TeemuHil Viggen harraste (massen ex.)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5630
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja tturku »

Webshopista löydät myös keulaan uuden puskurin:
http://webshop.saabparts.com/9009-3-199 ... je-fram282
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. »

Pitääpä tarkastaa tosiaan tuo kontinluukun säätö :roll:
Putkenpäätä säätää samalla alemmas = puskimessa kiinni , pieni ilmarako saisi olla

Speedpartsilla oli Viggen/Aero ulkokuoresta juuri tarjous , mutta myöhästyin.. ~190€
Melkein käytettykin puskin välttää kun kummiskin menee maalaukseen , ehjä vain etsiä :?

Tosiaan kun puskimella ei hätä ole -> kesäksi
Aloitella hommat nyt siitä , että haalitaan toinen B235R talliin.
Mietitään sit mitä sinne sisään tulee :roll:
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. »

Pakkaset koveni niin otteet koveni :roll:

Moottorinlämmöt OpenSID:n mukaan 55-57c näin alle -20c keleillä
Joten maskin purin vielä kerran palasiksi.
Samalla hiilikuituteippaus otti itseensä , joten nyt ollaan taas kromimaskilla liikenteessä.

Tässä askartelun lopputulos
Kuva
Kuva

Sinänsä onnistunut muokkaus , nyt lämpötila pysyy ~67 asteisena.
Tosin hyttiin ei vieläkään hyvin lämmintä tule :lol:

Käytetty materiaali nahkajäljitelmää V70 AWD tavaratilanverhosta.
Pahvistakin olisi voinut tehdä , mutta nyt voi käyttää pesussakin :roll:

Pikkuhuoltoa varten tilattu myös osia :mrgreen:
-Jako & tasapainoakselin ketjusarjat & hilppeet.
-Jakoketjun kiristin
-Moniurahihnankiristin
-Moniurahihna
-Moniurahihna rulla
-Öljyt & Suodatin
-Etutukivarret HD puslilla kesää ajatellen :roll:

Muutoin kaikki Saab alkp. osaa paitsi HD varret.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tilaa ny hyvä mies alkuperäinen termostaatti, niin saa repiä Volvon tekonahat pois. T7 lämpenee -27 asteen pakkaseski muutamas kilometris sinne 70 asteen huiteille ja termostaatti avautuu maantievauhdis ennen kuin 10km on tripis.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 578
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Oma femma myös lämpeni ongelmitta viime viikolla, vaikka parhaimillaan oli -28 pakkasta. Ei tarvinnut ajatellakaan pahvivirityksiä keulaan. Kannattaa tosiaan termari ja nesteet vaihtaa. :wink:
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

.... Varsinkin jos alat jakopäätä jumppaamaan niin samalla termari ja öp.anturi vaihtoon, ei maksa paljon.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja Coltti »

JP_Vette kirjoitti:Tilaa ny hyvä mies alkuperäinen termostaatti, niin saa repiä Volvon tekonahat pois. T7 lämpenee -27 asteen pakkaseski muutamas kilometris sinne 70 asteen huiteille ja termostaatti avautuu maantievauhdis ennen kuin 10km on tripis.
Alkuperäisen termostaatin hommattuasi saatkin vaihtaa sen tarvikemalliseen n. vuoden sisällä :).
Ne ovat olleet käsittämättömän huonoa laatua viimevuosina...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Onko Saabeihin nyt sitte enää ollenkaa toimivaa termaria tarjolla? Aika yksinkertainen kapistus seki on, joten hassua ettei kukaa osaa tehdä :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Itsellä kesti motonetti vain vuoden,en muista merkkiä.sit jäi raolleen.nyt skruvatilta ostettu wahler,luulin et se on orkkis mut motorad se onkin kun tullut topiceissa ilmi. Toistaiseksi toiminut tuolla hyvin,yhden kerran teki kovalla pakkasella sen että tyhjäkäynnillä ei puhaltanut lämmintä vaikka lämmöt normaalit,heti kun lähdin ajamaan alkoi pukkaamaan kuumaa. En nyt muista onko tuossa wahlerin termarissa pikkulautasessa sitä reikää.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Gatesin ja Behrin termarit on ainakin ihan laadukkaita. Calorstattikin pienin varauksin.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. »

Köhköh :roll:

Unohtui tosiaan mainita siitä termarista , että Wahler:n termari odottamassa paikallisessa varaosaputkassa.

Aamuvuoron jälkeen kävin hakemassa ja vaihtelin = riittää lämmintä :lol:
Vuorotöiden takia tullut nukuttua aina aukioloaikojen ohi :oops:
Nesteet vaihdettu ~6vk aiemmin niin lisäilin vain nyt.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Muistatko oliko wahlerissa reikää/reikiä siinä pikkulautasessa mikä ilmeisimmin päästää nestekierron lämmityslaitteelle?
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
massse.
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. »

Eipä kyllä tullut sen tarkemmin tutkittua termaria :?
Sen verran että oikeinpäin ja oikeaan asentoon

Hyvin pitkälti vastaava kuvassa mutta tuosta reiästä en mene varmuuteen.
Voin varmistella numeron mukaan mikäli tarvetta tiedolle.

Kuva
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja jus »

Pikkulautanen vastaa kannessa lämppärille lähtevän kierron aukkoon vain, kun moottori on ylikuumenemassa, jäähdytysteho halutaan maksimoida ohjaamalla kaikki kierto jäähdyttimelle. Eli suljetaan lämppärille menevä kierto. Termistaatin normaalilla toimialueella pikkulautasen rei'illä ei juuri taida olla merkitystä.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ok,kiitti jus,selvitti asiaa..ei päätä vaivaa enää sekään asia.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin