Sivu 1/1

Saab-Fiat kytkinprojekti

Lähetetty: Ti Syys 01, 2015 18:39
Kirjoittaja sepkar
Pari kysymystä Saab-Fiat kytkinprojektista. Tarkoitus olisi ympätä Saabin työsylinteri Mirafiorin "sileäkylkisen" 5-v laatikon kytkinkoteloon jotenkin tähän tapaan.
Kuva
Vauhtipyörä Mirafiorista ja asetelma Saabin 228 mm. Jos jollain sattuisi olemaan Saabin kytkin levällään niin kyselen työsylinterin etäisyyden perään. Lähinnä siis kiinnostaisi millä etäisyydellä työsylinteri kiinnitysruuvin alareuna on asetelman pinnasta? Josko tuo kuva selventäisi kysymystäni, punaisella A:lla merkitsemääni mittaa ihmettelen. Tuossa kuvassa oleva 57 mm on työsylinterin lepopituus, vaikkei sillä nyt tässä merkitystä ole.
Kuva
Olenko ymmärtänyt oikein, että painelaakeri on jatkuvassa kontaktissa asetelman kalvojousien kanssa?

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Lähetetty: Ti Syys 01, 2015 19:59
Kirjoittaja Keme
Sylinterin kasaan ja sitten jos siinä on liikaa iskua (ts. painaa kytkimen "yli"), niin pistää kytkinpolkimeen topparin sopivaan kohtaan.

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Lähetetty: Pe Syys 04, 2015 18:58
Kirjoittaja vkutvonen
Samaa ittekin ihmettelin omassa projektissa, mutta päädyin siihen tulokseen että kytkimen pääsylkky vetää takasinpäin sen verran ettei pitäisi ottaa kiinni koko ajan, muutenhan painelaakeri ei kauaa kestäisi. Saa oikaista jos meni mettään.

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Lähetetty: To Syys 10, 2015 18:36
Kirjoittaja sepkar
Niin, mites se nyt on tuo painelaakerin ja asetelman kontakti Saabissa. Vaikuttaa aika jämäkältä työsylinterin jousi, joka tuuppaa painelaakeria eteenpäin kohti asetelmaa. Voisin sen perusteella luulla, että asetelman kalvojousella ja painelaakerilla on jatkuva kontakti, vai luulenko väärin?

Re: Saab-Fiat kytkinprojekti

Lähetetty: To Syys 10, 2015 19:59
Kirjoittaja Coltti
On jatkuva kontakti kuten normaalistikin kuuluu olla. Pääsylinteri ei tietenkään saa jäädä kantamaan ja kytkinlinjaan painetta, mitä vkutvonen varmaan tarkoitti?