Jos on oikein taitava ja nopea niin vain 12 tuntia mulla menee yleensä viikon tai kahden illat ja viikonloput mut olenkin noviisi näissä hommissapatu kirjoitti:12h saa kevyesti menemään myllytyksessä Vielä mattamustat kumimaalit takapuskurin "alaosaan".
Saab 9³ 2.0t SC 2008 BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Mitä se tarkoittaa kun jotkut tosiaan puhuu jostain pienestä myynti-fiksauksestaSaab.96 kirjoitti: Käsi pystyy kaikki jotka tekee vastavaa jotta kehtaa laittaa auton edes myyntiin #hullusaabisti
Tuostahan tulee taas uusi auto !!
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Pakkohan sitä on yrittää sitä siistiä asiallisesti että kehtaa edes myydä Nämä hommat oli tarkoitus joka tapauksessa tehdä, nyt ne vaan tehään sitten uuden omistajan iloksiVKe kirjoitti:Mitä se tarkoittaa kun jotkut tosiaan puhuu jostain pienestä myynti-fiksauksestaSaab.96 kirjoitti: Käsi pystyy kaikki jotka tekee vastavaa jotta kehtaa laittaa auton edes myyntiin #hullusaabisti
Tuostahan tulee taas uusi auto !!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Minulla yksi kaveri on samanlainen Myi kerran veneestään perämoottorinsa pois, niin minun piti maalaa sille koppa uusiksi ja hommattiin uudet tarrat vielä kylkeen. Pari naarmua siellä täällä, mutta arvoa ei kyllä paljoa nostanut vs. maalit, tarvikkeet/työ/ja minulle maksoi vielä siitä. Toki moottorista tuli kuin uusi! Vähän samaa vikaa tässä farkussa
Entinen tyttöystäväni eli nykyinen vaimoni jaksaa aina minua muistuttaa siitä, kun saabejamme hinkkaan. "Näitä autoja ei sitten myydä". Ei tietenkään
Entinen tyttöystäväni eli nykyinen vaimoni jaksaa aina minua muistuttaa siitä, kun saabejamme hinkkaan. "Näitä autoja ei sitten myydä". Ei tietenkään
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Onhan se niin ettei nyt tehtyjä töitä saa "lunastettua" millään tapaa, eikä niistä pääse edes nautimaan itse kun myy auton heti perään.
Mutta ajattelen asiaa siltä kannalta että auto olisi helpompi myydä kun se on siistissä kunnossa, vaikka siitä ei enempää saisi kun vaastaavasta jossa lokasuojat ruosteessa. Lisäksi haluan uskoa hyvään karmaan, näin ainakaan ei tarvitse potea huonoa omatuntoa kun myy autoa kun tekisi mieli pitää se itse (mutta ei ole varaa)
Kovista helteistä huolimatta jaksoin illalla vielä kiilloittaa Saabin katon. Ajoin ensin Flexipads keltaisella (Heavy cut) laikalla ja Farekla G3 tahnalla naarmuja pois lakasta ja sitten Felxipadsin mustalla (finishing) laikalla ja Dodo Lime Prime viimeistelyainella. Lopuksi vahasin katon Soft99 Fussolla (Black). Aikas kivan kiillon siai kattoon tällä työllä, vaikka menihän tuohonkin jo melkein kolme tuntia
Nyt on jäljellä enään loppuauton vahaus ja sitten pääsee siistimään sisätiloja.
Enemmän kuvia on nähtävillä mun omilla kotisivuilla -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_08.html
Missä on myös auton kaikki tiedot esillä.
Mutta ajattelen asiaa siltä kannalta että auto olisi helpompi myydä kun se on siistissä kunnossa, vaikka siitä ei enempää saisi kun vaastaavasta jossa lokasuojat ruosteessa. Lisäksi haluan uskoa hyvään karmaan, näin ainakaan ei tarvitse potea huonoa omatuntoa kun myy autoa kun tekisi mieli pitää se itse (mutta ei ole varaa)
Kovista helteistä huolimatta jaksoin illalla vielä kiilloittaa Saabin katon. Ajoin ensin Flexipads keltaisella (Heavy cut) laikalla ja Farekla G3 tahnalla naarmuja pois lakasta ja sitten Felxipadsin mustalla (finishing) laikalla ja Dodo Lime Prime viimeistelyainella. Lopuksi vahasin katon Soft99 Fussolla (Black). Aikas kivan kiillon siai kattoon tällä työllä, vaikka menihän tuohonkin jo melkein kolme tuntia
Nyt on jäljellä enään loppuauton vahaus ja sitten pääsee siistimään sisätiloja.
Enemmän kuvia on nähtävillä mun omilla kotisivuilla -> http://www.tonikoskinen.com/saab_9-3_sc_08.html
Missä on myös auton kaikki tiedot esillä.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Käytin Saabin vielä katsastuksessa, siellä huomasivat pari pikkuvikaa: oik etujousi poikki, vas koiranluu väljä, oik taka aurauksen säätötanko väljä, rek kilven valo pimeä. Nämä kun vielä korjaan niin on auto tiptop kunnossa.
Tein talliin taas tilaa ja otin auton sisään ja nostin keulan pukkien päälle. Voitelin ja puhdistin kaikki pulttien kierteet kunnolla ja sitten irroitin
molemmat etuiskunvaimentimet ja vasemman koiranluun.
Iskunvaimentimet ovat hyvässä kunnossa ja niille riittää kunnon puhdistus, oikea etujousi oli tosiaan katkennut aivan selvästi.
Sitten irroitin vielä jouset iskunvaimentimista. Nyt odottelen vain uusia osia jotka olen jo tilannut.
Tein talliin taas tilaa ja otin auton sisään ja nostin keulan pukkien päälle. Voitelin ja puhdistin kaikki pulttien kierteet kunnolla ja sitten irroitin
molemmat etuiskunvaimentimet ja vasemman koiranluun.
Iskunvaimentimet ovat hyvässä kunnossa ja niille riittää kunnon puhdistus, oikea etujousi oli tosiaan katkennut aivan selvästi.
Sitten irroitin vielä jouset iskunvaimentimista. Nyt odottelen vain uusia osia jotka olen jo tilannut.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Nyt kun tolpat on irti niin samalla kääntölaakerit uusiksi? Vai oliko ne jo hiljattain vaihdettu?
Käsittämättömän tarkkaa myyntifixausta kyllä! Respect!
Käsittämättömän tarkkaa myyntifixausta kyllä! Respect!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Kääntölaakerit ja ylälautaset on kuin uudet, veikkaan et ne on uusittu edellisen omistajan toimesta.. En näe syytä uusia niitä. Voitelen laakerit kuitenkin uudestaan vaseliimillä (pussiin sisään vaseliiniä mukaan ja imurilla tyhjiö) jotta ne kestävät pitkälle tulevaisuuteen. Nois laakeres ei uutena ihmeenpää voitelua ole...tturku kirjoitti:Nyt kun tolpat on irti niin samalla kääntölaakerit uusiksi? Vai oliko ne jo hiljattain vaihdettu?
Käsittämättömän tarkkaa myyntifixausta kyllä! Respect!
Pitäähän se auton olla leimattu ja siinä kunnossa että se kehtaa myydä vaikka tutulle
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Uusia osia odotellessa putsaan ja huollan ne osat jota ei tarvitse uusia. Jousien ylälautaset olivat kaikin puolen hyvässä kunnossa, hieman"rumat" vain joten puhdistin ja maalasin ne uudelleen. Jousien kääntölaakerit olivat myös priimassa kunnossa joten niille riitti pesu ja rasvaus. Levitin rasvaa runsaasti laakerin saumoinhin ja sitten laiton laakerin pussiin ja tein imurilla pussiin "tyhjiön" näin rasva menee kunnolla sisälle laakeriin.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Ne laakerit aukeaa kun kevyesti talttameisselillä saumasta kampeaa. Pääsee tunkemaan laakerin täyteen rasvaa suoraan kuulille.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Hyvä vinkki! Kiitos.AZP kirjoitti:Ne laakerit aukeaa kun kevyesti talttameisselillä saumasta kampeaa. Pääsee tunkemaan laakerin täyteen rasvaa suoraan kuulille.
Pitää tänään avata nuo vielä ja varmistaa että on huolella rasvaa sisällä...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Kiitos kuuluu oikeastaan patulle, joka vinkkasi saman kikan mulle omassa projektiketjussani.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Pakko hehkuttaa tätä vinkkiä vielä. Oli juuri niin helppoa kun kerroit ja ei siellä sisällä paljoa rasvaa ollut vaikka tosissani sitä sinne yritin saada. Nyt ON rasvaa. Ihmetyttää että miten kuivat ne alunperin on, niissä ei tehtaan jäljiltä rasvaa ole kun nimeksi. Nyt nämä laakerit kestää!AZP kirjoitti:Ne laakerit aukeaa kun kevyesti talttameisselillä saumasta kampeaa. Pääsee tunkemaan laakerin täyteen rasvaa suoraan kuulille.
Senkin huomasin että kovin heikosti on pölyltä tms toi laakeri suojattu...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Yhdet laakerit kannattaa pitää aina voideltuna varastossa. Jos sattuu sopiva remppa eteen niin saa vaihdettua toiset tilalle. Nyt sedanissani kestänyt voideltuna n.60tkm eikä vieläkään rohise.
Liikaa ei saa laittaa rasvaa sisään. Olen vielä ottanut sen metallisen renkaan pois ja kevyen pinnan sivaltanut siihen. Ainakin SKFssä on oltava tarkkana miten päin se rengas tulee. Yläkannen ja alapuolen rengas oli erilainen. Mikä orkkislaakerin valmistaja on? Olen suosinut SKFfää kun siinä ne pikku lippa. Joten varokaa halpoja kopioita
-05 vuosimallissa oli reuna suorana mitä muistelin meidän vanhasta autosta. -08 ja -10 oli jo pikku vesilippa, minkä pitäisi estää veden valuminen laakerille ilmeisesti
Liikaa ei saa laittaa rasvaa sisään. Olen vielä ottanut sen metallisen renkaan pois ja kevyen pinnan sivaltanut siihen. Ainakin SKFssä on oltava tarkkana miten päin se rengas tulee. Yläkannen ja alapuolen rengas oli erilainen. Mikä orkkislaakerin valmistaja on? Olen suosinut SKFfää kun siinä ne pikku lippa. Joten varokaa halpoja kopioita
-05 vuosimallissa oli reuna suorana mitä muistelin meidän vanhasta autosta. -08 ja -10 oli jo pikku vesilippa, minkä pitäisi estää veden valuminen laakerille ilmeisesti
Viimeksi muokannut patu, Pe Elo 31, 2018 17:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 1.8T SC 2008 BioPower
Hitsin hyvä ideapatu kirjoitti:Yhdet laakerit kannattaa pitää aina voideltuna varastossa. Jos sattuu sopiva remppa eteen niin saa vaihdettua toiset tilalle. Nyt sedanissani kestänyt voideltuna n.60tkm eikä vieläkään rohise.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.