Nyt vain pelkkiä muita...
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Kannattanee kokeilla jotain homeenpoistoinetta, Motonetissa ja Biltemassa ainakin venepuolelta löytyy. Ja reippaasti pesurin pesuveteen pesuainetta ja useampi pesukerta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Ladamiesten tietopankki suositti punaista tolua, tuntuu olevan pätötavaraa
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Kaikenlaista on touhuttu, vähä hitsailtu ja massailtu sekä vaihdettu jarruletkua (murteella). Nyt kasasin sisustan takaisin ja kävin vähän ajelemassa testiajon merkeissä
On tämä kyllä erikoinen vehe, toisaalta ihan hele*etin kauhea mutta silti naurattaa ajella
On tämä kyllä erikoinen vehe, toisaalta ihan hele*etin kauhea mutta silti naurattaa ajella
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Noniin. Ilmeisesti tuollainen pehmeä traktorinura menee vielä helposti?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Kiva nähdä Nivunen elementissään. Tuosta kyllä varmaan menis vaikka töpselikärsällä, eli ei muuta kuin pehmeempää suota alle
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Jaa...
No semmosta sitten
Ei tämä toki pelkkää ilonpäivää ole vaan on se tuo kytkin oikeasti entinen.. Nyt kun maantiellä ajeli niin sen sai luistamaan hipaisemalla poljinta tai kiihdyttämällä tupet nurin joten kävin tilaamassa uuden kytkimen asetelmineen, maksoi muuten huikeat 69 euroa...
Se että alanko vaihtamaan tuossa pihapukeilla vai pääsenkö johonkin nosturille on sitten asia erikseen, ajella tällä nyt kuitenkin voi
No semmosta sitten
Ei tämä toki pelkkää ilonpäivää ole vaan on se tuo kytkin oikeasti entinen.. Nyt kun maantiellä ajeli niin sen sai luistamaan hipaisemalla poljinta tai kiihdyttämällä tupet nurin joten kävin tilaamassa uuden kytkimen asetelmineen, maksoi muuten huikeat 69 euroa...
Se että alanko vaihtamaan tuossa pihapukeilla vai pääsenkö johonkin nosturille on sitten asia erikseen, ajella tällä nyt kuitenkin voi
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Takaiskareista tuli kans maininta että joutais vaihtaa. Tilasin kasan osia manselta niin nuo iskarit vaihtelen tässä kotosalla.. Vähän öljykäsittelyä niin irtosi kaikki pultitkin katkeamatta..
Kytkimenvaihtoon tuli vedettyä niinsanotusti "ässä hihasta" ja sovittiin kaverin kans diili joka pitää korjaamoa että voin käydä siellä vaihtamassa kunhan tulee sopiva väli ja kohtuukorvauksella
Tässä samassa sitten ivecoon talvitossut, on siinä enempi puuhaa aina kun renkaita on enempi (ja momenttia). Eipä tietenkään ollu 27:aa konehylsyä ja se ainut normihylsy halkesi ekassa pultissa joten mentiin sitten vanhaan malliin
Onneksi oli tuumainen hylsy,varsi,vääntiökombo kun yhdessä rattorissa oli tämänkokoiset pultit aikanaan..
Kytkimenvaihtoon tuli vedettyä niinsanotusti "ässä hihasta" ja sovittiin kaverin kans diili joka pitää korjaamoa että voin käydä siellä vaihtamassa kunhan tulee sopiva väli ja kohtuukorvauksella
Tässä samassa sitten ivecoon talvitossut, on siinä enempi puuhaa aina kun renkaita on enempi (ja momenttia). Eipä tietenkään ollu 27:aa konehylsyä ja se ainut normihylsy halkesi ekassa pultissa joten mentiin sitten vanhaan malliin
Onneksi oli tuumainen hylsy,varsi,vääntiökombo kun yhdessä rattorissa oli tämänkokoiset pultit aikanaan..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Ladassa uus koplinki, kiitos vain kaverin joka antoi pajallaan tehdä kunnon vehkeillä vaihtotyön (pekeija oy)
Pakoputki olis pitäny sarjalta irrottaa että olis saanu lootan alas saakka ja pultit näytti sille etteivät lähde suosiolla joten kikkailtiin lootaa vain takapäin ja vaihdettiin "välistä". Onnistui noinkin.
Samalla uusi kuminen välilaippa laatikoiden väliin ja uusia jakolaatikon kannattimia
Entinen kytkin oli tosiaankin entinen ja uudella alkoi pitää ja pelata. Ajo-omituisuudet ei juuri muuttunut mitä nyt vähän tutinat väheni kun nuita kumilimppuja laitettiin uusia
Pakoputki olis pitäny sarjalta irrottaa että olis saanu lootan alas saakka ja pultit näytti sille etteivät lähde suosiolla joten kikkailtiin lootaa vain takapäin ja vaihdettiin "välistä". Onnistui noinkin.
