Loppuunajossa 9-5 farkku

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Cona kirjoitti:Täytyy kyllä sanoa, että harvinaisen paljon on Toffen kanssa ollut harmia! Onneksi tästä on suunta vain ylöspäin!

Mulla oli talviautona vastaavaan verran ajettu "halpa" MY05 Aero ja se oli suorastaan loistava yksilö tähän verrattuna. Toki ruostejutut oli aluillaan siinäkin ja öljyä kului jonkin verran. Mutta asiallisella pidolla ja matka-ajolla oli em. Aero säilynyt ehjänä.
Näinpä! En toki kuvitellut halvalla täydellistä ostavanikaan, mutta varsinkin nää isot ruostehommat tuli odottamattomana yllärinä. Toki kolikolla on se parempikin puoli ja kilometreihin nähden tuossa on monta jiirissä olevaa asiaa, siksi nuo kaupatkin tuli keväällä tehtyä.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Nysse sit sai talvirenkaat alleen. Ja kaapista löytyi taannoin ostetut uudet polttimotkin, että näkee vielä entistäkin paremmin, vaikka budjetti-osrameilla mennäänkin.

Toffe on jaksanut hyvin langetettua kakkosauton roolia. Kilometrejä tulee viikottain jotain 50-200km välillä ja toistaiseksi mitään vikoja ei ole ollut. Nyt tuolla on ilo ajella, kun kulmatkin säädettiin kuntoon. Kulutus etanolilla jää maantieajossa reilumminkin alle 10l/100km, jos malttaa ajella siististi. Vielä pitäisi joku pidempi pätkä päästä kokeilemaan kulutusta GPS:n matkamittarin ja tankkauksen voimin..

Samalla on tullut henkinen yksimielisyys siitä, että loppuun ja paaliin tuo tulee pidettyä. Takalokareita en ala hitsauttamaan ja jos Toffe vielä kesäkuussa muuten liikkuu, niin leimaa lähdetään kokeilemaan. Katsotaan, mitä sitten tapahtuu. Ja voihan se mielikin muuttua, jos vastaan tulee mahottoman täydellinen :saab: järkevään hintaan ja tälle löytyy ottaja :mrgreen:
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Operaatio ”kyl tää täs ku ajelee vaan” etenee mukavasti. Auto liikkuu säännöllisen epäsäännöllisesti parina kolmena päivänä viikosta. Mittaristoon pamahti tasaluku 380000 ja öljyä olen viime projektipäivityksen ja n. parin-kolmen tuhannen kilometrin aikana kerran lisännyt. Nyt olisi toki mukavat tasaluvut lähellä öljynvaihtoon, sen teen jos aikaa löytyy sopiva kolo jostain välistä.

Aika paljon tuntuu generoivan tämän talven kosteutta sisäpuolelle tuo auto, lisäksi jotain vuotoa on takakontin seudulla, kun tekee lätäkön tavaratilan kumimatolle.

Muuten en ajatellut ressata. Ei tähän niitä kalliita vikoja enää tule, kesäkuun leimahetkeä odotellessa!


TODO päivitys:

() öljynvaihtohuolto (380tkm)
() moottorin "huuhtelu" + öljypohjan puhdistus + öljyn ja suodattimen ja tulppien vaihto
() uusi starttimoottori
() jarrunesteen tarkistus/vaihto
() vara-avaimen hankkiminen
() punaisen nipan vaihto (hankittu)
() tihkukytkimen/sadetunnistimen toimimattomuuteen tutustuminen
() vara-DI:n hankinta (3.7)
() Bensapumppu ja suuttimet (hankinta varalle?)

