TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Re: massen. Viggen 3.0
Osatkin tuli viimein vietyä koneistamolle ja takaisin haettua
Pariviikkoa lomia pidetty poijes ja samalla niputettu moottori.
Mitä sitä tuli tehtyä
Kansi:
-3-kulma seetit
-KL-racing venttiilijouset
-Nokkalinjat tarkistettu
-T5 B234i Nokat tarkistettu, jotain pyöriny mukana..Kiillotettu pitäisi olla vielä ok.
-Plaanattu ja kanavia hieman siistitty
-Pesty ja puhallettu + yksi tulpan reikä holkitettu.
Alakerta/Lohko:
-T7 lohko vaihtui T5 lohkoksi.
-Dekkitaso oikaistu koppien kera
-Hoonattu & tarkistettu
-Pesty x kertoja..
-Öljykanavia porailtu isommiksi
-TP-akselit poistettu käytöstä.Tp öljykierto tulpattu pukista, kiristimeltä, akselien etupäät ja ohjurirullalta. TP kepit paikoillaa.
-Tehdasuusi kampiakseli
-Öljypohja pesty + uudet o-renkaat.
-Vanhat Wössnerin takomännät uudelleen käytetty
-Männät pesty & mittailtu.
-Uudet laakerit, stefat, ruuvit & tiivisteet (saab, corteco, ruuvit elring)
-Uudet öljypumpun rattaat & kansi (+stefa & o-rengas) (saab)
-Jakopää tarkistettu & uusio käytetty (parikymppiä ajettu, saab)
Vanha kampiakselikin tarkistettu ja oikein hyvä, mutta onpahan uusi
Kytkin uhka vai mahdollisuus Spec2 levy, kuvissa alla Spec2 ja KL sintteri rinnakkain. Orkkis asetelma jää.
Hömhöm, osia kaipaaville: nämä jää ylimääräisiksi.
-Spec 2 asetelma
-15T mitsu (oem, kuitit marmorilta yms. tallella)
-18" 3-spoke Double bladet saattanee tulla myyntiin kanssa Toyot päällä, nämä voisi vaihtua min 17x8" kokoisiin kevyempiin vanteisiin
-Suuttimet myyty*
Saa kysellä jos tarvetta.
Kuviakin on pakko eikö?
Pariviikkoa lomia pidetty poijes ja samalla niputettu moottori.
Mitä sitä tuli tehtyä
Kansi:
-3-kulma seetit
-KL-racing venttiilijouset
-Nokkalinjat tarkistettu
-T5 B234i Nokat tarkistettu, jotain pyöriny mukana..Kiillotettu pitäisi olla vielä ok.
-Plaanattu ja kanavia hieman siistitty
-Pesty ja puhallettu + yksi tulpan reikä holkitettu.
Alakerta/Lohko:
-T7 lohko vaihtui T5 lohkoksi.
-Dekkitaso oikaistu koppien kera
-Hoonattu & tarkistettu
-Pesty x kertoja..
-Öljykanavia porailtu isommiksi
-TP-akselit poistettu käytöstä.Tp öljykierto tulpattu pukista, kiristimeltä, akselien etupäät ja ohjurirullalta. TP kepit paikoillaa.
-Tehdasuusi kampiakseli
-Öljypohja pesty + uudet o-renkaat.
-Vanhat Wössnerin takomännät uudelleen käytetty
-Männät pesty & mittailtu.
-Uudet laakerit, stefat, ruuvit & tiivisteet (saab, corteco, ruuvit elring)
-Uudet öljypumpun rattaat & kansi (+stefa & o-rengas) (saab)
-Jakopää tarkistettu & uusio käytetty (parikymppiä ajettu, saab)
Vanha kampiakselikin tarkistettu ja oikein hyvä, mutta onpahan uusi
Kytkin uhka vai mahdollisuus Spec2 levy, kuvissa alla Spec2 ja KL sintteri rinnakkain. Orkkis asetelma jää.
Hömhöm, osia kaipaaville: nämä jää ylimääräisiksi.
-Spec 2 asetelma
-15T mitsu (oem, kuitit marmorilta yms. tallella)
-18" 3-spoke Double bladet saattanee tulla myyntiin kanssa Toyot päällä, nämä voisi vaihtua min 17x8" kokoisiin kevyempiin vanteisiin
-Suuttimet myyty*
Saa kysellä jos tarvetta.
Kuviakin on pakko eikö?
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Lomat lähestyy taas niin täytyi hallille suunnata
22.8.2020
Moottori nosteltu pukista pois ja asenneltu hieman:
-Asetelma Viggen, Levy Spec stg2
-Vauhtis orkkis
-Työsylinteri Saab, ei tullut uusittu kun muutaman tonnin ajettu
-Uusi termari Saab/Gm
-Uusi Öljynpaineanturi Saab/Gm
-Uusi Öljynsuodatin Saab/Gm
-Vesipumppu, ei tullut uusittua kun muutaman tonnin ajettu.
-Nesteputket kunnostettu + uudet o-renkaat pumpulle.
