Sivu 7/7

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ke Huhti 26, 2017 14:51
Kirjoittaja nalleolut
wst onneksi rajattu

ysm palvelee muita klassikoita.

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Pe Heinä 21, 2017 21:03
Kirjoittaja peltla
Muutama päivä sitten sain postia kansallisarkistosta, josta olin tilannut tämän auton historiatiedot.
Ensimmäinen rekisteritunnus on ollut 1-R, omistajana Kymen lääninhallitus.
Vuonna 1988 auto on siirtynyt sosiaalihallituksen omistukseen, haltijaja Koivikon koulukoti, Mikkeli.
Tällöin rekisteritunnukseksi on tullut MJO-198, myöhemmin auto on siirtynyt Yläneen koulukotiin, päätyen sitten
lopulta Lasten ja nuorten kuntoutussäätiö Huvituksen omistukseen.
Huvituksessa perheeni kanssa asiakkaana ollessani "törmäsin" vahingossa tähän autoon ja ostin sen itselleni.
Auto oli poistettu rekisteristä, ruostevaurioiden takia.
Kävin eilen tilaamassa autoon vanhat kilvet, 1-R kilpiä en saanut, mutta MJO-198 kilvet ovat tulossa.

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: La Heinä 22, 2017 03:31
Kirjoittaja Hessu
1-R on ollut Kymen läänin maaherran virka-auto. Käsittääkseni autossa on ollut vaakunakilvet, tuo merkintä vain kiertää sitä ettei rekisteriotteeseen voi leijonan kuvaa printata. Mielenkiintoinen juttu sinänsä, että oma ensimmäinen autoni oli Plymouth Gran Fury -76 joka oli myös alkuaan 1-R. Ollut samassa käytössä vuodet 1976-1985, maaherra oli niihin aikoihin Erkki Huurtamo. Hänen seuraajansa Matti Jaatinen astui virkaan 1984 eikä ilmeisesti viitsinyt pitkään katsella vanhaa jenkkiautoa 8)

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Su Heinä 23, 2017 10:37
Kirjoittaja peltla
On tosiaan jännä yhteensattuma, kasallisarkistosta tuli selvitys, ja siinä mainittiin tunnuksen 1-R olleen
käytössä Plymount Furyssä. Tarkka malli: 4D Gran Fury Custom-PH41T6/309

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ma Elo 07, 2017 19:18
Kirjoittaja peltla
Viime viikolla sain maalaamosta vanteet, niille tehtiin hiekkapuhallus ja maalaus. Samalla reissulla kävin laitattamassa uudet renkaat.
Kävin myös katsastamassa auton, hyväksyntä tuli. Pari koeajolenkkiä olen tehnyt, vaihteensiirto kaipaa vielä säätämistä, muuten tuntuu toimivan.
Bensanpaine oli aikoinaan nostettu 3 baariin, kun muuten kone ei toiminut kunnolla. Tänään pudotin paineen 2,5 baariin, joka on tälle autolle oikea paine, nyt toimi tälläkin paineella.
Kuva
Kuva
Kuva

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ke Elo 09, 2017 08:34
Kirjoittaja tturku
Hyvältä näytää ja kuulostaa!

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Pe Elo 18, 2017 20:46
Kirjoittaja peltla
Akun kiinnityslevy, ja siinä oleva lämmöneristyslevy olivat ruostuneet piloille, joten piti tehdä uudet osat.
Alkuperäisessä lämmöneristeenä oli n. 10mm paksuinen valkoinen eriste, olisiko asbestia?
Uudet osat tein 1,5 ja 0,75mm kuumasinkitystä levystä, ja eristeeksi laitoin lasivillaa.
Akuksi ostin tuollaisen, sain enemmän tilaa akun ja ahtimen välille.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/909513/E ... xL127xK227
Kuva

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ma Syys 04, 2017 20:06
Kirjoittaja peltla
Nyt tämä auto on museoajoneuvo.
Samoilla rekisteritunnuksilla, kuin -80 luvulla.
Kuva

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ma Syys 04, 2017 21:02
Kirjoittaja stara
hieno homma:: homma hanskassa ja hanska hetken aikaa naulassa.

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ti Syys 05, 2017 06:15
Kirjoittaja Cona
Hienoa! Nyt sitten vaan kovaa ajoa kalenterin sallimissa rajoissa. 8)

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ti Syys 05, 2017 09:51
Kirjoittaja Cullin
Ihanaa! Ministeriökyydit odottaa jotakin. Kulttuuriteko.

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ti Syys 05, 2017 15:46
Kirjoittaja tetammi
Hieno homma. :saab:

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ti Touko 19, 2020 20:09
Kirjoittaja peltla
Tänään tämä auto vaihtoi omistajaa.
Toivotan uudelle omistajalle mukavia aikoja auton parissa.

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ti Touko 19, 2020 20:39
Kirjoittaja aero
No ei se kauaa ehtinyt myynnissä olla. Jatkaako uusi omistaja tätä samaa ketjua ylläpidosta?

Re: OG 900 CD -85 kunnostusta

Lähetetty: Ke Touko 20, 2020 07:56
Kirjoittaja tsaarela
Jännä, miten tuo Finkku ei nykysilmin ja sopivasta kulmasta katsottuna tunnu enää niin ylipitkältä. Liekö erinäisten tsekkiläisten E-segmentin autojen yleistymisellä katukuvassa vaikutusta asiaan?