9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä* myynnissä!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

tami kirjoitti:Mielenkiintoinen topikki, mutta kun aloittelin lukemaan sivulta yksi koko tätä tarinaa ei kuvat enää harmillisesti näy. Olisi ollut mielenkiintoista seurailla myös kuvista tätä projektia.
Kiitoksia!
Yövuoroissa pitänyt monesti ruveta korjaamaan noita linkkejä, mutta ei oo jaksanu/muistanut sitten kun aikaa olisi. Kaikki ajallaan, toki jos jaksais edes korjailla kuvan kaks viikkoon niin se olisi äkkiä tehty.
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Hellou,tänne ei kuulu mitään normaalista poikkeavaa, auto toimii ja nielee kilometrejä niinkuin pitääkin. Pientä tuninkia tuli tehtyä auton keulaan. Ainoa asia auton ulkonäössä, josta voin valittaa on tuo etupuskurin alareunan muoto. Omaan silmään se näyttää tyhmältä, tulee suppo mieleen. Noita ebay kumilärpäkkeitä on ollut, mutta päätin kokeilla Cupran lippaa tuohon. Omaan silmään tuo Cupran lippa sopii tuohon kuin nakutettu. Vähän sitä sai dremelillä muotoilla ja lämpöpyssyllä muovata sopivaksi, että vastaa puskurin muotoja. Kuvissa tuo ei näytä todellakaan niin hyvältä kuin silmin nähtynä. Unohdin muuttaa puhelimesta kameran asetuksia, niin ei anna upottaa kuvia tähän suoraan kun ovat liian isoja, mutta linkeistä pääsee näkemään.

https://1drv.ms/u/s!AhfVzkANoXSugUyGhMMeC8QB1wqK
https://1drv.ms/u/s!AhfVzkANoXSugUbYusE2168rA0h8
https://1drv.ms/u/s!AhfVzkANoXSugUcePdChE-ouHi2m
https://1drv.ms/u/s!AhfVzkANoXSugUsEhMLxTFODV9HA
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Joo o, kesäkumit tuli viime viikolla mutta vanteita ei vielä ole tullut. Toimitusaika lykkääntyi, "mahdollisesti huhtikuussa" saan ne. Uudet renkaat olisi sellaiset kuin Achilles ATR SPORT 2 235/35/19. Mulla on ollut tuollaiset ATR SPORT renkaat ennenkin, 225/40/18 koossa. Ei ollut valittamista, voitti ainakin Hankook Ventus evo 2 renkaat märkäpidossa ja hiljaisuudessa. Hintakin noin puolet Hankookista tämä sarja kustansi 320€. Ero niiden ja tämän uudemman mallin kumeilla on ainakin kuviossa, muistaakseni niissä vanhemmissa oli treadwear lukukin isompi. Näissä se on 220. Kuvio on sen oloinen että kuivalla on pitoa rutkasti mutta märällä ovat kuin saippuapalat. Katotaan sitten kun saa ne alle.

Kuva
9-5 2.3t BioPower -08
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Upeeta, rengasvalinta ainakin osui nappiin! 8) Täällä kanssa vankka Achilles-kannatus, pösöön menee kesäksi alle Achilles Platinumit.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

V.J.S kirjoitti:Upeeta, rengasvalinta ainakin osui nappiin! 8) Täällä kanssa vankka Achilles-kannatus, pösöön menee kesäksi alle Achilles Platinumit.
Joo toivotaan että ovat hyvät renkaat, luotto tähän on kova.

Tuli aamulla mieleen töihin lähtiessä kun parin päivän parkkiruudussa seisonnan jälkeen hyppäsin rattiin, että tässähän pyörähti pääsiäisen alla jo 270tkm mittariin. Ja yksi vika pahentunut tässä matkan varrella. Ens alkuun 4. vaihde kytkeytyi huonosti jos yhtään loivemmilla liikkeillä vaihtoi vaihdetta. Vaihde jäi vapaan ja kytkeytymisen välimaastoon, nyt se on pahentunut niin että 2. laittaessa joutuu ottamaan keppiä ihan reilusti vasemmalle että saa sisään. Maptunin pronssipuslat löytyy hyllystä, täytyy ensi tilassa asennella paikoilleen. Toivottavasti menee sillä. Toinen juttu on takalasin pesusuutin, nyt ampuu metrin päähän takapuskurista. Oriolta tuli jo uusi suutin tuohon ostettua.

Lisäksi jarrupalat ovat jumineet tms. kun levyn uloimpiin laitoihin ei meinaa purra enää.

Tuli myös ostettua hetken mielijohteesta Oriolta "comfort lighting" sisävalaistus sarja. Sen asentelen sitten kun on lämpimät ilmat.

Ja tuonne OneDriveen uppaillut vanhoja kuvia, katsotaan milloin jaksaa linkata ne tänne oikeisiin viesteihin.
9-5 2.3t BioPower -08
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Cona »

Nuo linkkusysteemien helat on kyllä surullisen heikkoja.

Omassa ainoa oireileva oli 2.vaihde, jota piti pakkasella oikeasti rykiä välivapaan kautta perille. Kesällä ja uusilla öljyillä ongelma oli selkeästi pienempi, mutta onhan se ärsyttävää, että vaihdekepin tuntuma on kuin soppakauhassa. Mulla auto meni kiertoon, ennen kuin ehdin asentaa Maptunin holkit.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Cona kirjoitti:Nuo linkkusysteemien helat on kyllä surullisen heikkoja.

Omassa ainoa oireileva oli 2.vaihde, jota piti pakkasella oikeasti rykiä välivapaan kautta perille. Kesällä ja uusilla öljyillä ongelma oli selkeästi pienempi, mutta onhan se ärsyttävää, että vaihdekepin tuntuma on kuin soppakauhassa. Mulla auto meni kiertoon, ennen kuin ehdin asentaa Maptunin holkit.
Joo tuntuvat olevan heikkoja. Ja näköjään kysyntääkin noilla on kun Maptunin varasto on tyhjänä tällä hetkellä. Mitä nyt noita ohjeita lueskellut ja yhden videon katsoneena voin sanoa, vaikuttaa suht nopealta hommalta tehtäväksi. Maptunin tuotearvostelun kautta löysin jonkun ruotsiksi puhutun pätkän josta näkee hyvin miten homma menee.
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Joo-o, niin ne kesärengas kelit tuli ja 19" vanteita ei oo näkynyt. Ostin sitten tuollaiset omaan silmään siisteimmät Saabin vanteet jonkinlaisilla kumeilla. Näistä olis tarkotus tehdä sitten talvivanteet kun joskus saan ne kesäset alle.

Kuva
9-5 2.3t BioPower -08
markusR
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: To Syys 02, 2010 20:28
Paikkakunta: Loviisa/Gammelby

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja markusR »

On se hyvä, että rupeaa tuo kevätkukka kukkimaan myös muidenkin Saabistien pelleissä kun pelkästään minun. :roll:
Peugeot 508 sw GT -12
EX-SAAB 9-5 2.0L Victor Wagon Aut. -02 E85 stage3 [software by Nappe]
Honda CBR 954rr -03
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Termos »

Osxu kirjoitti: Joo tuntuvat olevan heikkoja. Ja näköjään kysyntääkin noilla on kun Maptunin varasto on tyhjänä tällä hetkellä. Mitä nyt noita ohjeita lueskellut ja yhden videon katsoneena voin sanoa, vaikuttaa suht nopealta hommalta tehtäväksi. Maptunin tuotearvostelun kautta löysin jonkun ruotsiksi puhutun pätkän josta näkee hyvin miten homma menee.
Helat on helppo vaihtaa, mutta vivuston irroittaminen onkin asia erikseen 8O
Paikka on ahdas ja vaihteiston siirtotangon päässä oleva Torx on yleensä pirun tiukassa. Senpä takia Maptunin holkkisarjassa tulee siirtotangon päähän helpommin ahtaaseen paikkaan sopiva kuusiokantainen pultti.

Vaan eihän se poista alkuperäistä ongelmaa, että miten saada koko vivusto kaivettua esille. Jos muljautat Torxin kannasta kantit, niin helojen vaihto vaatii vaihdelaatikon pudottamisen. Se taas vaatii apurungon irroittamisen jne. :roll:

Itse vaihdoin syksyllä meidän -06 Aeroon tehdasuuden manuaalilaatikon, samalla laitoin nuo pronssipuslat. Onhan se kepin tuntuma nyt todella hyvä, ei se uusi vivusto muoviheloilla pääse lähellekään samaa täsmällisyyttä, kokeiltu on 8)

Tuossa kuvassa näkyy siirtäjätangot, pronssihelatkin pilkottaa :mrgreen:
Koita kurkkia konehuoneesta tuota siirtotangon päätä (kuvassa kiiltävä pultinkanta), niin hahmotat paikan. Kuvan oikeassa yläkulmassa näkyy yksi pultinkanta, piilossa on vielä kaksi muuta samassa kiinnikeessä, ne pitää myös irroittaa.

Kuva

Tarkempi kuva: http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/IMG_5857_2.JPG
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

markusR kirjoitti:On se hyvä, että rupeaa tuo kevätkukka kukkimaan myös muidenkin Saabistien pelleissä kun pelkästään minun. :roll:
Kyllähän se perunakin kukkii :D Eipä oo uskaltunut kurkkia tuonne alle, viime syksynä tuli korjattua kuskin puolelta toinen peruspaikka eli helman alunen ja pyöräkaaren etuosa. Tarkotus oli nyt tehdä toinen puoli mutta laitellaan faijan Volvoa leimakuntoon viimeistä kertaa neljättä kevättä peräkkäin.
Termos kirjoitti: Helat on helppo vaihtaa, mutta vivuston irroittaminen onkin asia erikseen 8O
Paikka on ahdas ja vaihteiston siirtotangon päässä oleva Torx on yleensä pirun tiukassa. Senpä takia Maptunin holkkisarjassa tulee siirtotangon päähän helpommin ahtaaseen paikkaan sopiva kuusiokantainen pultti.

Vaan eihän se poista alkuperäistä ongelmaa, että miten saada koko vivusto kaivettua esille. Jos muljautat Torxin kannasta kantit, niin helojen vaihto vaatii vaihdelaatikon pudottamisen. Se taas vaatii apurungon irroittamisen jne. :roll:

Itse vaihdoin syksyllä meidän -06 Aeroon tehdasuuden manuaalilaatikon, samalla laitoin nuo pronssipuslat. Onhan se kepin tuntuma nyt todella hyvä, ei se uusi vivusto muoviheloilla pääse lähellekään samaa täsmällisyyttä, kokeiltu on 8)

Tuossa kuvassa näkyy siirtäjätangot, pronssihelatkin pilkottaa :mrgreen:
Koita kurkkia konehuoneesta tuota siirtotangon päätä (kuvassa kiiltävä pultinkanta), niin hahmotat paikan. Kuvan oikeassa yläkulmassa näkyy yksi pultinkanta, piilossa on vielä kaksi muuta samassa kiinnikeessä, ne pitää myös irroittaa.

Kuva

Tarkempi kuva: http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/IMG_5857_2.JPG
Ei saa pelotella :lol: Ostin uuden tohottimen jolla tuota varmaan pääsis vähän lämmittelemään, ehkä auttaa ehkä ei. Otin kanssa räikkään uuden torx-pään. Jonkin verta neuvottiin purkamaan että tuon saa tehtyä, varmastikkin se jo helpottaa asiaa. Huomenna varmaan väsäilen niitä, katotaan miten miehen käy...
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Noo toistaseks täällä ei oo muuta saatu aikaan kuin öljynvaihto ja jarrujen herkistelyä. Tuli siinä hommaa tehdessä mieleen, että miks ei sitten samalla vähän ehostaisi jarruja kun satulat on hirveässä kunnossa ja jarrulevyjen suojamaalit oli aika nihkeät näköjään kun nyt jo aivan ruosteessa kaikki.

Mutta tällästä niistä tuli. Taakse pitää varmaan ens kerralla tehä kun Lohjalle tulen. Kuvassa näkyy myös tuo levyn yläreuna, siihen ei kunnolla haukkaa vaikka ilman rengasta kun katsoin niin palat on siinä levyn tasalla.

Kuva

Kuva
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Hahhah, ei paljoo torxi vastustanut. Ihmettelin että miten T40 pyörii tyhjää. Otin sitten puhelimella videon sieltä pultin kannasta jos se on mulkattu. Videolta paljastui ehjä torx-kanta. Kokeilin vielä T45 että onko ohjeessa oleva koko väärä. Eipä käynyt ja kokeilin käsin, että mikä siellä oikein on. Pulttihan otti ja pyöri sormin sielä, ihmekkään kun ei meinaa vaihtaa kunnolla. Puslatkaan ei olleet aivan finaalissa vielä. Fiksumpi olisi varmaan kiristänyt tuon ja ajellut huolettomasti. Tämä poika taas päätti asentaa ne pronssi puslat. Todetaan tässä vaiheessa että onneksi oon keskittänyt urheiluharrastukset muihin lajeihin kuin salilla käyntiin. Tälläsen pyöräilyharrastajan käsi vielä sopii tonne rakoihin.

Pari vinkkiä mitä jäi käteen tästä:
- kannattaa varata pieni räikkä, 13- ja 10mm hylsyt ja metrin verran jatkoja. Lenkilläkin saa, mutta nuo helpottaa.
- vaihdekepille menevästä pätkästä kun ottaa klemmarin auki, kannattaa ottaa pois kokonaan ja vähän levittää sitä auki. Takaisin laittaessa on helpompi asentaa kun laittaa sen valmiiksi paikoilleen. Pultti on aika pitkä joten varaa riittää.
-ite laitoin puslat niin että vähän putsasin ja voitelin sitä muovimötikkää, sitten laitoin sisemmän puslan paikoilleen akselille, muovimötikkä sinnepäin, kaapelin puolta kiinni ja sitten passailee sen muovimötikän puslan kanssa ja kaapelin puolta paikoilleen. Lopuks vielä se ulompi pusla ja samaan malliin passailua.

Jarrutkin alkoivat ottamaan kokonaan levyyn, pikkuherkistelyllä selvisi.
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Ja näin hetkeä myöhemmin voin todeta että vähän jouduin vivustoa säätämään niin löytyi pakki ja nelosvaihdekkin :oops:
9-5 2.3t BioPower -08
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Termos »

Onneksi kaikkien Saabistien ei tartte tapella autojensa kanssa kyllästymiseen saakka :mrgreen:
Käytitkö niitä holkkisarjan lukituspinnejä? Mulla säätö napsahti heti kohilleen, kun pinnit oli loodassa ja keskikonsolin siirtäjätangossa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Vastaa Viestiin