Venttiilikopankin tuunasin, korin väriin
Vanha luotto "asennuslava" oli melko laho niin tekasin uuden
Koitetaan päivitellä taas lähiaikoina tänne jotain
22.8.2020
Moottori nosteltu pukista pois ja asenneltu hieman:
-Asetelma Viggen, Levy Spec stg2
-Vauhtis orkkis
-Työsylinteri Saab, ei tullut uusittu kun muutaman tonnin ajettu
-Uusi termari Saab/Gm
-Uusi Öljynpaineanturi Saab/Gm
-Uusi Öljynsuodatin Saab/Gm
-Vesipumppu, ei tullut uusittua kun muutaman tonnin ajettu.
-Nesteputket kunnostettu + uudet o-renkaat pumpulle.
Venttiilikopankin tuunasin, korin väriin
Vanha luotto "asennuslava" oli melko laho niin tekasin uuden
Koitetaan päivitellä taas lähiaikoina tänne jotain
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
27.8.2020
Vähän jälkeenpäin tänne päivitystä
Lomat aloitettu ja hallille eksytty, muutama asennusolut ja rauhallinen päivä hallilla tai kahdella.
Auto käyty hallillta, siirretty kaverin tallille & takaisin.
Lopputulos alla
Laiskotti ja nosturilla syötettiin jälleenkerran alakautta paketti sisään.
31.8.2020
-Ahdin tilattu
-suuttimet tilattu
Näistä enemmän kunhan ovat perillä, nämä olisi varmaan viisaampi hoitanut aiemmin jo..
Yksi vene hävitetty & autokin, jospa tälle enemmän aikaa nyt. Käyttis pitäisi tosin etsiä
Vähän jälkeenpäin tänne päivitystä
Lomat aloitettu ja hallille eksytty, muutama asennusolut ja rauhallinen päivä hallilla tai kahdella.
Auto käyty hallillta, siirretty kaverin tallille & takaisin.
Lopputulos alla
Laiskotti ja nosturilla syötettiin jälleenkerran alakautta paketti sisään.
31.8.2020
-Ahdin tilattu
-suuttimet tilattu
Näistä enemmän kunhan ovat perillä, nämä olisi varmaan viisaampi hoitanut aiemmin jo..
Yksi vene hävitetty & autokin, jospa tälle enemmän aikaa nyt. Käyttis pitäisi tosin etsiä
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Tilannepäivitystä 4.11.2020
Oli synkkä ja myrskyinen yö, osatoimitukset virtasi valtoimenaan – paitsi ahtimen..
Elikkä osia odotellaan
Suuttimiksi valikoitui: Bosch EV14 957cc, nämä tulivat 2:ssa päivässä Finjector:lle isot kiitokset
Ahtimeksi valikoitui: ******* ******* Joka lienee tullissa jumissa, jotain tästä ehket voi päätellä.
Karkea arvio 2vk toimituksesta on hieman venähtänyt Enkä moiti tässä yritystä jonka kautta osa tulossa, koska heille annettu arvio 2vk + toimitukset. Odotellaan, hiljaa hyvä tulee toivottavasti
Vuotellessa:
-Huohotin sekasikiö rakannettu, päivitellään vielä talven aikana hieman.
-Renkaat & vanteet vaihdettu
-Jarruja herksitelty ja tutkittu leimalle onko laittoa (muuta en keksinyt kuin käsijarrun säädön) + muutokset.
Muokkauksia:
-2kpl öljynpaineantureita lisätty. Toinen pääöljykanavaan & toinen kanteen, saadaanpahan vertailtua paineita.
Vanhoja osia myyty iso läjä, kiitokset tästä tänne
ja köhkköh vanteita: viewtopic.php?f=19&t=195969
Oli synkkä ja myrskyinen yö, osatoimitukset virtasi valtoimenaan – paitsi ahtimen..
Elikkä osia odotellaan
Suuttimiksi valikoitui: Bosch EV14 957cc, nämä tulivat 2:ssa päivässä Finjector:lle isot kiitokset
Ahtimeksi valikoitui: ******* ******* Joka lienee tullissa jumissa, jotain tästä ehket voi päätellä.
Karkea arvio 2vk toimituksesta on hieman venähtänyt Enkä moiti tässä yritystä jonka kautta osa tulossa, koska heille annettu arvio 2vk + toimitukset. Odotellaan, hiljaa hyvä tulee toivottavasti
Vuotellessa:
-Huohotin sekasikiö rakannettu, päivitellään vielä talven aikana hieman.
-Renkaat & vanteet vaihdettu
-Jarruja herksitelty ja tutkittu leimalle onko laittoa (muuta en keksinyt kuin käsijarrun säädön) + muutokset.
Muokkauksia:
-2kpl öljynpaineantureita lisätty. Toinen pääöljykanavaan & toinen kanteen, saadaanpahan vertailtua paineita.
Vanhoja osia myyty iso läjä, kiitokset tästä tänne
ja köhkköh vanteita: viewtopic.php?f=19&t=195969
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Siistiä, mielenkiinnolla seuraan kuinka etenee
Re: massen. Viggen harraste ver.3
tämä on kyllä yksiä foorumin parhaita projekteja, jatka samaan malliin!
