9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä* myynnissä!

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei se nippuside huono vakuutus ole, kun noilla pienillä letkuilla on tapana välillä irtoilla. Pahimmillaan vuodoista menee seos laihalle, mikä ei hyvä.

Itsellä edellisessä Sabissa irtoili yksi letku jatkuvasti radalla ajellessa, yleisillä teillä käytettävillä kaasunasenoilla ei ollut vastaavaa ongelmaa. Nipparilla sai senkin pysymään aloillaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei ne irtoa jos kunnossa. vanhoist ampui letkut irti ku kävi jälkikäyntiä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja AZP »

Voipi olla, mutta koska kaikki kunnossa oleva muuttuu aina jossain vaiheessa epäkuntoiseksi, on se nippari hyvä vakuutus. Meluummin sen letkun vanhenemisen huomaa letkua käsin kokeillessa kuin mäntävauriona.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23919
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuskin tuon letkun irtoaminen aiheuttaa mäntävauriota = toki saatan olla väärässä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ehkä ei, mutta tuskin siitä mitään positiivistakaan tapahtuu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Ensimmäinen korjaus oli tuo pätkän nappaisu pois letkusta mutta vaihdoin siihen kyllä tuoreamman letkun tilalle, suht happaman oloinen oli se vanha. Nippuside on lähinnä tuomassa mielenrauhaa varmistuksen varmistuksena. Kuitenkin tuossa on se muovi päällä, joten se ei ole näkyvissä.
nalleolut kirjoitti:tuskin tuon letkun irtoaminen aiheuttaa mäntävauriota = toki saatan olla väärässä.
En ota kantaa aiheuttaako vaurioita, mutta irtoamisen huomaa sellaisena kuminauhamaisuutena kaasupolkimen reagoinnissa.
9-5 2.3t BioPower -08
Lupe-81
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Tammi 31, 2016 12:25
Paikkakunta: Vaasa

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Lupe-81 »

Miksi ei laita ihan oikeaa letkuklemmaria?? Mini ABA esim..
9-5 Aero sedan man -05
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Lupe-81 kirjoitti:Miksi ei laita ihan oikeaa letkuklemmaria?? Mini ABA esim..
Tänään kun olen ajamassa Motonetin ohi nappaan sellaisen puristavan pikkuklemmarin siihen, luulin että mulla on niitä miljoonalaatikossa, eipä ollutkaan. Noita nippareita oli muutama jäänyt nurkkaan makoilemaan, kun niputin maastopyörän vaijereita ja jarruletkuja. 11km suuntaansa olisi pitänyt ajella muuten, vähän suolaista yhden klemmarin takia. Varsinkin kun sitä ei välttämättä edes tarvitse.
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Voi voi, sitä oltiin jo tiputtu toiselle sivulle. Tänään vaihtelin öljyt ja tulpat tuohon. Samalla kertaa kun oli pelti ylhäällä, asensin Maptunin poikkituen iskareiden yläpäihin. Ainakin tuntui antavan mukavasti jämäkkyyttä mutkissa, onko placeboa vai ei, en ota kantaa :lol: .

Tuli joo aikoja sitten käytyä sielä pyörien suuntauksessa korjattiin vähän taka-akselin aurausta ja sama eteen. Otettiin siitä lappu ja sitten vähän kikkailtiin antureiden kanssa ja otettiin cambereiden puolesta muutoskatsastukseen kelpaava todistus. Muutoskatsastuksen kävin suorittamassa tällä viikolla ja nyt alkavalla viikolla pitäisi suorittaa määrä-aikaiskatsastus.

Katsastusta varten pitäisi vielä korjata putkea, kun jäin putkesta jumiin autopesulan ovella ja siinä hässäkässä alkoi vuotamaan. Eiköhän tuo olisi ajan saatossa itsekkin vuotanut, aika hapankorppu se tuntui olevan siitä kohdasta. Jarruremppaa piti tänään tehdä, mutta vesisade vesitti sen aikeen. Huomiseksi oli muistaakseni luvattu kuivempaa keliä. Levyiksi tulee Speedpartsin uritet sport-levyt ja paloiksi Black Diamondin Predatorit. Etulevyistä on tosiaan se jarrulevyn kiinnityspultti mulkattu, tarttee varmaan esabin avulla suostutella ne irti.

Ostin myös lisävalot, 7" pyöreät ledit. Tällä viikolla yritän nekin nyppästä keulille.

Mitähän muuta, vanneasiat kun aina mietityttää ja mieli tekisi vaihtaa. Jos jotain nuo Rotiformit kiinnostaa niin YV:llä voi laittaa tarjousta
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Pistetääs väliaikatietoja pikkasen, jarrut on kasattu ja kävin konttorilla hakemassa korjausajan kun 7.päivä oli viimeinen katsastuspäivä. Sama juttu kuin viime vuonna, sanoin konttorilla ettei mene läpi kun käkkäri ei pidä ja putki vuotaa. Nuo olivat ainoat viat mitä löytyivät, käyttöjarru piti hyvin vaikka osilla oli ajettu ehkä 20km. Positiivinen yllätys oli se, että myöskään alustasta ei kyselty sen enempää, onhan se muutoskatsastettu mutta tuo konttori jolla käytän autoa on todella tarkka kaikesta. Tarkka mutta asiallinen niinkuin kuuluukin olla, joten Lohjanseudulla asuvat muistakaa tukea Leijonakatsastusta :wink:

Käkkärin säätö näissä on tehty onneksi helpoksi. Okei, en tehnyt säätöä siitä pikkureiästä, vaan otin levyn pois ja säädin niin että kengät mahtuvat juuri ja juuri takaisin rumpuun. Reiästä sokkona sohiminen vaikutti hitaalta ja hankalta. Mutta jos vertaa Volvon "osat kiinni ja toivotaan että käkkäri pitää"-henkiseen ratkaisuun verrattuna todella järkevä ratkaisu tehty. Myös Trionic 7 youtube kanavan videosta oli apua, nyt kyllä pitäisi funkata vimosen päälle.

