9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Aika samoihin mennee, mutta 2060 SEK Saabin webshopista posteineen: https://webshop.saabparts.com/9-5-1998- ... eringssats (marmorille tilatessa säästää postikulut).
Jos kone alhaalla niin samalla duunaa kannen, kytkimen, KAAA, kampuran stefat jne. Mikäli alakerta (lakrut, männänrenkaat jne) kunnossa.
Jos kone alhaalla niin samalla duunaa kannen, kytkimen, KAAA, kampuran stefat jne. Mikäli alakerta (lakrut, männänrenkaat jne) kunnossa.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Kampparin etustefan meinasin vaihtaa, näyttää vuotavan. Vai onko tuolla suunnalla muita mahdollisia vuotokohtia? Mitään suurempaa remonttia en rupea tekemään, kanteenkin saa menemään 200€ niin että heilahtaa. Kone ei savuta eikä hukkaa öljyä 10tkm välillä joten sen suhteenkaan en näe syytä. Mutta jakopää rapisee rumasti...
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Öljypumpunkannentiiviste melko varma vuotopaikka. Kampiraudan stefa ollut yleensä ehjä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Seuraavat hommat ainakin helppoja tehdä kone irrallaan:
- Vesipumpun vaihto jos ääntää/väljä/vuotaa
- Moniurahihnan rullat jos ääntää
- Öljynpaineanturi helppo vaihtaa kone lattialla, voi vuotaa
- Laturin kunnon tsekkaus
- Stefa ja ö-pumpun o-rengas
- Ketjun kiristimen tiivisteet (tuleeko jakopääsarjassa?)
- Kallistuksenvakaajan runkokumien vaihto jos väljät (merkkiliiketavaraa jos haluaa oikeat)
- Vesipumpun vaihto jos ääntää/väljä/vuotaa
- Moniurahihnan rullat jos ääntää
- Öljynpaineanturi helppo vaihtaa kone lattialla, voi vuotaa
- Laturin kunnon tsekkaus
- Stefa ja ö-pumpun o-rengas
- Ketjun kiristimen tiivisteet (tuleeko jakopääsarjassa?)
- Kallistuksenvakaajan runkokumien vaihto jos väljät (merkkiliiketavaraa jos haluaa oikeat)
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Tuleeko tossa REFURBISHMENT KIT:issä https://webshop.saabparts.com/en/9-5-19 ... eringssats kaikki tarvittavat tiivisteet?Ainakin hirveä määrä näyttää olevan o-renkaita mukana?
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Jakopään osat tuli, pääsen askartelemaan... Nyt vaan hiipii epäilys siitä että pitäisikö tehdä koko kone jos sen irrottaa? Se ei kyllä vie öljyä eikä savuta, kilsoja on 230tkm mutta kun aika useasti saa lukea laakeriongelmistakin...
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
99GLS kirjoitti:Tuleeko tossa REFURBISHMENT KIT:issä https://webshop.saabparts.com/en/9-5-19 ... eringssats kaikki tarvittavat tiivisteet?Ainakin hirveä määrä näyttää olevan o-renkaita mukana?
nyt kun tilasit? niin kerroppa vastaus kysymykseesi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
No tuosta voi katsoa listauksen: http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 84480.html
Contains: Cam transmission
9115205 Cam gear, 2 st
30520419 Lower gear, 1 st
9131145 Chain, 1 st
30518277 Upper rail, 1 st
55557269 Rail, 1 st
55557270 Rail, 1 st
7508690 Sealing tensioner, 1 st
8048670 O-ring tensioner, 1 st
Balance shaft
9178302 Gear, 1 st
9178336 Gear, 1 st
9138264 Gear, 1 st
55557272 Upper guide, 1 st
9140658 Gear , 1 st
7485105 Gear , 1 st
9139130 Tensioner, 1 st
9145384 Rail, 1 st
Other
30551913 O-ring water pump , 1 st
30551914 O-ring water pump, 2 st
90490362 O-ring intake pipe turbo, 1 st
9130600 O-ring oil pump 1 st
9137993 O-ring pil pipe sump 2 st
9138009 O-ring oil pickup, 1 st
4685244 O-ring oil cooler hose, 2 st
55557231 Sealing crank shaft, 1 st
Contains: Cam transmission
9115205 Cam gear, 2 st
30520419 Lower gear, 1 st
9131145 Chain, 1 st
30518277 Upper rail, 1 st
55557269 Rail, 1 st
55557270 Rail, 1 st
7508690 Sealing tensioner, 1 st
8048670 O-ring tensioner, 1 st
Balance shaft
9178302 Gear, 1 st
9178336 Gear, 1 st
9138264 Gear, 1 st
55557272 Upper guide, 1 st
9140658 Gear , 1 st
7485105 Gear , 1 st
9139130 Tensioner, 1 st
9145384 Rail, 1 st
Other
30551913 O-ring water pump , 1 st
30551914 O-ring water pump, 2 st
90490362 O-ring intake pipe turbo, 1 st
9130600 O-ring oil pump 1 st
9137993 O-ring pil pipe sump 2 st
9138009 O-ring oil pickup, 1 st
4685244 O-ring oil cooler hose, 2 st
55557231 Sealing crank shaft, 1 st
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tekniikan irrottelua autosta
Aloittelin tekniikan irrotusta ja pari kysymystä heräsi. Miten bensaletkujen liittimet toimii? Täysin outo systeemi minulle.
Ja toinen, missä tämän letkun pitäisi olla
Tästä isompi kuva: http://i8.aijaa.com/b/00016/14083038.jpg
Ja toinen, missä tämän letkun pitäisi olla
Tästä isompi kuva: http://i8.aijaa.com/b/00016/14083038.jpg
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Ota bensatukki suuttimien kera pois ja jätä roikkumaan sivulle bensaletkuineen...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Joo sen verran sain selville googlella, onpa typerä systeemi kun yleensähän painepuoli on banjoliittimellä ja paluu jopa klemmarilla vaan... Olisko tuon pienen letkun sijainnista tietoa, se roikkui mielestäni irrallaan tuolla ja toinen pää menee tohon kaasuläppäkotelolle.pamppu kirjoitti:Ota bensatukki suuttimien kera pois ja jätä roikkumaan sivulle bensaletkuineen...
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Taitaa se irtonainen letku mennä sinne tulipellissä olevalle venttiilille, joka ohjaa by-passia(apukuskin puoleiseen päätyyn). Sille se nyt ainakin näyttää, mutta sormet on just kriittisessä kohtaa edessä. Toinen letku, jonka pitäisi sinne venttiilin kuskinpuoleiseen päätyyn mennä, on myös poikki, kun se näkyy just ja just tuosta kuvan oikeasta reunasta. Kyseinen letku lähtee samasta tolpasta, josta alempi menee polttoaineen paineensäätimelle. Melko sekaisin on seokset, jos tuolla on ajeltu.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Tuo imusarjasta lähtevä katkesi irrottaessa, ja voi olla että katkaisin tuon toisenkin itse, huomasin siinä vaiheessa kun irrotin imuputken koneen päältä. Kaikki nuo pienet murenee käsiin.
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
Kohta takas talliin... pari kysymysmerkkiä on vielä purkamisesta, mitä olette tehneet ilmastoinnin kompuralle ja hammastangolle/ tehostimen letkuille? Kompura on vissiin pakko irrotella ja päästää kaasut pihalle? Kyllä vaan ois helpompaa pilkkiä kone yläkautta pois, ei vaan taida mahtua millään...
Re: 9-5 PappaWagonin elämä, tarinaa käyttöauton arjesta.
kompura jäi sille sijoilleen samoin ehostimet kun koneen nosto tomaatin kanssa oli ajankohtainen mutta on tiukka paikka todella tiukka
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,