OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

Hydrauliikkasylintereiden huollossa meni ~3 viikkoa. Viikko per suunta posteihin ja viikon verran olivat perillä. Kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus jäi tuosta RSC Autotehcnik huollosta. Huolto oli tehty samalla tavalla kuin "kaikkialla muuallakin", eli sorvattu pää pois, vaihdettu tiivisteet ja kierteillä uusi pääty paikoilleen. Sen jälkeen hiihtoloma jne. venyttivät asentamiseen pääsemistä. Asennus oli helppoa, kun olin laittanut ylös purkujärjestyksen ja teki vain päin vastaisessa järjestyksessä. Muutama koekäyttö nestettä välissä lisäten ja nyt katto toimii ja sylterit ovat kuivia 8)

Kuva

Kuva

Kuten jo aiemmin kirjoitin, hydrauliikkaletkujen muovikuoret murenivat käsiin, kun niitä joutui liikkuttelemaan. Alla varsinainen kangaspunos oli kuitenkin hyväkuntoista. Joten ei muuta kuin mustalla ilmastointiteipillä uusi suojakuori letkuihin. Kyse ei ollut pelkästä sään, hydrauliikkanesteen tms. vaikutuksesta, koska samaa tapahtui myös pumpun päässä suojassa olevilla letkuilla, kun sitä piti liikutella nesteen lisäystä varten. Ison hydrauliikkaliittimen (14mm) takia kutistesukkaa ei voinut käyttää, kun ainoa mittojen puolesta sopiva Bilteman 16mm 3:1 kutistuva sukka jäi liian paksuksi ja jäykäksi, kun testimielessä ihan pöydällä sellaista lämmittelin.

Apteekista oli pieni lääkeruisku ja IKH:sta 3mm letkua. Tuo mahtuu hydrauliikkanesteen täyttöaukosta sisään. Ensin imin ensin kaiken vanhan likaa keränneen nesteen pois, sen jälkeen hiukan nestettä ja käsin liikuttelua. Sai vielä hiukan vanhaakin nestettä liikkeelle. Sitten säiliön tyhjennys vielä kerran, uudet nesteet sisään ja kattoa usean kerran ajaen systeemin ilmausta ja nesteen lisäystä useammassa erässä, kunnes nesteen pinta ei enää muutamilla ajoilla laskenut.

Kuva
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Oletko muuten voidellut niitä katon kehikossa olevia lukuisia taitoskohtia ? Itse en ole uskaltanut sinne mitään ruikkia kun mahtaa sotkea katon ikävästi levitessään mutta toisaalta ne lukuisat "saranat" siellä kuomun sisällä on kyllä todella kuivan näköisiä !

Hyvä vinkki tämä sylinterien korjaus ! Jostain kummasta syystä tuossa omassa rotiskossa kaikki on täysin kuivia , mutta tämän kun sanon niin varmasti repeää vuotamaan
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

O.K. kirjoitti:
Ti Maalis 09, 2021 10:21
Ovipahvien tuet tuli liimattua. Liimaksi kokeilin nyt Gorilla Glueta.
Ainakin umpimallissa on ovipahveissa kiinnikkeet kuumaliimalla. Kuumailmapuhaltimella sulatin liiman ja painoin paikalleen.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

Kaide kirjoitti:
Ti Maalis 09, 2021 12:21
Oletko muuten voidellut niitä katon kehikossa olevia lukuisia taitoskohtia ? Itse en ole uskaltanut sinne mitään ruikkia kun mahtaa sotkea katon ikävästi levitessään mutta toisaalta ne lukuisat "saranat" siellä kuomun sisällä on kyllä todella kuivan näköisiä !
En ole voidellut niitä koskaan mitenkään. Muutama inahdus kuuluu kattoa käyttäessä. Voitelun kanssa saisi olla kyllä tosi tarkka. Paksu rasva ei välttämättä mene kunnolla oikeisiin paikkoihin, mutta ohut taas voi tiputella sitten kankaalle.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mistään en mitään tiedä, mutta jos jotain laittaisin niin jotain kohtuullisen jäykkää vaseliinia ja en ylenpalttisesti.

Vois kait tuota kysyä jostain rättikattoja asentelevasta pajasta?! :wink:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

No kun kerran takapenkin sivupahvit olivat irti hydrauliikan kunnostuksen yhteydessä, niin samallahan sitä vaihtaisi paremmat kaiuttimet alkuperäisten paikalle. Kun AS2-systeemisä ei se sointi kummoinen ollut. Pikkurahalla pikku päivitys, kun kerran siihen mahdollisuus. Tai niin vielä tässä vaiheessa luulin…

Ei muuta kuin Hertz DCX 130.3 5,25” koaksiaalit taakse, kun alkuperäinen 6,5” kaiutin on hiukan litistetty sivuilta ja siten olisi ollut siinä rajoilla, kuinka tarvike 6,5” olisi sinne mennyt. Pleksistä sai hyvin tehtyä adapterin alkuperäisen kaiuttimen ulkomitoilla. Alkuperäinen superloni mureni käsiin, joten laittelin Motonetin matosta uuden tiivistyksen kaiuttimen ja ovipahvin väliin.

Kuva
Kuva

Eteen tuli takakaiuttimien kanssa samaa sarjaa olevat 3,5” Hertz DCX 87.3 koaksiaalit. Näille ei tarvinnut tehdä adapteria, vaan menivät suoraan alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Ja molempiin johtoadapterit, että sain kiinni alkuperäisiin liittimiin. No kyllähän yläpään sointi selkeytyi, mutta samalla basson puutteen huomasi ihan liian hyvin.




...Ja siitä se ajatus sitten lähti... :roll: :lol:




Ensin mietinnässä oli lisätä AS3 vahvari + midbassot, mutta se vaihtoehto putosi pian pois, kun koko settiä ei löytynyt järkihintaan. Mikä tahansa muu vahvari taas on helpompi laittaa aftermarket soittimen perään. Tämä oli myös aika monen muun kokemus päivityksestä: joko mennä likimain alkuperäisellä systeemillä tai laittaa sitten kaikki vaihtoon.

Modernilla soittimella saa samalla puhelimesta Bluetoothilla musiikin soiton ja kiinteän handsfreen. Discovaloilta näyttävän soittimen sijaan haussa oli hillitty ulkonäkö ja kiinteä etupaneeli, kun en jaksa sitä aina irrotella, mutta avossa se olisi liian helposti mukaan napattava katto alhaalla parkkeeratessa. Lopulta soittimeksi valikoitui Blaupunkt Doha 112BT, koska listallani olleista soittimesta se oli ainoa, joka speksien mukaan osaa mennä päälle itsestään puhelun tullessa. Muissa vaihtoehdoissa (Continental TR7412UB-OR ja Kienzle/Axion MCR 1116BT) soitin olisi pitänyt olla aina päällä Bluetoothilla, Auxilla, mutella tms., että HF toimisi. Minulla kävi jo muutama vuosi sitten testissä Pioneer SPH-10BT, mutta sen ohjausappi oli huono käytettävyydeltään, joten se ei jäänyt käyttöön ja palasin alkuperäiseen radioon. Myös alkuperäiskaiuttimien kanssa sen ääni jätti toivomisen varaa. Mutta siltä ajalta oli hyllyssä valmiina 1-din radion kaveriksi menevä lokerikko soittimen päälle.

Kuva

Vahvistimen osalta aluksi oli mietinnässä pieni D-luokan vahvistin SounDigital SD400.4S EVO AS3 vahvarin kohdille ja aktiivinen jako 4-kanavaisena midbassoille sekä jo ostetuille koaksiaaleille. SounDigital ei ilmeisesti ole kuitenkaan D-luokan parhaimmistoa koko äänialueen vahvarina vaan ennemminkin subbaripuolen merkki, joten pudotin sen pois. Samoin noihin koaksiaaleihin kivasti vahvarin jakotaajuuden yms puolesta sopivaa midbassoa ei oikein löytynyt.

Tässä välissä oli jo hiukan enemmänkin googletettu, ja useampi näytti päätyneen vaihtoehtoon, jossa erillissarjan jakosuotimet ovat AS3 vahvarin kohdilla ja avossa vahvistin suksiluukussa (esim. tässä hyviä kuvia NG900 avon audiopäivityksestä). Vahvistimeksi valikoitui aika pian AB-luokan DLS CCi4 (tai 2-kanavainen verio DLS CCi2). Koko on sopivan pieni tuonne luukkuun ja minulla aiempaakin hyvää kokemusta DLS laitteista. Muutaman viikon etsinnän jälkeen löytyi käytetty edellinen (ilman ii:tä oleva) malli DLS CC-4, josta saa sillattuna 4Ohmiin 2x140W. Tässä on nyt kätevä laajennusmahdollisuus subbarille, jos joskus sellaisen haluaa. Silloin saisi erillissarjalle 2x50W + subbarille 140W.

