Erkin vehkeet 99&900
Lähetetty: Ti Maalis 29, 2016 20:11
Morjesta,
Entuudestaan löytyy tollanen 99 vm. 1983 (50tkm ajettuna) ja eilen sen kaveriksi tuli -96 vuosimallia oleva turbo ysisatku, 230tkm ajettuna, kun halpaan hintaan sattui löytymään. Tietysti katsastamaton, käsijarru ei pidä ja ei käy oikein kunnolla tyhjäkäyntiä.
Käsijarru asiaa yritin vähän tutkia kun myyjän mukaan oli juuri uusi käsijarrun vaijeri vaihdettu mutta silti ei tunnu käsijarru pitävän. Varmaankin seuraavana kannattaisi noita käsijarrukenkien kuntoa katsoa?
Sitten tää tyhjäkäynti puoli. Pienen tutkiskelun jälkeen jonkin näkönen (erittäin lyhyt, repsikan puolella sijaitseva) alipaine letku vuoti aika reippaasti, varmaan johtunee siitä. Huomenna yritän sen ehtiä vaihtamaan mutta jos sekään ei auta niin mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään?
99 lepää tällähetkellä talvisäilössä ja odottaa teiden kuivumista. Tarkotus olisi se pestä ja vahata uuteen loistoon kun tosiaan 7 vuotta kerennyt tallissa pölyyntymään. Uuden vuoden aattona kävin sen kuitenkin leimaamassa huomautuksitta samalla reissulla kun sen säilytyspaikka vaihtui Savonlinnasta kymenlaaksoon. Tämän kevään/kesän aikana olisi se tarkoitus saada vielä museorekisteriin.
Entuudestaan löytyy tollanen 99 vm. 1983 (50tkm ajettuna) ja eilen sen kaveriksi tuli -96 vuosimallia oleva turbo ysisatku, 230tkm ajettuna, kun halpaan hintaan sattui löytymään. Tietysti katsastamaton, käsijarru ei pidä ja ei käy oikein kunnolla tyhjäkäyntiä.
Käsijarru asiaa yritin vähän tutkia kun myyjän mukaan oli juuri uusi käsijarrun vaijeri vaihdettu mutta silti ei tunnu käsijarru pitävän. Varmaankin seuraavana kannattaisi noita käsijarrukenkien kuntoa katsoa?
Sitten tää tyhjäkäynti puoli. Pienen tutkiskelun jälkeen jonkin näkönen (erittäin lyhyt, repsikan puolella sijaitseva) alipaine letku vuoti aika reippaasti, varmaan johtunee siitä. Huomenna yritän sen ehtiä vaihtamaan mutta jos sekään ei auta niin mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään?
99 lepää tällähetkellä talvisäilössä ja odottaa teiden kuivumista. Tarkotus olisi se pestä ja vahata uuteen loistoon kun tosiaan 7 vuotta kerennyt tallissa pölyyntymään. Uuden vuoden aattona kävin sen kuitenkin leimaamassa huomautuksitta samalla reissulla kun sen säilytyspaikka vaihtui Savonlinnasta kymenlaaksoon. Tämän kevään/kesän aikana olisi se tarkoitus saada vielä museorekisteriin.