Osxu kirjoitti:
Joo tuntuvat olevan heikkoja. Ja näköjään kysyntääkin noilla on kun Maptunin varasto on tyhjänä tällä hetkellä. Mitä nyt noita ohjeita lueskellut ja yhden videon katsoneena voin sanoa, vaikuttaa suht nopealta hommalta tehtäväksi. Maptunin tuotearvostelun kautta löysin jonkun ruotsiksi puhutun pätkän josta näkee hyvin miten homma menee.
Helat on helppo vaihtaa, mutta vivuston irroittaminen onkin asia erikseen
Paikka on ahdas ja vaihteiston siirtotangon päässä oleva Torx on yleensä pirun tiukassa. Senpä takia Maptunin holkkisarjassa tulee siirtotangon päähän helpommin ahtaaseen paikkaan sopiva kuusiokantainen pultti.
Vaan eihän se poista alkuperäistä ongelmaa, että miten saada koko vivusto kaivettua esille. Jos muljautat Torxin kannasta kantit, niin helojen vaihto vaatii vaihdelaatikon pudottamisen. Se taas vaatii apurungon irroittamisen jne.
Itse vaihdoin syksyllä meidän -06 Aeroon tehdasuuden manuaalilaatikon, samalla laitoin nuo pronssipuslat. Onhan se kepin tuntuma nyt todella hyvä, ei se uusi vivusto muoviheloilla pääse lähellekään samaa täsmällisyyttä, kokeiltu on
Tuossa kuvassa näkyy siirtäjätangot, pronssihelatkin pilkottaa
Koita kurkkia konehuoneesta tuota siirtotangon päätä (kuvassa kiiltävä pultinkanta), niin hahmotat paikan. Kuvan oikeassa yläkulmassa näkyy yksi pultinkanta, piilossa on vielä kaksi muuta samassa kiinnikeessä, ne pitää myös irroittaa.
Tarkempi kuva:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/IMG_5857_2.JPG