Sivu 1/25

Nyt vain pelkkiä muita...

Lähetetty: Su Helmi 12, 2017 18:24
Kirjoittaja Lerssinen
No nyt tämä autotouhu lähti ihan lapasesta ???

Kuva


Kuva

Taatusti tulee kysymyksiä matkan varrella, leimaa kuitenkin syyskuuhun joten jos ruosteiltaan pysyis ees eka kesän ajokunnossa :mrgreen:

Re: Ysipari

Lähetetty: Ti Helmi 14, 2017 20:39
Kirjoittaja Lerssinen
https://www.youtube.com/watch?v=Zb83qUdymXI

Ajelin siis jemmapaikasta töihin ja kotia tänään. Tälläsin seisontaan vielä odottelemaan kesää..
Leimaa olikin tammikuuhun 2018 asti :shock:

Havaintoja :
-Koko päivän joka ajohetki nauratti ja virnuilutti, selvästi hyvänmielen auto :D
-Bensaa meni tynnyrikaupalla, sitä tulee putkesta ja taitaa vuotaa kaasaristakin, vaatii vähän paneutumista
-Kiikarimankka on radiovastaanottimena parempi kuin kassillinen uusia pioneerejä

Re: Ysipari

Lähetetty: Ti Helmi 14, 2017 20:45
Kirjoittaja nalleolut
ryyppyä ei tarvii vetää täysille = oppii paljon se tarvii heh
juu vanhoissa radioissa parempi , p.s. katto kestää isommankin antennin.....

sytkäosat kurkkaat kuntoon ja kaasaria vilkaiset kalvon suhteen.

:mrgreen:

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Helmi 17, 2017 18:04
Kirjoittaja Lerssinen
Käyntihäröjen syykin löytyi helposti, joku neropatti oli asentanu uusia sytkähiluja ja survonu jakajan kannen väärinpäin paikoilleen.. Onhan siinä yksi nystyrä minkä pitäis osua koloseen joten eihän se aina voi onnistua :mrgreen: Kipinä just jaksanu hypätä kahteen pyttyyn ja kahdessa saarnaaja hangannu kolot :lol:
Kuva

Ryypyn vivuston jumeja herkistelin ja nyt se palauttaa loppuun asti, tyhjäkäyntiä taas sitten piti hieman ruuvata isommalle mut nyt ei haise bensa ku käy tyhjää ja kakomiset kaasua painaessa katosi sen siliän tien 8) Kärjissä oli pientä jälkeä jo mut menee kyllä, ostan kuitenkin jos jostain kävelee kunnollista bossia tms vastaan..

Illan projektina lämppärinmoottorin purku ja ainaki rasvaus, käynnistyy nyrkillä ja huutaa kuivuuttaan..
Kuva

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Helmi 17, 2017 20:39
Kirjoittaja Lerssinen
Onhan se kiva ruuvata ku kaikki on tarkoitettu korjattavaksi :D Konepelti auki, kolme ruuvia ja töpseli ja lämppärinmoottori on käsissä minuutissa.
Moottorissa liu-ut ihan kuivat ja hiilet ehtoopuolella, kuitenkin sain hiiliurat putsaamalla kummasti lisää liikettä. Kasausta varten hiilipäässä oli sokka jolloin säästyi kaikenmaailman lanka/tulitikkuviritelmiltä..
Kuva

Eiku motor paikolleen ja toteamus että heleästi pyörii, keraminen vastus oli halki joten koitin jatkaa kestoikää erittäin kuumaa kestävällä kutistesukalla joka on siis useita millejä paksu, näillä kasataan gsm tukarien liittimet radiomastoissa.
Kuva

Kattelin kans ruostetilannetta edestä samalla kun pyörein ympyrää ja ei se pahalta näytä edessä ainakaan, kaaret sisältä ehjät ja samoten ne konehuoneen etuonkalot.. Pientä kuppaa sen kaarimuovin alapäässä mutta menee ihan maalifiksillä näemmä..

Onko jollain muuten ehjänä tuota huohottimen tulppaa, toi on tuollai halki ja huohotin sotkii koko koneen.. ?
Kuva

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Helmi 17, 2017 20:51
Kirjoittaja nalleolut
saa motonet tai marmori riippuu ihan mikä lähin.

Re: Ysipari

Lähetetty: To Maalis 23, 2017 22:03
Kirjoittaja Lerssinen
Vähä värkkäillyt aina ohimennessä, vedellyt soittimille piuhoja ja laittanu hattuhyllylle 80´s kotelokaiuttimet pioneerin elementeillä eli tyyliin sopivaa mutta nyky"hifiä". Konttiin pieni subi luonnollisesti :mrgreen:

Kierroslukumittarin puute vaivasi, ostin paikallisesta halpakaupasta kiinassa tehdyn TRICO mittarin mutta se toimi päin persettä ja menetin siihen hermoni ja kaivoin kotelon sisukset kiinalaisesta paskaelektroniikasta tyhjäksi ja lykkäsin jemmassa pitämäni SMITHS mittarin samaiseen muovikoteloon paikolleen ja asentelin sen tuohon kojelaudan nurkalle (huonolaatuinen pakkaus kuvassa)
Kuva
Tuon mittarin erikoisuus on että se on induktoiva eli puolan miinusjohto pitää käyttää mittarin kautta, se tekee silmukan mittarin takana ja palaa takaisin eli virtapiiriä ei katkaista missään vaiheessa tai liitetä liittimellä mittariin.. Pitkä johto ja liitoksiahan siihen tulee mutta mittari on ohitettavissa konehuoneesta yhden liittimen paikan vaihdolla jos ongelmia ilmenee.

Vähä menee mittarin tyyli ylivanhaksi mutta silti passaa paremmin kuin kassillinen uusia :idea:

Samalla kun nostelin lattiamattoja johdotuksia varten näin vastassa vain kirkasta maalattua peltiä, ei ruosteita huolestuttavissa määrin.
No ollakseni rehellinen kuskinovesta puuttuu alhaalta 10 x 3 sentin pala jo :mrgreen: Mut se on siellä alhaalla ja mustanvärinen joten helppo hitsailla kasaan, voi olla jos töiltä kerkeän niin käytän kuskinoven oikein irti ja teen korjaukset pöydällä -> saa parempaa laatua. Katsastusta ei näytä haitanneen koska ei tuota oltu ees yritelty mitenkään peitellä tms näkyviltä.

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 07:33
Kirjoittaja nalleolut
jos liikut joskus satakunnassa ni mä lahjoitan orggis mittariston jossa kierroslukumittari + pieni kello ni saat tuon ranetuksen poistettua. :D :D

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 08:39
Kirjoittaja Lahti411
Mullakin pitäis olla tuohon kuuluvia mittaristoja, joissa on alkuperäinen kiekkamittari. Muistaakseni nopeusmittari niissä jumittaa, mutta kierrosmittarit toimii ihan niin kuin pitää. Postikuluja vastaan voin lähettää :D

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 17:30
Kirjoittaja Lerssinen
Höpöhöpö mikään ranetus vaan tyyliin sopiva lisävaruste :mrgreen:

Tein tuon oikeesti ihan silleen että sen voi poistaa jälkiä jättämättä eikä se minun silmään huonolta näytä, kuvista aina vaikea arvioida.

Re: Ysipari

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 18:51
Kirjoittaja Lahti411
Eihän siinä mitään, käyhän tuokin ratkaisu. Tuossa autossa on kuitenkin ollut alunperinkin mittaristo, jossa on myös käyntinopeusmittari. Eli, jos haluat autoosi alkuperäistä vastaavan mittariston, niin nalleoluelta tai minulta saat tarpeet.

Re: Ysipari

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 16:07
Kirjoittaja Lerssinen
Ei tässä ole, nelivaihteinen kun on.. Viislovisessa kai olis ollu jenkapuntariki.

Mut, kauanpa maltoin sen oven kans mietiskellä.. Asialle antoi lähtösykäyksen se kun ovitiiviste ei pysynykkään kiinni painamalla :D
Kuva

Piti sisäpuolelta vähä parsia, tehdä liki koko matkalle se alataite ja pintapeltiäki vähäsen paikkailla.
Kuva

Polvea vasten kun peltejä vääntelee niin eihän siitä ihan priimaa saa mut parempi kuitenkin kuin laho reikäinen. Tuohon alasaumaan meinasin koriakryylin vielä märällä sormella painaa jahka pohjat kunnolla kuivaa. Helmat ja tuo oviki oli alhaalta massattu paksulti joten meinasin ihan härskisti vaan vetää röppömassan ja mattamustan päälle. Puritaanit varmaan aloittaakin itkun :mrgreen:
Kuva

Re: Ysipari

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 22:06
Kirjoittaja Baas900
Hieman aiheen vierestä, mutta mikä merkitys tuolla kuskin takasivuikkunan R-tarralla on joskus ollut? '83 900:ssa oli aikanaan samanlainen. Oletan että liimattu paikalleen heti uutena.

Re: Ysipari

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 23:34
Kirjoittaja KN/Lieto
Ei tietoa minulla, mutta uutena niitä tosiaan oli.

Re: Ysipari

Lähetetty: Su Maalis 26, 2017 08:32
Kirjoittaja Lahti411
Ai näitä oli vielä 4-vaihteisina? Mulla onkin kokemusta vain 5-vaihteisista 80-luvun Tupliksista.

Mä muistelen, että se R-tarra oli liisatuissa autoissa. Meidänkin Ysiysissä oli kys. tarra silloin joskus ja muistelen, että isä sanoi sen olevan liisinkitarra.