TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

Chemical man kirjoitti:
Pe Helmi 18, 2022 07:48
massse. kirjoitti:
To Helmi 17, 2022 12:33
Chemical man kirjoitti:
Ti Helmi 15, 2022 14:38
On kyllä hieno ja viimesen päälle hyvin pidetty Viggen!

Onko sulla Saabin orkkis työsylinteri käytössä ja onko sillä toiminut kytkin hyvin?
Kiitoksia :!:
Kyllä ihan alkuperäinen (GM) paikallaan, uusittu nyt viimeksi kun vaihteisto kävi huollossa.
Ainakaan en ole osannu syyttää sitä mistään vioista mitä ollut autossa :lol: Hyvin siis toiminut siltä osin.
Hyvä tietää että sillä toimii. Mulla ilmeisesti tarvikesylinteri Specin kaverina ja ne ei pelaa keskenään. Ottaa liian alhaalta, ihan hirveä ryömittää ylämäkeen näillä keleillä :?
Kiitos!
Koittasin ehket varuilta ihan ilmata varmanpäälle :?:
Itse huomasin tuon SPEC levyn kanssa, että levy on paksumpi kuin vakio tai KL-sintterit. Itsellä oli varmaan hieman shimmaus pielessä viimekesänä niin oli hieman erikoinen ajaa SPEC levyllä. Nyt paikallaan jousittamaton KL sintteri siis itsellä.
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

20.2.2022

Viikonloppu vapaat
Coolerin ja kaasuläpän välinen ahtoputki tuli viikolla hahmoteltua teipillä kasaan ja tänään tehtyä loppuun.
Nippelit ja putket tuli tällä kertaa Do88 tilattua kun ei olevinaan viikolla ihmisten aikaan töiden ohella ehtinyt paikallisesta hakemaan.

Hieman jouhevampi verraten aiempaan ja paino keveni kummasti, vanha oli siis hieman pitempi & jyrkempi sekä rosterinen. Oli taas väliaikainen kesänmittainen ratkaisu :lol: 60x3mm alumiini putkesta tämä versio.

Konehuoneen puolesta alkaa olla melkolailla valmis. Huohottimelle vielä muutoksia ja siistimistä.

Viimeisin versio:
Kuva

Aiempi versio: (ilman maalia)
Kuva

Ainiin, Steam/Wallpaper enginen käyttäjille: Viggen aiheinen taustakuva :lol:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 2755226617
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

massse. kirjoitti:
To Helmi 17, 2022 12:33

Koittasin ehket varuilta ihan ilmata varmanpäälle :?:
Itse huomasin tuon SPEC levyn kanssa, että levy on paksumpi kuin vakio tai KL-sintterit. Itsellä oli varmaan hieman shimmaus pielessä viimekesänä niin oli hieman erikoinen ajaa SPEC levyllä. Nyt paikallaan jousittamaton KL sintteri siis itsellä.
Täytyy lisätä ilmaus työlistalle.
Ok. Jos on paksumpi, niin sekin voi vaikuttaa. Pitää tutustua aiheeseen joku kerta. Sitä ihmettelin miten löysä poljintuntuma SPECin kanssa on. Vastaa ihan normi kytkintä.
Kiitti taas..
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

Chemical man kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 22:05
massse. kirjoitti:
To Helmi 17, 2022 12:33

Koittasin ehket varuilta ihan ilmata varmanpäälle :?:
Itse huomasin tuon SPEC levyn kanssa, että levy on paksumpi kuin vakio tai KL-sintterit. Itsellä oli varmaan hieman shimmaus pielessä viimekesänä niin oli hieman erikoinen ajaa SPEC levyllä. Nyt paikallaan jousittamaton KL sintteri siis itsellä.
Täytyy lisätä ilmaus työlistalle.
Ok. Jos on paksumpi, niin sekin voi vaikuttaa. Pitää tutustua aiheeseen joku kerta. Sitä ihmettelin miten löysä poljintuntuma SPECin kanssa on. Vastaa ihan normi kytkintä.
Kiitti taas..
Tosiaan komppaan tuota SPEC kanssa minusta poljintuntuma luokkaa 9-5 b205e kombo millä tuli ajeltua tovi :lol:
Muutenkin ajettavuus aivan eriluokkaa kuin sintterin kanssa. Mietin vain johtuiko itsellä tämä shimmauksesta. Jos käytät irti askia tms. niin yksi spec levy löytyy jos tarvetta sille tai mitoille yms. :!:
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

massse. kirjoitti:
Ti Helmi 22, 2022 22:03
Chemical man kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 22:05
massse. kirjoitti:
To Helmi 17, 2022 12:33

Koittasin ehket varuilta ihan ilmata varmanpäälle :?:
Itse huomasin tuon SPEC levyn kanssa, että levy on paksumpi kuin vakio tai KL-sintterit. Itsellä oli varmaan hieman shimmaus pielessä viimekesänä niin oli hieman erikoinen ajaa SPEC levyllä. Nyt paikallaan jousittamaton KL sintteri siis itsellä.
Täytyy lisätä ilmaus työlistalle.
Ok. Jos on paksumpi, niin sekin voi vaikuttaa. Pitää tutustua aiheeseen joku kerta. Sitä ihmettelin miten löysä poljintuntuma SPECin kanssa on. Vastaa ihan normi kytkintä.
Kiitti taas..
Tosiaan komppaan tuota SPEC kanssa minusta poljintuntuma luokkaa 9-5 b205e kombo millä tuli ajeltua tovi :lol:
Muutenkin ajettavuus aivan eriluokkaa kuin sintterin kanssa. Mietin vain johtuiko itsellä tämä shimmauksesta. Jos käytät irti askia tms. niin yksi spec levy löytyy jos tarvetta sille tai mitoille yms. :!:
Tässä mun tapauksessa homma meni näin. Kaveri vaihto sinne dieselin askin kertaalleen ja toisella kerralla Saabit tuntevalla korjaamolla tehtiin se holkkivahvistus, yms. Ja kaksi työsylinteriä mukaan ja sanottiin "laita sinne parempi". On siinä lodjun irrottamisessa niin iso homma, ettei sitä ihan tosta vaan viitsi tehdä.
Hyvä tietää että SPEC levy löytyy sieltä :)
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

Chemical man kirjoitti:
Ke Helmi 23, 2022 08:01
massse. kirjoitti:
Ti Helmi 22, 2022 22:03
Chemical man kirjoitti:
Ma Helmi 21, 2022 22:05


Täytyy lisätä ilmaus työlistalle.
Ok. Jos on paksumpi, niin sekin voi vaikuttaa. Pitää tutustua aiheeseen joku kerta. Sitä ihmettelin miten löysä poljintuntuma SPECin kanssa on. Vastaa ihan normi kytkintä.
Kiitti taas..
Tosiaan komppaan tuota SPEC kanssa minusta poljintuntuma luokkaa 9-5 b205e kombo millä tuli ajeltua tovi :lol:
Muutenkin ajettavuus aivan eriluokkaa kuin sintterin kanssa. Mietin vain johtuiko itsellä tämä shimmauksesta. Jos käytät irti askia tms. niin yksi spec levy löytyy jos tarvetta sille tai mitoille yms. :!:
Tässä mun tapauksessa homma meni näin. Kaveri vaihto sinne dieselin askin kertaalleen ja toisella kerralla Saabit tuntevalla korjaamolla tehtiin se holkkivahvistus, yms. Ja kaksi työsylinteriä mukaan ja sanottiin "laita sinne parempi". On siinä lodjun irrottamisessa niin iso homma, ettei sitä ihan tosta vaan viitsi tehdä.
Hyvä tietää että SPEC levy löytyy sieltä :)
Kyllähän tuo vaihteiston irrotus vähän kehtuuttaa aina, melkeen mukavempi puottaa moottori & vaihteisto kerralla :lol:
Viidestä kytkin kokeilu menossa itsellä sitten 2015 tässä eli hyvinkin tuttua :lol: Nyt oli tarkoitus pysyä tuossa nykyisessä mikä on ihan ok eli: Jousittamaton 6-lapanen sintteri & Viggenin oma asetelma, ainakin pitää. :roll:
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

massse. kirjoitti:
Ke Helmi 23, 2022 13:13

Kyllähän tuo vaihteiston irrotus vähän kehtuuttaa aina, melkeen mukavempi puottaa moottori & vaihteisto kerralla :lol:
Viidestä kytkin kokeilu menossa itsellä sitten 2015 tässä eli hyvinkin tuttua :lol: Nyt oli tarkoitus pysyä tuossa nykyisessä mikä on ihan ok eli: Jousittamaton 6-lapanen sintteri & Viggenin oma asetelma, ainakin pitää. :roll:
Näin se on, kerralla tekniikka pois ja korjaa tarvittavat. Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy :lol:
Onko tuo nykyinen KL sintterilevy saman paksuinen Viggenin levyn kanssa?

Mitä tässä funtsinut ja selvitellyt asiaa. Vaikuttaa siltä, että mun nykyinen SPEC-levy on liian paksu Viggenin paineasetelman kanssa. Startin jälkeen pitää rahinaa, eli ei ilmeisesti irrota kunnolla. Mutta sitten kun pääsee liikkeelle, niin toimii normaalisti. Tähän kun lisää kulahtaneen moottorin tukikumin, mikä selvisi heti peruuttaessa, niin löytyy haastetta riittävästi.

Foorumilta löysin juttua aiheesta ja näiden perusteella mun autoon hyvä setuppi olis Viggenin paineasetelma, SAFFAn jousitettu sintterilevy, GM:n työsylinteri/painelaakeri. Mulla maltilliset väänöt, niin ei tarvii pelätä että jouset lähtee lentoon.
Hook oli mitannut noita paineasetelmia ja Viggenin asetelmassa oli silloin suurin puristusvoima.
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

Chemical man kirjoitti:
Pe Helmi 25, 2022 10:30
massse. kirjoitti:
Ke Helmi 23, 2022 13:13

Kyllähän tuo vaihteiston irrotus vähän kehtuuttaa aina, melkeen mukavempi puottaa moottori & vaihteisto kerralla :lol:
Viidestä kytkin kokeilu menossa itsellä sitten 2015 tässä eli hyvinkin tuttua :lol: Nyt oli tarkoitus pysyä tuossa nykyisessä mikä on ihan ok eli: Jousittamaton 6-lapanen sintteri & Viggenin oma asetelma, ainakin pitää. :roll:
Näin se on, kerralla tekniikka pois ja korjaa tarvittavat. Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy :lol:
Onko tuo nykyinen KL sintterilevy saman paksuinen Viggenin levyn kanssa?

Mitä tässä funtsinut ja selvitellyt asiaa. Vaikuttaa siltä, että mun nykyinen SPEC-levy on liian paksu Viggenin paineasetelman kanssa. Startin jälkeen pitää rahinaa, eli ei ilmeisesti irrota kunnolla. Mutta sitten kun pääsee liikkeelle, niin toimii normaalisti. Tähän kun lisää kulahtaneen moottorin tukikumin, mikä selvisi heti peruuttaessa, niin löytyy haastetta riittävästi.

Foorumilta löysin juttua aiheesta ja näiden perusteella mun autoon hyvä setuppi olis Viggenin paineasetelma, SAFFAn jousitettu sintterilevy, GM:n työsylinteri/painelaakeri. Mulla maltilliset väänöt, niin ei tarvii pelätä että jouset lähtee lentoon.
Hook oli mitannut noita paineasetelmia ja Viggenin asetelmassa oli silloin suurin puristusvoima.
"Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy" :lol: Tämäpä, aina löytää jotain mikä ei ihteä vähintään häirihtee ja tulee muutettua / vaihdettua :lol:

On hieman paksumpi kuin esim. Viggenin vakio levy, muistaakseni ~0.5mm mittasin uuden Viggenin levyn & KL-racing:n sintterille paksuus eroa.
KL-racing.se sivuilla taitaa lukee, että tarvitsee 1mm shimmit tämän kanssa. (otin 0.5mm & 1mm shimmisarjat varuilta)
Meni tuo Viggenin levy naapuritallin pojille kun losahti pre-aeron kytkin, mutta voin mittailla specin & sintterin eron huomenissa :!:

Hook:n ja pamppu:n kanssa olikin näistä puristusvoimista & mittauksista enemmänkin puhetta, ehket jopa löytyisi jostain viestien syövereistä nämäkin.
Chemical man
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2016 07:14
Paikkakunta: Vantaa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja Chemical man »

massse. kirjoitti:
Pe Helmi 25, 2022 12:14
Chemical man kirjoitti:
Pe Helmi 25, 2022 10:30
massse. kirjoitti:
Ke Helmi 23, 2022 13:13

Kyllähän tuo vaihteiston irrotus vähän kehtuuttaa aina, melkeen mukavempi puottaa moottori & vaihteisto kerralla :lol:
Viidestä kytkin kokeilu menossa itsellä sitten 2015 tässä eli hyvinkin tuttua :lol: Nyt oli tarkoitus pysyä tuossa nykyisessä mikä on ihan ok eli: Jousittamaton 6-lapanen sintteri & Viggenin oma asetelma, ainakin pitää. :roll:
Näin se on, kerralla tekniikka pois ja korjaa tarvittavat. Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy :lol:
Onko tuo nykyinen KL sintterilevy saman paksuinen Viggenin levyn kanssa?

