tbo cabbe 900 se -97
Re: tbo cabbe 900 se -97 ja tbo 5-ov 9-3 se -99
pika päivitys cabbe:
vihdoinkin tuli oikealla tarkalla mittarilla testattua ahdot:
perus paine 0,40-0,45
max 0,95-1,05
motarilla 3-4-5 vaihteilla piiitkää vetoo
hifi hommia: JBL 3020 kaiuttimet kojelautaan, tuloksena pikkusen parempi ääni ja kun vielä ostokuitti roikkuu taustapeilistä niin kuulostaa vieläkin paremmalta
kuskin oven lukkolaite kettuilee
tiedote päättynyt
vihdoinkin tuli oikealla tarkalla mittarilla testattua ahdot:
perus paine 0,40-0,45
max 0,95-1,05
motarilla 3-4-5 vaihteilla piiitkää vetoo
hifi hommia: JBL 3020 kaiuttimet kojelautaan, tuloksena pikkusen parempi ääni ja kun vielä ostokuitti roikkuu taustapeilistä niin kuulostaa vieläkin paremmalta
kuskin oven lukkolaite kettuilee
tiedote päättynyt
Re: tbo cabbe 900 se -97 ja tbo 5-ov 9-3 se -99
varaosa 9-3 taitaa olla ens talven kulkine leimalla vain vasen tukivarsi uusintaan...no nuukana otan sen tosta avosta jahka saan siihen uretaani puslilla olevan setin tontille ja paikoilleen...
Re: tbo cabbe 900 se -97 ja tbo 5-ov 9-3 se -99
avo sai stage3 päivityksen , talvella parantelu jatkuu mm alustan kohdalla em mainitusta syystä
talvikulkineeseen kuvittelin laittavani läpihenko cooleria ja stage1:stä mutta......kadotetun puhelimen hinta ja itse autosta ilmenneet seikat sai unohtamaan ainakin toistaiseksi
näillä kohti ruska-aikaa
talvikulkineeseen kuvittelin laittavani läpihenko cooleria ja stage1:stä mutta......kadotetun puhelimen hinta ja itse autosta ilmenneet seikat sai unohtamaan ainakin toistaiseksi
näillä kohti ruska-aikaa
Re: tbo cabbe 900 se -97 ja tbo 5-ov 9-3 se -99
tohon punaseen pitäis saada nyt inspiraatio focusoitua pahimpien vikojen poistoon ennenku lumi maahan tai suolaus moska loska kelit alkaa
300tkm mittarissa
mitä kannattaa huomioida kun ostaa ko verran ajetun varaosa-auton
karstaa yläkerrassa sopivasti...mitä lienee öljypohjassa
15mm jakoketjunkiristin ulkonema
kansipahvi vuotaa ulospäin hiukan enempi ku tuossa avossa jossa nyt about 220tkm mittarissa
pakosarjan tiiviste vuotaa, syynä katkennu pinnapultti
vasen vetarin holkki väljä , tuntee sormeen olakkeen holkissa, stefasta vuotaa
öljypumpun o-rengas poikki ja stefa vuoti åckså.
300tkm mittarissa
mitä kannattaa huomioida kun ostaa ko verran ajetun varaosa-auton
karstaa yläkerrassa sopivasti...mitä lienee öljypohjassa
15mm jakoketjunkiristin ulkonema
kansipahvi vuotaa ulospäin hiukan enempi ku tuossa avossa jossa nyt about 220tkm mittarissa
pakosarjan tiiviste vuotaa, syynä katkennu pinnapultti
vasen vetarin holkki väljä , tuntee sormeen olakkeen holkissa, stefasta vuotaa
öljypumpun o-rengas poikki ja stefa vuoti åckså.
Re: tbo cabbe 900 se -97 ja tbo 5-ov 9-3 se -99
Cabbe aloitti talviunet ,viime vuoden heinäkuun alusta tullut ajeltua tähän saakka kesähuvi eiku käyttöajoja 10tml
ens talven mittaan jo viime talvena pitäneet operaatiot joskos vaikka tekis eikä rämpyttäs kitaraa takkatulen ääressä
juuri leimattu varaosa-auto aloitti talvi urakkansa ja offtopicina itävaltalaisameriikan daimlerchrysler hautauskrematoorio yhdistelmä hybridi auto saa kohta uutta takajarrua
eiku ettepäi
ens talven mittaan jo viime talvena pitäneet operaatiot joskos vaikka tekis eikä rämpyttäs kitaraa takkatulen ääressä
juuri leimattu varaosa-auto aloitti talvi urakkansa ja offtopicina itävaltalaisameriikan daimlerchrysler hautauskrematoorio yhdistelmä hybridi auto saa kohta uutta takajarrua
eiku ettepäi
Re: tbo cabbe 900 se -97
varaosa-auto vaihto omistajaa
Re: tbo cabbe 900 se -97
Mitäs jos siirtyisit takaisin ooppeliin?
Re: tbo cabbe 900 se -97
Täytyy sanoo että on käyny mielessä. Tämäki talvi menny takkatulen ääressä kitaraa rämpyttäessä .
Re: tbo cabbe 900 se -97
pistetääs nyt jotain teksti sisältöä kun kerran saatu aikaiseksi..
cooleri tuli päivitettyä KL-racing tuotteeseen, hiukan turbolta lähtevää letkua 30asteen lisämutkalla muokaten, muuten bolt on / fit in tuote .
tuloksena heräävämpi moottori, suosittelen.
alatukivarret etummaiset päivittyi uretaanipuslille ja reaktiotankoihin uudet kumiset puslat, tuloksena ohjauksesta pieneni käännän ja odotan kun aletaan kääntyyn ilmiö pieneni, jahka hammastangolle saan vaihdettua myös ureetania voikin laittaa uudet renkaat kun ohjauskulmat ensin rustannu kohdilleen, renkaiksi valkkasin hiljaisimmat (ainakin eu-byrokratian mukaan) v-nopeusluokan hankookit.
mossemiehen 3" DP/catback kokopaketti sai alkujaan yhden pöntön lisäksi yhden resonaattorin ja pikkupyöreen simons pöntön, tuloksena voikin jutella jopa ihan moottoritie vauhdissa vain vuosituhannen vaihteen goodyearien ujelluksen säestämänä, toistaiseksi.
näillä mennään
cooleri tuli päivitettyä KL-racing tuotteeseen, hiukan turbolta lähtevää letkua 30asteen lisämutkalla muokaten, muuten bolt on / fit in tuote .
tuloksena heräävämpi moottori, suosittelen.
alatukivarret etummaiset päivittyi uretaanipuslille ja reaktiotankoihin uudet kumiset puslat, tuloksena ohjauksesta pieneni käännän ja odotan kun aletaan kääntyyn ilmiö pieneni, jahka hammastangolle saan vaihdettua myös ureetania voikin laittaa uudet renkaat kun ohjauskulmat ensin rustannu kohdilleen, renkaiksi valkkasin hiljaisimmat (ainakin eu-byrokratian mukaan) v-nopeusluokan hankookit.
mossemiehen 3" DP/catback kokopaketti sai alkujaan yhden pöntön lisäksi yhden resonaattorin ja pikkupyöreen simons pöntön, tuloksena voikin jutella jopa ihan moottoritie vauhdissa vain vuosituhannen vaihteen goodyearien ujelluksen säestämänä, toistaiseksi.
näillä mennään
Re: tbo cabbe 900 se -97
Uudet hankookit alle keväällä laitettu ja kovaa ajoa tähän asti , nytkin juhannus roadtrip jossa tulee yli 600 km ja tässä puolimatkassa jo kyllä mieleen tulee seuraavaan budjetointiin Aeron penkit. Varaosa-auto nr 2 hommattu josko vihdoinkin hydraulinen käyttö just tilatulle viggen kytkimelle vihdoinkin.
Re: tbo cabbe 900 se -97
Ajoonhan nämä on tehty. NG 900:sen alkuperäiset penkit on kyllä sysihuonot. Itsellä on parhaat mahdolliset eli R-mallin Recarot.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: tbo cabbe 900 se -97
Noi R penkit ois vielä pareet ja Juu ikävä kyllä pitkälle matkalle tulee monesti otettua tuo Saksalainen tuote juuri recaron penkkien takia, tulis vielä enemmän ajoa kun penkit vaihtuu vaikka ei katto auki pääsisikään , nyt on tuo Saksan tuote taka-akselisto purettuna 14 puslan vaihtotyö takia tallissa niin saabi pääs pitkälle lenkille.
Re: tbo cabbe 900 se -97
Kuten moni muukin on todennut oli viime kesä upea avoautoiluun, joutu jopa pistää välillä ilmastoinnin viilentämään katto auki ajellessa, sopivasti joutu vielä toipumaan leikkauksesta niin aika kului tienpäällä. Vuosi tuli tänään aloitettua tekniikan pudotuksella kun vihdoin sai tuon luotettavan saksalaisen kuntoon ja muita tekemättömiä rästihommia kesältä. Homman nimi siis viggen kytkin ja hydekäyttö 9-3:sta sekä ehkä isompaa ahdinta samalla, mutta ainakin isommat suuttimet ja koneesta tasapainoakselit pois ja muu yleinen ennakoiva pura ja kokoa huolto. Huomasin tuossa kesän aikana että iskarit alkaa olla aika pehmeet joten joutuu varmaan alustaan panostamaan samalla kun puoliksi on jo etupää purettu, ehkä bilsteinit ja eibach tai jos rahat loppuu nii tyydytään kybeihin.
Re: tbo cabbe 900 se -97
Se ois kone palasina ja yllättäen runkolaakerit ei niin hyvät ja keskimmäinen kulunut suunnikkaasti eli kieroutta juoruaa, no tutkitaan ja hutkitaan. Muuta havaintoja että jakopää oli vielä erittäin ok ja jopa tasuri osasto. 2 moottorin tukikumia eli oikea etu ja takan revennyt kunnolla. Ahdin korjaus kunnossa, no mitsu muutenkin tulossa. Vaihdenivel hässäkkä dööd vaikka on uusittu jo aika hiljan 9-3 versioksi.. Siihen suunnitellaan selfmade heavyduty rasvattava malli tai sitten uusi... Kaikkea muutakin pientä mutta kai sitä seuraavaksi pestään tallin lattia ja touhu jatkuu...
Re: tbo cabbe 900 se -97
10 mailia ja kytkinpoljin jäi lattiaan No kai tämä vielä suosta nousee....