OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
On muuten O.K:lla ihan ookoon näköinen Cabbe, vitsi että on siisti. Mistä noita saa? Mulla on tänä keväänä herännyt vähän tämä avokuume, jota ei ole ikinä ollut. Lähinnä varmaan säilytyksen takia. Onko kaikilla avot lämpimässä talven vai meneekö kuivassa mutta kylmässä tiloissa myös?
Ja kertokaas kokeneemmat. Mulla on kokemusta vain useasta 9-3 NG:stä, miten tuo OG:n ja NG:n välinen ajettavuus esimerkiksi on, voiko vertailla?
Ja kertokaas kokeneemmat. Mulla on kokemusta vain useasta 9-3 NG:stä, miten tuo OG:n ja NG:n välinen ajettavuus esimerkiksi on, voiko vertailla?
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Jos haluaa hyvän niin uskoisin, että tässä olisi:
viewtopic.php?f=18&t=193514
En toki tiedä, raaskiiko omistaja myydä.
Saahan noita cabbeja ulkomailta ja huutokaupoista jne, mutta jos haluaa muutakin kuin kruisailla letkeästi niin alusta olis hyvä olla laitettu. Ja samat perusjutut koskee kuin muitakin T7:ja moottoripuolella.
Katosta ei itsellä kokemusta, mutta olis syytä toimia, hydrauliletkuissa on ollut vuotoja ja voi olla myös muita ongelmia.
viewtopic.php?f=18&t=193514
En toki tiedä, raaskiiko omistaja myydä.
Saahan noita cabbeja ulkomailta ja huutokaupoista jne, mutta jos haluaa muutakin kuin kruisailla letkeästi niin alusta olis hyvä olla laitettu. Ja samat perusjutut koskee kuin muitakin T7:ja moottoripuolella.
Katosta ei itsellä kokemusta, mutta olis syytä toimia, hydrauliletkuissa on ollut vuotoja ja voi olla myös muita ongelmia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
On tyylikäsmttm kirjoitti: ↑To Touko 28, 2020 22:31On muuten O.K:lla ihan ookoon näköinen Cabbe, vitsi että on siisti. Mistä noita saa? Mulla on tänä keväänä herännyt vähän tämä avokuume, jota ei ole ikinä ollut. Lähinnä varmaan säilytyksen takia. Onko kaikilla avot lämpimässä talven vai meneekö kuivassa mutta kylmässä tiloissa myös?
Ja kertokaas kokeneemmat. Mulla on kokemusta vain useasta 9-3 NG:stä, miten tuo OG:n ja NG:n välinen ajettavuus esimerkiksi on, voiko vertailla?
Mulla on ollu kuivas mut kylmäs talvet niin kohtuu hyvin mielestäni säilyny.
Ng900 vs ng9-3 ero ajettavuudessa, hiljasuudessa yms on iso.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Miten matalat kumit sulla on tossa vai hämääkö kuva? Mulla meni maku 3spokedoubleihin jo, eivät ikinä ole parkissa samassa asennossa vaikka renkaat vaihtaessa laitoinkin paksun puolan ylös. Lisäksi jäävät törkeen syvälle pyöräkoteloihin, varsinkin et49.
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Eipä ne etu ja takakiekot samaa tahtia pyöri, ainakaan jos etupyöriä joutuu kääntämään ajaessa...
Jotkut tuohon et49iin pettyneet virittävät vehkeksiinsä laittomat spesserit, joilla homman saa korjattua mieleisekseen
Eski
Jotkut tuohon et49iin pettyneet virittävät vehkeksiinsä laittomat spesserit, joilla homman saa korjattua mieleisekseen
Eski
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Ratkaisin ongelman näin. Takavanteet sais olla pienemmällä et:llä tai laiton vaihtoehto mut suunta on oikea.
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
issa saattaa eturenkaat pyöriä semmoisissa tehokkaimmissa malleissa tyhjää, ei vaan pito riitä
Sininen Saab 9-3, '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kyllähän näitä Netiautosta, Blocketista, Bytbilistä tai Mobile.de:stä saa Mutta oli minullakin sen verran tarkat kriteerit, että ei valikoimaa hirveästi ollut, kuten tuossa topicin ekassa postauksessa lukee. Erityisesti "värin" haluaminen karsi monta muuten hyvää harmaata tai mustaa ehdokasta pois, samoin se että pitää olla tuolla korisarjalla ja penkeillä. Vähemmillä vaatimuksilla toki helpompi löytää näitä.mttm kirjoitti: ↑To Touko 28, 2020 22:31On muuten O.K:lla ihan ookoon näköinen Cabbe, vitsi että on siisti. Mistä noita saa? Mulla on tänä keväänä herännyt vähän tämä avokuume, jota ei ole ikinä ollut. Lähinnä varmaan säilytyksen takia. Onko kaikilla avot lämpimässä talven vai meneekö kuivassa mutta kylmässä tiloissa myös?
Mulla on kesät talvet kotona ollessa säilössä lämpimässä tallissa. En näe miksei voisi olla kuivassa kylmässä kuivassa tilassa siinä missä umpikattoisetkin harrasteautot monella. Sisään vaan kosteudenpoistopussejan (tai vastaavaa kissanhiekkaa) ja muut normaali talvisäilytykseen liittyvät jutut.
Kuva ehkä hämää. Alkuperäinen 215/45 R17 koko renkaissa. Myös minua häiritsee tuo liian syvälle jääminen takana. Mittasin ihan rullamitalla, että takana renkaat ovat 16mm sisempänä kuin edessä suhteessa pyörän kaareen. Lienee joku muukin mitannut saman, kun saisi spacereita juuri tämän paksuisena, kun yleensä menee 5mm välein https://www.race.fi/fi/product/44806a/e ... 2-3466/9-3
Tähän on nyt tulossa Hirschin vanteet 225/45 R17 renkailla, kunhan valmistuvat maalaamosta parin viikon sisään ja saa laitatettua nuo kumit vanteille. Sen jälkeen näkee miltä takapää näyttää suhteessa kaareen. Toki tuo etupään ja takapään ero ei muutu...
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Vanteet haettu maalarilta. Nyt jopa Hirsh-logo erottuu kunnolla, kun aiemmin paksu monesta kohtaa irti lohkeileva maalikerros teki siitä osin epäselvän. Vanteet olivat maalin alla kuitenkin hyväkuntoiset, joten maalaamon "vakiotoimenpiteet" maalinpoisto ja kevyt kehän hionta riittivät pohjatöiksi.
Nyt pitää kyllä käydä ostamassa myös uudet mustakantaiset pultit, kun ei vanhojen ruosteisia kantoja kehtaa jättää näkyviin
Nyt pitää kyllä käydä ostamassa myös uudet mustakantaiset pultit, kun ei vanhojen ruosteisia kantoja kehtaa jättää näkyviin
Viimeksi muokannut O.K., Ti Kesä 09, 2020 14:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Maalaamoa saa kernaasti mainostaa !!
Omiakin talvivanteitani voisi maalata...
Omiakin talvivanteitani voisi maalata...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Tais se olla jossakin aiemmassakin postauksessa, mutta maalaamo oli http://rimpula.com / Uudenmaan soodapuhdistus. Tämä väri on vakioväreistä listassa nimellä "Gun metal (grafiitinharmaa)" eli se tummempi gun metal -väri.
Kannattaa olla ajoissa liikkeellä. Ainakin nyt keväällä oli kuukauden työjono.
Viimeksi muokannut O.K., Pe Maalis 04, 2022 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Nonni, siellähän se olikin aiemmin mainittu, löytyi...
Kiitokset!!
Kiitokset!!
Sininen Saab 9-3, '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Saapin orkkispultit ruostuu heti, joten itse olen tyytynyt näihin -> https://shop.speedparts.se/en/prod/whee ... -17mm.html
Spedeltä joskus tilasin myös mustat pultit, jotka pysyivät siistinä ainakin muutaman vuoden...
Eski
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kävin jo hakemassa yhdet pultit ihan kierteen perusteella ja ne yllättäen sopivat, kun Hirsch vanteissa onkin "normaalit" pulttien kolot. Ei siis tarvitse sen kartion olla sellainen normaalia isompi, kuten noissa Saabin omissa ALU36-vanteissa. Tämä kartion koon erotus ei tullut mieleenkään ennen pulttien hakua, mutta onneksi meni tuuri näin päin Jostakin syystä silti kierre tulee Hirscheissä pari mm pidemmälle kuin orggispulteilla, vaikka pitäisi olla sama kierteen pituus. Pitää nyt tänään mittailla tarkemmin. Edit: Näyttäisi menevät ~25-26mm kierrettä ennen kuin alkaa ottamaan kiinni. ALU36:ssa pultista kierrettä jäi esille 19mm, uusilla mustilla pulteilla Hirscheissä 21mm. Ei siis ongelmaa. Samalla saa laitettua nuo mustat BMW:n lukkopultit näihin
Eilen enempi meni aikaa vanteiden keskimerkkien metstästämiseen. Kun eihän se alkuperäinen keskilätkä tuohon mene, 63mm vs 60mm Googletuksen perusteella Hirscheissä mallista riippuen kokona 63mm, 60mm (aukko 55mm) tai sitten joku 5x mm (aukko 52mm). Myös merkin paksuus on pienempi. Alkuperäisen merkin paksuus on 5mm, Hirscheissä 3mm. Näiden takia muovin pitäisi olla mustaa, hopea/kromattu ei käy, koska jää todennäköisesti laidoista näkymään. Tilasin sitten tyhjät merkit ja jos nuo sopivat, niin sitten niihin erikseen tarrat.
Eilen enempi meni aikaa vanteiden keskimerkkien metstästämiseen. Kun eihän se alkuperäinen keskilätkä tuohon mene, 63mm vs 60mm Googletuksen perusteella Hirscheissä mallista riippuen kokona 63mm, 60mm (aukko 55mm) tai sitten joku 5x mm (aukko 52mm). Myös merkin paksuus on pienempi. Alkuperäisen merkin paksuus on 5mm, Hirscheissä 3mm. Näiden takia muovin pitäisi olla mustaa, hopea/kromattu ei käy, koska jää todennäköisesti laidoista näkymään. Tilasin sitten tyhjät merkit ja jos nuo sopivat, niin sitten niihin erikseen tarrat.
Viimeksi muokannut O.K., To Maalis 18, 2021 10:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: OG9-3 Aero Cabriolet kunnossapitoa
Kattoppa helevetin tarkkaan sitä kartiota ennenkö turaat penarin pultit kiinni. Ainakin osassa bemarin pyöränpulteista (ja vanteista) se kartio on meinaan ihan hivenen kupera eikä normaali suora 60° kartio, vaikka äkkiä samalta näyttääkin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla