Länkitien sairaudet

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Oravavotka
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Huhti 06, 2016 15:04
Paikkakunta: Kajaani

Länkitien sairaudet

Viesti Kirjoittaja Oravavotka »

Kirjotellaas ensimmäistä kertaa tänne foorumille. Hyvä jakaa tekemisiään myös muitten kesken, sillä sitähän näitten kanssa riittää :D

https://www.dropbox.com/s/p7q0bcut7dx9x ... 7.jpg?dl=0

Pihan sisältö:
9-5 Griffin -10 TiD
9-5 Aero -00 2.3T re85
9-3 SE -01 2.0t re85
Viimeisimpänä lisäyksenä tuli hommattua maaliskuun alkupuolella vm.83 99, purussa olevan vuoden -84 tupliksen tilalle.
Mutta eihän nämä riitä alkuunkaan joten, hankinnassa on mitä ilmeisimmin vielä kuuppa tässä kevään aikana. :lol: Mutta siitä lisää myöhemmin.

Myös jezzee_ tulee kirjottelemaan omista rojekteistaan tämän otsikon alle jossakin vaiheessa...

https://www.dropbox.com/sc/2trok2q3l3g6 ... Y0xPXflqEa

Tosiaan tuli tuommonen tuplis hommattua, koska pitäähän olla joku auto jota rassata. Auto oli laitettu seisontaan 2009, jonka jälkeen sillä oli ajeltu vain lyhyttä matkaa. Mitä ilmeisimmin vain pihassa, sekä käynnistelty aina aika-ajoin. Muuten auto oli seissyt kesät pressukatoksessa ja talvet autotallissa. Oman lisänsä traileriin saamiseen toivat jumissa olevat jarrut ja tehonpuute, koska kierrokset nousivat vain 3000 paikeille. Kyytiinhän se lopulta saatiin ja kotimatka pääsi alkamaan. Vetoautona toimi kunnollinen jenkki vani, ehkei mikään taloudellisin vaihtoehto, eikä muutenkaan mikään fiksuin vaihtoehto jäisille teille traileri perässä. Mutta oli otettava mitä tarjolla oli :D
Alunperin tiedossa oli seuraavat "viat": jarrut jumissa, käynti huonoa ja "yksi" reikä sisälokarissa. Noh eihän hintakaan toki ollut mikään päätä huimaava, sillä maksoin autosta 450€.

Käynti tuli normaaliksi kaasarinkalvon vaihdolla. Samalla tuli toki vaihdettua tulpat, ilmansuodatin, öljyt+suodatin, nesteet ja pari vuotta vanhat polttoaineet uudempiin.
Jarrut aukesi pienellä pumppausjumpalla.
Penkit, sekä muut huonommassa kunnossa olevat osat tuli vaihdeltua purkuautosta.

https://www.dropbox.com/sc/ek1b59b22zv7 ... Q_hYMPrL0a

Kävin hakemassa konttorilta siirtolaput ja eikun koeajolle. Kotiin saavuttua, pienen jarruista johtuvan savusumun saattelemana päätin tarkastella jarrujen tilannetta tarkemmin. Vanteiden takaa paljastui puhkiruostuneet jarrukilvet, jotka onneksi löytyy ehyenä purkuautosta. Tämän jälkeen palat irti ja painamaan männät sisään. Jarrut onneksi aukesivat koputtelemalla ulompia paloja liikuttavaa "kelkkaa" edes-takas, sekä laittamalla voitelua liikkuville pinnoille. Myöhemmin edessä sitten kunnollinen huolto jarruille...

https://www.dropbox.com/sc/nqct7qdceqea ... igFoALCpZa

Tämän jälkeen päätin lähtä tarkastelemaan pohjan todellista kuntoa nosturille. Auto ylös ja koputtelemaan. Noh eiköhän sieltä alkanut löytyä lisää reikiä :roll: Tämä toki oli odotettavissa 33 vuotta vanhaa autoa ostaessa. Tästä on hyvä jatkaa ja ehtiä lisää laiteltavaa. :D

https://www.dropbox.com/sc/s4cxsrjlokkz ... ioQwlCb1Pa

https://www.dropbox.com/sc/ll6v1qtoccn6 ... VbvgOElwha

https://www.dropbox.com/sc/32gi7trspw7e ... HOONp6cJ7a
Viimeksi muokannut Oravavotka, Ti Huhti 12, 2016 22:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Aero -00
Saab 9-3 SE 2.0t -01 re85
Saab 99 GL -83, 90 5-speed -86
#7087