Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Vaan mites tuo kuskinpuolen a-pilari ?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Minulle selvisi tuon helman ostamisen jälkeen kuinka kalliita tuplaputkistot ovat. Koska tällä hetkellä ei ole mahdollista ostaa niin kallista putkistoa päätin tehdä oikean puoleiseen putken aukkoon peitelevyn jonka voi poistaa sitten jos ja kun tuplaputkisto asennetaan. Suojasin aukn ympäristön pakkausteipillä ja käytin myös teippiä "muottina"
Sitten leikkasin sopivan palan lasikuitumattoa aukkoon ja aloitin levittämään hartsia. Kun hartsi oli kuivunut poistin pakkausteipin ja irroitin peitelevyn. Sopivuus vaikutti oikein lupaavalta.
Kittasin ja hioin peitelevyn muutamaan kertaan ja sitten maalasin sen pojhamaalilla ja mattamustalla. Olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Pinta vaatii vielä viimeistelyä mutta tämä kyllä kelpaa.
Sitten päätin korjata halkeaman puskurissa. Ensin hioin maalin pois korjattavalta alueelta jonka jälkeen kuumensin halkeaman kuumailmapuhaltimella ja sulatin halkeaman päälle vähän lisää muovia jota olin leikannut puskurin sisäpuolelta pienen palan. Sitten tein saman operaation sisäpuolelle jotta korjaus olisi mahdollisimman kestävä.
Lopuksi kittasin korjatun alueen ulkopuolelta, kun kitti oli kuivunut hioin paikan jotta näksin miltä se alkaa näyttää.
Paikka tarvitsee vielä toisen kerroksen kittiä mutta lopputuloksesta tulee varmasti niin hyvä ettei sitä maalauksen jälkeen enään huomaa
Sitten leikkasin sopivan palan lasikuitumattoa aukkoon ja aloitin levittämään hartsia. Kun hartsi oli kuivunut poistin pakkausteipin ja irroitin peitelevyn. Sopivuus vaikutti oikein lupaavalta.
Kittasin ja hioin peitelevyn muutamaan kertaan ja sitten maalasin sen pojhamaalilla ja mattamustalla. Olen aika tyytyväinen lopputulokseen. Pinta vaatii vielä viimeistelyä mutta tämä kyllä kelpaa.
Sitten päätin korjata halkeaman puskurissa. Ensin hioin maalin pois korjattavalta alueelta jonka jälkeen kuumensin halkeaman kuumailmapuhaltimella ja sulatin halkeaman päälle vähän lisää muovia jota olin leikannut puskurin sisäpuolelta pienen palan. Sitten tein saman operaation sisäpuolelle jotta korjaus olisi mahdollisimman kestävä.
Lopuksi kittasin korjatun alueen ulkopuolelta, kun kitti oli kuivunut hioin paikan jotta näksin miltä se alkaa näyttää.
Paikka tarvitsee vielä toisen kerroksen kittiä mutta lopputuloksesta tulee varmasti niin hyvä ettei sitä maalauksen jälkeen enään huomaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Netti on vaarallinen paikka, taas löyty pientä kivaa ja oli pakko tilata
Laitoin "tupakkimuovit" tilaukseen.
Laitoin "tupakkimuovit" tilaukseen.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Enpä olisi arvannut, että moisia saa vuoden 1995 jälkeen valmistettuihin autoihin, mutta kun kerran saa, niin tilaa myös takalasin ritilä jostain...
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Jos vastaan tulee niin saatampa tilata!2.polvi kirjoitti:Enpä olisi arvannut, että moisia saa vuoden 1995 jälkeen valmistettuihin autoihin, mutta kun kerran saa, niin tilaa myös takalasin ritilä jostain...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Tupakkimuovit tuli ny!
Tulee näyttää hyvältä
Tulee näyttää hyvältä
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Äläny, ei. Eikä, Ei, Eiiiiih... Ei tommosia pliis perkele eiSaab.96 kirjoitti:"tupakkimuovit"
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
On aika alkaa vaihtamaan kesärenkaita ja ajattelin samalla asentaa madallusjouset autoon. Aloitin nostamalla auton takapään ylös ja irroitin takarenkaat.
Takana jousi on alatukivarren ja korin välissä, tarvitsee vain avata yksi pultti jolla tukivarsi kiinnityy napaan ja jousen saa pois välistä. Kannattaa pitää tunkkia tukivarren alla ja päästää jousen paine hallitusti.
Jousi on irti. Ajattelin verrata uusia ja vanhoja jousia, aika pieni ero näyttää olevan, saa nähdä tuleeko madallusta ollenkaan...
Olin jo syksyllä päättänyt kurkistaa tässä yhteydessä muovisen sisälokasuojan alle ja katsoa tarvitseeko tehdä jotain.
Aihetta on! Ruoste on päässyt pesiytymään muovin alle aika laajalla alalle.
Ensin pesin sisälokasuojan huolellisesti harjalla ja painepesurilla. Osa ruosteesta ja vanhasta maalista varisi jo tässä vaiheessa pois.
Kun sisälokasuojat oli kuivuneet kunnolla puhdistin ruosteet pois ja hioin koko sisälokasuojan kauttaaltaan.
Sitten maalasin pinnat ruosteenesto pohjamaalilla.
Pohjamaalien kuivuttua kunnolla maalasin pinnat vielä mustaksi molemmin puolin.
Nyt pyöränkotelot alkaa näyttää jo paljon paremmalta!
Lopuksi vielä uudet jouset takaisin paikalleen ja pulttien kiristys. Annan maalien kuivua vielä jonkin aikaa ennen muovisten sisälokasuojien asentamista takaisin autoon jotta maali olisi varmasti kovettunut.
Seuraavaksi kun saan muoviset sisälokasuojat takisin ja kesärenkaat taka-akselille onkin etupään vuoro saada sama käsittely...
Takana jousi on alatukivarren ja korin välissä, tarvitsee vain avata yksi pultti jolla tukivarsi kiinnityy napaan ja jousen saa pois välistä. Kannattaa pitää tunkkia tukivarren alla ja päästää jousen paine hallitusti.
Jousi on irti. Ajattelin verrata uusia ja vanhoja jousia, aika pieni ero näyttää olevan, saa nähdä tuleeko madallusta ollenkaan...
Olin jo syksyllä päättänyt kurkistaa tässä yhteydessä muovisen sisälokasuojan alle ja katsoa tarvitseeko tehdä jotain.
Aihetta on! Ruoste on päässyt pesiytymään muovin alle aika laajalla alalle.
Ensin pesin sisälokasuojan huolellisesti harjalla ja painepesurilla. Osa ruosteesta ja vanhasta maalista varisi jo tässä vaiheessa pois.
Kun sisälokasuojat oli kuivuneet kunnolla puhdistin ruosteet pois ja hioin koko sisälokasuojan kauttaaltaan.
Sitten maalasin pinnat ruosteenesto pohjamaalilla.
Pohjamaalien kuivuttua kunnolla maalasin pinnat vielä mustaksi molemmin puolin.
Nyt pyöränkotelot alkaa näyttää jo paljon paremmalta!
Lopuksi vielä uudet jouset takaisin paikalleen ja pulttien kiristys. Annan maalien kuivua vielä jonkin aikaa ennen muovisten sisälokasuojien asentamista takaisin autoon jotta maali olisi varmasti kovettunut.
Seuraavaksi kun saan muoviset sisälokasuojat takisin ja kesärenkaat taka-akselille onkin etupään vuoro saada sama käsittely...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Takapää on valmis ja on vuoro siirtyä etupäähän. Etupäässä muovinen sisälokasuoja peittää tosi paljon ja on mielenkiintoista nähdä mitä alta löytyy.
Muovien alta ei yllätys kyllä paljastunt mitään kovin hälyyttävää. Hiekkaa ja likaa on paljon.
Vielä pesunkin jälkeen näyttää tosi hyvältä, muutamasta kohtaa irtosi maali pestessä joten päätin hioa sisälokasuojat jokatapauksessa ja maalata ne uudelleen.
Madallausjousi ja alkuperäinen jousi vierekkäin, aika suuri ero niillä on! Samalla uusin isunvaimenimen yläpään kääntölaakerit ja tukipuslat.
Pyörän kotelot on nyt maalattu mustiksi ja iskunvaimentimet on jousineen takaisin paikallaan.
