Sivu 1/1

Etanolikoneen rakentelua.

Lähetetty: Ke Syys 02, 2015 08:13
Kirjoittaja 009baas
Elikkäs elikkäs, tarkoitus olisi rakentaa 2.3 T5/t7.Eli käytännössä T5 kone, mutta t7 kansipahvilla ja kahdenlitran t5-männillä.. Ja saada näin puristukset hieman korkeammiksi ja soveltuvammiksi etanolikäyttöön.Kuitenkin mieltäni askarruttaa muutama asia veivien mitoissa.Minulle on suositeltu veivejä 2.3 t7 ja mäntiä tietenkin kaksilitraisesta t5.(Mäntien laet ovat erilaiset 2.0 ja 2.3 t5männissä) Kuitenkin nuo b204 veivien pituus täsmää b235 veivien kanssa.. kysymys oikeastaan onkin nyt se että voinko käyttää noita b204veivejä b204mäntien kanssa 2.3 kampuralla.Tiedän että ne tulee hieman dekkitason yli ja niistä joutuu sorvaamaan 0.5mm-1mm tjs, riippuen tietysti erinäisistä tekijöistä.Mutta onko jokin erityinen syy käyttää 2.3 T7 veivejä?

Veivit
B205 159mm
B204x / B234i / B235 153mm
B234L/R 148mm
2.0 T7 = 159mm
2.0 T5 / 2.3 T7 = 153mm
2.3 T5 = 147-148mm

Re: Etanolikoneen rakentelua.

Lähetetty: Ke Syys 02, 2015 08:35
Kirjoittaja Keme
009baas kirjoitti:kysymys oikeastaan onkin nyt se että voinko käyttää noita b204veivejä b204mäntien kanssa 2.3 kampuralla
Et voi. Ne tulisi 6mm yli dekkitasosta.

Re: Etanolikoneen rakentelua.

Lähetetty: Ke Syys 02, 2015 08:39
Kirjoittaja 009baas
Miten 2.3 t7 (B235) veivit ovat huhupuheiden mukaan sitten vain "vähän" dekkitason yläpuolelle tulevat? kun näyttävät olevan samanmittaiset b204 veivien kanssa.. tuleeko ratkaiseva kokoero jossain muualla siis

Edit: Taisikin olla siis niin että T5 2.0 männät T5 2.3 veivit ja 2.3 t5/t7 kampura.Vastasinkohan taas itselleni, tämä on yleistä tässä päässä :lol:

Re: Etanolikoneen rakentelua.

Lähetetty: Ke Syys 02, 2015 09:09
Kirjoittaja Keme
Niin, b234i ja b2x5 mäntien puristuskorkeus on 6mm b2x4 turbo mäntiä matalampi.