reikien paikkauksesta:
https://www.dropbox.com/sc/lb446r81x30f ... jO2wwZ1Xva
https://www.dropbox.com/sc/dw4pv77we8y7 ... XLLRDXLe8a

Valitan huonoa kuvan laatua. :oops:

Tuli hyvää jälkeä ja kiitos siitä Coltille. :)

Maanantai illan ratoksi leivoin autoa lisää lähemmäs katsastuskuntoa kohti ja laitoin mm. alapallot https://www.dropbox.com/sc/e84iv1k4v6mq ... bVFoP-cNfa ja koiranluut... Valitettavasti ne ei vielä kokonaan poistanut kolinoita... :evil: Kallistuksen vakaajan kumit huonossa hapessa ja ne tarvii vaihtaa... Ei kellään satu oleen myytävänä moisia..? Uretaani kumit siis.

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ma Kesä 29, 2015 10:10
Kirjoittaja RallyeSaab
Nonii. Toiset potkuili ja minä huolsin saabia Lauantain ratoksi... No johan toi kolina alko pitemmän päälle vit*ttaan... :twisted:
https://www.dropbox.com/sc/s886vt0srngu ... IGX-smrzEa

Tulipa lopulta ostettua ne uretaaniset etupään kallistuksen vakaajan kumit. Kustannuksia tuli kaiken kaikkiaan postimaksuineen päivineen vajaa 15€. Eipä maksa kovasti vaivaa laitella motonetin kumeja ku ei tullu niin paljon kalliimmaks että olis käyny vielä lompakon päälle. :D
https://www.dropbox.com/sc/agi5vcab2v6d ... ionPlbik6a

Suht helposti kävi: Työkalujakaan ei erikoisia tarvinnu eikä sitä kelkkaa tarvi laskea alas. 1/4" räikkä lyhyellä ja pitkällä 10mm hylsyllä. 1/2 räikkä normi 10mm hylsyllä. rostoffia ja voiteluainetta sekä silikoni spraytä. koiranluut vaan irti iskareista ja ei muuta ku hinkuttaa.. on hidasta mutta ei tarvi alkaa yläpuolelta pitkien ja/tai monien jatkovarsien kans pelleilee eikä tosiaan irrottaa sitä kelkkaa...

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Loka 06, 2015 20:00
Kirjoittaja RallyeSaab
Höpistään tännekin taas välillä... Jumala*ta että tää on ollu kyllä aivan PASKA ostos.. No iteppä autoni valitsin. Kesän mittaan on sitten ***tana jos jonkin näköstä vikaa tullu uutta... Eihän näitten Saabien kunnossapito ja ylläpito ja korjaaminen oo kyllä ollenkaan persaukisen hommaa... :evil:

No kun vihosta viimein sain hommattua käytetyn hälyn ja siihen patterit vaihdettua ja paikalleen niin seuraavana päivänä sytty jo ekan kerran SERVICE THEFT ALARM!!!! Ja syttyilee satunnaisesti.. No eipä siinä mitään, ei oo tällä hetkellä huolista isoin... Mistäs sitä alottais, hmmm... Takapää kolisee jarruttaessa ja liikkeelle lähtiessä... Ja narisee... Etupää kolisee(alapallot, vakaajan kumit ja vakaajan tangot on vaihdettu suht lähiaikoina joten ne voi sulkea pois) kolina tulee ainakin silloin kun kierrokset kyykkää ja joissain satunnaisissa terävissä reunoissa kuten kaivonkansi yms... Ainiin ja kaistoja vaihtaessa vetelee ohjaus aika holtittomasti... käsijarru ei pidä ollenkaan(toivottavasti menee vain säädöllä)

Mitäs sit? Ainii todennäkösesti ruostettakin on helmamuovien alla ja ne tarvii paikata kans...

No ite asiaan: tänään oli pakko tutkia vihosta viimein ilmastoinnin vikaa kun tuulilasille ei kuskin puolella tullu ilmaa ollenkaa ja alkuunsa veti jäihin samoin tein... Repsikan jalkatilasta kuuluu surina säätäessä puhallusta jalkojen ja tuulilasin välillä. Vikakoodi 14 löytyy... No otinpa auki keskimmäisen askelmoottorin pois ja liikutin käsin tangosta ja silloin ilmaa liikkui asennon mukaan tuulilasin ja jalkatilan välillä.. Kaiken järjen mukaan vika siis siinä??? Onko?? No tein kalibroinnin askelmoottorin ollessa irti, laitoin paneelista puhalluksen tuulilasille ja moottorin paikoilleen ja mitä v*ttua??? Nyt ei puhalla enää muutakun tuulilasille ja kyllä muuten alkaa aika nopeesti kuivumaan silmät... Miten meni niinku omasta mielestä?

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ti Loka 06, 2015 20:30
Kirjoittaja RallyeSaab
Ainiin lisättäköön vielä että sytkäkasetti varmaan tiensä päässä, kun moottoritienopeuksissa täyskaasukiihdytyksessä auto rötää ja nykii aika rajusti.. Öljyä palaa litra/700km.. Liekö garretti viimesillään vai onko männänrenkaat kypsänä vaiko molemmat sillä kylmäkäynnistys tapahtuu melkoisen savupilven(sinisen) saattelemana ja taitaa toi puhaltaa sinistä kiihdytyksissäkin... Mutta tulpat on kohtuu hyvännäköset...

En tiiä, tarvii varmaa ostaa joku hiton toyota...

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 12:09
Kirjoittaja Jonenii

Re: Päiväkirjaa Saab 9-5 2.3t Vector Wagon

Lähetetty: Ke Loka 07, 2015 16:04
Kirjoittaja RallyeSaab
Jonenii kirjoitti:Jämsässä Garretti myynnissä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=164142
Kiitos mutta kyllä mä sitten laitan varmaankin mitsun tonne tilalle... :)