Mitä tässä funtsinut ja selvitellyt asiaa. Vaikuttaa siltä, että mun nykyinen SPEC-levy on liian paksu Viggenin paineasetelman kanssa. Startin jälkeen pitää rahinaa, eli ei ilmeisesti irrota kunnolla. Mutta sitten kun pääsee liikkeelle, niin toimii normaalisti. Tähän kun lisää kulahtaneen moottorin tukikumin, mikä selvisi heti peruuttaessa, niin löytyy haastetta riittävästi.

Foorumilta löysin juttua aiheesta ja näiden perusteella mun autoon hyvä setuppi olis Viggenin paineasetelma, SAFFAn jousitettu sintterilevy, GM:n työsylinteri/painelaakeri. Mulla maltilliset väänöt, niin ei tarvii pelätä että jouset lähtee lentoon.
Hook oli mitannut noita paineasetelmia ja Viggenin asetelmassa oli silloin suurin puristusvoima.
"Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy" :lol: Tämäpä, aina löytää jotain mikä ei ihteä vähintään häirihtee ja tulee muutettua / vaihdettua :lol:

On hieman paksumpi kuin esim. Viggenin vakio levy, muistaakseni ~0.5mm mittasin uuden Viggenin levyn & KL-racing:n sintterille paksuus eroa.
KL-racing.se sivuilla taitaa lukee, että tarvitsee 1mm shimmit tämän kanssa. (otin 0.5mm & 1mm shimmisarjat varuilta)
Meni tuo Viggenin levy naapuritallin pojille kun losahti pre-aeron kytkin, mutta voin mittailla specin & sintterin eron huomenissa :!:

Hook:n ja pamppu:n kanssa olikin näistä puristusvoimista & mittauksista enemmänkin puhetta, ehket jopa löytyisi jostain viestien syövereistä nämäkin.
Juu KL-racingin sivuilla luki, että 1mm paksumpi orkkis levyä.

No se meni sitten tarpeeseen.
Mittaa ihmeessä niin ollaan taas viisaampia.

Eiköhän ne viestit löydy. Ja monesti löytyy tarvittava foorumilta suoraan googlella..
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

Chemical man kirjoitti:
La Helmi 26, 2022 14:34
massse. kirjoitti:
Pe Helmi 25, 2022 12:14
Chemical man kirjoitti:
Pe Helmi 25, 2022 10:30


Näin se on, kerralla tekniikka pois ja korjaa tarvittavat. Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy :lol:
Onko tuo nykyinen KL sintterilevy saman paksuinen Viggenin levyn kanssa?

Mitä tässä funtsinut ja selvitellyt asiaa. Vaikuttaa siltä, että mun nykyinen SPEC-levy on liian paksu Viggenin paineasetelman kanssa. Startin jälkeen pitää rahinaa, eli ei ilmeisesti irrota kunnolla. Mutta sitten kun pääsee liikkeelle, niin toimii normaalisti. Tähän kun lisää kulahtaneen moottorin tukikumin, mikä selvisi heti peruuttaessa, niin löytyy haastetta riittävästi.

Foorumilta löysin juttua aiheesta ja näiden perusteella mun autoon hyvä setuppi olis Viggenin paineasetelma, SAFFAn jousitettu sintterilevy, GM:n työsylinteri/painelaakeri. Mulla maltilliset väänöt, niin ei tarvii pelätä että jouset lähtee lentoon.
Hook oli mitannut noita paineasetelmia ja Viggenin asetelmassa oli silloin suurin puristusvoima.
"Ja sitä korjattavaa näistä kyllä löytyy" :lol: Tämäpä, aina löytää jotain mikä ei ihteä vähintään häirihtee ja tulee muutettua / vaihdettua :lol:

On hieman paksumpi kuin esim. Viggenin vakio levy, muistaakseni ~0.5mm mittasin uuden Viggenin levyn & KL-racing:n sintterille paksuus eroa.
KL-racing.se sivuilla taitaa lukee, että tarvitsee 1mm shimmit tämän kanssa. (otin 0.5mm & 1mm shimmisarjat varuilta)
Meni tuo Viggenin levy naapuritallin pojille kun losahti pre-aeron kytkin, mutta voin mittailla specin & sintterin eron huomenissa :!:

Hook:n ja pamppu:n kanssa olikin näistä puristusvoimista & mittauksista enemmänkin puhetta, ehket jopa löytyisi jostain viestien syövereistä nämäkin.
Juu KL-racingin sivuilla luki, että 1mm paksumpi orkkis levyä.

No se meni sitten tarpeeseen.
Mittaa ihmeessä niin ollaan taas viisaampia.

