-99 9-5 2.3 turboWagon

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Killerhangar
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
Paikkakunta: Turku

-99 9-5 2.3 turboWagon

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

Morjesta!

Alotellaan postailut tällä foorumilla vaatimattomasti projektit-alueelta. :lol:

Elikkäs, tuli tuossa viikko takaperin haettua kaverilta tuommoinen -99 vuotinen 9-5 2.3 litrasella 170 heppasella. Kilsoja pohjalla lähes 320tkm ja justiinsa olivat ahtimen vaihtaneet Aeron vastaavaan, eli tehoja on kait pikkasen enemmän mitä pitäisi. Värinä suattaapi olla Midnight Blue (VIN decoderilla ei tietoa ilmennyt) tumman sininen kuitenkin.

Tarkotus olis tästä tehdä astetta tehokkaampi käyttis ja itselle ensimmäinen varsinainen oma auto, pari edellistä ukon nimissä jne.

Elikkäs to do:
-Venakopan tiivisteen vaihto, tiiviste on, vielä tarvis sen ajan sille
-Tulpat vaihdella samassa yhteydessä
-3" rähinäränni koko matkalle (Jahka saan massit eli kääshit hommattua kättiä ja takapönttöä varten. :? )
-BioPwr lastu
-Madallus
(-Ylimaalaus??)

Jos tommoset sais ennen kesää hoideltua niin vois sitten seuraavaan kesään asti ajella tyytyväisenä.

Pikkuvikoja tossa kuitenkin on, ACn näyttö vittuilee, SID herjaa välillä key not Acceptedia ja Front light failurea (luulin että syyttä, mutta selviskin, siitä tuonempana), kuskin penkinlämmitin ei toimi ja ilmeisesti mankan liittimet löysällä kun välillä ei soi kun apparin puolelta musiikki. :lol:

Tänään alkoi vastoinkäymiset sitten ekan kerran, päivällä kun kävin pesulla niin ajattelin samalla vaihtaa sumareiden polttimot LED-mallisiin (hyi, laitonta), no eihän ne tietty sovi kun polttimoiden reiät on vähän kaposet sumareissa, pitänee tutkia. Samalla huomasin että taisi sulake palaa kun ei palaneet edes pelkät polttimot ne vaihdettuani.

Illalla taasen huomasin että kuskin puolelta ei pitkät valaisekkaan pimeää ja aluksi mietin että olisiko törkeän kalliit uudet Philipsin Xtravisionit pettäneet, mutta ei koko liittimelle tule edes virtaa, tai ainakin pysyy pimeänä kun kokeilin eri polttimolla ajovaloista. Samassa rytäkässä sitten huomasin kuskin puolen ajovalonpolttimonliittimen ottaneen lämpöä, menee viikonloppuna vaihtoon ellei kerkeä auto palamaan ennen sitä. :roll:

Elikkäs viikonlopuksi sähköhommia tiedossa, ellei tarvitse jo perjantaina lähteä taas sahaamaan yhdistelmällä Ruotsiin. Jos vaikka kerkeis kuviakin ottamaan viikonloppuna...

Näin Turussa, mites muualla?
Killerhangar
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
Paikkakunta: Turku

Re: -99 9-5 2.3 turboWagon

Viesti Kirjoittaja Killerhangar »

Juuh, tänää tuli Baassia käytettyä nosturilla ja ihmeteltyä. Valoviat oli pienen selvittelyn jälkeen suht helppoja, ilmeisesti valokytkin viallinen tms sillä vaatii hyppylankaa sulakkeiden välille että saa pitkät palamaan, ajovaloihin tämmönen "modi" oli jo tehty. Muilla vastaavia kokemuksia? Täytynee ladata WIS vanhalle läppärille ja alkaa selvittelemään.

Samalla löytyi syy öljynkulutukselle, venakopan tiiviste todennäköisesti ei ole huono mutta puolet pulteista löysällä, kiristettiin ja vaihdettiin tulpat. Jos ei auta niin sitten ite tiiviste vaihtoon.

Sumareihin H1t paikalleen ja raakaa ajoa, lisäksi täytyy vielä käppäriä hifistellä.

Tommonen kuva tuli sitten otettua Koulukadun ABCn pihassa, kun kerran kuvaa lupasin:
Kuva

Tais joku kerholainen olla vieressä parkissa, ainakin pitkään katteli autoa kun tuli kuntoilemasta. :lol:
Vastaa Viestiin