Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Tänne olis tarkoitus päivittää kokemuksia talvesta Aero-Femman kanssa.
Alunperin tarkoitus oli hankkia joku uudehko ja vähän ajettu farmari-auto talveksi. Sellainen tulikin kesällä hankittua ja kunnostettua, mutta se oli Ford..
Yhtäkkiä huomasin, että tuo Voorti meni käsistä ja talvi oli tulossa kovaa vauhtia. Ehdokkaaksi löytyi mielenhäiriössä reilusti yli 300 tkm ajettu Aero, joka näytti kuvissa ihan siistiltä.
Lähdin avoimin mielin koeajamaan ja potkimaan renkaita. Aero tuntui kilsoihin nähden tanakalta, mitä nyt ratti, kässärikahva ja kytkinpolkimen ja vaihdevivuston tuntuma juorusivat ajomäärästä. Suurin osa kilometreistä on tullut edellisen omistajan aikana "myyntimiesmäisesti" n 35 tkm vuosi ja öljyjä on vaihdettu suht tiuhaan. Aeroa ei myöskään ole kertoman mukaan softattu tai ajettu viinalla! Autoon on jonkun verran uusittu palikkaa vuosien aikana, osa jo kahteen kertaan. Korissa on jotain pientä sanomista, mutta sitäkin yllättävän vähän. Penkit on suorastaan siistit. Pari pikku sähkövikaa löytyy, mutta nekin on helppoja korjata.
Erikoisimmalta tuntuu, että mitä ilmeisimmin ahdin ja jakoketju hilppeineen ovat alkuperäisiä! Myöskään konetta ei mitä ilmeisimmin ole käytetty auki. Kone käy siististi, ei pölläyttele tai rahise. *koputan tässä kohtaa puuta*
Onko jollain kokemusta vastaavista, paljon ajetusta Aeroista, jossa em. osat on alkuperäisiä?!
Alunperin tarkoitus oli hankkia joku uudehko ja vähän ajettu farmari-auto talveksi. Sellainen tulikin kesällä hankittua ja kunnostettua, mutta se oli Ford..
Yhtäkkiä huomasin, että tuo Voorti meni käsistä ja talvi oli tulossa kovaa vauhtia. Ehdokkaaksi löytyi mielenhäiriössä reilusti yli 300 tkm ajettu Aero, joka näytti kuvissa ihan siistiltä.
Lähdin avoimin mielin koeajamaan ja potkimaan renkaita. Aero tuntui kilsoihin nähden tanakalta, mitä nyt ratti, kässärikahva ja kytkinpolkimen ja vaihdevivuston tuntuma juorusivat ajomäärästä. Suurin osa kilometreistä on tullut edellisen omistajan aikana "myyntimiesmäisesti" n 35 tkm vuosi ja öljyjä on vaihdettu suht tiuhaan. Aeroa ei myöskään ole kertoman mukaan softattu tai ajettu viinalla! Autoon on jonkun verran uusittu palikkaa vuosien aikana, osa jo kahteen kertaan. Korissa on jotain pientä sanomista, mutta sitäkin yllättävän vähän. Penkit on suorastaan siistit. Pari pikku sähkövikaa löytyy, mutta nekin on helppoja korjata.
Erikoisimmalta tuntuu, että mitä ilmeisimmin ahdin ja jakoketju hilppeineen ovat alkuperäisiä! Myöskään konetta ei mitä ilmeisimmin ole käytetty auki. Kone käy siististi, ei pölläyttele tai rahise. *koputan tässä kohtaa puuta*
Onko jollain kokemusta vastaavista, paljon ajetusta Aeroista, jossa em. osat on alkuperäisiä?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Omani on ajettu nyt 312000 km. Jakoketju ja turbo lienevät alkuperäisiä. Konettakaan tuskin on koskaan käytetty auki. Eipä tuolta moottorista mitään epäilyttäviä ääniä mielestäni kuulu. Saman kuuloinen se on aina ollut
Öljypohja on aukaistu ja sihti putsattu, mutta eipä sielläkään paljoa puhdistamista ollu.
Etanolilla menty pääsääntöisesti viimeiset 100 tkm eikä auton toiminnassa ole moitteita. Käy ja kukkuu, ei syö öljyä eikä pöläyttele.
