99 1974 "Staffan"
Re: 99 1974 "Staffan"
Huono päivä tänään
Takajarrut kasaan ja ilmatessa heti havainto, että jarrupääsylinteri vuotaa sittenkin. Pakko näköjään jostain metsästää uusi.
Löysin katsastuskumitkin, mutta nekäänhän nyt ei sitten mahtuneet pyörimään takana (185/65R15)..
Ei tuu mittään tästä!!
Takajarrut kasaan ja ilmatessa heti havainto, että jarrupääsylinteri vuotaa sittenkin. Pakko näköjään jostain metsästää uusi.
Löysin katsastuskumitkin, mutta nekäänhän nyt ei sitten mahtuneet pyörimään takana (185/65R15)..
Ei tuu mittään tästä!!
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Vieläkö Toyo renkaita saa edullisesti näihin vanhempiin...meinaan jotain 155 leveää. Kuplaan joskus ostin sellaiset, kun ei kerta kaikkiaan kelvollisia käytettyjä löytynyt. Siis muita kuin ikivanhoja.
Re: 99 1974 "Staffan"
En ole vielä uusia katsellutkaan. Tarkoitus on vaan saada nyt tähän hätään noille peltivanteille jotkut millä pärjää katsastuksen ja sen hetken että saa kunnolliset vanteet ja renkaat alle
Huomenna 175 koko testiin, että josko mahtuisi pyörimään takanakin..
Huomenna 175 koko testiin, että josko mahtuisi pyörimään takanakin..
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
175/65R15 mahtui just sopivasti pyörimään alle
Kaikki paikat nyt hitsattu, huomenna sen verran maalia suhata noihin näkyviin paikkoihin päälle, että tämän ekan kesän pärjää..
Kattoverhoilu tuli kaivettua pihalle, niin pääsee liimailemaan, kunhan nyt ensin kiireemmät saa alta pois
Huomenna pitäis saada sorvista tuo holkki tuonne raidetangolle. Ja kävi kerrankin vielä tuuria, ostin kasan osia, jossa mukana 2 settiä raidetangon korjaussarjaa, eli noita holkkeja on nyt myös orkkiksia pari
Saattoi jopa jarrutehostinkin löytyä.. Toivottavasti...
Kaikki paikat nyt hitsattu, huomenna sen verran maalia suhata noihin näkyviin paikkoihin päälle, että tämän ekan kesän pärjää..
Kattoverhoilu tuli kaivettua pihalle, niin pääsee liimailemaan, kunhan nyt ensin kiireemmät saa alta pois
Huomenna pitäis saada sorvista tuo holkki tuonne raidetangolle. Ja kävi kerrankin vielä tuuria, ostin kasan osia, jossa mukana 2 settiä raidetangon korjaussarjaa, eli noita holkkeja on nyt myös orkkiksia pari
Saattoi jopa jarrutehostinkin löytyä.. Toivottavasti...
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Pikkasen jos pyrkii vastustamaan nyt... Tässä on viime aikoina edistystä tullut, mutta jarrut vaan jaksaa tapella vastaan.
Sorvattu holkki raidetangossa, tanko paikallaan, tuntuis toimivan. Tilasin jostain kasan osia kun mukana oli kaksi kpl raidetangon korjaussarjoja, joissa tuo holkkikin oli mukana. Onneksi oli tuo sorvattu versio tehtynä, koska nuo sarjat on johonkin missä on isommalla halkaisijalla tuo tanko.
Jarrupääsylinterin sain hankittua, kiitokset vaan kaupoista nimim. Tizumo
Olin jo varma, että nyt mennään eikä meinata, mutta.... Nestesäiliön tiivisteet on kuitenkin jo niin surkeat, että nyt vetää vielä ilmeisesti ilmaa toisen niiden välistä ja jarrut pysyy poissa edelleen. Tiivisteessä oli onneksi aten numero ja metsästin tuossa ja löytyi noita tiivisteitä, että samaa on vähän vaikka missä vehkeessä. Virosta saisi ainakin, jotain euron kappale ja parin kympin postikulut päälle.
Mielenkiintoinen havainto on se, että kun googlailin tuolla varaosakatalogin tarjoamalla alkup. Saabin numerolla (89 09 863) tuota säiliötä, niin tarjoaa monessa paikkaa ainostaan 95/96 tuota säiliötä, mutta ei 99:iin. Noh, kuitenkin sitä kautta sitten kokeilin laittaa Motonetistä tilaukseen 95/96 tiivistesarjan, jossa mukana kuvasta päätellen oikeat kumit.
Motonetistä odotellaan jännityksellä myös raidetangon päitä, Fixukselta tilatut oli muuten ok, mutta kierre väärällä nousulla. Noita Fixukselta tarjosi 72-74 vuosimalliin, joten ei oikein nyt täsmää mikään mitä tähän yrittää vuosimallilla hakea Motonetillä sattui olemaan Kuopiossa yksi noita hyllyssä, niin nakitin myyjän vielä varmuudeksi mittaamaan kierteen, että osuu kohdalleen.
Piti saada koeajo jo tänään suoritettua, mutta tuon jarruongelman takia hommat jumittaa edelleen. Toivottavasti alkuviikosta saisi nyt kasaan ja voisi alkaa jo katsastusajasta haaveilla..
Sorvattu holkki raidetangossa, tanko paikallaan, tuntuis toimivan. Tilasin jostain kasan osia kun mukana oli kaksi kpl raidetangon korjaussarjoja, joissa tuo holkkikin oli mukana. Onneksi oli tuo sorvattu versio tehtynä, koska nuo sarjat on johonkin missä on isommalla halkaisijalla tuo tanko.
Jarrupääsylinterin sain hankittua, kiitokset vaan kaupoista nimim. Tizumo
Olin jo varma, että nyt mennään eikä meinata, mutta.... Nestesäiliön tiivisteet on kuitenkin jo niin surkeat, että nyt vetää vielä ilmeisesti ilmaa toisen niiden välistä ja jarrut pysyy poissa edelleen. Tiivisteessä oli onneksi aten numero ja metsästin tuossa ja löytyi noita tiivisteitä, että samaa on vähän vaikka missä vehkeessä. Virosta saisi ainakin, jotain euron kappale ja parin kympin postikulut päälle.
Mielenkiintoinen havainto on se, että kun googlailin tuolla varaosakatalogin tarjoamalla alkup. Saabin numerolla (89 09 863) tuota säiliötä, niin tarjoaa monessa paikkaa ainostaan 95/96 tuota säiliötä, mutta ei 99:iin. Noh, kuitenkin sitä kautta sitten kokeilin laittaa Motonetistä tilaukseen 95/96 tiivistesarjan, jossa mukana kuvasta päätellen oikeat kumit.
Motonetistä odotellaan jännityksellä myös raidetangon päitä, Fixukselta tilatut oli muuten ok, mutta kierre väärällä nousulla. Noita Fixukselta tarjosi 72-74 vuosimalliin, joten ei oikein nyt täsmää mikään mitä tähän yrittää vuosimallilla hakea Motonetillä sattui olemaan Kuopiossa yksi noita hyllyssä, niin nakitin myyjän vielä varmuudeksi mittaamaan kierteen, että osuu kohdalleen.
Piti saada koeajo jo tänään suoritettua, mutta tuon jarruongelman takia hommat jumittaa edelleen. Toivottavasti alkuviikosta saisi nyt kasaan ja voisi alkaa jo katsastusajasta haaveilla..
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Meinas mennä jarruhommat jo ihan höpöhöpö hommiksi. Ei lähtenyt ilmaantumaan millään, pari päivää tuli ilmailtua, purettua ja kasattu pääsylinteriä, purettua ja kasattua satuloita. Vika tuli paikallistettua jo kuskin puolen etusatulaan, kun siitä letkun blokkaamalla alkoi jo poljin tuntuma löytymään.
