99 1974 "Staffan"

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Lancer 225 2d
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ma Helmi 13, 2017 21:09
Paikkakunta: Paimio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja Lancer 225 2d » Ma Helmi 26, 2018 20:02

Tuosta kiillotetun alumiinipinnan Sinolikäsittelystä on kokemusta. Rakentelin yhden GT:n alumiinirunkoisen maastopyörän, josta hioin maalit pois ja kiillotin rungon. Lopuksi käsittelin pinnan Sinolilla. Muistaakseni Sinol hapettaa alumiiniin suojaavan pinnan, joka kuitenkin jää kiiltäväksi? No, tuossa pyörässä se on ainakin toiminut hyvin, ja kiilto on säilynyt.

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » La Maalis 03, 2018 11:52

Eihän se mennyt ekakertalaisella ekalla kerralla kohdilleen. Kaasari vuotaa bensaa tuosta ryyppysysteemin kohdalta.

Pitää ottaa sen osalta uusinta yritys... Eiköhän tämä tästä :)

Bensapumpun vaihdoin pelastavalta enkeliltä saatuun pumppuun, niin se nyt näyttää ainakin toimivan. Kävihän tuo jo heikosti käynnissäkin.
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » Ti Maalis 06, 2018 19:13

miikka555 kirjoitti:Eihän se mennyt ekakertalaisella ekalla kerralla kohdilleen. Kaasari vuotaa bensaa tuosta ryyppysysteemin kohdalta.

Laita lapsi asialle ja tee ite perässä... Sehän tulvi ku hullu ku kokeili startata. Jos ens kerran laittais kohon kerralla oikein päin :D

Nyt rokkaa! Seuraava etappi siis katsastus tälle vuotta, kunhan kelit alkaa kirkastua.
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » Ti Huhti 17, 2018 19:11

Sieltähän se vaan tuli tänään haettua taas pirssi alle. Olihan tuossa sentti pölyäkin päällä :D
Tyhjentynyt rengas piti väliaikaisesti korvata talvirenkaalla ja uudella vanteella.. Perjantaina saa onneksi pyöräytettyä kesäkumit uusille vanteille ja heitettyä alle :)

Kuva

Kaasarihuoltokin alkaa vaikuttaa onnistuneelta. Pientä hienosäätöä vielä vaatii tosin ensimmäisten kilometrien perusteella.

Discovehkeet versio 1.5 on myös asennettu. Femman bensaletkun pala, joka toimi aiemmin tukena tuolle kaiuttimelle on korvattu tuon kaiuttimen laatikossa olleesta muovinpalasta leikatulla telineellä, joka on tarranauhalla kiinni :D

Kuva
Kuva
Kuva

Versioon 2.0 alkaa olla romuja hankittuna, mutta asennus jäänee jonnekin ensi vuoteen :oops:

Kuva

Katto olisi tavoitteena saada vapuksi asennettua :?
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero

Avatar
lax
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: La Touko 26, 2012 19:43
Paikkakunta: Pori

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja lax » Ke Huhti 18, 2018 14:40

Ei voi muuta sanoa kuin että onpa hän kaunis :D Ihan tässä omat sormet syyhyää että ehtisi katsomaan mitä oma 99 vaatii että saa ajoon. Kaikki on kortilla joten toivottavasti vähän.. Enpä edes tajunnut että uudempaan voisi nakata tuon "kromipuskurin" kiinni, näyttää niin paljon paremmalta kuin se kuminen..
HA: Saab 99 -75 2.0
EX: Saab 9-3 -00 2.0i
KA: Toyota Auris -12 1.6
#5550

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » La Huhti 21, 2018 16:40

^ vielähän tuossa on kaunistamista aika reilustikin :) Pitäis oikoa kunnolla nuo puskuritkin, vähän harottavat molemmat vielä.

Tuli eilen heitettyä nuo tuoreet vanteet alle ja kaiveltua tuo tyhjäkäyntiongelma. Kaasarissa oli pieni ilmavuoto, joku reikä, mikälie, en tiedä mitä siihen kuuluu, mutta pultti siihen kävi tukkeeksi ja homma toimii :roll:

Tänään jaksoin vihdoin myös viilata tuon vilkun toimintaan siten, ettei tarvii käsin pitää päällä.

Ensi viikon ohjelmassa olisi toivottavasti katsastus ja tuon katon asennus 8O
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » La Huhti 28, 2018 16:34

Talvella hankittu Twingon rätti istutettu paikalleen :) Nyt saa kesä tulla.
Oli kaikkineen todella simppeli laittaa, kun oli vielä rellun kattopellin pala sapluunaksi.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Samalla kertaa tuli uusittua imusarjan tiiviste.

Kuva

Tuollaisesta paksusta tiivistepaperista piti väsätä, kun ei ollut tiivistettä käsissä.. Tuli siis todettua että epäilty vesipumpun vuoto olikin vaan tuosta imusarjalta. Valui sen verran vaan lohkon päällä taaksepäin nesteet, että hämäsi luulemaan vesipumpun vuodoksi.
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » To Kesä 07, 2018 19:44

Lämpissä toukokuussa pääsi nauttimaan rättikaton eduista 8)
Pari visiittiä tuli tehtyä Ouluun parin viikon aikana, niin kertyi kilometrejäkin se 1 200.. Ainoa ongelma jälkimmäisellä reissulla katkennut nopeusmittarin viisari ja lämpömittarin anturin satunnainen temppuilu.

On se vaan hullun hyvä auto ajaa maantielläkin! Kattoakin pystyy pitämään auki satasen vauhdissa eikä pyöritä tuulta yhtään liikaa (nimim. katto auki oulusta kuopioon)..

Kattotelinettäkin piti käyttää jo välillä paikallaan, että sai rahtia ajettua :D

Kuva
KuvaKuva

Laitoin puolesta pitänee nyt tosiaan tuo lämpömittarin anturi vaihtaa ja samalla jos heittää uuden termarinkin sisään, vaikkei tuo nykyinen olekaan oireillut (sen iästä kun ei ole vaan tietoa). Nopeusmittarin vaijerihan se pitää jostain metsästää, että saa sen laitettua.

Tykötarpeetkin hankittu taka-akselille jarruletkujen ja putkien uusimiseksi; meinaa kovassa paineessa vähän vuotaa (nesteen pinta säiliössä laskenut kahteen kesään alle puoli senttiä) tuosta toisen letkun liitoksesta, niin laitellaan nyt vihdoin tuokin kuntoon.


Olohuoneen puolella on tullut edistettyä noita poppivehkeiden suunnittelua ja rakentelua sen verran, että alkaa olla perus osiltaan homma selkeä ja pöytätestit suoritettuna :D

Sen verran kalliita nuo "retroradiot", joissa tarpeelliset sisukset olisi, että totesin paremmaksi alkaa tekemään itse tuollaisen "vähän sinne päin" -systeemin, jonka iskee tuonne vanhan philipsin kuorien sisään.

KuvaKuva
KuvaKuva
KuvaKuvaKuva
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero

miikka555
"Viggen"
Viestit: 548
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: 99 1974 "Staffan"

ViestiKirjoittaja miikka555 » To Kesä 21, 2018 19:03

Nopeusmittari taas toiminnassa, piti katkennut vaijeri vaihtaa uuteen.

Kellossa ei tahtonut aika pysyä perässä ja kun tuli ihmeteltyä tupakansyttymisestä puuttuvia virtoja, niin älysin että ongelmahan on sama kuin valojen ja sisäpuhaltimen kanssakin on jo ollut. Eli paska liitos sulakerasian liitimissä. Nyt vaivauduin sitten repimään rasian ruuvipenkin äärelle ja hakkasin liitokset tiukemmaksi. Nyt on tupakinsytyttimessä virta ja kellokin pysyy ajassa 8)

Voi kun ois kelit olleet kohdillaan, niin ois kelvannut taas juhannusreissuun tuolla lähteä; nyt pitää tyytyä femmaan.. :|
Vikakoodihaku - http://www.miikka.org/saabcode

2000 9-5 Aero "Börje" | 1974 99L "Staffan"
ex. 2003 Passat V5 4Motion
ex. 2008 9-3 SC TTiD Aero