99 1974 "Staffan"
-
- "Ruisku"
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2017 21:09
- Paikkakunta: Paimio
Re: 99 1974 "Staffan"
Tuosta kiillotetun alumiinipinnan Sinolikäsittelystä on kokemusta. Rakentelin yhden GT:n alumiinirunkoisen maastopyörän, josta hioin maalit pois ja kiillotin rungon. Lopuksi käsittelin pinnan Sinolilla. Muistaakseni Sinol hapettaa alumiiniin suojaavan pinnan, joka kuitenkin jää kiiltäväksi? No, tuossa pyörässä se on ainakin toiminut hyvin, ja kiilto on säilynyt.
Saab 900 '95 2,3
BMW 325D M-sport E91 '07
BMW 320d E46 '04
Alfa Romeo 75 1,6 '89
Ford Thunderbird 3,8 '91
Mitsubishi Colt 1,2 '86
BMW 325D M-sport E91 '07
BMW 320d E46 '04
Alfa Romeo 75 1,6 '89
Ford Thunderbird 3,8 '91
Mitsubishi Colt 1,2 '86
Re: 99 1974 "Staffan"
Eihän se mennyt ekakertalaisella ekalla kerralla kohdilleen. Kaasari vuotaa bensaa tuosta ryyppysysteemin kohdalta.
Pitää ottaa sen osalta uusinta yritys... Eiköhän tämä tästä
Bensapumpun vaihdoin pelastavalta enkeliltä saatuun pumppuun, niin se nyt näyttää ainakin toimivan. Kävihän tuo jo heikosti käynnissäkin.
Pitää ottaa sen osalta uusinta yritys... Eiköhän tämä tästä
Bensapumpun vaihdoin pelastavalta enkeliltä saatuun pumppuun, niin se nyt näyttää ainakin toimivan. Kävihän tuo jo heikosti käynnissäkin.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Laita lapsi asialle ja tee ite perässä... Sehän tulvi ku hullu ku kokeili startata. Jos ens kerran laittais kohon kerralla oikein päinmiikka555 kirjoitti:Eihän se mennyt ekakertalaisella ekalla kerralla kohdilleen. Kaasari vuotaa bensaa tuosta ryyppysysteemin kohdalta.
Nyt rokkaa! Seuraava etappi siis katsastus tälle vuotta, kunhan kelit alkaa kirkastua.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Sieltähän se vaan tuli tänään haettua taas pirssi alle. Olihan tuossa sentti pölyäkin päällä
Tyhjentynyt rengas piti väliaikaisesti korvata talvirenkaalla ja uudella vanteella.. Perjantaina saa onneksi pyöräytettyä kesäkumit uusille vanteille ja heitettyä alle
Kaasarihuoltokin alkaa vaikuttaa onnistuneelta. Pientä hienosäätöä vielä vaatii tosin ensimmäisten kilometrien perusteella.
Discovehkeet versio 1.5 on myös asennettu. Femman bensaletkun pala, joka toimi aiemmin tukena tuolle kaiuttimelle on korvattu tuon kaiuttimen laatikossa olleesta muovinpalasta leikatulla telineellä, joka on tarranauhalla kiinni
Versioon 2.0 alkaa olla romuja hankittuna, mutta asennus jäänee jonnekin ensi vuoteen
Katto olisi tavoitteena saada vapuksi asennettua
Tyhjentynyt rengas piti väliaikaisesti korvata talvirenkaalla ja uudella vanteella.. Perjantaina saa onneksi pyöräytettyä kesäkumit uusille vanteille ja heitettyä alle
Kaasarihuoltokin alkaa vaikuttaa onnistuneelta. Pientä hienosäätöä vielä vaatii tosin ensimmäisten kilometrien perusteella.
Discovehkeet versio 1.5 on myös asennettu. Femman bensaletkun pala, joka toimi aiemmin tukena tuolle kaiuttimelle on korvattu tuon kaiuttimen laatikossa olleesta muovinpalasta leikatulla telineellä, joka on tarranauhalla kiinni
Versioon 2.0 alkaa olla romuja hankittuna, mutta asennus jäänee jonnekin ensi vuoteen
Katto olisi tavoitteena saada vapuksi asennettua
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Ei voi muuta sanoa kuin että onpa hän kaunis Ihan tässä omat sormet syyhyää että ehtisi katsomaan mitä oma 99 vaatii että saa ajoon. Kaikki on kortilla joten toivottavasti vähän.. Enpä edes tajunnut että uudempaan voisi nakata tuon "kromipuskurin" kiinni, näyttää niin paljon paremmalta kuin se kuminen..
Re: 99 1974 "Staffan"
^ vielähän tuossa on kaunistamista aika reilustikin Pitäis oikoa kunnolla nuo puskuritkin, vähän harottavat molemmat vielä.
Tuli eilen heitettyä nuo tuoreet vanteet alle ja kaiveltua tuo tyhjäkäyntiongelma. Kaasarissa oli pieni ilmavuoto, joku reikä, mikälie, en tiedä mitä siihen kuuluu, mutta pultti siihen kävi tukkeeksi ja homma toimii
Tänään jaksoin vihdoin myös viilata tuon vilkun toimintaan siten, ettei tarvii käsin pitää päällä.
Ensi viikon ohjelmassa olisi toivottavasti katsastus ja tuon katon asennus
Tuli eilen heitettyä nuo tuoreet vanteet alle ja kaiveltua tuo tyhjäkäyntiongelma. Kaasarissa oli pieni ilmavuoto, joku reikä, mikälie, en tiedä mitä siihen kuuluu, mutta pultti siihen kävi tukkeeksi ja homma toimii
Tänään jaksoin vihdoin myös viilata tuon vilkun toimintaan siten, ettei tarvii käsin pitää päällä.
Ensi viikon ohjelmassa olisi toivottavasti katsastus ja tuon katon asennus
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Talvella hankittu Twingon rätti istutettu paikalleen Nyt saa kesä tulla.
Oli kaikkineen todella simppeli laittaa, kun oli vielä rellun kattopellin pala sapluunaksi.
Samalla kertaa tuli uusittua imusarjan tiiviste.
Tuollaisesta paksusta tiivistepaperista piti väsätä, kun ei ollut tiivistettä käsissä.. Tuli siis todettua että epäilty vesipumpun vuoto olikin vaan tuosta imusarjalta. Valui sen verran vaan lohkon päällä taaksepäin nesteet, että hämäsi luulemaan vesipumpun vuodoksi.
Oli kaikkineen todella simppeli laittaa, kun oli vielä rellun kattopellin pala sapluunaksi.
Samalla kertaa tuli uusittua imusarjan tiiviste.
Tuollaisesta paksusta tiivistepaperista piti väsätä, kun ei ollut tiivistettä käsissä.. Tuli siis todettua että epäilty vesipumpun vuoto olikin vaan tuosta imusarjalta. Valui sen verran vaan lohkon päällä taaksepäin nesteet, että hämäsi luulemaan vesipumpun vuodoksi.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Lämpissä toukokuussa pääsi nauttimaan rättikaton eduista
Pari visiittiä tuli tehtyä Ouluun parin viikon aikana, niin kertyi kilometrejäkin se 1 200.. Ainoa ongelma jälkimmäisellä reissulla katkennut nopeusmittarin viisari ja lämpömittarin anturin satunnainen temppuilu.
On se vaan hullun hyvä auto ajaa maantielläkin! Kattoakin pystyy pitämään auki satasen vauhdissa eikä pyöritä tuulta yhtään liikaa (nimim. katto auki oulusta kuopioon)..
Kattotelinettäkin piti käyttää jo välillä paikallaan, että sai rahtia ajettua
Laitoin puolesta pitänee nyt tosiaan tuo lämpömittarin anturi vaihtaa ja samalla jos heittää uuden termarinkin sisään, vaikkei tuo nykyinen olekaan oireillut (sen iästä kun ei ole vaan tietoa). Nopeusmittarin vaijerihan se pitää jostain metsästää, että saa sen laitettua.
Tykötarpeetkin hankittu taka-akselille jarruletkujen ja putkien uusimiseksi; meinaa kovassa paineessa vähän vuotaa (nesteen pinta säiliössä laskenut kahteen kesään alle puoli senttiä) tuosta toisen letkun liitoksesta, niin laitellaan nyt vihdoin tuokin kuntoon.
Olohuoneen puolella on tullut edistettyä noita poppivehkeiden suunnittelua ja rakentelua sen verran, että alkaa olla perus osiltaan homma selkeä ja pöytätestit suoritettuna
Sen verran kalliita nuo "retroradiot", joissa tarpeelliset sisukset olisi, että totesin paremmaksi alkaa tekemään itse tuollaisen "vähän sinne päin" -systeemin, jonka iskee tuonne vanhan philipsin kuorien sisään.
Pari visiittiä tuli tehtyä Ouluun parin viikon aikana, niin kertyi kilometrejäkin se 1 200.. Ainoa ongelma jälkimmäisellä reissulla katkennut nopeusmittarin viisari ja lämpömittarin anturin satunnainen temppuilu.
On se vaan hullun hyvä auto ajaa maantielläkin! Kattoakin pystyy pitämään auki satasen vauhdissa eikä pyöritä tuulta yhtään liikaa (nimim. katto auki oulusta kuopioon)..
Kattotelinettäkin piti käyttää jo välillä paikallaan, että sai rahtia ajettua
Laitoin puolesta pitänee nyt tosiaan tuo lämpömittarin anturi vaihtaa ja samalla jos heittää uuden termarinkin sisään, vaikkei tuo nykyinen olekaan oireillut (sen iästä kun ei ole vaan tietoa). Nopeusmittarin vaijerihan se pitää jostain metsästää, että saa sen laitettua.
Tykötarpeetkin hankittu taka-akselille jarruletkujen ja putkien uusimiseksi; meinaa kovassa paineessa vähän vuotaa (nesteen pinta säiliössä laskenut kahteen kesään alle puoli senttiä) tuosta toisen letkun liitoksesta, niin laitellaan nyt vihdoin tuokin kuntoon.
Olohuoneen puolella on tullut edistettyä noita poppivehkeiden suunnittelua ja rakentelua sen verran, että alkaa olla perus osiltaan homma selkeä ja pöytätestit suoritettuna
Sen verran kalliita nuo "retroradiot", joissa tarpeelliset sisukset olisi, että totesin paremmaksi alkaa tekemään itse tuollaisen "vähän sinne päin" -systeemin, jonka iskee tuonne vanhan philipsin kuorien sisään.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 99 1974 "Staffan"
Nopeusmittari taas toiminnassa, piti katkennut vaijeri vaihtaa uuteen.
Kellossa ei tahtonut aika pysyä perässä ja kun tuli ihmeteltyä tupakansyttymisestä puuttuvia virtoja, niin älysin että ongelmahan on sama kuin valojen ja sisäpuhaltimen kanssakin on jo ollut. Eli paska liitos sulakerasian liitimissä. Nyt vaivauduin sitten repimään rasian ruuvipenkin äärelle ja hakkasin liitokset tiukemmaksi. Nyt on tupakinsytyttimessä virta ja kellokin pysyy ajassa
Voi kun ois kelit olleet kohdillaan, niin ois kelvannut taas juhannusreissuun tuolla lähteä; nyt pitää tyytyä femmaan..
Kellossa ei tahtonut aika pysyä perässä ja kun tuli ihmeteltyä tupakansyttymisestä puuttuvia virtoja, niin älysin että ongelmahan on sama kuin valojen ja sisäpuhaltimen kanssakin on jo ollut. Eli paska liitos sulakerasian liitimissä. Nyt vaivauduin sitten repimään rasian ruuvipenkin äärelle ja hakkasin liitokset tiukemmaksi. Nyt on tupakinsytyttimessä virta ja kellokin pysyy ajassa
Voi kun ois kelit olleet kohdillaan, niin ois kelvannut taas juhannusreissuun tuolla lähteä; nyt pitää tyytyä femmaan..
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"