Saab-Fiat kytkinprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
sepkar
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Kesä 01, 2009 12:05

Saab-Fiat kytkinprojekti

Viesti Kirjoittaja sepkar »

Pari kysymystä Saab-Fiat kytkinprojektista. Tarkoitus olisi ympätä Saabin työsylinteri Mirafiorin "sileäkylkisen" 5-v laatikon kytkinkoteloon jotenkin tähän tapaan.
Kuva
Vauhtipyörä Mirafiorista ja asetelma Saabin 228 mm. Jos jollain sattuisi olemaan Saabin kytkin levällään niin kyselen työsylinterin etäisyyden perään. Lähinnä siis kiinnostaisi millä etäisyydellä työsylinteri kiinnitysruuvin alareuna on asetelman pinnasta? Josko tuo kuva selventäisi kysymystäni, punaisella A:lla merkitsemääni mittaa ihmettelen. Tuossa kuvassa oleva 57 mm on työsylinterin lepopituus, vaikkei sillä nyt tässä merkitystä ole.
Kuva
Olenko ymmärtänyt oikein, että painelaakeri on jatkuvassa kontaktissa asetelman kalvojousien kanssa?
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Viesti Kirjoittaja Keme »

Sylinterin kasaan ja sitten jos siinä on liikaa iskua (ts. painaa kytkimen "yli"), niin pistää kytkinpolkimeen topparin sopivaan kohtaan.
jeeeeeee!
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Samaa ittekin ihmettelin omassa projektissa, mutta päädyin siihen tulokseen että kytkimen pääsylkky vetää takasinpäin sen verran ettei pitäisi ottaa kiinni koko ajan, muutenhan painelaakeri ei kauaa kestäisi. Saa oikaista jos meni mettään.
sepkar
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Kesä 01, 2009 12:05

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Viesti Kirjoittaja sepkar »

Niin, mites se nyt on tuo painelaakerin ja asetelman kontakti Saabissa. Vaikuttaa aika jämäkältä työsylinterin jousi, joka tuuppaa painelaakeria eteenpäin kohti asetelmaa. Voisin sen perusteella luulla, että asetelman kalvojousella ja painelaakerilla on jatkuva kontakti, vai luulenko väärin?
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Viesti Kirjoittaja Coltti »

On jatkuva kontakti kuten normaalistikin kuuluu olla. Pääsylinteri ei tietenkään saa jäädä kantamaan ja kytkinlinjaan painetta, mitä vkutvonen varmaan tarkoitti?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Vastaa Viestiin