Samalla uusi kuminen välilaippa laatikoiden väliin ja uusia jakolaatikon kannattimia
Entinen kytkin oli tosiaankin entinen ja uudella alkoi pitää ja pelata. Ajo-omituisuudet ei juuri muuttunut mitä nyt vähän tutinat väheni kun nuita kumilimppuja laitettiin uusia
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Ladaa laitellu nyt kun on taas joutoaikaa, huomattiin kytkintä laitettaessa että sisempi suojakumi oli ihan repale.. Onneks siellä oli rasvaa ja kun vehje on seissy sen vajaan kymppivuotta niin ei ollu nivel kerenny ottaa itteensä. Tästäjohtuen en laiskana todellakaan alkanut moisen takia purkaa vetaria irti semminkin kun uloimmat kumit näyttää melko vasta vaihdetun vaan päädyin tuttuun ja turvalliseen bilteman liimattavaan kumiin
Entinen puukolla pois, niveleen uutta rasvaa sekä kumi liimaten kasaan. Työaika noin 15 minuuttia kun irrotin iskarin edestä että on paremmin tilaa, annan tosin liimasauman kuivata rauhassa huomiseen ennen lopullista asennusta. Lopputulos parempi kuin entinen repale ja näillä kilsoilla kestää varmaan paaliin saakka
Entinen puukolla pois, niveleen uutta rasvaa sekä kumi liimaten kasaan. Työaika noin 15 minuuttia kun irrotin iskarin edestä että on paremmin tilaa, annan tosin liimasauman kuivata rauhassa huomiseen ennen lopullista asennusta. Lopputulos parempi kuin entinen repale ja näillä kilsoilla kestää varmaan paaliin saakka
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Juurikin tuota tolua !
Kävin mää vielä silloin kun lunta oli vain etupuskuriin asti
https://www.youtube.com/watch?v=h08-ktv8GKk
Kaipailis kyllä parempia renkaita, ei nuo 20 vuotta vanhat jokatoisellanastalla oo oikein enää iskussa
Kävin mää vielä silloin kun lunta oli vain etupuskuriin asti
https://www.youtube.com/watch?v=h08-ktv8GKk
Kaipailis kyllä parempia renkaita, ei nuo 20 vuotta vanhat jokatoisellanastalla oo oikein enää iskussa
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Tullu talven mittaan ajettua nivalla yllättävän paljon joten päätin panostaa käytettyjen (hyväkuntoisten) nastarenkaiden verran entisten 22 vuotta vanhojen korppujen tilalle Tuli ihan eri auto ajaa, ei se hyväksi muuttunut mutta nyt sentään pysyy haluttu suunta rattia kääntämällä..
Painotusukolla meinasi tulla epäusko koneen lukemista joten pyöritti tyhjää vannetta ja sekin pyysi 50 grammaa, ei se mikään vika ole vaan suuren maan tolerans
Hitsataan vaikka lattarautaa kylkeen jos ei vasarapainot riitä, hyvät niistä silti tuli vaikka vanteessa selkäheittoa onkin.
Painotusukolla meinasi tulla epäusko koneen lukemista joten pyöritti tyhjää vannetta ja sekin pyysi 50 grammaa, ei se mikään vika ole vaan suuren maan tolerans
Hitsataan vaikka lattarautaa kylkeen jos ei vasarapainot riitä, hyvät niistä silti tuli vaikka vanteessa selkäheittoa onkin.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Sitten seuraava homma kevättä ajatellen, ostettaessa oli jo mainintaa että ulosoton kytkin toimii milloin se itse haluaa ja eipähän tuo ole itsestäänkään korjaantunut
No, tänään oli lauhempi päivä niin otin ihan asiakseni käyttölaitteen ulos ja siellähän oli sitten syyllisenä noita ihan normaaleja markan mikrokytkimiä...
Periaatteessa paikalleen sopivia mikrokytkimiä mulla olis ollu varastossa mutta ne on liian lyhyt"tappisia" yltääkseen sitten tuolle nappikalvolle saakka. Plan b käyttöön ja uitin noita reilusti kontaktikleanerilla ja pyörittelin nuista nupeista niin kauan että alkoi antaa kontakteja yleismittarilla mitattuna. Kasaan ja kas, toimii kuten pitääkin ilman nykimisiä
Tilaan silti oikeanlaisia mikrokytkimiä jemeliin jos alkaa vielä juonittelemaan niin vaihdan sitten kaikki kerralla..
No, tänään oli lauhempi päivä niin otin ihan asiakseni käyttölaitteen ulos ja siellähän oli sitten syyllisenä noita ihan normaaleja markan mikrokytkimiä...
Periaatteessa paikalleen sopivia mikrokytkimiä mulla olis ollu varastossa mutta ne on liian lyhyt"tappisia" yltääkseen sitten tuolle nappikalvolle saakka. Plan b käyttöön ja uitin noita reilusti kontaktikleanerilla ja pyörittelin nuista nupeista niin kauan että alkoi antaa kontakteja yleismittarilla mitattuna. Kasaan ja kas, toimii kuten pitääkin ilman nykimisiä
Tilaan silti oikeanlaisia mikrokytkimiä jemeliin jos alkaa vielä juonittelemaan niin vaihdan sitten kaikki kerralla..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Kyllähän se varmasti mukavampi ajella tuoreemmilla kumeilla. Kunnon rämpimiseen tietty tarttis olla nappulaa enemmän. No eipähän hajoo mitään ku ei oo pitoo mahottomasti
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nyt vain pelkkiä muita...
Radiovaunu on ollut ruttovuoden takia kaksi kesää ilman käyttöä.. Nyt tuli tarve kotipihassa majoittaa pari vierasta ja muutenkin kesä näyttää hieman valoisammalta joten kaivoin vehkeen hallista ulos ja sovittelin ihan ekaa kertaa ivecon perään.
Olinkin vähä miettinyt että mitenkähän mahtaa sopia kun peräylitystä on koukun jälkeen riittävästi ja muutenkin vähän erikoinen laite.
Linkuttaminen onnistuu, lava ei ota koteloon missään vaiheessa
Mutta nokkapyörän kans tuli ongelmia, kuten kuvasta näkyy se oli aiemmin tuolla edessä jossa sen toiminta oli aika vammaista muutenkin kun käsijarru ja nokkapyörä ottivat "ristiin". Tuossa oli takempana valmis paikka jossa se on joskus ollut niin siirsin siihen. Muuten ok mutta kun tuo nokkapyörä on mallia offroad (eli älyttömän korkea) niin matkustusmuodossa se on lavan kans tasan, jos linkuttaa oikealle ja on pientäkään tasoeroa niin osuma on mahdollinen.
No, sehän nyt ei ongelmaksi muodostu, kymmenen senttiä pois ja kasaan hitsaten. Tuli rasvattua kierre ja muutenkin tihistettyä samalla.
Hyvin toimii, tasamaalla kun laskee alas ottaa pyörä maahan ja siitä veivaamalla ylös. Sitten matkustusasennossa on pelivaraa riittävästi Thumb
Koevedolla ensimmäistä kertaa, on tuo iveco vaan kiva auto vetää. Ei rytkyä eikä nytkyä tai hidasta vauhtia mitenkään ja auto on sentilleen samanlevyinen kuin vaunukin joten omat peilit riittää hienosti.
Koko yhdistelmän pituus 12.5 metriä, mahtuu mihin vaan kun se taittuu Ja ei, nokkapyörä ei ole maassa mutta roikutin sitä hieman alempana kun tuossa vaiheessa oli vielä lyhentämättä.
Nyt sitten pitäis kaivella vielä se saunakoppi lavalle
Ilmaplanari pärähti kerrasta tulille kohta 3 vuotta vanhoilla löpöillä kun kokeilin ja annoin puoli tuntia töhistä, muut vehkeet on vielä testaamatta ja koppi siivoamatta..
Olinkin vähä miettinyt että mitenkähän mahtaa sopia kun peräylitystä on koukun jälkeen riittävästi ja muutenkin vähän erikoinen laite.
Linkuttaminen onnistuu, lava ei ota koteloon missään vaiheessa
Mutta nokkapyörän kans tuli ongelmia, kuten kuvasta näkyy se oli aiemmin tuolla edessä jossa sen toiminta oli aika vammaista muutenkin kun käsijarru ja nokkapyörä ottivat "ristiin". Tuossa oli takempana valmis paikka jossa se on joskus ollut niin siirsin siihen. Muuten ok mutta kun tuo nokkapyörä on mallia offroad (eli älyttömän korkea) niin matkustusmuodossa se on lavan kans tasan, jos linkuttaa oikealle ja on pientäkään tasoeroa niin osuma on mahdollinen.
No, sehän nyt ei ongelmaksi muodostu, kymmenen senttiä pois ja kasaan hitsaten. Tuli rasvattua kierre ja muutenkin tihistettyä samalla.
Hyvin toimii, tasamaalla kun laskee alas ottaa pyörä maahan ja siitä veivaamalla ylös. Sitten matkustusasennossa on pelivaraa riittävästi Thumb
Koevedolla ensimmäistä kertaa, on tuo iveco vaan kiva auto vetää. Ei rytkyä eikä nytkyä tai hidasta vauhtia mitenkään ja auto on sentilleen samanlevyinen kuin vaunukin joten omat peilit riittää hienosti.
Koko yhdistelmän pituus 12.5 metriä, mahtuu mihin vaan kun se taittuu Ja ei, nokkapyörä ei ole maassa mutta roikutin sitä hieman alempana kun tuossa vaiheessa oli vielä lyhentämättä.
Nyt sitten pitäis kaivella vielä se saunakoppi lavalle
Ilmaplanari pärähti kerrasta tulille kohta 3 vuotta vanhoilla löpöillä kun kokeilin ja annoin puoli tuntia töhistä, muut vehkeet on vielä testaamatta ja koppi siivoamatta..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99