Lopuksi vielä muovinen sisälokasuoja takaisin paikalleen.
Samalla kun puuhastelin auton kanssa asensin sivuikkunoiden ilmanohjaimet paikalleen.
Olin päättänyt tässä samalla vaihtaa alle kesärenkaat kun talvirenkaat olivat sopivasti valmiiksi irti. Kun auto oli taas renkaillaan huuhtelin vielä päälle kertyneet pölyt pois pinnalta. Ulkona tosin odotti luminen yllätys, ei ihan ollut keli kohdallaan koe-ajoa silmällä pitäen. Eikön nuo lumet huomiseksi sula....
Muovien alta ei yllätys kyllä paljastunt mitään kovin hälyyttävää. Hiekkaa ja likaa on paljon.
Vielä pesunkin jälkeen näyttää tosi hyvältä, muutamasta kohtaa irtosi maali pestessä joten päätin hioa sisälokasuojat jokatapauksessa ja maalata ne uudelleen.
Madallausjousi ja alkuperäinen jousi vierekkäin, aika suuri ero niillä on! Samalla uusin isunvaimenimen yläpään kääntölaakerit ja tukipuslat.
Pyörän kotelot on nyt maalattu mustiksi ja iskunvaimentimet on jousineen takaisin paikallaan.
Lopuksi vielä muovinen sisälokasuoja takaisin paikalleen.
Samalla kun puuhastelin auton kanssa asensin sivuikkunoiden ilmanohjaimet paikalleen.
Olin päättänyt tässä samalla vaihtaa alle kesärenkaat kun talvirenkaat olivat sopivasti valmiiksi irti. Kun auto oli taas renkaillaan huuhtelin vielä päälle kertyneet pölyt pois pinnalta. Ulkona tosin odotti luminen yllätys, ei ihan ollut keli kohdallaan koe-ajoa silmällä pitäen. Eikön nuo lumet huomiseksi sula....
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Hienoa työtä! Mittasitko paljonko tuli lopulta madallusta autoon?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Vielä en oo kunnolla mitannut, pitää antaa jousien asettua ensin. Mutta pikaisella vilkaisulla takana olisi 32 cm ja edessä 33,5 cm kaaresta pyörännapaan.AZP kirjoitti:Hienoa työtä! Mittasitko paljonko tuli lopulta madallusta autoon?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Mikä setti sulle tuli auton alle? Pitäis varmaan cabbeen kattoo madallussettiä myös.
Ja kateudella seuraan kuinka jotkut pieteetillä hoitaa omia pelejään. Olispa ittelläkin aikaa puuhastella... hyvä jos kerran parissa kuussa saa auton pestyksi...
Ja kateudella seuraan kuinka jotkut pieteetillä hoitaa omia pelejään. Olispa ittelläkin aikaa puuhastella... hyvä jos kerran parissa kuussa saa auton pestyksi...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Weitech:in -30 mm jouset tuli alle. Tippui kyllä enemmän kun sen luvatun 30 mm, etenki takana.tturku kirjoitti:Mikä setti sulle tuli auton alle? Pitäis varmaan cabbeen kattoo madallussettiä myös.
Ja kateudella seuraan kuinka jotkut pieteetillä hoitaa omia pelejään. Olispa ittelläkin aikaa puuhastella... hyvä jos kerran parissa kuussa saa auton pestyksi...
Ajotuntuma on ihan hyvä, jämäkkä muttei kovan tuntuinen.
P.s kannattaa alkaa seurata facebookin Autonhoito-ryhmää löytyy se sisäinen puunaaja helposti
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Tuli ostettua Aero-mallin ratti kun sellainen sopivasti osui silmään. Saan sen tässä viikolla varmaan ja asennan heti loppuviikosta sen autoon.
Tuollaisesta Aeron ratista oon haaveillu pitkään
Tuollaisesta Aeron ratista oon haaveillu pitkään
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 9-3 SS My07 Pientä personoitia
Täytyy vissiin ilmojen parantuessa alkaa täälläkin ehostelemaan autot kelien näin salliessa. Loppukesästä jäi pari hommaa tekemättä, että saa haluamani paikkamaalaukset ja muut listanpätkät sisustaan vaihdettua.. Millainen on Aeron ratti vertaa vectorin?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)