Otto Palosaari #8617
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
-Saab 9-3 2.0T Aero XWD
-Saab 9-3 2.0T T5 Aero
-Saab 9000 2.3T Aero
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Päivitystä tilanteeseen 28.12.2020
Yhtään pakettia saatika sähköpostia ei ole saapunut, eli odotellaan turboa..
Aika meinannut käydä pitkäksi odotellessa niin korjattu tallin bemareita ja "mopoprojektikin" tehty jo puoliksi valmiiksi.
Ruosteisen saksalaisen alla ryömiessä tuli mieleen, keksitään sabaan jotain:
Työn alle:
-300mm takajarrut
-Etujarrujen päivitys, pientä ravistusta havaittavissa oli taannoin katsotaan jos tällä asettuu.
Mikäli hyllyssäsi lojuu 300mm jarruille satulat & raudat hyväkuntoiset niin YV:llä voi tarjotella
Uudetkin kelpaa.
Infoakin otetaan swapista vastaan.
Esim. Jos joltain löytyy linkkiä tms. mistä saisi tilattua suoraan käypäset letkut.
Kiitokset 2.3Turbo & YlimysN palautteesta , mukava huomata täälläkin eloa välillä
Yhtään pakettia saatika sähköpostia ei ole saapunut, eli odotellaan turboa..
Aika meinannut käydä pitkäksi odotellessa niin korjattu tallin bemareita ja "mopoprojektikin" tehty jo puoliksi valmiiksi.
Ruosteisen saksalaisen alla ryömiessä tuli mieleen, keksitään sabaan jotain:
Työn alle:
-300mm takajarrut
-Etujarrujen päivitys, pientä ravistusta havaittavissa oli taannoin katsotaan jos tällä asettuu.
Mikäli hyllyssäsi lojuu 300mm jarruille satulat & raudat hyväkuntoiset niin YV:llä voi tarjotella
Uudetkin kelpaa.
Infoakin otetaan swapista vastaan.
Esim. Jos joltain löytyy linkkiä tms. mistä saisi tilattua suoraan käypäset letkut.
Kiitokset 2.3Turbo & YlimysN palautteesta , mukava huomata täälläkin eloa välillä
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Hienosti vedät ja toivottavasti jatkat kirjoittelua, mukava lukea. Ja pirun hieno auto
ps. itsekin yrittänyt täällä viime aikoina aktivoitua, ettei ihan hiljaiseloa elä koko foorumi
ps. itsekin yrittänyt täällä viime aikoina aktivoitua, ettei ihan hiljaiseloa elä koko foorumi
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Kiitokset palautteesta!
Itse hienosti mainihen, että ei hirveästi tapahdu täällä ja sitten itte katoan
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
23.2.2021
Jotain todella omituista tapahtui, KKD:ltä tuli sähköpostia ja päivän päästä saapui laatikko
Joulu tuli vähän myöhässä tai ennakkoon. Mutta väliinputooja Garrett on saapunut
Eli tähän rojektiin valikoitui:
Garrett GT2871R kuulis 0.86 pesällä.
Katottaan jos tällä saataisi hieman lisää tehoa ja kesäauton ominaisuudet pysyisi
Jarrupäivitystä:
-Etujarrut: päivitetty Ate PowerDisc 308mm & EBC redstuff palat
-Takajarrut: päivitys kesken 300mm Ate levyt ja 40/20 satuloita & rautoja metsästetään edelleen..
Jotain todella omituista tapahtui, KKD:ltä tuli sähköpostia ja päivän päästä saapui laatikko
Joulu tuli vähän myöhässä tai ennakkoon. Mutta väliinputooja Garrett on saapunut
Eli tähän rojektiin valikoitui:
Garrett GT2871R kuulis 0.86 pesällä.
Katottaan jos tällä saataisi hieman lisää tehoa ja kesäauton ominaisuudet pysyisi
Jarrupäivitystä:
-Etujarrut: päivitetty Ate PowerDisc 308mm & EBC redstuff palat
-Takajarrut: päivitys kesken 300mm Ate levyt ja 40/20 satuloita & rautoja metsästetään edelleen..
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Toivottavasti ei tarvii holsua tähän laittaa
Kun kahtoo tuota lumen määrää nii ei onneksi tarvia vielä hikoilla asioiden kanssa, mutta kyllä se pitäs nyt mahd.pian läjätä
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Eiköhän tuollakin setupilla ole pitovaikeuksia, vaikka ei lunta enää olisikaan?! Meinaatko masse käydä dynossa?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Vapuksi ajoon?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: massen. Viggen harraste ver.3
Luulen, että ihan tarpeeksi
Alustavasti sovittu jo, että penkissä softa sisään niin samalla kai sieltä tehot saa ulos Eipähän tarvia mutuilla sitten
Mertmi
Ei pitäs ikinä luvata mitään, mutta pitäsi kai se käyntiin saaha ennen ku lumet sulaa
Eiköhän tuo trailerilla tule vietyä softattavaksi kun täältä Pohjois-Karjalasta tuntuu olevan jokapaikkaan min.600km matkaa
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH