2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Tälläinen ripeä SAAB 9-5 perhefarmari tuli hommattua tuossa Elokuun lopulla käyttikseksi, Ajettu 291tkm ja alta kolmen tonnin irtosi, Toiminut perheen käytössä pohjoisempana aikasemmin. Autoon vaihdettu ent. omistajan aikana Aeron (Mitsubishi) Turbo vanhan hajottua. Pientä kukkaa löytyy ympäriltään, pahimmat lähinnä takakontista sekä takakaarien päistä, puskurin etuspoileri on halki (mistä uusi?)
Vikavalo ilmoittanut P1110 sekä P1312. P1110 korjaantui By-passin vaihdolla ja P1312 hävisi aluksi tulppien vaihdolla mutta on nyt alkanut taas välillä käynnistäessä vaivaamaan, Todennäköisesti Sytytyskasetti paskana?
Sisältä siisti (Pesun ja imuroinnin jälkeen ) Puolinahkasisustalla, Vector-varustelulla jne. SID2-Näyttö Ei tyypilliseen tapaan toimi, ja sellaista tarkoitus alkaa metsästämään, koitettu itsekkin korjata onnistumatta (uusi kaapeli ei tykkää pysyä kontaktipinnoilla...) nyt jo uusittua osaa ja huoltoa mm. Konepellin kaasujouset, Öljyjen vaihto+suodatin, sisätilalamppuja sinne-tänne, Alipaineletkuja... Tarkoitus käydä hakemassa vikalista (ehkä jopa leima) autoon lähipäivinä...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Jos keksit mistä tuon etuspoilerin saa kohtuuhintaan, niin kerro ihmeessä. Merkkiliikkeestähän kyllä saa, kunhan lyö 450 e tiskiin...
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Saiskos tuolta spoileria? http://tunstyle.eu/en/home/95-front-low ... -trim.html
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
"To fit: Saab 9-5 1997 to 2001, all models" Kaippa tuo sama spoileri kuitenkin on..?white9-5 kirjoitti:Saiskos tuolta spoileria? http://tunstyle.eu/en/home/95-front-low ... -trim.html
Tänä aamuna huomasin töihin mennessä sinisen savupilven saabin perässä kun käynnisti, sinistä tuli n. 5 sekunnin ajan mutta suht runsaasti että pieni pilvi syntyi, Turbon vika yleensä merkkinä mutta tähän vaihdettu hiljattain turbo (aero, sekä OBD näyttäisi Sport-asennossa ahtojen olevan 0.7 luokkaa täyskaasulla lähdettäessä niinkuin oli oston aikana jo kun testasin.), voisko olla venttiilinvarrenkumit tjt ? Öljyäkin oli syönyt hieman. koneessa pyörii Castrolin Magnatec 10w-40.
Toinen: Mikä mahtaa olla automaattilootassa vikana kun lyö D:tä päälle niin lyö vaihteen 'myöhässä' päälle ja tökkää hieman, tästä syystä pitänyt jarrua pohjassa kunnes tökkää niin voi lähteä liikkeelle.
Auttaisiko lootaöljyjen vaihto?
+Löytyykö foorumilta saabistia joka mahdollisesti osais korjata noit SID2-näyttöjä?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 186
- Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
- Paikkakunta: Loviisa/Gammelby
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Arski1 kirjoitti:"To fit: Saab 9-5 1997 to 2001, all models" Kaippa tuo sama spoileri kuitenkin on..?white9-5 kirjoitti:Saiskos tuolta spoileria? http://tunstyle.eu/en/home/95-front-low ... -trim.html
Tänä aamuna huomasin töihin mennessä sinisen savupilven saabin perässä kun käynnisti, sinistä tuli n. 5 sekunnin ajan mutta suht runsaasti että pieni pilvi syntyi, Turbon vika yleensä merkkinä mutta tähän vaihdettu hiljattain turbo (aero, sekä OBD näyttäisi Sport-asennossa ahtojen olevan 0.7 luokkaa täyskaasulla lähdettäessä niinkuin oli oston aikana jo kun testasin.), voisko olla venttiilinvarrenkumit tjt ? Öljyäkin oli syönyt hieman. koneessa pyörii Castrolin Magnatec 10w-40.
Toinen: Mikä mahtaa olla automaattilootassa vikana kun lyö D:tä päälle niin lyö vaihteen 'myöhässä' päälle ja tökkää hieman, tästä syystä pitänyt jarrua pohjassa kunnes tökkää niin voi lähteä liikkeelle.
Auttaisiko lootaöljyjen vaihto?
+Löytyykö foorumilta saabistia joka mahdollisesti osais korjata noit SID2-näyttöjä?
Olisikohan ne nuo öljyrenkaat mitkä ovat kuoleutuneet. Lootan töksähtely haiskahtaa venttiilipesä ongelmalta, mutta öljyjen vaihdolla voisi aloittaa selvittelyn. Foorumin nimimerkki Hook on nuita SID:jä korjaillut..
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
"Dear Customer,Arski1 kirjoitti:"To fit: Saab 9-5 1997 to 2001, all models" Kaippa tuo sama spoileri kuitenkin on..?white9-5 kirjoitti:Saiskos tuolta spoileria? http://tunstyle.eu/en/home/95-front-low ... -trim.html
This front spoiler would fit your car, but unfortunately, for now we are not able to ship it worldwide.
Regards,
Customer service"
Siinäpä vastaus.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Jos on vaan helma halki niin eikö tuo nyt kannattaisi vaan korjata ja maalata uudestaan?
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Saab 9-3 SC TTID vector man MY 08
ex:Saab 9-3 SC TTID vector aut MY 08
ex:Saab 9-5 2.3t Vector Wagon MY 02
ex:Saab 900 2.0T MY 94
ex:Saab 9-3 2.0t SE MY 01
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Vihdoin leima Uusinnan uusintakatsastuksen myötä
Näytti tosiaan tuota P1312 koodia joka viittaa sytkäkasettiin ja tuli tilattua sitten Skruvatista uusi kasetti ja laitettua paikalle, Asennusta ennen irroitin kaapelit akusta kuvitellen että saattais nollata obd vikakoodit samalla, kasetti kiinni ja kaapelit kiinni ja leima.
Tuulilasista ja pakoputkesta katsastusmies jaksoi vielä valittaa... Tuulilasissa n. 25 cm halkeama.
Kohta varmaan pyöräyttämään nastat alle vaikka ei kyllä tarvettakaan ois kelien puolesta ainakaan.
Joku päivä tarkoitus fiksailla tuo etuspoileri kuntoon, mahtaiskohan liimalla pysyä...
Näytti tosiaan tuota P1312 koodia joka viittaa sytkäkasettiin ja tuli tilattua sitten Skruvatista uusi kasetti ja laitettua paikalle, Asennusta ennen irroitin kaapelit akusta kuvitellen että saattais nollata obd vikakoodit samalla, kasetti kiinni ja kaapelit kiinni ja leima.
Tuulilasista ja pakoputkesta katsastusmies jaksoi vielä valittaa... Tuulilasissa n. 25 cm halkeama.
Kohta varmaan pyöräyttämään nastat alle vaikka ei kyllä tarvettakaan ois kelien puolesta ainakaan.
Joku päivä tarkoitus fiksailla tuo etuspoileri kuntoon, mahtaiskohan liimalla pysyä...
Re: 2002 SAAB 9-5 2.3t A Vector Wagon
Ja päivitystä taas pienen tauon jälkeen !
Kaikenlaista tapahtunut kuukauden sisään...
etuspoikka tuli siistittyä, Nastarenkaat tuli vaihdettua marraskuun lopulla ja tämän toimenpiteen yhteydessä alkoi sitten kuulumaan jäätävä hankaava ääni vas. takarenkaasta jota ihmettelin, vika löytyi: käsijarrupalat olivat irronneet paikoiltaan ja ottivat pyöränpultteihin kiinni. Seuraavana päivänä sitten auto tutulle korjaamolle jossa vaihdettiin käsijarrukengät asennussarjoineen, Oli kuulemma niin vittumainen toimenpide vaihtaa ettei fiksaaja enää toiste tee. (itsehän en jaksanut vaivautua sadekelillä parkkipaikkamekaanikoksi.)
http://i.imgur.com/tk5wTn4.jpg
http://i.imgur.com/oXXcyTs.jpg
http://i.imgur.com/Gp7hJQk.jpg
Tämän rempattua sitten parin päivän päästä auto ei lähtenytkään käyntiin kotipihassa... siinä uutta sytkäkasettia ja tulppia ihmetellessä huomasin että tulpat kuivat, Bensapumppu ei pitänyt ääntä virrat päällä, oli mennyt paskaksi... Auto Falckin hinausturvalla korjaamolle. Siinä sitten tilaukseen uutta pumppua ja päädyin tähän:
http://shop.mamasan.fi/product/show/338 ... ainepumppu
5 arkipäivää ja pumppu saapui turkuun, Sitten samantien toimittamaan korjaamolle, pumppu laitettiin ja siitä sitten ajelemaan, parin päivän kuluessa saabissa välähti kaikki valot tauluun ja auto sammui keskelle tietä, sain kuitenkin kurvattua erään kukkakaupan parkkikselle ja taas ihmettelemään mitä nyt... Pumpusta kuului virrat päällä ollessa kuin hörppäisi pelkkää ilmaa... siitä sitten taas Hinaukseen ja auto pajalle, Bensapumpun tankinpuolinen letku oli irronnut. Se laitettiin ja taas ajettiin.
Pelannut toistaiseksi hyvin ja SID-näyttökin saatiin korjattua Hook :n toimesta. Bensankulutusta kattellut ja näyttäisi 12,5 Kaupunkiajossa, Maantiellä päästiin jopa epärealistisiin 7,0 L / 100km lukemiin...
Kaikenlaista tapahtunut kuukauden sisään...
etuspoikka tuli siistittyä, Nastarenkaat tuli vaihdettua marraskuun lopulla ja tämän toimenpiteen yhteydessä alkoi sitten kuulumaan jäätävä hankaava ääni vas. takarenkaasta jota ihmettelin, vika löytyi: käsijarrupalat olivat irronneet paikoiltaan ja ottivat pyöränpultteihin kiinni. Seuraavana päivänä sitten auto tutulle korjaamolle jossa vaihdettiin käsijarrukengät asennussarjoineen, Oli kuulemma niin vittumainen toimenpide vaihtaa ettei fiksaaja enää toiste tee. (itsehän en jaksanut vaivautua sadekelillä parkkipaikkamekaanikoksi.)
http://i.imgur.com/tk5wTn4.jpg
http://i.imgur.com/oXXcyTs.jpg
http://i.imgur.com/Gp7hJQk.jpg
Tämän rempattua sitten parin päivän päästä auto ei lähtenytkään käyntiin kotipihassa... siinä uutta sytkäkasettia ja tulppia ihmetellessä huomasin että tulpat kuivat, Bensapumppu ei pitänyt ääntä virrat päällä, oli mennyt paskaksi... Auto Falckin hinausturvalla korjaamolle. Siinä sitten tilaukseen uutta pumppua ja päädyin tähän:
http://shop.mamasan.fi/product/show/338 ... ainepumppu
5 arkipäivää ja pumppu saapui turkuun, Sitten samantien toimittamaan korjaamolle, pumppu laitettiin ja siitä sitten ajelemaan, parin päivän kuluessa saabissa välähti kaikki valot tauluun ja auto sammui keskelle tietä, sain kuitenkin kurvattua erään kukkakaupan parkkikselle ja taas ihmettelemään mitä nyt... Pumpusta kuului virrat päällä ollessa kuin hörppäisi pelkkää ilmaa... siitä sitten taas Hinaukseen ja auto pajalle, Bensapumpun tankinpuolinen letku oli irronnut. Se laitettiin ja taas ajettiin.
Pelannut toistaiseksi hyvin ja SID-näyttökin saatiin korjattua Hook :n toimesta. Bensankulutusta kattellut ja näyttäisi 12,5 Kaupunkiajossa, Maantiellä päästiin jopa epärealistisiin 7,0 L / 100km lukemiin...