Tehty:
(X) Ajovalojen muovien kiillotus ja etuvilkun vaihto
(X) vaihteistoöljyn vaihto (Castrol Multitrans 75W-90)
(X) pienen öljyvuodon korjaus: kampiakselin stefa
(X) ABS-yksikön korjautus (MTM Huolto)
(X) takalasin pyyhkijän moottorin vaihto
(X) peruutustutka kuntoon: vasemmalta keskeltä anturi rikki, uusi anturi ebaysta
(X) uusi IMM
(X) tulppien tarkistus/vaihto
(X) uusi softaus: biopower/stage1 // Suolinko
(X) vanhat (paremmat) 15" vanteilla olevat kesärenkaat alle ja nykyiset 17" ALU48:t renkaineen myyntiin (myyty)
(X) painevuotojen syvällinen etsintä (kobra huonosti ahtimella)
(X) alipaineletkut läpi ja ainakin yhden huonoksi todetun vaihto
(X) vaihtoahdin kiinni + muu kasaus, letkujen tarkistelua/vaihtoa ja nesteet
(X) öljyn ja suodattimien vaihto
(X) EVAP-tulppaus "paremmin"
(X) Tiettävästi toimivan sytkäkasetin ja IMM:n kanssa testailua
(X) etupenkkien vaihto loppuun asti
(X) siivous ja pesu
(X) TECH (airbag-valot + pieni tweakeja)
(X) leimalle 2017
(X) ohjauskulmien tarkistus, hajonneiden alustan osien vaihtelua jos löytyy (koiranluita, etuiskarit?)
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kevyt huoltopäivitys. Toffe on näitä yksilöitä, jotka ilmoittavat öljynvaihtotarpeesta iloisella ujelluksella kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Ilmeisesti suodatin siellä alkaa vikisemään tai mikälie. Juurisyyn selvittäminen on nyt tarpeetonta, kun oire on helppo hoitaa: uutta öljyä ja öljynsuodatinta vanhojen tilalle. Vanhoilla oli ajettu nyt reilu viisi tuhatta kilometriä. Tällä kertaa omasta hyllystä löytyi tarvittavat osat, tarvikesuodatin (kätevästi sama tässä kuin og900:ssa) ja Tokmannin alesta joskus mukaan tarttunut vähän korkattu eurol 5w30-kannu dexos2/api sn-leimoilla, ja vielä ilmansuodatinkin löytyi niin vaihdoin samalla vaivalla senkin.

Samalla reissulla koitettiin hieman askarrella viimasuojaa puskurien sisään. Aika tekele on ja vaikuttaisi hieman turhaltakin 70km ajelun perusteella, mutta ehkä se näin pakkastalvena on perusteltu, kun lukemat vielä ovat menossa yli kymmenen pakkasasteen.

Jälleen Toffe kuljetti perhettä mukavasti ja lämpimästi. Mitäpä tässä muuta kun kovaa ajoa! Päätin taannoin, että kevään suolakeleihin Toffe pääsee päivittäisajoon omiin työmatkoihin, pääseepähän kokemaan jokapäiväistä riemua ja kestävyyttä vielä tällä yksilöllä, ainakin ennen sitä kesäkuun H-hetkeä katsastuskonttorilla! Ehkä tällä tulee tosin käytyä ennen tuotakin muutosleimalla, jotta voi kotouttaa etanolimuunnostuen.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
automies
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Su Syys 27, 2015 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja automies »

Tokkos näitä meidän "laittomasti" softattuja Saabeja saa muutoskatsastettua hyväksytyiksi flexifueleiksi ja vielä että maksaisivat siitä??? 8O

Eikös sitä varten pidä asennuttaa jossain firmassa "ammattimiehellä" sellainen hyväksytty merkkikohtainen lisähärpäke autoon, jotta suostuvat leimaamaan sen?

Ruotsista tuomani cabrioletinkin pistivät kylmästi bensa-autoksi, vaikka oli Ruotsin papereissa aito biopoweri... :evil:
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

automies kirjoitti:Tokkos näitä meidän "laittomasti" softattuja Saabeja saa muutoskatsastettua hyväksytyiksi flexifueleiksi ja vielä että maksaisivat siitä??? 8O

Eikös sitä varten pidä asennuttaa jossain firmassa "ammattimiehellä" sellainen hyväksytty merkkikohtainen lisähärpäke autoon, jotta suostuvat leimaamaan sen?

