TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Re: massen. Viggeni
saabi90
Toimihan tuo minkä piti
Jigin kävin vielä vaihtamassa tuon yhistelmä mötikän tilalle , nopea bolt-on asennus nyt 2.5m letkua hieman liiottelua , mutta nyt yltää sisälleki asti.
Tähän samaan vielä hirveä kuva spämmi taas kun kerrankin jaksoi kameran ottaa mukaan ajelulle
Ainiin ja kyllä Joensuun rengasmyynti tuhosi jo tunkin lätkän
Onneksi näitä vielä muutama jäljellä kiitos Jiri82
Maalauksesta vielä tähän tietopläjäys
-Kontinluukku maalattu (alareuna)
-Kuskin ovesta lommoja & ruosteen alku pois (+maalia)
-Apparinovesta lommoja pois (+maalia)
-Takapuskuriin uusittu maalipinta
-Etupuskuri vaihdettu ehjään & maalattu. Kiitokset Coltille puskimesta
Ja kyllä clubikilven tausta pitäs tilata
Toimihan tuo minkä piti
Jigin kävin vielä vaihtamassa tuon yhistelmä mötikän tilalle , nopea bolt-on asennus nyt 2.5m letkua hieman liiottelua , mutta nyt yltää sisälleki asti.
Tähän samaan vielä hirveä kuva spämmi taas kun kerrankin jaksoi kameran ottaa mukaan ajelulle
Ainiin ja kyllä Joensuun rengasmyynti tuhosi jo tunkin lätkän
Onneksi näitä vielä muutama jäljellä kiitos Jiri82
Maalauksesta vielä tähän tietopläjäys
-Kontinluukku maalattu (alareuna)
-Kuskin ovesta lommoja & ruosteen alku pois (+maalia)
-Apparinovesta lommoja pois (+maalia)
-Takapuskuriin uusittu maalipinta
-Etupuskuri vaihdettu ehjään & maalattu. Kiitokset Coltille puskimesta
Ja kyllä clubikilven tausta pitäs tilata
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Viggeni hieman sekoillut kokokesän, lämpiminä keleinä ongelmat pieniä. Mutta kylmänä rikkaalla edelleen ja reippaasti..
Töissä mentiin kolmeen vuoroon kesän alussa joten eipä ole oikein ehtinyt autoa syynäämään
Normaalisti vetää & toiminut kummiskin lämpimänä.
Viggeni laitettu nyt seisontaan ja aloitetaan korjaukset.
Listalla:
-Kytkinlevyn & Työsylinteri vaihto (helisee -> loppuu kytkin pohjassa)
-Suuttimet irti -> tarkistukseen / huoltoon
-Imusarjan syynäys onko laippa kierto vaiko ei.
-Vetarilta näemmä taas tulee ölppaa = kaivannee holkkia?
-Virtalukon huolto.
Uutena vikana nopeilla vaihdoilla vaihteet meinaa kurahdella. Liekkö ölpän vähyyttä , vivuston kulumista , työslinteri vai joku muu. Otetaan selvää
Jos jäänyt nurkkiin näitä osia niin saa tarjota:
- 6-lapanen sintteri
- Työsylinteri alkp.
- Vetarin korjausholkki sarja mikä nyt viralliselta nimeltään onkaan
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Viggenissä ei ole holkkia, siinä on og9-5 perä
Onko varma ettei öljy valu vetarille ylempää esim. vaihteensiirtimen stefasta? Myös vaihteiston päällä olevasta lukitustapin reijästä tulee öljyä mystisesti, jos sen musta muovitulppa puuttuu.
Onko varma ettei öljy valu vetarille ylempää esim. vaihteensiirtimen stefasta? Myös vaihteiston päällä olevasta lukitustapin reijästä tulee öljyä mystisesti, jos sen musta muovitulppa puuttuu.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: massen. Viggeni
No juu tuossa aloinkin miettimään ihan päällä sen jälkeen kun postasin tänne, että niin..Coltti kirjoitti:Viggenissä ei ole holkkia, siinä on og9-5 perä
Onko varma ettei öljy valu vetarille ylempää esim. vaihteensiirtimen stefasta? Myös vaihteiston päällä olevasta lukitustapin reijästä tulee öljyä mystisesti, jos sen musta muovitulppa puuttuu.
Ei tosiaan holkkia pitäs olla..
Onkos nuissa femman perissä isoja eroja jos sattus vaikka lukollinen/uusi edullinen perä tulemaan vastaan (käykö siis joku muu kuin nyt mikä on)
Huollattaa tekisi mieli ainakin kun kerran irrottaa taas saa askin. Henkilökohtaisesti ei ole ollu ikinä tarvetta noita henkilöauton vaihteistoja purkaa enkä tiedä siltä osin onko järkevä alkaa itse huoltamaan..
Mutta täytyy tutkia tarkemmin tuota vuotoa kunhan nyt ehtii vaihteistoa irrottelemaan / vähän romuja purkamaan edestä.
Kuskinpuolen vetarinstefan kohdalta hyvinkin puhtoista ölppää & tippa. Ellei sitten peräti tehostimen letkulta valuta..
Kiitän vinkeistä
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Webshopissa uusia askeja tarjouksessa, kato löytyskö sieltä sopiva halvalla. Voi sitten rauhassa tutustua vanhaan https://webshop-fi.saabparts.com/campaign
#6049
9-3 2.0t -01 Biopower Nappe / 9-5 2.3t Vector -03 Biopower Suokko / 9-5 2.3t Vector -07 Biopower
9-3 2.0t -01 Biopower Nappe / 9-5 2.3t Vector -03 Biopower Suokko / 9-5 2.3t Vector -07 Biopower
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: massen. Viggeni
Minullakin 1kpl ylimääräinen viggen/aero uusi laatikko.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: massen. Viggeni
Myös lukko löytyy uusi
Re: massen. Viggeni
Täytyypä tarkistella tarkemmin mikä olis suunnillee vastaava Kiitoksia vinkistäJP151 kirjoitti:Webshopissa uusia askeja tarjouksessa, kato löytyskö sieltä sopiva halvalla. Voi sitten rauhassa tutustua vanhaan https://webshop-fi.saabparts.com/campaign
Ulkoisesti noin puhdasta laatikkoa en ole mistään autosta aiemmin irrottanut kuin tästä viimekesänä. Se vaan ei hirveäsi kyllä auta, että loota on puhdas muttei pelitä kunnolla
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Päivitystä tänne taas
Talvipaikkaa etsitty kesästä alkaen ja pari niistä peruuntui ja ehti jo lumenkin tehdä väliin..
No toinen talvipaikka löytyi hieman hinnakkaampi, mutta korjaamon sivutilahalli = avaimet tilaan ja työkalut & vehkeet käytössä iso +
Kolkki viety säilöön ja hinaamalla Päivää ennen ajoin pesupaikalle auton ja kun kytkimen polkasin pohjaan kuului miehekäs POKS ja poljin jäi pohjaan Eli hommaa tiedossa, mutta kyllähän tuo jo piti mekkalaa ja temppuili..
ToDo: lista talvelle.
-Liuotinpesu & vahaus.
-Vaihteiston irrotus -> tarvittavat toimenpiteet.
-Suuttimien lähetys Finjectorille tarkastukseen.
-Putkiston uusiminen (catback ostoilmoitus vetämässä) mikäli ei löydy niin skruvat tai omatekele.
-O-renkaat & imusarjan tiivisteen uusiminen vielä kerran.
-Mittariston polttimo paloi = uusitaan ne.
-Virtalukon huolto.
-Nahkojen hoitoa yms. hipistelyä
Jos ensikesänä toimisi paremmin olisi mukava
+
Helmat oli puhe viedä vielä maalarille talven aikana.
EHKÄ moottori pois & pari muutosta. TP akselien poisto ja kannen muokkaus käynyt näin äkkiseltään mielessä.
Talvipaikkaa etsitty kesästä alkaen ja pari niistä peruuntui ja ehti jo lumenkin tehdä väliin..
No toinen talvipaikka löytyi hieman hinnakkaampi, mutta korjaamon sivutilahalli = avaimet tilaan ja työkalut & vehkeet käytössä iso +
Kolkki viety säilöön ja hinaamalla Päivää ennen ajoin pesupaikalle auton ja kun kytkimen polkasin pohjaan kuului miehekäs POKS ja poljin jäi pohjaan Eli hommaa tiedossa, mutta kyllähän tuo jo piti mekkalaa ja temppuili..
ToDo: lista talvelle.
-Liuotinpesu & vahaus.
-Vaihteiston irrotus -> tarvittavat toimenpiteet.
-Suuttimien lähetys Finjectorille tarkastukseen.
-Putkiston uusiminen (catback ostoilmoitus vetämässä) mikäli ei löydy niin skruvat tai omatekele.
-O-renkaat & imusarjan tiivisteen uusiminen vielä kerran.
-Mittariston polttimo paloi = uusitaan ne.
-Virtalukon huolto.
-Nahkojen hoitoa yms. hipistelyä
Jos ensikesänä toimisi paremmin olisi mukava
+
Helmat oli puhe viedä vielä maalarille talven aikana.
EHKÄ moottori pois & pari muutosta. TP akselien poisto ja kannen muokkaus käynyt näin äkkiseltään mielessä.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Päivitystä
Hitaasti ja epävarmasti
-Virtalukko irroitettu.
-Akku irti ja ladattu & säilöön.
-Putkisto irroitettu.
-Kytkinvika selvisi? nopeasti -> pääsylinteriltä lähtevä letku kahdessa osassa ? Eli ehkä hieman nopeampi ja helpompi korjaus.
-Vas.etupyörä tyhjänä jo ennen hinausta se irroitettu & tilalle laitettu alu28 vastaavalla renkaalla.
Ohimennen näytin sahaa parrulle ja sahailin pätkät 100x175:sta närettä auton alle, hyvä "rasvamonttu"
Kesälle arvelin 1"verran isompaan vannetta alle, tämmöiset haalittu syksyllä varastoon siis.
Rengastus pitäisi keksiä, ehdotuksia? 215/40 kävi mielessä
Lämppärinkennon o-renkaatkin arvelin vaihdella varuilta samalla kun pientä nestehävikkiä ilmaantui.
O-renkaiden mittoja ylhäällä kenelläkään?
Seuraavaksi
-Putkiston tekoon -> tekijä pitäisi olla, mutta jos joku nyt haluaa vielä luopua RST catbackista niin YV
-Suuttimet irti
-Lämppärinkennon kimppuun
-Mittariston kimppuun
Hitaasti ja epävarmasti
-Virtalukko irroitettu.
-Akku irti ja ladattu & säilöön.
-Putkisto irroitettu.
-Kytkinvika selvisi? nopeasti -> pääsylinteriltä lähtevä letku kahdessa osassa ? Eli ehkä hieman nopeampi ja helpompi korjaus.
-Vas.etupyörä tyhjänä jo ennen hinausta se irroitettu & tilalle laitettu alu28 vastaavalla renkaalla.
Ohimennen näytin sahaa parrulle ja sahailin pätkät 100x175:sta närettä auton alle, hyvä "rasvamonttu"
Kesälle arvelin 1"verran isompaan vannetta alle, tämmöiset haalittu syksyllä varastoon siis.
Rengastus pitäisi keksiä, ehdotuksia? 215/40 kävi mielessä
Lämppärinkennon o-renkaatkin arvelin vaihdella varuilta samalla kun pientä nestehävikkiä ilmaantui.
O-renkaiden mittoja ylhäällä kenelläkään?
Seuraavaksi
-Putkiston tekoon -> tekijä pitäisi olla, mutta jos joku nyt haluaa vielä luopua RST catbackista niin YV
-Suuttimet irti
-Lämppärinkennon kimppuun
-Mittariston kimppuun
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Edistystä
Muutama suunnitelman muutos, ei mitään isompia.
-Catback tuli tilattua valmis tekele. Pampulle:lle kiitokset vinkistä, edullinen Ferritan 2.5" rst catback löytyi
-DP korjattu & muokattu. Uusi jousto ja toinen lambdan paikka lisätty. Osat löytyi KKD:ltä
-Virtalukko käytetty huollossa Mikkelin Lukkosepillä nopea palvelu ja hyvä hinta, suosittelen!
-Eturengas tutkittu, vuoto löytyi renkaan ja vanteen välistä? Käytetty irti ja pyöräytetty erikohtaan = ilmat pysyneet sisällä.
-Suuttimet Lähti Coltille ET-Autotech:lle mittaukseen & tarkistukseen ja vikaa löytyi. Edelleen lähetys Finjectorille odottellaan vastausta.
-Sisäkenno, purettu esille ja vuotokohta vasemmalla puolen = jatketaan tutkimuksia ja vaihdellaan O-renkaat vähintään.
Muutama suunnitelman muutos, ei mitään isompia.
-Catback tuli tilattua valmis tekele. Pampulle:lle kiitokset vinkistä, edullinen Ferritan 2.5" rst catback löytyi
-DP korjattu & muokattu. Uusi jousto ja toinen lambdan paikka lisätty. Osat löytyi KKD:ltä
-Virtalukko käytetty huollossa Mikkelin Lukkosepillä nopea palvelu ja hyvä hinta, suosittelen!
-Eturengas tutkittu, vuoto löytyi renkaan ja vanteen välistä? Käytetty irti ja pyöräytetty erikohtaan = ilmat pysyneet sisällä.
-Suuttimet Lähti Coltille ET-Autotech:lle mittaukseen & tarkistukseen ja vikaa löytyi. Edelleen lähetys Finjectorille odottellaan vastausta.
-Sisäkenno, purettu esille ja vuotokohta vasemmalla puolen = jatketaan tutkimuksia ja vaihdellaan O-renkaat vähintään.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Talvi 2017/2018 summaus
@163tkm 5/2018 Käyttöön otto & ensimmäiset metrit 4.5.2018.
-Suuttimet käytetty tarkastettavana ja huollossa (ET-autotech & Finjector)
-Virtalukko huollettu (mikkelin lukkosepät)
-Kytkimen räjähtänyt letku uusittu (Saab)
-Vesipumppu uusittu (Saab)
-Tulpat uusittu BCPR7ES-11 (NGK Japan)
-Öljyt & Suodatin (Castrol Edge 5w40 & Mahle)
-Imusarjantiiviste uusittu (Saab)
-Jäähdytin nesteet vaihdettu -36c Pun.
-Sisäkennon o-renkaat uusittu.
-Ferritan 2.5" RST Catback asennettu.
-Nordic DP:n muokkaus. (3.lambda paikka & jouston vaihto)
-Moottorin lämpötila-anturi uusittu (Saab)
5.5.2018
@163tkm 5/2018 Käyttöön otto & ensimmäiset metrit 4.5.2018.
-Suuttimet käytetty tarkastettavana ja huollossa (ET-autotech & Finjector)
-Virtalukko huollettu (mikkelin lukkosepät)
-Kytkimen räjähtänyt letku uusittu (Saab)
-Vesipumppu uusittu (Saab)
-Tulpat uusittu BCPR7ES-11 (NGK Japan)
-Öljyt & Suodatin (Castrol Edge 5w40 & Mahle)
-Imusarjantiiviste uusittu (Saab)
-Jäähdytin nesteet vaihdettu -36c Pun.
-Sisäkennon o-renkaat uusittu.
-Ferritan 2.5" RST Catback asennettu.
-Nordic DP:n muokkaus. (3.lambda paikka & jouston vaihto)
-Moottorin lämpötila-anturi uusittu (Saab)
5.5.2018
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
"Kesäpäivitys"
Käytin leimalla ja pitkänleiman sai ilman mitään mainintaa
Pakkivalon korjasin kun se temppuili = johot oli karranut liittimestä liian etäs.
Liuotin pesun annoin as40:llä ja Collinite 915 löin vielä pintaan
Mielipiteitä?
Meinasin vaihdella alle DoubleBladet kun pölyyntyvät vain varastossa, arvelin lyödä alle 215/40 18" renkaat.
Viggenin omille vanteille jostain syystä alle olevat Tyfoonit ei oikein istu, vuotavat vanteen ja renkaan välistä.. Irti käytetty jo useammin, arvelin jos ne vielä käyttäisi kunnostettavana ja maalattavana Gunmetal grey?
Luonnollisesti kuvia täytyi ottaa ja tässä muutama
Käytin leimalla ja pitkänleiman sai ilman mitään mainintaa
Pakkivalon korjasin kun se temppuili = johot oli karranut liittimestä liian etäs.
Liuotin pesun annoin as40:llä ja Collinite 915 löin vielä pintaan
Mielipiteitä?
Meinasin vaihdella alle DoubleBladet kun pölyyntyvät vain varastossa, arvelin lyödä alle 215/40 18" renkaat.
Viggenin omille vanteille jostain syystä alle olevat Tyfoonit ei oikein istu, vuotavat vanteen ja renkaan välistä.. Irti käytetty jo useammin, arvelin jos ne vielä käyttäisi kunnostettavana ja maalattavana Gunmetal grey?
Luonnollisesti kuvia täytyi ottaa ja tässä muutama
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Päivitystä ja paluuta edelliseen
Tilailin renkaat TOYO Proxes sport koossa 215/40 18"
Renkaat päätyi DoubleBladeille ja alle, hyviltä tuntuvat Vetelykään ei pahemmin lisääntynyt vaikka 18" alle laittoi.
Putkistosta
arvelin palata tähän asiaan mikäli muita sattuu kiinnostamaan kuinka AERO/VIGGEN korisarjaan istuu EI AERO/VIGGEN soveltuva ferritan catback
Niinkuin minulle kerrottiinkin niin ero vain takavaimentimen ulostulossa. L
ELI: Katkaistaan putki takavaimentimen takaa -> käännetään ympäri ja hitsataan takaisin kiinni pönttöön = ulostulo keskellä puskurin aukkoa
Helpolla muokkauksella siis Aero/Viggen korisarjan kanssa sopivaksi. ~10cm 2.5" jatko ei olisi pahitteeksi, mutta istui omasta mielestä hyvin.
Lisänä 3"DP:n kanssa kävin 1M suoraa 3"Rst putkea ja KKD:ltä 2.5"-3" RST kartion, näillä saatiin liitosputki DP:lle.
1.6
Penkit taas pesty kissalla & revivet heitetty muhimaan yön yli , UV suojaa vielä niskaan.
Tilailin renkaat TOYO Proxes sport koossa 215/40 18"
Renkaat päätyi DoubleBladeille ja alle, hyviltä tuntuvat Vetelykään ei pahemmin lisääntynyt vaikka 18" alle laittoi.
Putkistosta
arvelin palata tähän asiaan mikäli muita sattuu kiinnostamaan kuinka AERO/VIGGEN korisarjaan istuu EI AERO/VIGGEN soveltuva ferritan catback
Niinkuin minulle kerrottiinkin niin ero vain takavaimentimen ulostulossa. L
ELI: Katkaistaan putki takavaimentimen takaa -> käännetään ympäri ja hitsataan takaisin kiinni pönttöön = ulostulo keskellä puskurin aukkoa
Helpolla muokkauksella siis Aero/Viggen korisarjan kanssa sopivaksi. ~10cm 2.5" jatko ei olisi pahitteeksi, mutta istui omasta mielestä hyvin.
Lisänä 3"DP:n kanssa kävin 1M suoraa 3"Rst putkea ja KKD:ltä 2.5"-3" RST kartion, näillä saatiin liitosputki DP:lle.
1.6
Penkit taas pesty kissalla & revivet heitetty muhimaan yön yli , UV suojaa vielä niskaan.
Viimeksi muokannut massse., La Kesä 02, 2018 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex. Viggen harraste
#7409 TH
#7409 TH
Re: massen. Viggeni
Hyvältä näyttää. Mikä noiden vanteiden leveys ja et on?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K