Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ti Elo 30, 2016 22:36

T5Canflasher softalla (t5 suitessakin on sisäänrakennettu flasheri) kirjoitat vaan T5Suitella muokatun softan sinne niin että ohjelmointijännite on n. +15V normaalin virtojen päällä olemisen lisäksi. Trionictuning.com foorumilta löydät linkin canflasheriin.

Meneekö ahtimen öljynpaluu öljypohjaan öljynpinnan ylä- vai alapuolelle? Onko huohotinjärjestelmä kunnollinen (kuten alkuperäinen), eli alipainetehostus takaiskuventtiilillä käytössä?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri » Ti Elo 30, 2016 23:50

Onko tuo alipainetehostus se pikkunippa siinä takaiskuventtiilillä? Mikä ilmeisesti menee alunperin siihen imusarjan nippaan? Mietin vaan kun itsellä on huohotus letku kopalta ihan vaan pihalle,(tarkoitus laittaa keruusäiliö) ja se ohut pilli on auki et onko sillä jotain käytön merkitystä..
Nyt taas:Saab 9-3 ttdi-09 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Elo 31, 2016 09:31

On sillä merkitystä, huohotus tyhjäkäynnillä on tehoton jos alipaineletku venakopasta ei mene imusarjaan. Saattaa alkaa savuttamaan kun kampikammion paine nousee liikaa ja ahtimen öljynpaluu ei toimi kunnolla. Kattiautossa lämpimällä moottorilla tätä ei välttämättä huomaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

väizki
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 12, 2012 16:08

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja väizki » Ke Elo 31, 2016 10:08

jcarlson kirjoitti:T5Canflasher softalla (t5 suitessakin on sisäänrakennettu flasheri) kirjoitat vaan T5Suitella muokatun softan sinne niin että ohjelmointijännite on n. +15V normaalin virtojen päällä olemisen lisäksi. Trionictuning.com foorumilta löydät linkin canflasheriin.

Meneekö ahtimen öljynpaluu öljypohjaan öljynpinnan ylä- vai alapuolelle? Onko huohotinjärjestelmä kunnollinen (kuten alkuperäinen), eli alipainetehostus takaiskuventtiilillä käytössä?
Juuri tämä "kirjoitat vain sen sinne" on se hämärä kohta :lol: Täytynee lyödä varalla olevan purkkiin läppäri kiinni ja kattoa kummottis käy. (editillä:) Tosiaan aika selkeiltä nuo nappulat tossa fläsherissä ja suitessa näyttää, mutta esim flasherissä täytyy valita hertsit kirjoituksessa ja sensemmoista pientä tietoa joka ei nyt ihan suoraan takaraivosta löydy..

Öljyn paluu menee samaan paikkaan kuin alkuperäisenä. Muuttuneen ahtimen paikan takia alkuperäinen putki vain on pistetty poikki ja lisätty pätkä letkua väliin.

Huohotin on vain letku venttiilikopasta piiloon. Ei alkuperäistä nippeliä välissä. En haluaisi laittaa sitä imuletkuun sotkemaan koko ahtoputkistoa.. Alkuperäisenä isompi letku menee ahtimen imupuolelle johon huohotusmömmöt sitten katoavat ja sitte siitä pikkusesta nippelistäkö lähti se pieni letku imusarjaan? Ei muistakkaan enää kunnolla.. Täytynee varmaan koittaa josko se takaiskuventtiilihärpäke olisi avain onneen.. Jos sellaisen löydän vielä jostain laatikon pohjalta.
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic

Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Elo 31, 2016 10:25

Voit kokeilla 16MHz AMD ensin (yleisin), jos ei sillä kirjoitu niin koita jotain muuta. :) Lukemalla ecun bootin jälkeen softan näet tuliko sinne oikea.
Tai sitten avaat ecun ja katsot mitä muistipiirien päällä lukee, AMD, CSI/Catalyst vai Intel. Prossun kaksi viimeistä numeroa kertoo taajuuden, 16 vai 20 MHz. Taajuudella ei ole flashauksessa väliä, muistipiirien tyypillä on hieman. AMD on ylivoimaisesti yleisin kuitenkin, noita kahta muuta löytyy lähinnä vanhemmista 94-95 ecuista.

Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

väizki
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 12, 2012 16:08

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja väizki » Ke Elo 31, 2016 11:15

jcarlson kirjoitti:Voit kokeilla 16MHz AMD ensin (yleisin), jos ei sillä kirjoitu niin koita jotain muuta. :) Lukemalla ecun bootin jälkeen softan näet tuliko sinne oikea.
Tai sitten avaat ecun ja katsot mitä muistipiirien päällä lukee, AMD, CSI/Catalyst vai Intel. Prossun kaksi viimeistä numeroa kertoo taajuuden, 16 vai 20 MHz. Taajuudella ei ole flashauksessa väliä, muistipiirien tyypillä on hieman. AMD on ylivoimaisesti yleisin kuitenkin, noita kahta muuta löytyy lähinnä vanhemmista 94-95 ecuista.
Tämmösen kuvan löysin. Kokeilemalla selvii sitte mitä kaikkea muuta voi tyriä :D Taidan tehdä kärpäsestä härkäsen..
Kuva
jcarlson kirjoitti:Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
Ihan totta että aika pieni määrähän se on mitä sieltä tulee, mutta tosiaan psykologisista syistä mielummin muualle. Täytynee koittaa noita muutoksia tuohon systeemiin nyt kun illemalla talliin asti pääsee. Kiitän suuresti tästä avusta.


Tuli vielä perästä mieleen että onko tuohon CarPC hommaan joku yleisesti hyväksi todettu pädi tms? Tietysti sitä kätevämpi jos mahdollista saada hiiri ja näppis kiinni myös ohjelmointitarkoituksessa. Ilmeisesti piti olla win7 tai vanhempi ettei tarvitse kikkailla Lawicell drivereiden kanssa..
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic

Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi

Keme
"Viggen"
Viestit: 645
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Väizkin SaappiBemari

Viesti Kirjoittaja Keme » Ke Elo 31, 2016 12:59

väizki kirjoitti: Kokeilemalla selvii sitte mitä kaikkea muuta voi tyriä :D Taidan tehdä kärpäsestä härkäsen..
Jos purkissa menee jotain vituiks, ni multa löytyy parikin ylimäärästä 2.3 Tonnarin vakiopurkkia varmasti halvalla.
jeeeeeee!

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9115
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ke Elo 31, 2016 13:19

Kuvasta näkyy että kyseessä on 16MHz ECU Intel flasheilla. Eli sillä algoritmilla luet ja kirjoitat. Jos jotain flashauksessa menisi niin pieleen että ecu ei boottaa niin BDM:llä sen saa aina henkiin.
CarPC:tä ei ole tullut käytettyä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

väizki
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 12, 2012 16:08

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja väizki » To Syys 01, 2016 20:09

Löysin motonetista sopivan takaiskuventtiilin alkuperäisen haperon tilalle. Tarkoitettu pissapojan letkuun, mutta toiminnee tuossakin aikansa. Savutus loppui vasta kun kuristi isompaa huohotusletkua hiukan. Eli tuskin se voi ihan vapaana olla. Sittenhän se imusarjasta tuleva takaiskullinen alipaineistusletku vetää sen ilman vaan sieltä isommasta sisään.

Sitten tuohon suiten toimintaan. Kyllä olen ihan käsi näissä hommissa.

Ensimmäisenä kun avaan suiten ja lawicell on kiinni ja kone käy, painan go online tai connect ecu nappia. Menee hetki, ilmestyy seuraava ikkuna:
Kuva

Painan Decline

Seuraavaksi koitan painaa mitä tahansa ylä pudotusvalikoista löytyvää kiinnostava nappia, kuten configure realtime panel, ilmestyy seuraavaa:
Kuva

Mitä teen väärin ja mitä en nyt ymmärrä? Hetken se jo toimikin, painoin muistaakseni download flash from ecu ja tallensin sen. Sen jälkeen alkoi tämä jota en ymmärrä. Tarttis melkeen saada joku kädestäpitäen näyttämään että mitä näille kuuluu tehdä.
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic

Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi

Audiojack
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja Audiojack » To Syys 01, 2016 20:24

Mä sain kerran vastaavanlaiset kaatuilut korjattua vaan asentamalla T5Suiten uudelleen :lol:

Killerhangar
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Joulu 27, 2015 18:30
Paikkakunta: Turku

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja Killerhangar » La Syys 03, 2016 11:51

Juu, selkeetä softan/winukan kättelemättömyys ongelmaa :D

Mutta itse aiheeseen, täh, tekeekö joku CDLCssä muuta kuin alustan ja vanteet vaggilaiseen? :o

:lol:

väizki
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Syys 12, 2012 16:08

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja väizki » Pe Syys 23, 2016 11:29

jcarlson kirjoitti:Iso letku voi mennäkkin ulos sen sijaan että menisi ahtoputkistoon, se on käytössä lähinnä ahdoilla. Eikä siitä pienestä määrästä huohotusöljyä ahtoputkissa ole kuin psykologista haittaa, aika pahalta se huohotuskaasukin haisee jos sattuu sopivasti kabiiniin sieltä piilosta leijailemaan.
Pikkuletku lähtee samasta venakopan nipasta kuin iso ja menee takaiskuventtiilin kautta imusarjaan. Useammassakin autossa on tyhjäkäynnillä savutus johtunut pikkuletkun pois jättämisestä.
väizki kirjoitti:Löysin motonetista sopivan takaiskuventtiilin alkuperäisen haperon tilalle. Tarkoitettu pissapojan letkuun, mutta toiminnee tuossakin aikansa. Savutus loppui vasta kun kuristi isompaa huohotusletkua hiukan. Eli tuskin se voi ihan vapaana olla. Sittenhän se imusarjasta tuleva takaiskullinen alipaineistusletku vetää sen ilman vaan sieltä isommasta sisään.
Lopputulos: Ei, se ei voi vain mennä ulos, koska alipainetta ei silloin muodostu. Ei, sitä ei voi kuristaa, koska silloin imusarjan ollessa paineellinen (ei pikkuletkun huohotusta) iso letku kuristettuna ei riitä tasaamaan kampikammion painetta. Ratkaisu siis oli laittaa alkuperäisen kaltainen systeemi ahtimen imupuolelle. Pahoinpitelin alkuperäisen imuputkeen menevän letkun ja leikkasin siitä "ejektorimaisesti" toimivan imuputkeen menevän vinoon leikatun putkenpään talteen. Löysin sopivaas putkea imuputken väliin ja istutin sen talteen otetun putkenpätkän siihen ja vedin 13mm letkun huohotusnipasta putkeen.
Kuva

Siinä nopea toteutus viimeisenä iltana ennen ratapäivää. Alkaa olla paljon tavaraa tuossakin konehuoneessa, mutta nyt savu tulee renkaista eikä pakoputkesta.

Pidempi video [2:47]: http://vaizi.kuvat.fi/kuvat/Omat+projek ... 3oh%21.mp4

Lyhyempi [1min] :http://vaizi.kuvat.fi/kuvat/Omat+projek ... +1+ig2.mp4

Huomenna taas radalle, saas nähdä kuinka menee kun kasvatetaan vähän rengasta tälläkertaa
Saab 9-5 Aero Wagon -05
BMW E12 525A -75
E30 SaaBmw 323tic

Ex:E39 530DA, 2xE30 316i, E30 327, E36 316i, Saab 9000, Volvo 740, Pajero, MB 124 230E
kuvat.fi

like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove » Su Syys 25, 2016 12:48

näyttäisi olevan saabin pata melko driftattava. 8)

Peukkua täältä. :mrgreen:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.

Avatar
Piikkisika
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Joulu 12, 2013 17:21
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja Piikkisika » Pe Loka 14, 2016 09:39

Pitää tykkäillä täälläkin! Tosiaan pitäsköhän sitä omastaki "vastaavasta" e36 ritsasta laittaa juttua tännekkin jos jotakuta kiinnostaa lueskella?

T: Eräällä voorumilla nimellä K_olli.

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8897
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Väizkin SaappiBemari vääryyttä vai viehättävää?

Viesti Kirjoittaja AZP » Pe Loka 14, 2016 11:18

viehättävää

Vastaa Viestiin