3.0 Tid moottoriprojekti
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Valmiiksi puhdistettua tasopintaa. Pinnan hioin kevyesti vesihioma paperilla.
Uusista tiivisteistä väänsi niittaukset auki ja puhdistus rasvanpoistoaineella. Kuvassa myös shimmilevy joka menee yhteen sylinteriin.
VHT Copper gasket liimaa joka puolelle.
Ja paikalleen.
Kiristysmomentti.
1 vaihe. Kaikki ensin 39 Nm.
2 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
3 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
Imusarjan myrkkypesu moneen kertaan ja vielä hiekkapuhallus niin lähti loputkin karstat.
Varaosat tuli virosta spareto.fi paitsi shimmi joka löytyi jokilaakerista.
Kustannuksia:
Kannen pultit. 46.52€
VHT liima. 30€
Shimmilevy. 1.50€
Jakohihnasarja Gates. 143.39€
Hehkutulpat 6kpl. 18.10€/kpl
Postikulut n: 20€
Hehkutulpat vaihdoin vaikka niissä ei ollut ilmennyt vikoja. On jälkeenpäin todella työläät vaihtaa. Egr venttiili sai myös myrkkypesuhoidon vaikka ei sekään ollut mitään vihoitellut.
Suuri mutta kuitenkin odotettu yllätys oli kaksoismassakytkin (pientä naputusta tyhjäkäynnillä). Vauhtipyörä menee vaihtoon, sen jouset ovat aivan loppu. Samoin painelaakeri on aivan loppu. Kykinlevy ja asetelma oli autoon vaihdettu ja oli kuin uusi. Ne käytän uusiksi.
Nyt alkaa vauhtipyörän metsästys. Sparetolla se maksaa 700€ ja ebay tarjoaa niitä englannista hieman halvemmalla. Painelaakeri löyty omasta hyllystä. Oli samanlainen kuin bensakoneisessa 9-5:ssa
Uusista tiivisteistä väänsi niittaukset auki ja puhdistus rasvanpoistoaineella. Kuvassa myös shimmilevy joka menee yhteen sylinteriin.
VHT Copper gasket liimaa joka puolelle.
Ja paikalleen.
Kiristysmomentti.
1 vaihe. Kaikki ensin 39 Nm.
2 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
3 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
Imusarjan myrkkypesu moneen kertaan ja vielä hiekkapuhallus niin lähti loputkin karstat.
Varaosat tuli virosta spareto.fi paitsi shimmi joka löytyi jokilaakerista.
Kustannuksia:
Kannen pultit. 46.52€
VHT liima. 30€
Shimmilevy. 1.50€
Jakohihnasarja Gates. 143.39€
Hehkutulpat 6kpl. 18.10€/kpl
Postikulut n: 20€
Hehkutulpat vaihdoin vaikka niissä ei ollut ilmennyt vikoja. On jälkeenpäin todella työläät vaihtaa. Egr venttiili sai myös myrkkypesuhoidon vaikka ei sekään ollut mitään vihoitellut.
Suuri mutta kuitenkin odotettu yllätys oli kaksoismassakytkin (pientä naputusta tyhjäkäynnillä). Vauhtipyörä menee vaihtoon, sen jouset ovat aivan loppu. Samoin painelaakeri on aivan loppu. Kykinlevy ja asetelma oli autoon vaihdettu ja oli kuin uusi. Ne käytän uusiksi.
Nyt alkaa vauhtipyörän metsästys. Sparetolla se maksaa 700€ ja ebay tarjoaa niitä englannista hieman halvemmalla. Painelaakeri löyty omasta hyllystä. Oli samanlainen kuin bensakoneisessa 9-5:ssa
Viimeksi muokannut paavo80, Ti Maalis 01, 2016 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Mistä muuten löysit ton vht-liiman
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Vaikka tilaamalla netistä: http://www.amazon.com/VHT-Copper-Gasket ... B0028ZTPJM
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Yritin viime kesänä kysellä tuon liiman perään, mutta ei löytynyt, eikä oikein löydy muutakaan VHT:n tavaraa kuin vanhaa varastoa. Syy oli joku ainesosa, joka on EU alueella saanut kiellon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Ei saa EU alueella myydä. Sain yhden moottoriasentajan oman varaston kautta kun ei sitä enää itse tarvinnut. Virikoneita kasaillut. Ainoa pullo oli. Pullon sisältö aiheuttaa syöpää niin on laitettu myyntikieltoon.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
vht copper liima voi olla hyvä jos massa tiiviste.itse en laittaisi metalli tiivisteeseen enkä varsinkaa siihen liekkirengas osaan.itse purkanut yhden traktorin kannen pois ja oli juuri laitettu tätä liimaan niin oli pukasut reijän vesitilaan.
kasattu uudella tiivistellä ja pitää.
itse olen kokeillut yhdessä syöpynessä lohkon tasopinassa vesireikien kohdalla siinä se toimi.
kasattu uudella tiivistellä ja pitää.
itse olen kokeillut yhdessä syöpynessä lohkon tasopinassa vesireikien kohdalla siinä se toimi.
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Mites toi HYLOMARIN sininen? Sitä on ilmeisen moni käyttänyt kansipahvien kansssa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602304/h ... emassa-80g
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602304/h ... emassa-80g
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Jotkut sanoo että ehdottomasti laita ja toiset taas että ei missään nimessä.
Viripajat käyttää kaikissa pahveissa. On se monikerros metalli tai yksiosainen kupari tai joku muu.
Itse järkeilin että kannattaa laittaa. Ei siitä varmastikkaan haittaa tässä koneessa ole. Momentti oli melko miehekäs uusilla pulteilla.
Tämänhän järkevyys selviää vasta kokemuksen kautta.
Viripajat käyttää kaikissa pahveissa. On se monikerros metalli tai yksiosainen kupari tai joku muu.
Itse järkeilin että kannattaa laittaa. Ei siitä varmastikkaan haittaa tässä koneessa ole. Momentti oli melko miehekäs uusilla pulteilla.
Tämänhän järkevyys selviää vasta kokemuksen kautta.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Hylomarin tuotteita on käytetty onnistuneesti. Hyvää ja toimivaa tavaraa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Miten toi liima sitä reiän puhkaisua olisi edes auttanut? Asennusvirheeltä toi enemmänkin vaikuttaisi tai vialta pahvissa.veini siekkinen kirjoitti:vht copper liima voi olla hyvä jos massa tiiviste.itse en laittaisi metalli tiivisteeseen enkä varsinkaa siihen liekkirengas osaan.itse purkanut yhden traktorin kannen pois ja oli juuri laitettu tätä liimaan niin oli pukasut reijän vesitilaan.
jeeeeeee!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Tiiviste pinnat ei tarvitse liimaa jos tasopinnat kunnossa.viripajat ei suomessa käytä noita liimoja.ne on jenkkipajoja.
itse tehnyt useita viri mootterita saab,vw,gt corolla ym.ei yhteenkään laitettu.
olen asioinut spesial motorsin,timo mäkelän sm racing,virtala racing,foz racing ym.ei kukaan niistä ole tarjonnut liimaa tai nähnyt nissä käytettävän ?.virtala käyttää petonia kiihdytys autojen lohkoissa vahvikkeena.
pelkkä tiiviste liima ei pidä suuria paineita.tarkoitus vain täyttää huokosia.
itse tehnyt useita viri mootterita saab,vw,gt corolla ym.ei yhteenkään laitettu.
olen asioinut spesial motorsin,timo mäkelän sm racing,virtala racing,foz racing ym.ei kukaan niistä ole tarjonnut liimaa tai nähnyt nissä käytettävän ?.virtala käyttää petonia kiihdytys autojen lohkoissa vahvikkeena.
pelkkä tiiviste liima ei pidä suuria paineita.tarkoitus vain täyttää huokosia.
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Eli siis jää nähtäväksi toimiiko tässä padassa.
Jenkit tosiaan käyttää, mutta sieltähän ne mahtimyllyt tuleekin. Nascar, Dragrace, ym moottorin kidutuskisat.
Englannin pojilla oli paukkunut pahvit ilman sylintereiden vajoamistakin. Taitaa vaivata tätä konetta tuo pahvi muutenkin. Liimoja ei käytetty. Nyt sitten katsotaan kaikki kortit, että onko tässä ratkaisu ongelmaan.
Jenkit tosiaan käyttää, mutta sieltähän ne mahtimyllyt tuleekin. Nascar, Dragrace, ym moottorin kidutuskisat.
Englannin pojilla oli paukkunut pahvit ilman sylintereiden vajoamistakin. Taitaa vaivata tätä konetta tuo pahvi muutenkin. Liimoja ei käytetty. Nyt sitten katsotaan kaikki kortit, että onko tässä ratkaisu ongelmaan.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Jos joku haluaa harjoittaa koneenrakennusta, minulta löytyy yksi ylimääräinen kappale kyseistä konetta, jossa tutut oireet. En ole avannut konetta, joten ei ole tietoa, selviäisikö pelkällä tiivisteen vaihdolla.
Sopuhintaan tietysti...
Sopuhintaan tietysti...
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Pata nipussa ja vauhtipyörää vailla. Halvin kaksoismassapyörä löytyi italiasta. Valmistaja Luk ja kahdessa päivässä kotiin toimitettuna hintaan 438€.
Näyttää siltä että on oikea talvi tulossa ja joutuu odottamaan kevääseen että saa moottorin asennettua. Loppu auto on pihassa peiton alla ja talliin on lievä jäinen ylämäki. Pakkasella ei oikein kutsu tuon työntely takaisin talliin.
Odotellaan lauhempia kelejä.
Viimeksi muokannut paavo80, Ti Kesä 14, 2016 05:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Re: 3.0 Tid moottoriprojekti
Voi v*tun kuukeli! Kuvat ei näy enkä ymmärrä miksi.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).