Nyt vain pelkkiä muita...
Nyt vain pelkkiä muita...
No nyt tämä autotouhu lähti ihan lapasesta ???
Taatusti tulee kysymyksiä matkan varrella, leimaa kuitenkin syyskuuhun joten jos ruosteiltaan pysyis ees eka kesän ajokunnossa
Taatusti tulee kysymyksiä matkan varrella, leimaa kuitenkin syyskuuhun joten jos ruosteiltaan pysyis ees eka kesän ajokunnossa
Viimeksi muokannut Lerssinen, To Kesä 11, 2020 20:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ysipari
https://www.youtube.com/watch?v=Zb83qUdymXI
Ajelin siis jemmapaikasta töihin ja kotia tänään. Tälläsin seisontaan vielä odottelemaan kesää..
Leimaa olikin tammikuuhun 2018 asti
Havaintoja :
-Koko päivän joka ajohetki nauratti ja virnuilutti, selvästi hyvänmielen auto
-Bensaa meni tynnyrikaupalla, sitä tulee putkesta ja taitaa vuotaa kaasaristakin, vaatii vähän paneutumista
-Kiikarimankka on radiovastaanottimena parempi kuin kassillinen uusia pioneerejä
Ajelin siis jemmapaikasta töihin ja kotia tänään. Tälläsin seisontaan vielä odottelemaan kesää..
Leimaa olikin tammikuuhun 2018 asti
Havaintoja :
-Koko päivän joka ajohetki nauratti ja virnuilutti, selvästi hyvänmielen auto
-Bensaa meni tynnyrikaupalla, sitä tulee putkesta ja taitaa vuotaa kaasaristakin, vaatii vähän paneutumista
-Kiikarimankka on radiovastaanottimena parempi kuin kassillinen uusia pioneerejä
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysipari
ryyppyä ei tarvii vetää täysille = oppii paljon se tarvii heh
juu vanhoissa radioissa parempi , p.s. katto kestää isommankin antennin.....
sytkäosat kurkkaat kuntoon ja kaasaria vilkaiset kalvon suhteen.
juu vanhoissa radioissa parempi , p.s. katto kestää isommankin antennin.....
sytkäosat kurkkaat kuntoon ja kaasaria vilkaiset kalvon suhteen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysipari
Käyntihäröjen syykin löytyi helposti, joku neropatti oli asentanu uusia sytkähiluja ja survonu jakajan kannen väärinpäin paikoilleen.. Onhan siinä yksi nystyrä minkä pitäis osua koloseen joten eihän se aina voi onnistua Kipinä just jaksanu hypätä kahteen pyttyyn ja kahdessa saarnaaja hangannu kolot
Ryypyn vivuston jumeja herkistelin ja nyt se palauttaa loppuun asti, tyhjäkäyntiä taas sitten piti hieman ruuvata isommalle mut nyt ei haise bensa ku käy tyhjää ja kakomiset kaasua painaessa katosi sen siliän tien Kärjissä oli pientä jälkeä jo mut menee kyllä, ostan kuitenkin jos jostain kävelee kunnollista bossia tms vastaan..
Illan projektina lämppärinmoottorin purku ja ainaki rasvaus, käynnistyy nyrkillä ja huutaa kuivuuttaan..
Ryypyn vivuston jumeja herkistelin ja nyt se palauttaa loppuun asti, tyhjäkäyntiä taas sitten piti hieman ruuvata isommalle mut nyt ei haise bensa ku käy tyhjää ja kakomiset kaasua painaessa katosi sen siliän tien Kärjissä oli pientä jälkeä jo mut menee kyllä, ostan kuitenkin jos jostain kävelee kunnollista bossia tms vastaan..
Illan projektina lämppärinmoottorin purku ja ainaki rasvaus, käynnistyy nyrkillä ja huutaa kuivuuttaan..
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ysipari
Onhan se kiva ruuvata ku kaikki on tarkoitettu korjattavaksi Konepelti auki, kolme ruuvia ja töpseli ja lämppärinmoottori on käsissä minuutissa.
Moottorissa liu-ut ihan kuivat ja hiilet ehtoopuolella, kuitenkin sain hiiliurat putsaamalla kummasti lisää liikettä. Kasausta varten hiilipäässä oli sokka jolloin säästyi kaikenmaailman lanka/tulitikkuviritelmiltä..
Eiku motor paikolleen ja toteamus että heleästi pyörii, keraminen vastus oli halki joten koitin jatkaa kestoikää erittäin kuumaa kestävällä kutistesukalla joka on siis useita millejä paksu, näillä kasataan gsm tukarien liittimet radiomastoissa.
Kattelin kans ruostetilannetta edestä samalla kun pyörein ympyrää ja ei se pahalta näytä edessä ainakaan, kaaret sisältä ehjät ja samoten ne konehuoneen etuonkalot.. Pientä kuppaa sen kaarimuovin alapäässä mutta menee ihan maalifiksillä näemmä..
Onko jollain muuten ehjänä tuota huohottimen tulppaa, toi on tuollai halki ja huohotin sotkii koko koneen.. ?
Moottorissa liu-ut ihan kuivat ja hiilet ehtoopuolella, kuitenkin sain hiiliurat putsaamalla kummasti lisää liikettä. Kasausta varten hiilipäässä oli sokka jolloin säästyi kaikenmaailman lanka/tulitikkuviritelmiltä..
Eiku motor paikolleen ja toteamus että heleästi pyörii, keraminen vastus oli halki joten koitin jatkaa kestoikää erittäin kuumaa kestävällä kutistesukalla joka on siis useita millejä paksu, näillä kasataan gsm tukarien liittimet radiomastoissa.
Kattelin kans ruostetilannetta edestä samalla kun pyörein ympyrää ja ei se pahalta näytä edessä ainakaan, kaaret sisältä ehjät ja samoten ne konehuoneen etuonkalot.. Pientä kuppaa sen kaarimuovin alapäässä mutta menee ihan maalifiksillä näemmä..
Onko jollain muuten ehjänä tuota huohottimen tulppaa, toi on tuollai halki ja huohotin sotkii koko koneen.. ?
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysipari
saa motonet tai marmori riippuu ihan mikä lähin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysipari
Vähä värkkäillyt aina ohimennessä, vedellyt soittimille piuhoja ja laittanu hattuhyllylle 80´s kotelokaiuttimet pioneerin elementeillä eli tyyliin sopivaa mutta nyky"hifiä". Konttiin pieni subi luonnollisesti
Kierroslukumittarin puute vaivasi, ostin paikallisesta halpakaupasta kiinassa tehdyn TRICO mittarin mutta se toimi päin persettä ja menetin siihen hermoni ja kaivoin kotelon sisukset kiinalaisesta paskaelektroniikasta tyhjäksi ja lykkäsin jemmassa pitämäni SMITHS mittarin samaiseen muovikoteloon paikolleen ja asentelin sen tuohon kojelaudan nurkalle (huonolaatuinen pakkaus kuvassa)
Tuon mittarin erikoisuus on että se on induktoiva eli puolan miinusjohto pitää käyttää mittarin kautta, se tekee silmukan mittarin takana ja palaa takaisin eli virtapiiriä ei katkaista missään vaiheessa tai liitetä liittimellä mittariin.. Pitkä johto ja liitoksiahan siihen tulee mutta mittari on ohitettavissa konehuoneesta yhden liittimen paikan vaihdolla jos ongelmia ilmenee.
Vähä menee mittarin tyyli ylivanhaksi mutta silti passaa paremmin kuin kassillinen uusia
Samalla kun nostelin lattiamattoja johdotuksia varten näin vastassa vain kirkasta maalattua peltiä, ei ruosteita huolestuttavissa määrin.
No ollakseni rehellinen kuskinovesta puuttuu alhaalta 10 x 3 sentin pala jo Mut se on siellä alhaalla ja mustanvärinen joten helppo hitsailla kasaan, voi olla jos töiltä kerkeän niin käytän kuskinoven oikein irti ja teen korjaukset pöydällä -> saa parempaa laatua. Katsastusta ei näytä haitanneen koska ei tuota oltu ees yritelty mitenkään peitellä tms näkyviltä.
Kierroslukumittarin puute vaivasi, ostin paikallisesta halpakaupasta kiinassa tehdyn TRICO mittarin mutta se toimi päin persettä ja menetin siihen hermoni ja kaivoin kotelon sisukset kiinalaisesta paskaelektroniikasta tyhjäksi ja lykkäsin jemmassa pitämäni SMITHS mittarin samaiseen muovikoteloon paikolleen ja asentelin sen tuohon kojelaudan nurkalle (huonolaatuinen pakkaus kuvassa)
Tuon mittarin erikoisuus on että se on induktoiva eli puolan miinusjohto pitää käyttää mittarin kautta, se tekee silmukan mittarin takana ja palaa takaisin eli virtapiiriä ei katkaista missään vaiheessa tai liitetä liittimellä mittariin.. Pitkä johto ja liitoksiahan siihen tulee mutta mittari on ohitettavissa konehuoneesta yhden liittimen paikan vaihdolla jos ongelmia ilmenee.
Vähä menee mittarin tyyli ylivanhaksi mutta silti passaa paremmin kuin kassillinen uusia
Samalla kun nostelin lattiamattoja johdotuksia varten näin vastassa vain kirkasta maalattua peltiä, ei ruosteita huolestuttavissa määrin.
No ollakseni rehellinen kuskinovesta puuttuu alhaalta 10 x 3 sentin pala jo Mut se on siellä alhaalla ja mustanvärinen joten helppo hitsailla kasaan, voi olla jos töiltä kerkeän niin käytän kuskinoven oikein irti ja teen korjaukset pöydällä -> saa parempaa laatua. Katsastusta ei näytä haitanneen koska ei tuota oltu ees yritelty mitenkään peitellä tms näkyviltä.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ysipari
jos liikut joskus satakunnassa ni mä lahjoitan orggis mittariston jossa kierroslukumittari + pieni kello ni saat tuon ranetuksen poistettua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ysipari
Mullakin pitäis olla tuohon kuuluvia mittaristoja, joissa on alkuperäinen kiekkamittari. Muistaakseni nopeusmittari niissä jumittaa, mutta kierrosmittarit toimii ihan niin kuin pitää. Postikuluja vastaan voin lähettää
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ysipari
Höpöhöpö mikään ranetus vaan tyyliin sopiva lisävaruste
Tein tuon oikeesti ihan silleen että sen voi poistaa jälkiä jättämättä eikä se minun silmään huonolta näytä, kuvista aina vaikea arvioida.
Tein tuon oikeesti ihan silleen että sen voi poistaa jälkiä jättämättä eikä se minun silmään huonolta näytä, kuvista aina vaikea arvioida.
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ysipari
Eihän siinä mitään, käyhän tuokin ratkaisu. Tuossa autossa on kuitenkin ollut alunperinkin mittaristo, jossa on myös käyntinopeusmittari. Eli, jos haluat autoosi alkuperäistä vastaavan mittariston, niin nalleoluelta tai minulta saat tarpeet.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Ysipari
Ei tässä ole, nelivaihteinen kun on.. Viislovisessa kai olis ollu jenkapuntariki.
Mut, kauanpa maltoin sen oven kans mietiskellä.. Asialle antoi lähtösykäyksen se kun ovitiiviste ei pysynykkään kiinni painamalla
Piti sisäpuolelta vähä parsia, tehdä liki koko matkalle se alataite ja pintapeltiäki vähäsen paikkailla.
Polvea vasten kun peltejä vääntelee niin eihän siitä ihan priimaa saa mut parempi kuitenkin kuin laho reikäinen. Tuohon alasaumaan meinasin koriakryylin vielä märällä sormella painaa jahka pohjat kunnolla kuivaa. Helmat ja tuo oviki oli alhaalta massattu paksulti joten meinasin ihan härskisti vaan vetää röppömassan ja mattamustan päälle. Puritaanit varmaan aloittaakin itkun
Mut, kauanpa maltoin sen oven kans mietiskellä.. Asialle antoi lähtösykäyksen se kun ovitiiviste ei pysynykkään kiinni painamalla
Piti sisäpuolelta vähä parsia, tehdä liki koko matkalle se alataite ja pintapeltiäki vähäsen paikkailla.
Polvea vasten kun peltejä vääntelee niin eihän siitä ihan priimaa saa mut parempi kuitenkin kuin laho reikäinen. Tuohon alasaumaan meinasin koriakryylin vielä märällä sormella painaa jahka pohjat kunnolla kuivaa. Helmat ja tuo oviki oli alhaalta massattu paksulti joten meinasin ihan härskisti vaan vetää röppömassan ja mattamustan päälle. Puritaanit varmaan aloittaakin itkun
Iveco 50C14 -05
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Dacia Duster -18 4x4
Mercedes-Benz 313/adria -03
Plymouth Valiant -62
MB w108 3.5 - 71
Honda HR-V -99
Re: Ysipari
Hieman aiheen vierestä, mutta mikä merkitys tuolla kuskin takasivuikkunan R-tarralla on joskus ollut? '83 900:ssa oli aikanaan samanlainen. Oletan että liimattu paikalleen heti uutena.
Re: Ysipari
Ei tietoa minulla, mutta uutena niitä tosiaan oli.
Re: Ysipari
Ai näitä oli vielä 4-vaihteisina? Mulla onkin kokemusta vain 5-vaihteisista 80-luvun Tupliksista.
Mä muistelen, että se R-tarra oli liisatuissa autoissa. Meidänkin Ysiysissä oli kys. tarra silloin joskus ja muistelen, että isä sanoi sen olevan liisinkitarra.
Mä muistelen, että se R-tarra oli liisatuissa autoissa. Meidänkin Ysiysissä oli kys. tarra silloin joskus ja muistelen, että isä sanoi sen olevan liisinkitarra.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71