Sivu 5/5

Re: NoRSKi: 2.3 litraset Kolkit

Lähetetty: La Elo 10, 2019 14:26
Kirjoittaja Tonnari88
Cona kirjoitti:
Ke Tammi 09, 2019 11:06
Onkos kolkit talvella ajossa?

Itsellä tosiaan ajatus tehdä tuohon NG900 2.3-litrainen pata ja miettiny, mitä tuohon projektiin tarvii + mitä kustannukset olis suunnilleen.
Olen tuolla omallani välillä talvisin ajanut. Tällä hetkellä siihen ei talvirenkaita ole edes. Sillä on kärryäkin vedetty tuoden kytkimen kanssa. Lähinnä talviajoa haittaa tuo viikon ajomäärä. Tulee se 150km päivä työmatka-ajoa, niin tuo diesel on siihen sopivampi. Ei välttämättä ole enää ajankohtainen, mutta teen silti pientä kululistaa, mitä tuollaisen koneen rakentaminen voisi kustantaa.

Suuttimet 200 e
T5 männät ja kanget +100 e
Tehdasuusi kampura, itse maksoin 150 e
Lohkon voi hoonata tarvittaessa itse eli koneistuksien hinnat
19T mitsu, itselle tuli ihan orkkiksesta tehty 500 e
Sintterilevy 100e
Viggenin asetelma liikkuu jossain 60e maastossa
Venttiilijouset jossain 150 e paikkeilla
Moottorin tiivisteet 60e
Laakerit + männänrenkaat 120 e

Noilla pääsee alkuun. Jotain jäi listasta uupumaan, kuten aina.

Re: NoRSKi: 2.3 litraset Kolkit

Lähetetty: La Elo 10, 2019 14:59
Kirjoittaja Cona
Hyvä, että ynnäilit niin tietää suuruusluokkaa. 1000€ + mosa mennään jo siis pitkälle.

Re: NoRSKi: 2.3 litraset Kolkit

Lähetetty: Ke Elo 28, 2019 21:09
Kirjoittaja Saba9-3
Saaneeko noita 2.3 kampiakseleita uutena enää mistään?

Re: NoRSKi: 2.3 litraset Kolkit

Lähetetty: To Tammi 13, 2022 13:33
Kirjoittaja Tonnari88
Olisi varmaan aika luopua tästä mustasta yksilöstä, kun ei sillä kukaan enää aja. Laitan nettiautoon, kun saan sen aikaiseksi leimata, mutta innokkaimmat voi paiskata jo yv:tä. Hinta ei tule olemaan mikään tähtitieteellinen, mutta sen verran on autossa palikkaa kiinni, että vähän vakio Aeroa kalliimpi se on.