Re: ng900 '95 pelastaminen
Lähetetty: La Maalis 26, 2022 19:22
Molemmat pyöräkotelot on nyt paikkailtu ja ruosteet hiottu. Temalac pohjalle ja kiiltävä musta metallimaali pintaan. Irrottelin jarruletkuja, ja putkien nipat oli tietysti ruostuneet kiinni. Hain Motonetista uudet valmiit putket eteen, jos nyt jossain joskus päästää itsensä helpommalla...pitäisi vain vielä taitella nuo paikalleen.
Alatukivarret on siis kunnostettu ja maalattu. Molemmilla puolilla alapallot olivat hyvässä kunnossa. Pitkän jahkailun jälkeen päädyin tilaamaan etupäähän Powerflexin Black series -puslat. Reaktiotangon takapuslat tosin täytyy hommata jostain muualata, kun olivat Autoracingiltä loppu. Ja vakaajan runkopusliksi löytyi vain violetteja tuolla paksummalle vakaajalle. Vakaajastakin hioin ne vähäiset ruosteet mitä siinä oli ja heitin maalin päälle.
Hammastankoon hommasin vain hanttarin puolelle tuollaisen Black series -puslan, mutta tässä tuli läksyt tehtyä vähän huonosti. Alkupään NG:n puslan reikä on isompi, keskityin vain tuohon muotoon, eli onko pyöreällä vai reiällä vai onko yksi sivu suora. Täytyy katsoa mitä tuolla tekee, tuohon tarkoitettua uretaanipuslaa ei taida olla saatavana. Ulkokehä on tosin aivan identtinen. Ehkä laitan tuon tukiraudan kanssa puslan puristimeen ja poraan reikäsahalla pylväsporalla reiän isommaksi.
Ai niin, nyt on 16" 3-puolaiset vanteetkin odottelemassa, kiitos taas Teemulle. Tuskailin pitkään tuonkin valinnan kanssa, eli 16 vai 17 tuumaiset vanteet. Painon säästön ja ratagurujen kommenttien perusteella päädyin 16 tuumaisiin. Ja huomattavan kevyetkin nuo vanteet ovat, vaikka ovat Saabin OE vanteet.
Alatukivarret on siis kunnostettu ja maalattu. Molemmilla puolilla alapallot olivat hyvässä kunnossa. Pitkän jahkailun jälkeen päädyin tilaamaan etupäähän Powerflexin Black series -puslat. Reaktiotangon takapuslat tosin täytyy hommata jostain muualata, kun olivat Autoracingiltä loppu. Ja vakaajan runkopusliksi löytyi vain violetteja tuolla paksummalle vakaajalle. Vakaajastakin hioin ne vähäiset ruosteet mitä siinä oli ja heitin maalin päälle.
Hammastankoon hommasin vain hanttarin puolelle tuollaisen Black series -puslan, mutta tässä tuli läksyt tehtyä vähän huonosti. Alkupään NG:n puslan reikä on isompi, keskityin vain tuohon muotoon, eli onko pyöreällä vai reiällä vai onko yksi sivu suora. Täytyy katsoa mitä tuolla tekee, tuohon tarkoitettua uretaanipuslaa ei taida olla saatavana. Ulkokehä on tosin aivan identtinen. Ehkä laitan tuon tukiraudan kanssa puslan puristimeen ja poraan reikäsahalla pylväsporalla reiän isommaksi.
Ai niin, nyt on 16" 3-puolaiset vanteetkin odottelemassa, kiitos taas Teemulle. Tuskailin pitkään tuonkin valinnan kanssa, eli 16 vai 17 tuumaiset vanteet. Painon säästön ja ratagurujen kommenttien perusteella päädyin 16 tuumaisiin. Ja huomattavan kevyetkin nuo vanteet ovat, vaikka ovat Saabin OE vanteet.