Siihen se DLS CC4 nätisti asettui 8) Ja kattohydrauliikan vapautusvipukin on edeellen käytettävissä tarpeen vaatiessa. Koska tuota muovia piti rei'itellä, niin ostin eBaysta tämän tähän uhrattavaksi. Alkuperäinen oli vähemmän naarmuinen, joten se meni hyllyyn talteen. Ilma vaihtuu, mutta silti jää käytännössä kokonaan piiloon.

Kuva

Virran johdotus tulipellin läpi oli helpoin vielä apparin puolelta olemassa olevasta johtoviennistä. RCA vedin toiselta puolen keksikonsolissa alas ja kuskin jalkatilan maton reunaa pitkin. Aluksi meinasin RCA vetää kojelaudan sisällä ratin alta, mutta siellä kuskin A-pilarin luona on sulakeboksi yms sähköja, niin ei nyt riskeerata häiriöiden suhteen.

Kuva

Pääsulakkeelle löytyi asennuskohta akun vierestä

Kuva

Samalla myös alkoi näyttää paremmalta vaihtoehdolta hankkia suoraan joku 2-tie erillissarja sen sijaan, että yrittäisi löytää noille 3,5” koaksiaaleille sopivan midbasson. Eli 10min soitetut koaksiaalit pois kojelaudalta ja myyntiin. Erillissarjan hintaluokka nousi kummasti pohdintaviikon aikana :lol: ja lopulta päädyin testivoittajaan ja eri keskusteluissa hyväksi koettuun DLS RC6.2Q. Arvosteluiden perusteella jonkun testin voittanut Rainbow SL-C6.2 olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta sen valmistus ja varastossa olleet kappaleet ovat loppuneet kaikkialta.

Ovipahveista piti otella hiukan mittoja. Etäisyys ovesta ritilään noin 4cm, joten ns. mallikohtaisen korokerenkaan kanssa ei mahdu kaiutin korokkeen ja ovipahvin väliin. DLS midbasson kiinnikkeen korkeus on 9mm (tässä on lisäjäykiste pelkän peltikauluksen sijaan), joten valitsin 28mm korkeat Hyundain adapterit ja tilasin alkuperäiset kaiuttimien ruuvit. Noita adaptereiden mittoja lunttailin suoraan ACV:n sivuilta.

Sekä ovipahvi että oven pehmuste olivat ummessa, mutta melkein kokonaan valmiiksi leikattu oikeaan kokoon. Helppo leikata auki.

Kuva

Kun vähän Dremeliä näytti noille Hyundaille tarkoitetuille korokerenkaille, niin ne sai laitettua alareunoista kiinni prikkojen avulla. Oven ulkopeltiin laitoin kaksi kerrosta ohutta äänimattoa ihan siihen kaiuttimen taakse (oven alaosassa tuolla kohdin on pari tuuletus koloa, jotka jätin auki). Mideille käytin alkuperäisiä ovijohtoja ja keskikonsolin päähän hankin alkuperäisen AS3-vahvistimen kaiutinliittimen + pinnit, että sain midien johdot siististi kiinni jakosuotimiin. Oven liittimeen tein lyhyet adapterijohdot.

Kuva

Ja etukaiuttimille kanssa tuota pehmikettä reunoihin tiivisteeksi ovipahvia vasten. Hyvin osui korkeus kohdilleen eikä ovet ainakaan toistaiseksi rämise.

Kuva

Diskanteille piti askarrella upotukset, että mahtuvat ritilän alle, kun ovat hiukan vakiota korkeammat.

Kuva

Gorilla gluella kasaan ja mustaksi maalattuna näyttävät hiukan viimeistellymmiltä.

Kuva

Jakosuotimille tuli askarreltua myös teline tuonne jalkatilaan, niin ei tarvitse liian heppoisesti laittaa kiinni.

Kuva

Myös tuon maalasin mustaksi ja tässä näkyy myös tuota johtojen vientiä hanskalokeron takana.

Kuva

Myös takakaiuttimille vedin soittimelta uudet vakiota paksummat piuhat. Laitteiston maadoituspisteenä käytin tuota apparin takakaiuttimen alla olevaa kohtaa ja siinä on maadoitettuna vahvarin lisäksi myös tuo Blaupunktin soitin. Jos joskus tarvii vahvaria jotenkin siirrellä tms, niin jätin tuohon myös hiukan ylimääräistä virta-ja signaalijohtoa.

Kuva

Viimeistelynä hankin tuon extra-napin sumareiden alle ja sillä saa nyt säädettyä nouseeko sähköantenni soittimen ollessa päällä vai ei. Nykyään kun tulee kuunneltua musiikkia pääasiassa puhelimen kautta, niin turha antennia pitää ylhäällä auton linjoja pilaamassa. Myös napin polttimon kirkkauden säädön laitoin toimimaan.

Kuva

Ja vielä on odottamassa asennusta alkuperäinen puhelinteline keskikonsolin oikeaan laitaan, kunhan vain löytyy sopiva puhelinteline siihen kiinnitettäväksi. Saa sitten luurista hyvin navigoinnin, Spotifyn yms säädettyä.

Bonuksena kaikki alkuperäiset johdot, liittimet yms. ovat koskematta, joten palautus alkuperäiseen onnistuu halutessa milloin vain.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja Cona »

Kiitos tästä. 8) Mitkä kajarit sulla on tuolla takana?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Itse laitoin vahvistimellisen sisäantennin suoraan alkuperäisen sähköantennin tilalle peräkontin sisään kattopussin päälle. Toimii ihan täysin eikä järkyttävää piiskaa tarvitse nostaa.
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

Cona kirjoitti:
Ti Huhti 27, 2021 19:32
Kiitos tästä. 8) Mitkä kajarit sulla on tuolla takana?
Takana on nuo tuossa ekassa kuvassa näkyvät 5,25" Hertz DCX130.3. Eli kohtuu perusmalli, kun aluksi piti olla sellainen perusluokan kaiutinpäivitys. Kuskille se ääni tulee kumminkin edestä, joten siksi nämä sai jäädä, vaikka eteen tulikin lopulta paremman luokan DLS. Tuota samaa nyt olevaa sarjaa olisi myös 6,5" Hertz DCX165.3, mutta niiden mahtuminen olisi ollut siinä ja siinä, kun tuota auton kiinnikettä ja kaiuttimia mittasin. Alkuperäinen 6,5" kaiutin kun on tarkasti tuohon muotoiltu eikä ympyrä, niin jälkiasenteisissa saattaa sit joku malli sopia paremmin kuin joku toinen. Olisihan tuo voinut mahtua, varsinkin jos laidoilta olisi hiukan kapeammaksi rälläköinyt. Lisäksi kun kiinnitys tulee "takapuolelta", pitäisi kaiuttimen etupinnalle tehdä alkuperäisen kaiuttimen tapaan korotus, että ripustus ei ota kiinni tuohon telineeseen. Avoimeksi ei voi jättää, että äänenpaine ei karkaa liiaksi ovipahvin sisään. Nyt tuo adapteri hoitaa tuon tiivistyksen samalla. Tosin 5,25" kaiuttimen kiinnikeitäkin lopulta hiukan leikkaamaan ja pultit rälläköidä aika matalaksi, että meni hyvin kiinni telineeseen. Saadulla kokemuksella ehkä lähtisin nyt kokeilemaan noiden 6,5" kaiuttimien asennusta :wink:

Alun perin mietin eteen Hertz perussarjaa Hertz CK165L tai Hertz CK165. Noiden sarjojen midbassoja saa myös erikseen ja niitä mietin myös siihen 3,5" koaksiaalin kaveriksi. Tuo L-malli toistaa aavistuksen alemmas, kun kyselin autohoifiliikkeistä noiden 2 sarjan midbassojen eroja. Tässä vaiheessa alkoi kuitenkin perustasoa parempi systeemi houkutella, kun kerran stereopäivityksessä vauhtiin oli päästy. Seuraavaksi Hertz mallistossa parempaan 50€ lisähinnalla päin olisi ollut Hertz CPK165 ja vielä 50€ lisää Hertz MPK165.3. Mutta näissä hintaluokissa sitten DLS oli se testivoittaja ja muutenkin hyväksi kehuttu, niin siksi edessä nyt eri merkkiset kaiuttimet kuin takana.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

Viime kesä meni kivasti ajellessa. Useampi tuhat km tuli mittariin. Sama ajofiilistely piti jatkua tänä kesänä.

EIlen sitten katsuri palautti fiiliksen maan pinnalle. 2v ja olisko ~5tk sitten uusittu oikea SKF etulaakeri on väljä :cry: Vetarin keskiömutteri on kireällä ja silti klappia vanteen kiinnityksessä tuntuu vannetta pystysuunnassa heiluttamalla, joten ei auta muu kuin varata aikaa pajalle tuon uusintaan :?
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

Ihan kuin tuo laakeri ei riittänyt, niin alkoi ajaessa kova rahina ja haju. "Onneksi" moottorin ulkopuolelta, että ei mitään jakopääongelmaa vaan apulaitehihna.

Kaikki muu tuntuu pyörivän kunnolla, mutta ilmastoinnin kompressori heiluu ja rahisee käsin pyöritettäessä siihen malliin, että se on entinen. :( Siitä kun laakerin saa ajokuntoon, voi alkaa tilailemaan huoltoa tuollekin.

Toistaiseksi paikallaan ilmastoimattoman lyhyt hihna ja hyvä syy ajella vain katto auki :D
Viimeksi muokannut O.K., Ti Heinä 05, 2022 15:30. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja Cona »

Nuo takapenkin ovipahvit on kyllä yksi murheenkryyni. Miksei ole voinut tehdä sellaisia yhdestä kestävästä muovikappaleesta tehtyjä palikoita siihen yläosaan ja niihin tonneau coverin läppiin kunnon metalliset saranat. Ne takapahvit pullottaa ainakin itsellä rumasti yli takaikkunan tason... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

O.K. kirjoitti:
Ma Kesä 20, 2022 19:32
Ihan kuin tuo laakeri ei riittänyt, niin alkoi ajaessa kova rahina ja haju. "Onneksi" moottorin ulkopuolelta, että ei mitään jakopääongelmaa vaan apulaitehihna.

Kaikki muu tuntuu pyörivän kunnolla, mutta ilmastoinnin kompressori heiluu ja rahisee käsin pyöritettäessä siihen malliin, että se on entinen. :( Siitä kun laakerin saa ajokuntoon, voi alkaa tilailemaan huoltoa tuollekin.

Toistaiseksi paikallaan ilmastoimattoman lyhyt hihna ja hyvä syy ajella vain katto auki :D
Tänään meni uusi ilmastoinnin kompura paikoilleen. Voi huoletta ajella syksyn kosteammillakin keleillä :D Samalla laitettiin uusi moniurahihna, kiristin ja hihnapyörä. Eiköhän näillä huolloilla nyt loppuvuiden pärjää.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja O.K. »

O.K. kirjoitti:
Pe Elo 28, 2020 12:22
Sitten uuteen puoleen, eli kiillotukseen (joka tulee tuohon aiempaan listaan ennen vahusta).
En sitten 3 vajaassa vuodessa saanut opeteltua auton myllytystä, kun aina oli jotakin muuta mielenkiintoisempaa tekemistä :roll: Vaikka tuossa olisi 9-5 ovi odottanut harjoittelupintana.

Nyt sitten käytin ammattilaisella ja pinnoitukseksi Si3d, joka riittänee hyvin näin tallissa säilytettävälle kesäautolle.

Myllytetyn pinnan (vasen käsitelty, oikea naarmuilla) peilailuvideosta otetusta kuvakaappauksesta näkee hyvin kuinka naarmuiden pinta todellisuudessa oli, vaikka kauempaa oli "ihan ok" näköinen. Maalipinnassa oli kuitenkin pientä roskaa tms, joka erottuu nyt paremmin kuin ennen myllytystä. Myllyttäjä mietti, että olisikohan auto voitu ylimaalata joskus, tai sitten joku muu syy moiselle.
Kuva

Ja yksi kuva valmiina auringossa. Menikin kotona heti talliin, kun viikkoon ei saa pestä ja en halua pölyjä pintaan ennen vappuajeluja
Kuva
Viimeksi muokannut O.K., Ma Huhti 24, 2023 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tää väri on kyllä komea. :saab: 8)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin