3.0 Tid moottoriprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Valmiiksi puhdistettua tasopintaa. Pinnan hioin kevyesti vesihioma paperilla.

Kuva

Uusista tiivisteistä väänsi niittaukset auki ja puhdistus rasvanpoistoaineella. Kuvassa myös shimmilevy joka menee yhteen sylinteriin.

Kuva

VHT Copper gasket liimaa joka puolelle.

Kuva

Ja paikalleen.

Kiristysmomentti.

1 vaihe. Kaikki ensin 39 Nm.
2 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.
3 vaihe. Pitkät pultit 130 astetta, lyhyet 110 astetta.

Kuva

Imusarjan myrkkypesu moneen kertaan ja vielä hiekkapuhallus niin lähti loputkin karstat.

Kuva

Varaosat tuli virosta spareto.fi paitsi shimmi joka löytyi jokilaakerista.

Kustannuksia:

Kannen pultit. 46.52€
VHT liima. 30€
Shimmilevy. 1.50€
Jakohihnasarja Gates. 143.39€
Hehkutulpat 6kpl. 18.10€/kpl

Postikulut n: 20€

Hehkutulpat vaihdoin vaikka niissä ei ollut ilmennyt vikoja. On jälkeenpäin todella työläät vaihtaa. Egr venttiili sai myös myrkkypesuhoidon vaikka ei sekään ollut mitään vihoitellut.

Suuri mutta kuitenkin odotettu yllätys oli kaksoismassakytkin (pientä naputusta tyhjäkäynnillä). Vauhtipyörä menee vaihtoon, sen jouset ovat aivan loppu. Samoin painelaakeri on aivan loppu. Kykinlevy ja asetelma oli autoon vaihdettu ja oli kuin uusi. Ne käytän uusiksi.

Nyt alkaa vauhtipyörän metsästys. Sparetolla se maksaa 700€ ja ebay tarjoaa niitä englannista hieman halvemmalla. Painelaakeri löyty omasta hyllystä. Oli samanlainen kuin bensakoneisessa 9-5:ssa
Viimeksi muokannut paavo80, Ti Maalis 01, 2016 10:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Mistä muuten löysit ton vht-liiman :?:
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Yritin viime kesänä kysellä tuon liiman perään, mutta ei löytynyt, eikä oikein löydy muutakaan VHT:n tavaraa kuin vanhaa varastoa. Syy oli joku ainesosa, joka on EU alueella saanut kiellon.


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Ei saa EU alueella myydä. Sain yhden moottoriasentajan oman varaston kautta kun ei sitä enää itse tarvinnut. Virikoneita kasaillut. Ainoa pullo oli. Pullon sisältö aiheuttaa syöpää niin on laitettu myyntikieltoon.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

vht copper liima voi olla hyvä jos massa tiiviste.itse en laittaisi metalli tiivisteeseen enkä varsinkaa siihen liekkirengas osaan.itse purkanut yhden traktorin kannen pois ja oli juuri laitettu tätä liimaan niin oli pukasut reijän vesitilaan.
kasattu uudella tiivistellä ja pitää.

itse olen kokeillut yhdessä syöpynessä lohkon tasopinassa vesireikien kohdalla siinä se toimi.
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

Mites toi HYLOMARIN sininen? Sitä on ilmeisen moni käyttänyt kansipahvien kansssa.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602304/h ... emassa-80g
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Jotkut sanoo että ehdottomasti laita ja toiset taas että ei missään nimessä.

Viripajat käyttää kaikissa pahveissa. On se monikerros metalli tai yksiosainen kupari tai joku muu.

Itse järkeilin että kannattaa laittaa. Ei siitä varmastikkaan haittaa tässä koneessa ole. Momentti oli melko miehekäs uusilla pulteilla.

Tämänhän järkevyys selviää vasta kokemuksen kautta.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Hylomarin tuotteita on käytetty onnistuneesti. Hyvää ja toimivaa tavaraa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja Keme »

veini siekkinen kirjoitti:vht copper liima voi olla hyvä jos massa tiiviste.itse en laittaisi metalli tiivisteeseen enkä varsinkaa siihen liekkirengas osaan.itse purkanut yhden traktorin kannen pois ja oli juuri laitettu tätä liimaan niin oli pukasut reijän vesitilaan.
Miten toi liima sitä reiän puhkaisua olisi edes auttanut? Asennusvirheeltä toi enemmänkin vaikuttaisi tai vialta pahvissa.
jeeeeeee!
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Tiiviste pinnat ei tarvitse liimaa jos tasopinnat kunnossa.viripajat ei suomessa käytä noita liimoja.ne on jenkkipajoja.
itse tehnyt useita viri mootterita saab,vw,gt corolla ym.ei yhteenkään laitettu.
olen asioinut spesial motorsin,timo mäkelän sm racing,virtala racing,foz racing ym.ei kukaan niistä ole tarjonnut liimaa tai nähnyt nissä käytettävän ?.virtala käyttää petonia kiihdytys autojen lohkoissa vahvikkeena.
pelkkä tiiviste liima ei pidä suuria paineita.tarkoitus vain täyttää huokosia.
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Eli siis jää nähtäväksi toimiiko tässä padassa.

Jenkit tosiaan käyttää, mutta sieltähän ne mahtimyllyt tuleekin. Nascar, Dragrace, ym moottorin kidutuskisat.

Englannin pojilla oli paukkunut pahvit ilman sylintereiden vajoamistakin. Taitaa vaivata tätä konetta tuo pahvi muutenkin. Liimoja ei käytetty. Nyt sitten katsotaan kaikki kortit, että onko tässä ratkaisu ongelmaan.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Puisto
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Elo 13, 2009 09:09

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja Puisto »

Jos joku haluaa harjoittaa koneenrakennusta, minulta löytyy yksi ylimääräinen kappale kyseistä konetta, jossa tutut oireet. En ole avannut konetta, joten ei ole tietoa, selviäisikö pelkällä tiivisteen vaihdolla.
Sopuhintaan tietysti...
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Kuva

Kuva

Kuva

Pata nipussa ja vauhtipyörää vailla. Halvin kaksoismassapyörä löytyi italiasta. Valmistaja Luk ja kahdessa päivässä kotiin toimitettuna hintaan 438€.

Näyttää siltä että on oikea talvi tulossa ja joutuu odottamaan kevääseen että saa moottorin asennettua. Loppu auto on pihassa peiton alla ja talliin on lievä jäinen ylämäki. Pakkasella ei oikein kutsu tuon työntely takaisin talliin.

Odotellaan lauhempia kelejä.
Viimeksi muokannut paavo80, Ti Kesä 14, 2016 05:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
paavo80
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: Ti Helmi 10, 2015 20:09
Paikkakunta: Lempäälä

Re: 3.0 Tid moottoriprojekti

Viesti Kirjoittaja paavo80 »

Voi v*tun kuukeli! Kuvat ei näy enkä ymmärrä miksi. :evil:
NG900 -95 coupe 2.0 stage X "Aero" RE85, (tehon-nälkään). 400-800 hp.
OG900 -84 Aero, (museoleimaan).
OG-95 -06 Vector Sport 2.0 Biopower (käyttöauto).
Vastaa Viestiin