Etanolikoneen rakentelua.

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Etanolikoneen rakentelua.

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Elikkäs elikkäs, tarkoitus olisi rakentaa 2.3 T5/t7.Eli käytännössä T5 kone, mutta t7 kansipahvilla ja kahdenlitran t5-männillä.. Ja saada näin puristukset hieman korkeammiksi ja soveltuvammiksi etanolikäyttöön.Kuitenkin mieltäni askarruttaa muutama asia veivien mitoissa.Minulle on suositeltu veivejä 2.3 t7 ja mäntiä tietenkin kaksilitraisesta t5.(Mäntien laet ovat erilaiset 2.0 ja 2.3 t5männissä) Kuitenkin nuo b204 veivien pituus täsmää b235 veivien kanssa.. kysymys oikeastaan onkin nyt se että voinko käyttää noita b204veivejä b204mäntien kanssa 2.3 kampuralla.Tiedän että ne tulee hieman dekkitason yli ja niistä joutuu sorvaamaan 0.5mm-1mm tjs, riippuen tietysti erinäisistä tekijöistä.Mutta onko jokin erityinen syy käyttää 2.3 T7 veivejä?

Veivit
B205 159mm
B204x / B234i / B235 153mm
B234L/R 148mm
2.0 T7 = 159mm
2.0 T5 / 2.3 T7 = 153mm
2.3 T5 = 147-148mm
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Etanolikoneen rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Keme »

009baas kirjoitti:kysymys oikeastaan onkin nyt se että voinko käyttää noita b204veivejä b204mäntien kanssa 2.3 kampuralla
Et voi. Ne tulisi 6mm yli dekkitasosta.
jeeeeeee!
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Etanolikoneen rakentelua.

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Miten 2.3 t7 (B235) veivit ovat huhupuheiden mukaan sitten vain "vähän" dekkitason yläpuolelle tulevat? kun näyttävät olevan samanmittaiset b204 veivien kanssa.. tuleeko ratkaiseva kokoero jossain muualla siis

Edit: Taisikin olla siis niin että T5 2.0 männät T5 2.3 veivit ja 2.3 t5/t7 kampura.Vastasinkohan taas itselleni, tämä on yleistä tässä päässä :lol:
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Etanolikoneen rakentelua.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Niin, b234i ja b2x5 mäntien puristuskorkeus on 6mm b2x4 turbo mäntiä matalampi.
jeeeeeee!
Vastaa Viestiin