TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)
Lähetetty: Su Tammi 03, 2016 17:32
Tästä tuli haaveiltua ja semmoinen piti myös hommata eli triidi Viggenistä
08.06.2022 @ 186tkm tiemme erkanivat Viggenin kanssa, ns.uusia haasteita kohti
Kiitokset kaikille tänne klubin puolelle mielenkiinnosta ja neuvoista!
Auton uusi omistaja TeemuHil , Viggeni siirtyi nyt vaikuttamaan Lappeerannan suunnille.
TeemuHil jatkaa triidi päivittelyä
Merkki / Malli: Saab 93 Viggen 3D
Vuosimalli: 1999
Väri: 268 (hopea)
Kilometrit ostaessa: 148tkm (186tkm atm.)
Sisusta: Sin./Musta
Moottoriteho: 452 hv/ 523Nm
Steam/Wallpaper enginen käyttäjille: Viggen aiheinen taustakuva
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 2755226617
Garaget: https://www.garaget.org/?car=428599
Kokoonpano:
-Garrett GT2871R 0.86 pesällä
-DIY nopeasti virtaava keskelle ylös pakosarja
-Bosch EV14 957cc suuttimet
-Nappe custom
-Wössner STD takomännät
-Kannessa B234I nokat & 3kulmaseetit + KL jäykemmät venajouset.
-AEM 310LPH e85 pumppu
-KL 6-lapa sintteri & Viggenin vakio asetelma.
-1.osainen imusarja vaihdettu 2.osaisen tilalle.
-Diy 60mm alu ahtoputki
-Diy 3.5" RST dp , 3" RST väliputki 200cel racekatti, 2.5" rst ferrita loppuputki
-Do88 alucooleri + ahtoletkut.
-K&N kartiosuodin + muokattu ilmanotto.
-Bilstein B8 edessä , KoniSport säädettävät iskarit takana
-Eibach ProKit Jouset
-Do88 letkut yms. pientä.
-EBC Redstuff & Ate PowerDisc 308mm edessä
-ATE Ceramic palat & 300mm Ate levyt takana.
-HEL teräspunosletkut, takana custom mitoilla
-Spal flekti & diy teline.
7/2021 177tkm
7/2018 168tkm
5/2018 164tkm
6/2017 160tkm täyteen.
Uutena myyty Italiaan josta uitettu takaisin 2007 @ 99tkm
Muistona tästä leimat 16/30 ITALY
Alla vuositasolla muutoksia (huollot erisivuilla)
2015
aiempien omistajien tekemät muutokset.
-BSR:n Stage 1 Ohjelmoiti (papereilla 274hp 424nm)
-JT 3" catback putkisto 2x vaimentimilla
-Koni sport alustasarja , jäykkyys säädöillä.
-T7 Huohotinpäivitys
-Välimallin cobra.
2016
Mäntärikko ja kone uusiksi @155tkm. 4/16
Moottoriremontin jälkeinen setuppi: (lyhyesti , pidempi lista triidissä)
-Wössner takomännät
-T5 B234| Nokat
-Lohkon oikaisu & koneistukset.
-Kannen oikasu + muut & 3-kulmaseetit.
-Kampikseli uusiksi STD mitoissa, kiillotettuna.
-JT 3" Dp
-K&N paneeli suodin + muokattu ilmanotto.
2017
Muutoksia
-JC Biopwer softa.
-AEM 310LPH e85 pumppu
-Bosch EV14 550cc suuttimet
-1.osainen imusarja vaihdettu 2.osaisen tilalle.
-Bolt-on alucooleri Iso (SpeedParts)
-Do88 letkut yms. pientä.
-15T mitsu pikkupuhallin. (06-> malli)
-KingCobra
2018
-Ferrita 2.5" RST catback
-Nordic 3" RST Dp
-6-lapa sintteri.
-Siirtäjään teräsnivelet
-18" Double-Bladet 215/40 Toyo Proxess
2019
-Clamppi (Speedparts)
-PLX dm6 laajakaista (2x anturia DP:ssä ennen kattia)
-Bilstein B8 x4
-Powerflex puslat keulaan (kaikki mahdollinen)
-3"-> 2.5" Väliputken muokkaus uudelleen tiggaus.
2020->2021 venähdys
-T5 Lohko, ilman TP akseleita.
-Kannen porttaus & jäykemmät KLvenajouset. Vanhat B234I kepit.
-Vaihteisto huolto, vahvistus & OBX lukko
-Garrett GT2871R 0.86
-Bosch EV14 957cc
-Softa Nappe
-Pakosarja ylös keskelle
-3.5" Dp 200cel kenno 3" väliputki ja loppuun ferrita 2.5"
-Spec 6-lapa sintteri (ilman jousia) , Viggen asetelma
-Do88 Cooleri ja diy ahtoputki/letkuvedot uusiksi.
-Double-bladet alla edelleen, Toyoilla.
2021-2022 Talvenmuutokset
-60*3mm alu. ahtoputki
-K&N uudelleen sijoitus
-Double-Bladet alle ja näille Federal Evo ST-1:t päälle.
-HEL punosletkut eteen & taakse.
08.06.2022 @ 186tkm tiemme erkanivat Viggenin kanssa, ns.uusia haasteita kohti
Kiitokset kaikille tänne klubin puolelle mielenkiinnosta ja neuvoista!
Auton uusi omistaja TeemuHil , Viggeni siirtyi nyt vaikuttamaan Lappeerannan suunnille.
TeemuHil jatkaa triidi päivittelyä
Merkki / Malli: Saab 93 Viggen 3D
Vuosimalli: 1999
Väri: 268 (hopea)
Kilometrit ostaessa: 148tkm (186tkm atm.)
Sisusta: Sin./Musta
Moottoriteho: 452 hv/ 523Nm
Steam/Wallpaper enginen käyttäjille: Viggen aiheinen taustakuva
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 2755226617
Garaget: https://www.garaget.org/?car=428599
Kokoonpano:
-Garrett GT2871R 0.86 pesällä
-DIY nopeasti virtaava keskelle ylös pakosarja
-Bosch EV14 957cc suuttimet
-Nappe custom
-Wössner STD takomännät
-Kannessa B234I nokat & 3kulmaseetit + KL jäykemmät venajouset.
-AEM 310LPH e85 pumppu
-KL 6-lapa sintteri & Viggenin vakio asetelma.
-1.osainen imusarja vaihdettu 2.osaisen tilalle.
-Diy 60mm alu ahtoputki
-Diy 3.5" RST dp , 3" RST väliputki 200cel racekatti, 2.5" rst ferrita loppuputki
-Do88 alucooleri + ahtoletkut.
-K&N kartiosuodin + muokattu ilmanotto.
-Bilstein B8 edessä , KoniSport säädettävät iskarit takana
-Eibach ProKit Jouset
-Do88 letkut yms. pientä.
-EBC Redstuff & Ate PowerDisc 308mm edessä
-ATE Ceramic palat & 300mm Ate levyt takana.
-HEL teräspunosletkut, takana custom mitoilla
-Spal flekti & diy teline.
7/2021 177tkm
7/2018 168tkm
5/2018 164tkm
6/2017 160tkm täyteen.
Uutena myyty Italiaan josta uitettu takaisin 2007 @ 99tkm
Muistona tästä leimat 16/30 ITALY
Alla vuositasolla muutoksia (huollot erisivuilla)
2015
aiempien omistajien tekemät muutokset.
-BSR:n Stage 1 Ohjelmoiti (papereilla 274hp 424nm)
-JT 3" catback putkisto 2x vaimentimilla
-Koni sport alustasarja , jäykkyys säädöillä.
-T7 Huohotinpäivitys
-Välimallin cobra.
2016
Mäntärikko ja kone uusiksi @155tkm. 4/16
Moottoriremontin jälkeinen setuppi: (lyhyesti , pidempi lista triidissä)
-Wössner takomännät
-T5 B234| Nokat
-Lohkon oikaisu & koneistukset.
-Kannen oikasu + muut & 3-kulmaseetit.
-Kampikseli uusiksi STD mitoissa, kiillotettuna.
-JT 3" Dp
-K&N paneeli suodin + muokattu ilmanotto.
2017
Muutoksia
-JC Biopwer softa.
-AEM 310LPH e85 pumppu
-Bosch EV14 550cc suuttimet
-1.osainen imusarja vaihdettu 2.osaisen tilalle.
-Bolt-on alucooleri Iso (SpeedParts)
-Do88 letkut yms. pientä.
-15T mitsu pikkupuhallin. (06-> malli)
-KingCobra
2018
-Ferrita 2.5" RST catback
-Nordic 3" RST Dp
-6-lapa sintteri.
-Siirtäjään teräsnivelet
-18" Double-Bladet 215/40 Toyo Proxess
2019
-Clamppi (Speedparts)
-PLX dm6 laajakaista (2x anturia DP:ssä ennen kattia)
-Bilstein B8 x4
-Powerflex puslat keulaan (kaikki mahdollinen)
-3"-> 2.5" Väliputken muokkaus uudelleen tiggaus.
2020->2021 venähdys
-T5 Lohko, ilman TP akseleita.
-Kannen porttaus & jäykemmät KLvenajouset. Vanhat B234I kepit.
-Vaihteisto huolto, vahvistus & OBX lukko
-Garrett GT2871R 0.86
-Bosch EV14 957cc
-Softa Nappe
-Pakosarja ylös keskelle
-3.5" Dp 200cel kenno 3" väliputki ja loppuun ferrita 2.5"
-Spec 6-lapa sintteri (ilman jousia) , Viggen asetelma
-Do88 Cooleri ja diy ahtoputki/letkuvedot uusiksi.
-Double-bladet alla edelleen, Toyoilla.
2021-2022 Talvenmuutokset
-60*3mm alu. ahtoputki
-K&N uudelleen sijoitus
-Double-Bladet alle ja näille Federal Evo ST-1:t päälle.
-HEL punosletkut eteen & taakse.