Nyt pitäisi lähteä Motonettiin hakemaan pakoputki tarpeita, kun tuossa on pari sellaista kohtaa jotka seuraavalla leimalla ovat taas basana niin sama laittaa nyt kerralla koko putkisto kuntoon. On muuten hapanta hommaa tunkin varassa ähertää pakoputken muhvia irti joka on ystävämme ruosteen voimalla hitsautunut kiinni.

Uudet kesävanteet tilailin eilen, tulee härskit 9,5x19 ihan mukavalla concavella. Eteen noiden pitäisi passata helposti, takana saattaa olla ongelmia, mutta sen näkee sitten.

Tällästä täällä...
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Niin, unohtuipa tänne kirjoitella että leima on haettu ja hyväksytty. Katsuri puhui että putki meinaa olla turhan äänekäs. Kaasutteli tosin siihen malliin että taisi vaan tykätä kun pörisi, vihelsi ja puhisi. Siis auto, ei katsuri.

Täytyy kehua noita Speedpartsin levyjen ja Black diamondin palojen antamaa jarrutuntumaa. Tuli tosi herkät jarrut tuolla yhdistelmällä. Vällillä meinaa tulla turhankin äkkinäisiä jarrutuksia kun on tottunut, että saa painaa kunnolla ennen kuin mitään tapahtuu.

Vanteistakin tuli sellanen päivitys, että tammi-helmikuussa toimitettaisiin meikälle. Jonkun pitäisi ne ensin vaan tehdä. Josko ne saisi alle kun kelit sallivat.
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Unohdinpa tänne päivitellä, tuli tosiaan tuollaiset 7" led-lisävalot asennettua avuksi pimeyttä vastaan. Toistaiseksi eivät ole muurautuneet umpeen, siitähän noita ledvaloja on haukuttu kun eivät tuota lämpöä juurikaan. Enpä ole tainnut siitäkään mainita, että syksyllä maalasin kromit satiinimustalla dipillä, teki keulasta paljon agressiivisemman ja paremman näköisen. Keväämmällä varmaan teippailen kiiltävän mustaksi ko. osat. Tuollaiselta auto näyttää tällä hetkellä.

Kuva

Kuva



Rotiformit lähtivät viime lauantaina foorumilaisen matkaan. Eli nyt tosiaan toivotaan, että uudet vanteet ehtisivät ennen sesongin alkua tontille.
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Tulipa huvin vuoksi kokeiltua miten hörähtää tulille pakkasella ilman lämmitystä. Hyvinhän tuo lähtee https://youtu.be/8Rz67ROAuaY
9-5 2.3t BioPower -08
Osxu
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: Ma Elo 15, 2016 11:49

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja Osxu »

Hellou! Tänne ei kuulu mitään muuta ihmeellistä kuin termari tuli eilen vaihdettua ehjään ja lisää valoa tökätty keulalle. Termarin vaihto oli melkoinen operaatio tai oikeastaan se ylempi 13mm pultti tuotti tuskaa. Muut pultit läks ihan hyvin räikkälenkeillä. Tuohon edellämainittuun pääsi hankalammin käsiksi, se oli aika tiukassa ja lenkkiavaimella ei saanut voimaa avaamiseen. Räikkään jatkoa ja niveltä yms niin sai aukeamaan.

Tuli vielä sählättyä sen putkiklemmarin kanssa, jotenkin sain sen ponkasemaan niin että oli samaan aikaan letkun ja sen letkustopparin päällä. Jonkun puolen sentin suikaleen verran jouduin puukolla lyhentämään letkua että sain irti. Laitoin nyt tavan klemmarilla kiinni. Eihän tuossa mitään muuten olisi ollut mutta vähän liian isot papukaija pihdit oli välineenä. Oikeilla työkaluilla olisi päässyt helpommalla tietysti.

Kaveri oli ruvennut katsomaan itselleen noita samoja lisävaloja kun tykkäsi noiden valosta. Jussinmäellä olivat tarjouksessa Walonia-tuotemerkillä, alakiinnikkeessä pieni ero verrattuna noihin meikäläisen Arctic Bright-merkkisiin. 63€ oli lampulle hintaa ja kolmen valon tellinki 16€ niin ei ollut paha hankinta. Laitoin vielä nuo bilteman ylätuet jokaiseen niin eivät värise. Huomaa että auto on ruotsin tuonti, kolmelle lisävalolle oli maskissa nuiden tukien reiät. Referenssithän menee laillisen yli niin että paukkuu, mutta se ei ihan hirveästi kiinnosta.

Kuva

Kuva
9-5 2.3t BioPower -08
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: 9-5 2.3t Biopower *Volvomies vierailla vesillä*

Viesti Kirjoittaja tami »

Mielenkiintoinen topikki, mutta kun aloittelin lukemaan sivulta yksi koko tätä tarinaa ei kuvat enää harmillisesti näy. Olisi ollut mielenkiintoista seurailla myös kuvista tätä projektia.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Vastaa Viestiin