Eiköhän ne viestit löydy. Ja monesti löytyy tarvittava foorumilta suoraan googlella..
Muistiha oli mahtava.. :lol:
Oli viikonlopulle yksi murroksen vaihto varattuna kaverille, mutta antautukin viikolla niin aikaistaa piti remonttia :facepalm_man:
Vielä tähän päälle yksi vian etsintä -> CCC ihmettely ja huoltoon laitto. Niin meni vähän ajatukset solmuun ja unehtui, mutta muistan kyllä :roll:
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

2.3.2022 ja muutamia päiviä aiemmin tapahtunutta.

Tosiaan JMTuonti toimitti mittatilauksena pyytämäni jarruletkut nopeasti ja pitihän ne vaihdella heti kun aikaa riitti :)
Alunperin kysäsin 2kpl jarruletkuja taakse, mutta yllätyksenä laittoivatkin täyden sarjan eli letkut myös eteen. Tämä ihan positiivinen ylläri kaikella tapaa.

Tarkemmat tiedot letkuista:

Merkki: HEL
Taakse: pituus 770mm + päät. (uros + uros)
Eteen: og93 alkp. mitoilla.
Hinta: 139€

Eli näillä taakse saa nätisti sovitettua og95 300mm jäähdytetyt takajarrut.
Kuva

Ja perään kuva alkuperäisestä ratkaisusta joka oli kesän ajan auton alla:
(og93 letku + putki + og95 letku)
Kuva

Eli nyt jää ylimääräiseksi:
-BlackDiamond og93 teräspunos jarruletkut sarja (race.fi hommattu, tämä vakio jarruille)
-Yllä oleva og93 - putki - og95 ratkaisu 300mm jarruille. (kesän / 6k ajettu sarja, tarvike og93 , alkp og95)

BlackDiamond:n setti vain sarjana, mutta tuo alla ollut vaikka pareittain jos jollain tarvetta. Kehtaisi "uusia" letkuja roskiin nakella.

Saa kysellä YV jos tarve, laittelen ilmon myöhemmin. BlackDiamond etuletkut sovitettuna paikalleen, mutta ajamattomat (takaletkut paketissa)
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

11.3.2022

Viikon puuhastelut töiden ohella:
-Letkut vaiheltu eteen ja taakse. (HEL)
-Jarrut ilmattu & nesteet lisätty (Motul RBF-600)
-Double-bladet asennettu alle uusine renkaineen 215/40 18" Federal Evo ST-1 otettu testiin.
-Kolkki käynnistelty ja käytetty lämpimäksi :mrgreen:

Ehkä tankin o-renkaan vaihto vielä ja jotain sipistelyä.
Alkaa olla vähä :?: olo kun alkaa näyttää ajokuntoiselta auto :lol:'

edit: alu34:lta pitää punoa renkaat poies ja laittaa varuilta tilaukseen jotkut pitävemmät renkaat :roll:
Vanhoissa pintaa +7mm, mutta pitoa ei juurikaan ole.. Tämän takia jääneet talvisäilytys vanteiksi.

Väriehotuksia ja rengas ehotuksia alu34:lle saa heitellä/kertoa :)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

massse. kirjoitti:
Pe Maalis 11, 2022 18:26

Väriehotuksia ja rengas ehotuksia alu34:lle saa heitellä/kertoa :)
Mustat Achillekset :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja VKe »

Noista tulee Viggeniin ne kuuluisat akilleen kantapäät :lol:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen Viggen harrastus.

Viesti Kirjoittaja massse. »

V.J.S & VKe Ei kyllä Achilleksiä uskalla ostaa enää edes nimen takia tähän, ollu ihan tarpeeksi tekemistä :lol:

10.4.2022 @ 183302km
Unehtunut hieman päivitellä, mutta kolkki otettu ulos ja kotipihaan ja ajeltu päivisin :mrgreen:

20.4.2022 @ 183600km
Ensimmäiset remontit paikallistettu, eli mitkä unehtui talvella :lol:

-Vaihteisto öljyt vaihdettu Castrol Syntrans 75w-90.
-Kopsahtelua silloin tällöin keulasta, varmaan vaihdettava iskarien yläpäät näin alkuunsa. Kaikki muu aikalailla uutta.

Öljyjä jos joku miettii miksi tähän päädyttiin niin vaihtoehdot oli
-Castrol
-Mobil SHC
-LiquiMoly

Paikallinen varaosaputka ei tunne muita..
Tuli tietty myös pestyä ja Gyeon wetcoat suihkittua päälle :roll:
Vastaa Viestiin