Muuta palikkaa on jonkin verran uusittu kilometrien karttuessa - puslia, jarruja, pakoputkea, koiranluita yms.
Ennen minun aikaani on vaihdettu ainakin kaasuläppäkotelo, bensapumppu, jarrupääsylinteri ja sytkäkasetti.
Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. Hyvinkin luotettavia kilometrejä se on toistaiseksi tarjonnut...
Öljypohja on aukaistu ja sihti putsattu, mutta eipä sielläkään paljoa puhdistamista ollu.
Etanolilla menty pääsääntöisesti viimeiset 100 tkm eikä auton toiminnassa ole moitteita. Käy ja kukkuu, ei syö öljyä eikä pöläyttele.
Muuta palikkaa on jonkin verran uusittu kilometrien karttuessa - puslia, jarruja, pakoputkea, koiranluita yms.
Ennen minun aikaani on vaihdettu ainakin kaasuläppäkotelo, bensapumppu, jarrupääsylinteri ja sytkäkasetti.
Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen autooni. Hyvinkin luotettavia kilometrejä se on toistaiseksi tarjonnut...
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Tervetuloa loppuuajettujen saabistien kerhoon! Siitähän se riemu repeää kun paalauskuntoinen vehje osoittautuukin uudenveroiseksi
Nimim. pian kaksi vuotta loppuunajoa takana
Nimim. pian kaksi vuotta loppuunajoa takana
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Kiitos. Ensimmäinen vikakin ilmeni, kun vasen ajovalopolttimo pimeni.
Öljyt tuli tänään vaihdettua, joten jos noilla menisi tämä talvi.
Aamulla tuli unenpöpperössä ajettua jonkun jääpaakun päältä ja unohdin että etupuskuri on aikamoinen lumiaura, joten alahuuli taisi haljeta osuman seurauksena. Voi toki olla, etten ole vaan huomannut halkeamaa aiemmin ja on ollut siinä aiemminkin. Onneksi tuo on sen verran helpohko kohta korjata ettei tarvitse menettää yöunia miettien, että mistä löytyy korvaava osa.
Öljyt tuli tänään vaihdettua, joten jos noilla menisi tämä talvi.
Aamulla tuli unenpöpperössä ajettua jonkun jääpaakun päältä ja unohdin että etupuskuri on aikamoinen lumiaura, joten alahuuli taisi haljeta osuman seurauksena. Voi toki olla, etten ole vaan huomannut halkeamaa aiemmin ja on ollut siinä aiemminkin. Onneksi tuo on sen verran helpohko kohta korjata ettei tarvitse menettää yöunia miettien, että mistä löytyy korvaava osa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Joo, tää on näiden loppuunajettujen kanssa arkea. Puskurit halkeilee suunnilleen lämpölaajenemisesta ja polttimoita menee kuin kaurapuuroa painonnostokisoissa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Paljonko pitää olla mittarissa että pääsee loppuunajettujen kerhoon? Riittääkö 380tkm.
btw.
Kamuxin automyyjä sanoi että Audin kesto on 200tkm. Jos autolla on ajettu 150tkm he maksavat 1/4 korjauskuluista kyseiseen autoon. Kyseessä siis auto joka porsi pian sen jälkeen kun oli kamuxilta ostettu.
btw.
Kamuxin automyyjä sanoi että Audin kesto on 200tkm. Jos autolla on ajettu 150tkm he maksavat 1/4 korjauskuluista kyseiseen autoon. Kyseessä siis auto joka porsi pian sen jälkeen kun oli kamuxilta ostettu.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Sanoisin, että reilusti yli 300tkm riittää..
Kamuxilla taitaa olla ketjuista kirjavin kalusto ja suhtautuminen reklamaatiohin sen mukainen. Paljolti tuontikamaahan nuo autot on ja osassa hanskalokerosta löytyvä kirja lähinnä satukirja...
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli se 'kuluva" osa, joka Audista porsi?!
Kamuxilla taitaa olla ketjuista kirjavin kalusto ja suhtautuminen reklamaatiohin sen mukainen. Paljolti tuontikamaahan nuo autot on ja osassa hanskalokerosta löytyvä kirja lähinnä satukirja...
Ihan mielenkiinnosta, mikä oli se 'kuluva" osa, joka Audista porsi?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Minä sanoisin että 400tkm on vielä uuden karhee... Meillä menee pian 750tkm rikki Eikä pelota juuri ollenkaa
Saab, ai onko muitakin autoja??
saab 9-5 2.2TID -03 700tkm meni jo.
Saab 900 2.0i 3d -88 Airflow
Saab 900 2.1i 5d -92 Ac...
Saab 96GL 1.7 V4Race -80
Saab96GL V4super -79 käyttö auto 😄
saab96GL V4super -79 tuleva käyttis😆
saab 9-5 2.2TID -03 700tkm meni jo.
Saab 900 2.0i 3d -88 Airflow
Saab 900 2.1i 5d -92 Ac...
Saab 96GL 1.7 V4Race -80
Saab96GL V4super -79 käyttö auto 😄
saab96GL V4super -79 tuleva käyttis😆
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
[quote="AZP"]Tervetuloa loppuuajettujen saabistien kerhoon! Siitähän se riemu repeää kun paalauskuntoinen vehje osoittautuukin uudenveroiseksi
Missä vaiheessa saabisti on loppuunajettu?
Missä vaiheessa saabisti on loppuunajettu?
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
silloin saabi oli loppuun ajettu kun purkukorin 96 76 vihreä, kiikutin heinolan myllyyn ja liebcher kaveri nosti kajakin kyydistä kourallaan ja käänsi kyljelleen ja pyyhki laanin sillä puhtaaksi ja nakkasi korkean kasan taakse. vielä sille korillekkin löytyi uusiokäyttöä muutamaksi minuutiksi.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Löytyyhän niitä vikoja lisää, kun kilometrejä karttuu. Jouduin vaihtamaan jo toisen H7:n keulille. Lisäksi jarrunesteen varoitusvalo vilkahti, joten tilkan lisäsin jarrunestettä samoin kuin jäähdytysnestettä, joka oli melkein alarajassa.
Jostakin pitäisi kalastaa ehjä kytkin perseenlämmittimelle ja parit polttimot. Ei vaan millään jaksaisi.
Kilsoja tullut jo kohta eka tonni.
Jostakin pitäisi kalastaa ehjä kytkin perseenlämmittimelle ja parit polttimot. Ei vaan millään jaksaisi.
Kilsoja tullut jo kohta eka tonni.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
^Mistäs jarrunestettä vuotaa ?
Ettei vaan jo tihkuisi jarruputket läpi tankin ylitysmutkassa ?
Ollaanpa varovaisia sitten siellä tienpäällä
Ettei vaan jo tihkuisi jarruputket läpi tankin ylitysmutkassa ?
Ollaanpa varovaisia sitten siellä tienpäällä
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
En ole havainnut jarruneste-vuotoa ja jarrupalat ja levyt on molemmissa päissä melko tuoreet joten täytyy tarkkailla tilannetta.
Jos ei pakoputkea lasketa niin Aero on alustaltaan tosi ruosteettoman oloinen ikäänsä nähden.
Jos ei pakoputkea lasketa niin Aero on alustaltaan tosi ruosteettoman oloinen ikäänsä nähden.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Toivotaan että on kunnossa.
Itse kyllä hieman ihmettelisin , jos jarrunestettä tarvisi lisätä , ilman selvää syytä....
Kannattaa tsekata ne putket. Ei tuo omakaan mikään valtava kauhistus ole pohjan
ruosteiden suhteen, mutta niin vain oli kumpikin takajarruputki umpilahoja....
Itse kyllä hieman ihmettelisin , jos jarrunestettä tarvisi lisätä , ilman selvää syytä....
Kannattaa tsekata ne putket. Ei tuo omakaan mikään valtava kauhistus ole pohjan
ruosteiden suhteen, mutta niin vain oli kumpikin takajarruputki umpilahoja....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Talviautona "loppuunajettu" 9-5 Aero
Joo, jos nestettä oikeasti häviää niin täytyy ottaa auto nosturille ja katsoa putket. Auto on ollut mulla nyt pari viikkoa joten ihan hirveän nopeita johtopäätöksiä ei voi näin lyhyellä kokemuksella tehdä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00