Noh, vikahan löytyi... Edessä ja takana sylinterit väärin päin, eli vasemmalla oikeanpuoleinen ja toisinpäin Satulat oikeille paikoille ja jarrut löytyi samantien Kyllähän se järkeenkäypä selitys on, kun joku vaan sen ääneen sanoo, että ilmaruuvi pitää olla jarruputken yläpuolella.
Tuossa vielä tuli tupeksittua tuota selvitellessä kun yhdessä vaiheessa työnsin lääkeruiskulla etusylinteristä nestettä pääsylinterin suuntaan. Paineesta letku irti ruiskusta ja v***u se täys 100ml ruiskullinen dotti nelosta katon kautta Saabin katolle ja kylkeen ja kaikkialle muualle.. Onneksi selvisi nopealla vesipesulla, ettei joutunut heti maalaamaan koko autoa
Tämän kaiken seikkailun jälkeen koeajo suoritettu, hyvältä näyttä. Eiköhän tämä ensi viikolla leimata.
Vinkkejä lämpötila-anturin irroitukseen otetaan vastaan
Noh, vikahan löytyi... Edessä ja takana sylinterit väärin päin, eli vasemmalla oikeanpuoleinen ja toisinpäin Satulat oikeille paikoille ja jarrut löytyi samantien Kyllähän se järkeenkäypä selitys on, kun joku vaan sen ääneen sanoo, että ilmaruuvi pitää olla jarruputken yläpuolella.
Tuossa vielä tuli tupeksittua tuota selvitellessä kun yhdessä vaiheessa työnsin lääkeruiskulla etusylinteristä nestettä pääsylinterin suuntaan. Paineesta letku irti ruiskusta ja v***u se täys 100ml ruiskullinen dotti nelosta katon kautta Saabin katolle ja kylkeen ja kaikkialle muualle.. Onneksi selvisi nopealla vesipesulla, ettei joutunut heti maalaamaan koko autoa
Tämän kaiken seikkailun jälkeen koeajo suoritettu, hyvältä näyttä. Eiköhän tämä ensi viikolla leimata.
Vinkkejä lämpötila-anturin irroitukseen otetaan vastaan
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Vähän venyi leimalle pääsy, mutta huomiselle tarkoitus varailla aikaa. Nyt kulkee nätisti, pientä hienosäätöä varmasti toki vielä kaasarin osalta vaatii.
Flektin anturi ei irronnut, joten piti asentaa toinen siihen viereen
Ei viitsinyt heti puukottaa letkua, joten piti ensin testata, että toisella anturilla varmasti toimii..
Pissapojan mootttori piti vielä kanssa tänään laittaa uusi, entinen oli oikosessa.
Nyt jos vaan kilpiin saa tuon, niin sittenhän se projekti vasta alkaa Kattotelinettä ja kromipuskureita on jo innolla aloitettu kiillottamaan, keskikonsoli löytyi, samoin aukeavat takalasit; noistakin saa kiittää kivika -nimimerkkiä. Sieltä on Kallelta varmaan kohta puolikas auto käyty varaosia hakemassa
Flektin anturi ei irronnut, joten piti asentaa toinen siihen viereen
Ei viitsinyt heti puukottaa letkua, joten piti ensin testata, että toisella anturilla varmasti toimii..
Pissapojan mootttori piti vielä kanssa tänään laittaa uusi, entinen oli oikosessa.
Nyt jos vaan kilpiin saa tuon, niin sittenhän se projekti vasta alkaa Kattotelinettä ja kromipuskureita on jo innolla aloitettu kiillottamaan, keskikonsoli löytyi, samoin aukeavat takalasit; noistakin saa kiittää kivika -nimimerkkiä. Sieltä on Kallelta varmaan kohta puolikas auto käyty varaosia hakemassa
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 1974 "Staffan"
kierroslukumittariko tuossa sulakerasian vieres köllöttelee?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 1974 "Staffan"
Sehän se. Piti viritellä sen verran siihen että sai tyhjäkäynnin kateltua.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Katsastus: check.
Rekisteröinti: check.
Kilvet paikallaan: check.
Sisusta ja kaikki muu miljoona asiaa: pitkin poikin levällään.
Mutta nyt pitää hetki nautiskella ajeluista
Rekisteröinti: check.
Kilvet paikallaan: check.
Sisusta ja kaikki muu miljoona asiaa: pitkin poikin levällään.
Mutta nyt pitää hetki nautiskella ajeluista
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Saab 99 ja lupa kruisata
Onnea isosta etapista! Kyllä se vaan hymyä nostaa huulille kun saa rojektiin ruuvata kilvet kiinni ja lähteä ruisaamaan ihan laillisesti.
Onnea isosta etapista! Kyllä se vaan hymyä nostaa huulille kun saa rojektiin ruuvata kilvet kiinni ja lähteä ruisaamaan ihan laillisesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 99 1974 "Staffan"
Joutu rengas hommiin, yksi vanne ei pitänyt ilmoja vaan karkuutti tänään tyhjäksi. Oisko joku ruosteen pala lohjennut pois. Onneks muistin että vararenkaassa on samanlainen vanne, joten matka jatkuu
Muilta osin projekti on edennyt nyt lähinnä tulevien kromipuskurien, maskin sekä kattotelineen kiillottelun merkeissä.
Muilta osin projekti on edennyt nyt lähinnä tulevien kromipuskurien, maskin sekä kattotelineen kiillottelun merkeissä.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Tuli öljyt vaihdeltua tuossa, koneesta tuli ulos melkein samannäköisenä kuin purkista takaisin mennyt tavara. Laatikkoöljyt oli sen sijaan aivan mustat näiden muutaman sadan kilometrin jäljiltä, saa varmaan vielä kertaalleen tälle kesää ne vaihdella. Suodatinta en jaksanut edes vaihtaa, kun oli tosiaan niin nätit nuo koneen öljyt vielä.
Laatikkoöljyistä saa muuten antaa vinkkejä, että mitä kirjaa tässä kannattaa uskoa? Toisessa perus 10w30 ja toisessa jotain ihan muuta (en ulkoa muista mikä se oli)..
Samalla intouduin sentään kuskin ovipahvin laittamaan ja uuden karheat tiivisteet (Etralta) molemmin puolin. Konttiin tuli jo aiemmin tuo tiiviste tuossa uusittua.
Kojelautaa ja noita ovikahvoja kissasaippualla hangatessa on meinattu ykä tulla jo pariin kertaan. On muuten jonkinverran karmiva haju mikä irtoaa kun se paska alkaa sieltä poistumaan
Kiillotushommatkin etenee hitaasti mutta varmasti... Taitaa jäädä asennukset vaan näiden osalta ensi kesälle
Laatikkoöljyistä saa muuten antaa vinkkejä, että mitä kirjaa tässä kannattaa uskoa? Toisessa perus 10w30 ja toisessa jotain ihan muuta (en ulkoa muista mikä se oli)..
Samalla intouduin sentään kuskin ovipahvin laittamaan ja uuden karheat tiivisteet (Etralta) molemmin puolin. Konttiin tuli jo aiemmin tuo tiiviste tuossa uusittua.
Kojelautaa ja noita ovikahvoja kissasaippualla hangatessa on meinattu ykä tulla jo pariin kertaan. On muuten jonkinverran karmiva haju mikä irtoaa kun se paska alkaa sieltä poistumaan
Kiillotushommatkin etenee hitaasti mutta varmasti... Taitaa jäädä asennukset vaan näiden osalta ensi kesälle
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Puuttuuko puskurista toinen käpy?
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: 99 1974 "Staffan"
On se jemmassa. Toinenkin paikallaan nyt vaan sen takia, etten ole vielä ehtinyt dremelöidä jumittunutta mutteria irti..
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"