massen. Viggeni

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ti Maalis 19, 2019 21:39

JP151 kirjoitti:
Ti Maalis 19, 2019 09:15
Kunnon välijäähdytin hankintalistalle ensin :D Esimerkiksi klubialen kera tuo päivitetty DO88 bolt on. :wink:

Edittiä... Siellähän oli jo kunnollinen :D :lol: "Original look"
Juu ehdin jo päädyt siitä maalailemaan kun arvelin, että mitähän se katsuri setä sanoo :lol:
Kysyin vielä asiasta leimalla ja kerroin mitä menin tekemään niin tuumasi vaan, että ei monikaan katsuri varmasti tiedä minkälainen välijäähdytin siellä on esim.viggenissä tehtaalta lähtiessä ollut ja ei haittaa kun nätisti sinne laiteltu :)

2.polvi
"Aero"
Viestit: 461
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja 2.polvi » Ke Maalis 20, 2019 20:38

Käytin taannoin entistä NG93:sta katsastuksessa ja katsuri sitten kyseli, että onkos tätä viritetty. En ehtinyt mitään vastaamaan, kun sanoi sitten, että puolethan näistä jo on. Yritin sitten selviytyä väljemmille vesille (vaikka eihän siinä ollut kuin Napen softa) ja aprikoin, että mitenköhän porukka saa kaikki viritelmänsä läpi katsastuksesta, kun kuka tahansa konepellin avaava ymmärtää, että osia on vaihdeltu ja paljon. Katsuri vaan naureskellen totesi, että ne on niin näppäriä kavereita, että vaihtavat kerran vuoteen kamat katsastusta varten. Kertoi, että harrastuneisuutta todella tehokkaisiin härveleihin on itselläänkin.
Renault Captur Tce 120 EDC-aut Dynamique -17, ex 93 SS 1.8t Vector -05

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » To Touko 02, 2019 23:02

27.04.2019 Kolkki otettu ajoon :roll:

@171150km

Huoltolista kokonaisuudessaan: (jos muistin nyt kaiken :lol: )
-Vetoakselienmaljojen & murrosten putsaus + uudelleen rasvaus. (uudet pannat sekä pari suojakumia)
-ABS kehien putsaus & tarkistus.
-Startinkorvakon kierteiden korjaus.
-Etutolppien hiekkapuhallus & uudelleen maalaus.
-Etujarrukilpien hiekkapuhallus & uudelleen maalaus.
-Bilstein B8 iskarit x4
-Powerflex puslilla Meyle HD tukivarret eteen.
-PowerFlex puslat etuvakaajalle
-PowerFlex puslat hammastangolle
-PowerFlex puslat pisittäiselle tukivarrelle
-PowerFlex puslilla uudet koiranluut x2
-Clämppi (speedparts)
-Hammastangon vaihto.
-Kytkimen työsylinteri (oem)
-5.vaihteen siirtäjä & kehä. (oem)
-Vaihdevivuston akselin stefa (oem)
-Vaihteisto öljyt (castrol)
-Jäähytin nesteet -36c (pun.)
-Mottoriöljyt & suodatin (castrol & oem)
-Sytystulpat BCPR7ES (1.1mm kärkivälillä)
-Putkiston uudelleen TIG hitsaus
-Kuskinpuolen helma
-Kyynärnoja keskikonsolin kanteen.
-Öljynpaineanturille adapteri kanteen & paineanturi (lisätään pääöljykanavaan myöhemmin toinen)
-Äänimerkkien uudelleen sijoitus imuputken taakse.
-Imuputki alu. (välijäähy - kaasuläppä)
-Kotelosuojaineet helmoihin.
-Tunkinkohtien putsaus & uudelleen maalaus. (maalit oli lähteneet)
-Etujarrujen putsaus & rasvaus
-Takajarrujen putsaus & rasvaus, käsijarrun säätö.
-Alipaineletkuja uusia , uudelleen reitityksiä yms. pientä.

Tulevaa:
-4.pyörä suuntaukseen varattu aika 20.5.2019

Pesty & puunattu 27.4.2019 , kuvia kunhan vahattu :lol:

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ma Kesä 03, 2019 20:32

Päivitystä
3.6.2019 @ 172200km

27.4.2019 pyörät saatiin suunnattua ja apurunko hieman suorempaan :roll:
26.4.2019 PLX dm-6 asennettu
26.4.2019 Öljynpainemittari asennettu (vanha takaisin)

2.6.2019
Piti lähteä maakuntamatkalle naapurikylät kiertämään. Käynnistelin auton ja odottelin emäntää kyytiin, samalla kun kyytiin nousi koirien kera
kuului poksahus ja hirveä höyrypilvi konepellin alta :twisted:

Syyläri tuli tiensäpäähän, onneksi pihaan eikä matkalle. Turhauttaa silti :|
Ihanat tahma glykolit pitkin konetta ja lokareita :facepalm_man:

Skandixilta osat tilattu ja odotellaan.. Toivotaan, että tulisivat ajoissa niin ehtisi potkuihin.
-Syyläri
-Paisari
-Korkki

Ps.paisarissa vanhat mujut sisällä, eivät ilmenneet nyt :lol: Aina unohtanut tilata uuden, mutta nyt muistin :mrgreen:
Kuva
Kuva Kuva

2.6.2019
Ennen odottamatonta ehdin nahkoja hoivailla

-Pesty kissasaippualla
-Leather ultra cleanilla hangattu (FC)
-Re-Colouring balm Sin. & Musta hierottu parikerrosta. (FC)
-Protection cream päälle (FC)

Edelleen tyytyväinen aineisiin :idea: Leather revive jäi tälläkertaa välistä. Pitänee kesänmittaan vielä sekin ajan kanssa hieroa.

Kuva

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » To Kesä 20, 2019 09:22

17.06.2019 @ 172200km

Skandixin tilaus saapui viimein, 3-7pv on näemmä tasan 14pv.

Vaihdettu:
-Jäähdytin (Nissens)
-Paisuntasäiliö + tasoanturi & korkki
-Jäähdytinnesteet -24c/Pun. Laimeat tuli, mutta välttänee kesäautoon.
-Klemmareita kasa
-Öljyjäähyn käytin irti kun oli putket ottaneet väriä, hiottu ja maalattu uudelleen. Vaihdetaan talvella parempi tilalle.

Kuva

Samalla setvitty PLX:ää = sensor not found ja värisevä mittari?
Vika ilmeni 2 käynnistystä ennenkuin vanha syyläri posahti.

Kaikki käytetty irti ja tarkasteltu ohjeiden mukaan yms. Maadotus vaihdettu omasta mielestä huonompaa ja virtapuoli liitetty uusiksi.
Vika jatkui edelleen -> Värisevä kuva ja näyttö ei oikein tottele kosketusta (sensor not found häivisi). Voltti tieto jumahti näyttöön ja näytti pelkästään 9.67v. Ajelin kotia ja seuraavana päivänä toimi ja toimii edelleen ilman mitään ongelmia :lol:

19.06.2019 @ 172300km
Ensimmäinen vika edellisen jälkeen, vonkuminen pellin alta. Minkä pystyi paikantamaan ja hytistä asti -> tehostajalta öljy loppu.
Eikun nosturille.. Hammastangolta letkulta vuoto & koko pohja öljytty :facepalm_man:
Letkussa oli halkeama päässä klemmarin alla. Onneksi letkussa ylimääräistä ja nyt työnnetty syvemälle jolloin asettui tiukemmin putkeen ja tupla klemmarit letkuun. Tarkkaillaan tilannetta, jos vuotaa nii tilataa uusia letkuja.

20.06.2019 @ 172690km

Kuva

"Koeajot" tehty Lieksa-Kuhmo-Nurmes-Juuka-Koli-Ahvinen-Lieksa 362km :)
Maakuntamatkailua ja samalla hyvä testilenkki. Peräti 6kpl saabeja näkyi reissulla.

26.6.2019 @ 173160km

Tehostajalta edellee vuotoa.
Nostelin relerasian poies ja sieltähän se löytyi vika = Paluuletku halkeillut & hangannut paineputkeen.. Letku katkaistu ja putki liitetty väliin & osia tilattu. Odotellaan osia ja toivotaan, että patentti kestää paripäivää :lol:

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Pe Kesä 28, 2019 18:47

28.6.2019 @ 173365km

Käytetty saabasta taas näyttämässä katsastusasemalle ja ajolupaa taas 07.07.2020 asti :mrgreen:
Puhtain paperein ei vikoja.

Huolto ennen katsastusta @ 173260km

ProCarService tilaus saapui siis sopivasti :wink:

-Uusi sytytyskasetti OEM
-Uudet sytytystulpat Saab/Ngk Bcpr7es11
-Ohjaustehostimen paluuletku & klemmarit
-Ohjaustehostimen öljyt LiquiMoly

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ma Heinä 22, 2019 11:10

20.7.2019 @ 174650km

Puunausta tälläkertaa vain :roll:

-Liuotin pesu x2
-Myllytys "1 step" konepelti , katto & kontinluukku.
-Soft 99 Fusso hierottu pintaan.

Vihdoin ja viimein ehti puunailemaan saban.. Liiaksi taas hommia kesälle kertynyt.
Etupuskurin alle tehtävä talvella pohjapanssari levystä.. Aivan järkyttävän näköinen kun maa paistaa puskurin välistä :oops:

Uudemman käyttiksen ehtiminen täytyy aloittaa urakalla niin pääsee taas kolkkia rakentelemaan, öljyvuoto vaihteistossa edelleen ja turhan reipas omaanmakuun niin puretaan taas. :facepalm_man: OG femma olisi mukava päivitellä NG:ksi, mutta saas nähdä mihinkä päätyy.

Kuva
Kuva
Kuva

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 1781
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja Cona » Ma Heinä 22, 2019 12:00

Kaunista. Onko Vigge nyt ajokuntoinen kaikilta osin?! 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ma Heinä 22, 2019 13:32

Cona kirjoitti:
Ma Heinä 22, 2019 12:00
Kaunista. Onko Vigge nyt ajokuntoinen kaikilta osin?! 8)
Tack, ulkoisesti alkaa olla omaan mieleen nyt :mrgreen:

Muuten pelittää, mutta tuo öljyvuoto ilkeä :x siitä johtuen pitää vielä irrotella vaihteisto. Moni varmaan antaisi asian olla, mutta ilkeä ku merkkaa pisteen alleen :| köhköh esim. käyttiksessä ehkä oli puolet pahempi vuoto joka otteessakin muistona :lol:

Muutama asia arveluttaa (vaikka auto toimiikiin) ja halu tehdä muutoksia tekniikalle iski niin samalla olisi nyt tarkoitus ne toteuttaa kun vaihteisto irrotellaan. Toisinsanoen tarkoitus irrottaa koko tekniikkapaketti pois :lol: Tästä lisää myöhemmin, mutta tehon nälkä kasvoi :roll:

Castrol
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Touko 28, 2016 22:59
Paikkakunta: Hellsinki

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja Castrol » Pe Heinä 26, 2019 14:08

Vakiomallista käy muuten aika pitkälti ne puskurin alalevyt...Toki ei ne pohjapanssaria korvaa mutta ei näy maa läpi :) Itellä aerossa sama sovellus perusmallin puskurinaluslevyja saa ainakin sieltä skandixilta ja virosta alvadilta.
OG9-3 aero ym:2001 stg1 396tkm T7
#7136

Saba9-3
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: To Heinä 20, 2017 18:19
Paikkakunta: Kainuu

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja Saba9-3 » Pe Elo 02, 2019 22:17

Semmoista kysymystä väliin että nuo sinun Bosch EV14 550cc suuttimet, riittääkö ne etanolilla tuolla sinun kombolla? Tehoa lienee +/- 300hv? Vakio bensanpainesäädin?

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ma Elo 05, 2019 10:19

Castrol kirjoitti:
Pe Heinä 26, 2019 14:08
Vakiomallista käy muuten aika pitkälti ne puskurin alalevyt...Toki ei ne pohjapanssaria korvaa mutta ei näy maa läpi :) Itellä aerossa sama sovellus perusmallin puskurinaluslevyja saa ainakin sieltä skandixilta ja virosta alvadilta.
Kiitän tästä! 8)
~50% tallella orkkiksista niin saattaisi hyvinkin onnistua sitten nuilla :)

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ma Elo 05, 2019 10:46

Saba9-3 kirjoitti:
Pe Elo 02, 2019 22:17
Semmoista kysymystä väliin että nuo sinun Bosch EV14 550cc suuttimet, riittääkö ne etanolilla tuolla sinun kombolla? Tehoa lienee +/- 300hv? Vakio bensanpainesäädin?
Itsellähän tuo etanolilla ajelu on jäänyt vähille (vajaa 200L koko vehkeellä) kun +100km lähimmälle tankille :lol:
Mutta pitäisi olla ihan marginaalissaan nuilla suuttimilla & 15t ahtimella, +/-300hv lienee melko lähellä todellisuutta (viisaammat voi tämän korjata tarvittaessa) Vakio säädin on paikallaan. En kyllä pienempiäkään suuttimia rupeasi sovittamaan/suosittelemaan :lol:

Ainakaan ongelmia ei ole polttoaineen saannissa ollut. (Pa-paineet on kohdillaan & seokset ok)
Epäilyjä oli aiemmin kun pätki, mutta tämäkin paikallistui kasettiin.

massse.
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Marras 29, 2012 22:56
Paikkakunta: Lieksa

Re: massen. Viggeni

Viesti Kirjoittaja massse. » Ma Syys 02, 2019 20:21

Harvinaiset viikonloppu vapaat hyppäsi niskaan.
Päätettiin hypätä kolkin niskaan 8O

23.8.2019 @ 176350km Tekniikka irti korista.
25.8.2019 Kunnon vahaystävällinen pesu & alustapesu ennen talviteloille laittoa
25.8.2019 Poistettu liikennekäytöstä & Viety talvisäilöön keulimaan Furyn kanssa kohti tulevaa.

Meni itseasiassa tälläkertaa hieman pidempään purkutöissä tälläkertaa, mutta kebabilla & muutamalla oluella saatiin 7+7pv työputki väsymykset & motivaatiopulat kuitattua. Kaveri piti ottaa lainaan & nosturi, hallin nelipilarilla en kehdannut edes yrittää saatika yksin :lol:

Eli ei porsinut, tekniikkamuutos suunnitelmat päällä siksi purettu :wink:
Motivaatiot tosiaan nollissa, avokuumetta pukkaa & pari muutakin rojektia, mutta koitetaan saada päätöksiä & hankintoja tehtyä tämän suhteen.
Koneistajaa käyty "potkimassa" eli itselleen sai valehdeltua, että homma etenee :lol:

Femmalla ajellaan taas tovi. Ainakin sen aikaa kunhan löytyy uudempi mieluisa kulkine, :saab: rintamalta NG93 SC 2.0TA -10 -> / NG95 TID4 ?
Alotus oli taas kesäseisonnan jälkeen mahtava: Akku kuollut, ilmastointi huokailee haaleaa ja tankki meinasi tippua tielle kun löin täyteen :facepalm_man:

Kuva
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin