Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
aero
-
Viestit: 8679
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja aero »

nikrei kirjoitti:Taitaa mennä IMMu vaihtoon.
Eikös se nyt T7:n kanssa ole ilman OpenSIDiäkin lähtökohta, että jos IMMun iästä tahi kunnosta ei ole tietoa, se vaihdetaan heti alkumetreillä. Liian merkittävä ja halpa palikka jättää arvan varaan tuossa koneessa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
nikrei
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 14:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja nikrei »

aero kirjoitti:
nikrei kirjoitti:Taitaa mennä IMMu vaihtoon.
Eikös se nyt T7:n kanssa ole ilman OpenSIDiäkin lähtökohta, että jos IMMun iästä tahi kunnosta ei ole tietoa, se vaihdetaan heti alkumetreillä. Liian merkittävä ja halpa palikka jättää arvan varaan tuossa koneessa.
Mielenkiintoinen osa kyllä sikäli, että tarvikkeena tuota näköjään kaupataan hintahaarukassa 150-250€, mutta merkkiliikkeen kertomana normilistahinta originaalille on tosiaan 89€ :lol:. Noin viikon päästäpä tuon nyt saan vaihdettua.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
aero
-
Viestit: 8679
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja aero »

Vielä hupaisampaa on se, että purkaamot saattavat pyytää 200tkm ajetusta ja väsyneestä palikasta saman 150e. Näissä ei tosiaan kannata harhautua uudesta orggisosasta mihinkään negatiivisen säästön polulle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
nikrei
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 14:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja nikrei »

Hyi hitto. No mutta harvinaista, että tässä asiassa EI päde vanha sääntö, ettei köyhän kannata ostaa halpaa :lol:
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
nikrei
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 14:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja nikrei »

Olipa vappu kerrakseen Airon kanssa. Tarkoitus oli vappupäivänä alkaa öljypohjajumppaan. Tykötarpeet oli kaikki valmiina. Olin lähdössä aamulla Kuopiosta Varkauteen ja öljypainevalohan se tauluun tuli ja meno hyyty. Luojan kiitos autolla ei poletettu sillä hetkellä vaan sai vapaalla rullata n. 300metriä parkkiin.

Hinurilla katiska pajalle ja tänään saivat pohjan auki ja kone näytti OKlle. Sihti luonnollisesti tukkeessa. Liekkö syy-seuraus-suhde mikä, mut sytkäkasetin 3. sylinterin puola halennu kahtia eli sekin vaihtoon.

Ennusmerkit tukkeesta oli, ja itteä toki saa koputtaa päähän, kun sen pari päivää hommaa viivytti. Luojalle kiitos jos tässä nyt ilman koneremppaa selvisi.

Huomenna saa pojan kotio aamupäivästä. Samalla kirivät kampuran torxit, että onpahan nämä kriittiset hommat ainaki alta pois :D
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Mikki2
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: To Elo 12, 2010 21:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja Mikki2 »

Pakko kysyä jotta mitäs kaikkea tuo "kone näytti OKlle" pitää sisällään?
9-5 sw 1,9 tid aut. -08 // Og900 T16 5d -92 // Tech2 // Timppa #5363#
nikrei
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 14:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja nikrei »

Mikki2 kirjoitti:Pakko kysyä jotta mitäs kaikkea tuo "kone näytti OKlle" pitää sisällään?
Mitä sieltä nyt alakautta näet :D. Kamat omilla paikoillaan eikä ylimääräisiä metallin kappaleita tmstms. Katotaan nyt kun huomenna katiskan saa kouraan.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Kattoko kampuran laakereita sielä pajalla?
Ainakin kolmospukki olis hyvä käyttää auki ku se sieltä ekana yleensä porsii.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
nikrei
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 14:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja nikrei »

Sabanisti kirjoitti:Kattoko kampuran laakereita sielä pajalla?
Ainakin kolmospukki olis hyvä käyttää auki ku se sieltä ekana yleensä porsii.
Kysyin. Ei kuulemma oltu avattu. Sikäli vituikshan tuo meni. Mutta enpä autoa vielä takas saanut.

Saapas käy vaan kolmella sylinterillä. Kolmospytty pois pelistä. Ohivuotomittauksen olivat tehny ja jos nyt ymmärsin oikein, niin imupuoli kusee. Eivät tänään ennättänyt enempää, mutta lottoa heitti jumittuneella venttiiliä tms. Öljyt ja vedet ei pitäs olla sekasin vastapudotettujen öljyjen ja paisuntasäiliön perusteella.

Mutta maanantaina ottavat nokka-akselit poies, tutkiivat venttiilit ja arvaileevat lisää. Tosi siistiä :lol: :saab:
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Kustannustehokkaan kuuloista autonkorjaamista
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Mites tälle kävi? Loppuiko usko vai jatketaanko taistelua tuulimyllyjä vastaan?
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
nikrei
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 14:58
Paikkakunta: Kuopio

Re: Airon päiväkirja. OG9-5 Aero MY01

Viesti Kirjoittaja nikrei »

Jälkikäteen on aina hienoa jossitella, mutta jos tässä niinku fiksu ihminen olis, niin ois kannattanu hävittää auto vaikka järven pohjaan :lol:. Mutta Saappaan sain äsken pajalta. Valitettavasti oli tultava suoraan töihin, niin ei päässyt nautiskelemaan autolla ajamisesta 2,5vko tauon jälkeen :lol:

Kolmos sylinterissä oli pakoventtiilistä lohjennu pala. No kansi käytetty auki, oikaistu se ja toki uusittu kaikki pakoventtiilit.
nyxä: 9-5 Aero Wagon 2.3T -01
exät: 9-3 SportCombi Vector 1.9 TTiD -08, 9-5 Wagon 2.0t -00, 9-3 SportSedan Linear 1.8t -03
Vastaa Viestiin