Ruotsista tuomani cabrioletinkin pistivät kylmästi bensa-autoksi, vaikka oli Ruotsin papereissa aito biopoweri... :evil:
Ainakin ennakkotapauksia on monta Facebookin Saabistit-ryhmän puolella niin monta, että näyttäisi onnistuvan (yksi re: https://www.facebook.com/groups/6268898 ... 811053540/). Löytyisiköhän kirjallisena tuo mainittu "Trafin ohjeistus" liittyen -07 vanhempien muutokseen jostain, kun vähän kaivelee..

EDIT: Tämä ehkä? https://www.trafi.fi/filebank/a/1447421 ... inetta.pdf
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Toffe nielee kilometrejä kuin kävellen, vähän kerrallaan ja useasti, taulussa nyt n. 382tkm, josta omassakin käytössä tonnin verran on pimennossa ja tuskin ABS-vika mulla realisoitui. Tankkausväli on nyt ollut non kuukauden luokkaa ja tankillisella ajellaan jotain 500-700km näitä ns. nurkka-ajoja, eli keskimäärin 10-15km siivu suuntaansa kerrallaan. Mitään huolia tämän kanssa ei ole nyt ollut, kuoleva startti vähän jännittää välillä, mutta käynnistymisongelmia ei ole kovillakaan pakkasilla ollut etanolista huolimatta. Syvimpään talviaikaan tuli käytettyä yksi 98-tankillinen ja pari kertaa kylmempänä päivänä on kyllä rallatus vähän ahdistanut, mutta eipä siinä. Jakoketju on löystyneeksi todettu ja korjausurakkaan ei taloudellisessa mielessä kannata lähteä.

Kevään tai oikeastaan kesäkuun alkua odotellessa on vähän tullut mietiskeltyä, että mitäs tälle tekee jos a) menee läpi leimalta pienellä vaivalla ja b) ei mene läpi ilman isoa remonttia. Jälkimmäinen vaihtoehto on helppo: ”uutta” kampetta pikkuhiljaa tilalle, toivottavasti ei kuitenkaan ajokieltoa pukkaa niin tällä saa rellestää vielä lokakuulle asti (viime vuonna satkun katsastuksessa kävi näin ja tarkistin tämän pariinkin kertaan: 1kk on jälkitarkastusaika eli edullinen hinta, mutta ajoaikaa on leiman loppuun saakka ellei erillistä ajokieltoa ole ansaittu). Uuden kamppeen ( :saab: ) etsintä on toki kroonisesti koko ajan käynnissä. Tällä hetkellä jostain syystä paljon kiehtoisi etanolisoitu og-käyttissatku 90-luvun puolelta (turbo tai 2.1) ja toisaalta myös 9-5-tarjontaa tulee seurattua tarkasti, varsinkin aeroja.. :oops:... yhtä paikallista OG900:ta tuli käytyä oikein katsomassakin, mutta pyynti-kunto-suhde ei ollut ihan kohdallaan ainakaan vielä. Ja vielä on vaihtoehtoja kohdassa a): pito vai myynti? Tässä on monta kulmaa, katsotaan sitten ajatuksia paperille jos a) realisoituu.

Tankkausvihkoa kun kyyläilin, niin tämä :saab: tuli meille 8.4.2017 eli kohta vuoden se on omissa nimissä ollut. Lienee siis aika välitilinpäätöksen!

- Toffe on kustantanut minulle noin 3500 euroa hankinnan, korjausten ja tarvikkeiden osalta. Osa tarvikehankinnoista on ollut pieniä huteja (käytettyä kun on osteltu) ja toisaalta jotakin on vielä hyllyssä asentamatta/varalla, ja nämä on laskettu mukaan. Ihan kaikkea ei ole vihkoon merkitty, siksi päästään kivaan tasalukuun. Touhutonneja meni siis enemmän kuin yksi siihen, että olemme nykyisessä tilanteessa :roll:
- kilometrejä on mittarin mukaan tullut viimeisimpään tankkaukseen asti 8881km. ABS-yksikkö reistaili minun omistuksessani aika pitkään ja ei ole väärin pyöristetty, jos laskee vuoden kilometrit tasan 10000 kilometriin, varsinkin jos huomioi edellisen tankkauksen jälkeiset kilometrit (mittarissa nyt 382056km, lähtötilanteessa oli noin 372700km).
- Toffeen on tankattu erilaisia polttonesteitä vuoden aikana 1057 litraa. Suurin osa tästä on RE85:sta, mutta mukaan mahtuu myös 140 litraa uusiutumattomampia bensiinejä. Keskikulutus on ollut siis noin 10,6l/100km. Polttoaineista on maksettu vuoden aikana 1113,80 euroa, eli matkakulua on juossut noin 11,1e/100km.
- Jos tuo hajoaa ”tänään” ja mitään jäännösarvoa ei laske, niin vuoden aikana yhdistetyn oppimis- ja liikkumiselämyksen hinta on ollut noin 41,1c/km, mikä on riittävän lähellä verottajan sallimaa korkeinta mahdollista kilometrikorvausta. Ei halvalla :saab:lla liikkuminen siis ole mitenkään erityisen kallista :lol:

Halvat kilometrit alkavat ovat siis nyt käsillä. Kalliita vikoja Toffeen ei tule ja halvoista selviydytään kyllä. Kesäkuun alkua ja katsastuspäivää odotellessa! Sen jälkeinen aika onkin erityisen jännittävää aikaa..

EDIT: Ja laskuista luonnollisesti puuttuivat verot ja vakuutukset. Ne tekevät noin 6-7c/km lisää kulua.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kesärengaspäivä! Uudet käytetyt nokialaiset 16” ALU54-vanteilla löytyivät alle Porista. Hakukohteessa nämä sai vielä vaihdettua alle avun ja juttuseuran kanssa, joten kaupanteossa olen erittäin tyytyväinen ostaja. Terveisiä sinne!

Paluumatkalla oli tarkoituskin poiketa Kokemäellä rompetoria katsomassa (ja lounaalla tietysti). Kyydissä olleet 3spoke-alut jäivät ostajalle ja itselle tarttui mukaan kirkkaat etuvilkut OG900-projektiin, varakasetti Toffeen ja pari paria klubitaustoja kilpiin. Niin ja anopin kolmoseen kirkkaat merkit 8) Rasti seinään ensimmäisestä klubitapahtumasta!

Kotona vilkaisin tuon reilun 200km jälkeen öljymäärän, kun satuin vilkaisemaan ne lähtiessäkin. Ei ole kulutellut eikä valutellut, ja hyvä niin. Ei taida olla yhtään kadonnut öljyä reilun kahden tuhannen kilometrin aikana nyt. Koputellaan puuta.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Meinasi tämä käyttisprojekti loppua kuin seinään jo toisen kerran, kun tutkaan lävähti hyvänoloinen Aero! Todellisuus oli kuvia ja ilmoitusta ihmeellisempää ja viimeistään karusti tehty ylimaalaus jätti auton myyjälleen. Toffe alkoi taas vaikuttamaan entistä paremmalta autolta kaikista tunnetuista vioistaan huolimatta..

Viimeisen kesärengaspäivityksen jälkeen kilometrejä on tullut ja kerran on tankattu. Öljytikussa ei pinta laske, tällä on hyvä päästellä! Hieman takelteleva vaihteisto alkaa tosin hieman häiritä, mitäköhän tästä seuraa :lol:
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Katsastusuudistus mahdollistaa aikaisemman katsastusajan (ja poisti pitkät leimat), niin lähtipä aika varaukseen ja mennään kokeilemaan, josko tuo menisi läpi, vaikka lokakuuhun asti olisi nyt leimaa käytettävissä (lue: neljä kuukautta aikaa siihen, että jotain hajoaa). Mitään käytössä ilmenevää vikaa ei tällä hetkellä ole ollut, joten siksi mieluummin aikaisemmin kuin myöhemmin. Toivotaan, ettei nyt ainakaan ajokieltoa pukkaa :)

Jotain toimia ennen katsastukseen menoa kuitenkin:
* Jarrujen herkistelyä eli sopivalla sorapätkällä tiukkaa jarruttelua, jotta varmasti toimivat
* Polttimot tuli vilkaistua läpi ja yhden rekisterikilven polttimon vaihdoin takaa eilen. Onneksi oli juuri se puoli, mistä joku entinen omistaja on hukannut orkkisruuvin ja korvannut sen lähes sopivalla, erittäin ruostuvalla vaihtoehdolla, jota on poraamatta mahdoton saada auki. Onneksi ei ole saanut sitä piukkaan kiinni, niin vaihto onnistui, vaikka aiheuttikin vähän jupinaa
* Jos ehtii, niin käsijarrut voisi säätää kireämmälle ja samalla tasapainoon

Mitäköhän pikkuhommia vielä kannattaisi suunnitella, mitä voisi illalla vilkaista läpi..
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Tänään oli jännäpäivä, mistä tuli juhlapäivä. Toffe sai lakikirjojen mukaista armonaikaa vuodeksi! :mrgreen: :mrgreen: Jostain syystä katsastaja ihmetteli, että miksi haluan leimata tätä nyt, vaikka ajoaikaa olisi lokakuun alkuun asti. Siksi tietysti, että nyt :saab: pelittää, mutta syksyn tilanteesta ei voi koskaan tietää! Toki samalla logiikalla olisi säästänyt 69 euroa, jos Toffe päättää hajota kesken matkan. Elämä on täynnä riskejä, joista taloudelliset ovat näissä mittakaavoissa onneksi aika pieniä. Toki tässä oli ajatuksena se, että jos hylky tulee, niin lokakuulle asti aikaa etsiä uusi kulkine. Ei tullut hylkyä, joten tämä matka ja projekti jatkuu!

Ihan puhtailla papereilla ei katsastelusta selvitty, ja hyvä niin ettei pääse liikaa ylpistymään. Etupään kolina noteerattiin tällä kertaa ja koiranluille korjauskehotus, samallapa tulee se kolinakin setvittyä kuntoon (jostain syystä viime kesänä ei hakemallakaan löydetty kolinan lähdettä, vaikka tuotakin esim. myyjä arvaili). Koska tuttua ja toimivaa ei kannata vaihtaa, niin nyt tähän voi taas hieman panostella. Pieniä juttuja, joita ilmankin pystyisi ajelemaan tuota tuttua 15km pätkää edestakaisin, mutta laitetaan silti, niin fiilis pysyy parempana. Täytyy kuitenkin muistaa, että minkä verran kannattaa sijoittaa auton realiteetit muistaen, kone on kuitenkin mallia loppuunajettu ja takalokarit muovien sisältä mukavasti puhki. Tämä on tarkoitus ajaa loppuunsa perushuollot tehden. Alvadi olikin näppärästi tänään toimittanut suodatintavaraa smartpostiin, joten pikkuhommilla voi aloittaa vaikka heti seuraavassa vapaa-aikaslotissa.

Kun unohdan vanhan listan, niin uusi ToDo-lista voisi näyttää tältä olematta missään järjestyksessä:
() koiranluut puslineen eteen (näköjään ainakin halvat tarvikkeet, vaihtohommaa täytyy vähän arpoa)
() ilmastoinnin täyttöhuolto, koska ei kovimmilla helteillä meinaa jaksaa puskea viileää
() starttimoottorin vaihto. Vanha ja väsynyt kyllä toimii, vielä.
() raitisilmasuodattimen vaihto
() ruosteisen takaluukun vaihto. Uusi sopivanhintainen on katsottuna, toivottavasti tärppää hyvä!
() sadetunnistimen anturin hankinta ja asentelu
() jarrunesteitä voisi vaihdella sen mitä imemällä saa pois
() oikean ohjaustehostimen öljyn metsästys ja lisäys
() kunnon puunaus sisältä ja penkkien pesut (aaettä kun löytyis soppelit sportjakkarat jostain edukkaasti)
() kunnon vaha ulkopuolelle ennen syksyn sateita
() myös talvirenkaat 16” vanteelle eli vanteiden metsästys (renkaineen tai ilman)
() joku bluetooth-aux vois olla kova. Tai jopa mankan vaihto? Samalla kevyt kaiutinpäivitys?
() öljynvaihto ennen talvea. Pitäisköhän laatikkoakin vähän huuhteluttaa..

Johan siinä sitten taas onkin hommelia. Osa jää varmasti tekemättä, mutta toivottavasti ei sen takia, että tekniikka pettää! Samaan aikaan pitäisi aloitella toinenkin :saab: -projekti, nimittäin viime kesänä leimalla tipahtaneen OG900:n pelastus, johon liittyy toisen samanmoisen purkaminen, joka on ollut hitaasti etenevää näpertelyä ja myöhäisiltahommia. On muuten hyvää vastapainoa atk-duunailulle!
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

Kilometrejä tulee tasaisesti. Keskimäärin pitäisi tulla sata viikossa, mutta aina tulee jotain harharetkiä eri suuntiin ja sitten se onkin enemmän. Eipä se sinänsä harmita, kun kampe toimii! 384Mm häämöttää mittarissa.

Uusi takaluukku tuli haettua länsirannikolta, samasta purkuautosta jäi muutakin pientä pisteosaa talteen. Luukku odottelee sopivaa asennushetkeä vielä, mutta kyllä sitten kelpaa kun on spoilerit ja kaikki. Kelpaakohan nuo ruosteiset kenellekään työstettäväksi, vai mitäköhän sille tekisi..

Etupään koiranluille löytyi nopea aika luottopajalle ja Toffe saatiin sinne jo viime viikolla. Motonetissä ei ollut puslia paikan päällä (kai ne noihin kuukuu?) joten jäivät ostamatta, mutta rautaa tuli Meyle-HD-labeloidussa laatikossa kaksin kappalein. Samalla otin bensasuotimen, koska tuskin tuohon on sitä hetkeen vaihdettu. Auto pajalle ja toisella kotiin, muutaman päivän päästä oli hommat hoidettu. Sopivan halpa reissu tämä ja kuulemma vanha bensansuodin oli murentunut poistettaessa, joten hyvin osui ajoitus! Koiranluissakin oli ollut kokemusta vaativaa jumppaa, joten hyvä ettei tätä tullut yritettyä itse.

Yksi reissu johti vielä talvirengaskauppoihin, joten talvea odotellessa laitoin vanhoja 15-tuumaisia settejä myyntiin. Talvirenkaille löytyy tosin loppusijoituspaikka OG900:n alta, jos eivät mene, vaikka joutuukin vannejumppaa teettämään. Kesärenkaissa täytynee laskea hintaa niin kauan että menevät :D

Onpas muuten muikeeta ajella nyt, kun auto ei kolise enää joka töyssyssä. Aijai!
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23921
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

koiranluut lähtee pikku lentävällä kätevästi ja nopeasti.

hd luut hyvä ostos 4v takuu .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

nalleolut kirjoitti:koiranluut lähtee pikku lentävällä kätevästi ja nopeasti.

hd luut hyvä ostos 4v takuu .
Jep, ja hinta parille 2e halvempi kuin OEM. Halpaa ostamalla olisi toki säästänyt 20e, mutta ajattelin, että on vähän hölmö paikka säästää.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttötarinaa Toffesta eli kakkosautona 9-5 farkku

Viesti Kirjoittaja Cona »

Se on hyvä, että Toffe on nyt toiminut.

Minä heittäisin vanhalla takaluukulla suoraan vesilintua. Ei noita kukaan varmaankaan halua entisöidä, kun ehjätkään ei ole enää hinnan kiroissa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin