9-5 Aero -01 rakentelua
9-5 Aero -01 rakentelua
Minäkin kun muutkin, amatöörimuijan päiväkirjamerkintöjä Aeron rempasta. Neuvominen sallittua
Kaikki lähti siitä kun mersun vaihdoin saabiin.
Biopower-softattu Aero tuli hankittua käyttöautoksi viime kesänä, mikään silmiä hivelevä näky tämä ei ollut kärsineen maalipintansa ansiosta ja konekin nakutti.
Ensitöiksi maalattiin konepelti (104 kiveniskupaikkaa) ja etupuskuri, ja tietysti uusi keulamerkki vanhan kulahtaneen tilalle. Ajanpuutteen ja auton tarpeen vuoksi loppuauto on vielä maalaamatta.
Marraskuussa hankin Aerolle kaverin, mahdollistaen samalla Aeron seisottamisen tallissa. Kaveriksi tuli 9-5 2.3 SE vuosimallia 98.
Siinäpä he.
Tammikuussa pudotettiin Aerosta kone alas, aikomuksena mm. vaihtaa jakopää- ja tasapainoketjut hilppeineen, laakerit alakertaan ja hoitaa se nakutus pois.
Löytyikin pikku ylläri, nelospytyn mäntä tuli tämän näköisenä ulos.
Nyt on lohko ja kansi koneistajalla ja kaikki muu lattialla levällään.
Sen verran oli naarmua sylinterissä, että taitaa olla poraus edessä ja ylikoon männät hankintalistalla. Wössnerin takomäntiä olen katsellut mut mitään en ole vielä ostanut, odottelen ensin koneistajan tuomiota lohkosta.
Jännityksellä odotan mitä tästä vielä tulee
Kaikki lähti siitä kun mersun vaihdoin saabiin.
Biopower-softattu Aero tuli hankittua käyttöautoksi viime kesänä, mikään silmiä hivelevä näky tämä ei ollut kärsineen maalipintansa ansiosta ja konekin nakutti.
Ensitöiksi maalattiin konepelti (104 kiveniskupaikkaa) ja etupuskuri, ja tietysti uusi keulamerkki vanhan kulahtaneen tilalle. Ajanpuutteen ja auton tarpeen vuoksi loppuauto on vielä maalaamatta.
Marraskuussa hankin Aerolle kaverin, mahdollistaen samalla Aeron seisottamisen tallissa. Kaveriksi tuli 9-5 2.3 SE vuosimallia 98.
Siinäpä he.
Tammikuussa pudotettiin Aerosta kone alas, aikomuksena mm. vaihtaa jakopää- ja tasapainoketjut hilppeineen, laakerit alakertaan ja hoitaa se nakutus pois.
Löytyikin pikku ylläri, nelospytyn mäntä tuli tämän näköisenä ulos.
Nyt on lohko ja kansi koneistajalla ja kaikki muu lattialla levällään.
Sen verran oli naarmua sylinterissä, että taitaa olla poraus edessä ja ylikoon männät hankintalistalla. Wössnerin takomäntiä olen katsellut mut mitään en ole vielä ostanut, odottelen ensin koneistajan tuomiota lohkosta.
Jännityksellä odotan mitä tästä vielä tulee
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
wössikäthän sit mahdollistaa jatkojalostusta huomattavasti
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
miten
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
Jos menee vielä ilman porausta niin nämä T7 männät ei ainakaan ole hinnan kiroissa http://shop.speedparts.se/en/prod/9-3-9 ... 83716.html
Viittaus wössiköihin tarkoittaa sitä että tehotavoite asetetaan yli 300hp. Vakiomännillä siihen saakka.
Viittaus wössiköihin tarkoittaa sitä että tehotavoite asetetaan yli 300hp. Vakiomännillä siihen saakka.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
tonnarin b234 ylikokomäntiä olis speedpartsilla kohtuuhintaan myynnissä. Pitäisi vaan T5:n kiertokangetkin hommata sitten jostain. http://shop.speedparts.se/en/prod/9000- ... 55851.html
edit. tajusin vaan tuossa vuosimalli -93, käyköhän edes?
edit. tajusin vaan tuossa vuosimalli -93, käyköhän edes?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
Niinpä juuri, ne b234 turbotonnarin lyhyet veivithän on turhankin harvassa. Samassa luettelossa on ihan pilkkahintaan vakiokokoista pitkälohkon b234 turbomäntää.
Kaikkiin tarvii sitten myös männäntapit löytää...
Kaikkiin tarvii sitten myös männäntapit löytää...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
Juu eiköhän siitä vähän voimaakin aleta repimään jos ne wössnerit sinne laitan
Kertokaahan fiksummat mitä kaikkea pitää / kannattaa ottaa huomioon kun tavoitellaan sitä yli 300hp; suuttimet, bensapumppu, yms?? Sais jotain suunnitelmaa ja ostoslistaa aikaiseksi.
Putki menee myös jotakuinkin kokonaan uusiksi, oli aika jäätävässä kunnossa alkuperäinen ettei millään viittis laittaa sitä enää takaisin.
Putsailin venakopan ja sytytyskasetin aikani kuluks maalausta varten. Ei oikein muuta pääse tekemään ennenkun saadaan osat koneistajalta
Kertokaahan fiksummat mitä kaikkea pitää / kannattaa ottaa huomioon kun tavoitellaan sitä yli 300hp; suuttimet, bensapumppu, yms?? Sais jotain suunnitelmaa ja ostoslistaa aikaiseksi.
Putki menee myös jotakuinkin kokonaan uusiksi, oli aika jäätävässä kunnossa alkuperäinen ettei millään viittis laittaa sitä enää takaisin.
Putsailin venakopan ja sytytyskasetin aikani kuluks maalausta varten. Ei oikein muuta pääse tekemään ennenkun saadaan osat koneistajalta
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
Yli 300:
Männät
Jäykemmät venajouset
Isommat suuttimet softantekijän suosittelemana
Isompi bensapumppu
Isompi välijäähy
Isompi putkisto
Isompi kytkin
Isompi ahdin
Uusiksi maalattu venakoppa ja kasetti
Männät
Jäykemmät venajouset
Isommat suuttimet softantekijän suosittelemana
Isompi bensapumppu
Isompi välijäähy
Isompi putkisto
Isompi kytkin
Isompi ahdin
Uusiksi maalattu venakoppa ja kasetti
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
Juu kyllähän malauksilla tulee vähintään 20 heppaa lisää
Kytkimestä puheenollen, tämä on automaatti (vielä). Laatikon vaihto on kyllä käynyt mielessä, jos löytyy järkihintaan sopivaa. Viimekädessä vaihtaa vaikka päittäin tuosta toisesta, siitä kun manuaaliaski löytyy.
Kytkimestä puheenollen, tämä on automaatti (vielä). Laatikon vaihto on kyllä käynyt mielessä, jos löytyy järkihintaan sopivaa. Viimekädessä vaihtaa vaikka päittäin tuosta toisesta, siitä kun manuaaliaski löytyy.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: 9-5 Aero -01 rakentelua
Kannattaa perehtyä siihen mitä täällä foorumilla on kirjoteltu tosta vaihteisto-konversiosta. Mitä oon ite lueskellu niin loppukaneetti taitaa olla jotain tyyliin "doable, mutta ei mitään järkeä". Eli sitten melkeen rohkeesti autoa vaihtoon ennemmin
Ja kuuntele mitä vesa67 kertoo niin oot hyvissä käsissä
Ja kuuntele mitä vesa67 kertoo niin oot hyvissä käsissä
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436